Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wartośc ładowania w Audi A2

Igoor1978 23 Maj 2012 10:22 2082 3
  • #1 23 Maj 2012 10:22
    Igoor1978
    Poziom 8  

    Mam Audi A2 2003r 1.4 16V silnik BBY, auto z fuul wyposazeniem elektreycznym climatronik, podgrzewane siedzenia iitp. alternator Bosch 90A, akumulator nowy wg specyfikacji 80A, 720A (wg EN ). Na zimno jak jst ssanie 1100obr ładowanie bez świateł 14,45V, po właczeniu świateł climatronica 14,23V, w tym sliniku z uwagi na obniżenie spalania obroty biegu jałowego są po rozgrzaniu na 620 obr bez świateł ładowanie jest 14,02V, po właczeniu świateł i wentylatora spadaja na 13,54V, po włączeniu ogrzewania szyby spadaja nawet pod 13,1V po włączeniu climatronica Ecu podnosi obroty na 800 wtedy ładowanie jest 13,88V, jak jest upał i climatronik wentylatora działa na 10 kresce właczone sa swiatła , wentylator chłodnica sasuwa na 2 biegu ładowanie spada na 13V wtedy sterownik podnosi obroty na 940 i ładowanie jest 13,98V. W czasie jazdy ładowanie jest dobre i powyzej 900 obr mimo obciażenia nie spada poniżej 13,9V, czy to normalne że na jałowym ładowanie jest tak niskie? w ASO pwoiedzieli mi, ze sterownik podnosi obroty, żeby doładowac akumulator. rano jak sparwdzam napiecie na aku jest 12,78V i nawet jak stoi tydzień wiec aku naładowane. Czy to wina alternatora że na jalowym nei daje rady z obciążeniem? Czy to wina niskich obrotów i sparwności alternatora? a moze wymienic regulator napięcia? wszystkei przewody masowe oczyszczone.

    0 3
  • Pomocny post
    #2 23 Maj 2012 10:26
    damdam

    Poziom 33  

    Wszystko jest OK, nie masz się co doszukiwać niesprawności.

    0
  • #3 05 Gru 2014 00:00
    Igoor1978
    Poziom 8  

    Naprawione, ładowanie teraz zawsze 14,4-14,5V, pociągnąłem dodatkowy przewód masowy od alternatora do karoserii i wymieniłem stary od rozrusznika i ładowanie OK

    1
  • #4 05 Gru 2014 11:28
    WLOTOP3237
    Poziom 13  

    Mam inne autko bo Alfa 147 JTDm.
    Przy włączonych wszystkich odbiornikach prądu na wolnych obrotach około 800/min napiecie nie spada mi poniżej 13,9V. Lekki wzrost obrotów już od 1000 i mam 14,2V i tak zostaje niezależnie od obrotów. Po postoju przez noc mam około 12,6V
    Jednak dobra masa robi swoje.

    0