Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Interfejs OBD I i OBD II - jak przerobić do podłączenia pod komuter LPG

dontmów 24 May 2012 10:25 17978 17
  • #1
    dontmów
    Level 18  
    Tak jak w temacie. Pytanie czy to w ogóle możliwe. Jeśli tak to które PINy muszę wykorzystać i z którego złącza (czy z samego OBD I czy może z podpiętą przejściówką na OBD II). Jak już będzie wiadomo które piny to pytanie do których przewodów mam się wpiąć we wtyczce centralki LPG.

    Moje LPG to:
    LOVATO
    LOVECO-PRO
    ECU
    COD.2720002

    Nie wiem które to faktyczna nazwa (spisałem to co jest na obudowie).
    Chcę (jeśli to możliwe) stworzyć sobie przejściówkę do kompa od gazu żeby mieć możliwość podpinania się do kompa auta i LPG (nie chcę psuć interfejsu OBD).

    Z góry dziękuję za poświęcenie mi czasu i za zainteresowanie moim problemem/pytaniem.
    Pozdrawiam.
  • #3
    dontmów
    Level 18  
    Jak określić jaki przewód posiadam? Podaj sposób określenia tego to Ci powiem co to jest i był bym wdzięczny gdybyś wyjaśnił jak dokonać "przeróbki".

    Quote:
    lepsze rozwiązanie to kupić adapter rs323 pod usb

    chyba rs232...

    Ale mnie i tak interesuje jak przerobić to co mam. Skoro można to pytanie: jak?
    Czy na sztywno bez żadnych układów i układzików? Mam OBD I i podpinam się z nim do OBD II załóżmy. Z OBD II mam dwie wtyki (K,L) oraz (+,-). I co? Biorę - i podpinam się we wtyczkę przy centralce zgodnie z opisem z linku który podałeś? + pomijam a K i L metodą prób i błędów? Czy tak?
  • #4
    bubu1769
    Level 41  
    daj zdjęcia tego swojego złącza OBD

    Dodano po 1 [godziny] 26 [minuty]:

    po dłuższym zastanowieniu to jeśli masz złącze obd 1 czyli to które posiada 2 wtyczki i jest zwykłym RS232 pod usb to tak jak piszesz wystarczy podłączyć bezpośrednio linie "k" i "l" oraz masę, schemat dokładnego podłączenia masz w tym temacie co podałem.
  • #5
    dontmów
    Level 18  
    Tak tak faktycznie namieszałem OBD I to to z dwiema wtyczkami (mój błąd). Dla spokojności zamieszczam dokładniejsze zdjęcia. Nie mam już lustrzanki tylko HTC HD2 więc zdjęcia nie będą extra - ale myślę, że się połapiesz :)


    Interfejs OBD I i OBD II - jak przerobić do podłączenia pod komuter LPG Interfejs OBD I i OBD II - jak przerobić do podłączenia pod komuter LPG Interfejs OBD I i OBD II - jak przerobić do podłączenia pod komuter LPG



    Czyli (zakładając że gaziarze nie pomieszali mi kabelków) podpinam się w ten sposób?

    Interfejs OBD I i OBD II - jak przerobić do podłączenia pod komuter LPG


    I ostatnie pytanie: jeśli gaziarze pomieszali kolory (jeszcze nie patrzyłem) to najważniejszy jest układ przewodów? Czyli de facto nie obchodzi mnie kolor tylko układ. Patrzę na tył wtyczki i lecę w kolejności podanej na rysunku? Czy raczej polecasz sprawdzić to multimetrem? Jak tak to + sprawdzę chyba bez kłopotu bo włączę zapłon i pojawi się 12V. Ale jak odróżnić masę od K i L? Czy masa pokaże 0V a K i L na przykład jakieś niewielkie wskazania poda?
  • #6
    dontmów
    Level 18  
    Zatem Ty nie zdążyłeś jeszcze odpowiedzieć a ja już zdążyłem być pod maską :)
    Widzisz jakiego masz współpracownika? :P
    Kolego ja mam inaczej niż w PDFie od Ciebie (z linku). PDF ukazuje sytuację ja na moim "projekciku" wyżej.
    Moja rzeczywista sytuacja to:
    Interfejs OBD I i OBD II - jak przerobić do podłączenia pod komuter LPG

    Pomyślałem zatem, że przemierzę napięcia. Nie wiedziałem jak (czy na aucie pracującym na LPG czy na samym zapłonie) więc masz tutaj dwa wskazania.

    Auto pracuje na LPG:
    Czerwony: 0,49V
    Brązowy: 3,19V
    Niebieski: 5,48V
    Czarny: 0,50V

    Włączony zapłon:
    Czerwony: 2,72V
    Brązowy: 2,72V
    Niebieski: 5,00V
    Czarny: 0,02V

    Jak stwierdzić które PINy z mojego interfejsu wpiąć do centralki? Chcę mieć pewność. Nie chcę strzelać bo jeszcze coś popsuję.
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Weź Kolego posprawdzaj te piny małą kontrolką, max 2W. Tu na czerwonym powinieneś mieć sztywne. Na drugim pinie powinna być masa, najpewniej na czarnym, to też kontrolką. Miernik bez obciążenia pokazuje głupoty. A widać usterka jakaś jest!
  • #8
    dontmów
    Level 18  
    Kurczaczki nie mam takiej próbówki... Jest inny sposób? Jaka awaria?

    Już mam trzy kabelki przygotowane żeby się podpiąć do OBD I. Wykorzystałem do tego metalowe zakończenia z molexa z komputerowego zasilacza (można kupić oryginalne w sklepie elektrycznym ale ja nie widziałem potrzeby - poza tym lubię grzebać).
    Zaizolowałem termokurczką żeby czasem nie doszło do zwarcia.
    Oto efekt:
    Interfejs OBD I i OBD II - jak przerobić do podłączenia pod komuter LPG

    Zrobiłem też już wtyczkę do mojego kompa od LPG. Do tego wykorzystałem kabelek który w kompie łączy napęd optyczny z płytą główną. Musiałem skleić ze sobą dwa końce i pasuje jak by była do tego :)
    Oto efekt:
    Interfejs OBD I i OBD II - jak przerobić do podłączenia pod komuter LPG
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zwykła żaróweczka od podświetlenia deski wystarczy. Póki nie rozgryziesz zasilania, raczej jego braku, nic nie podłączaj!
  • #10
    dontmów
    Level 18  
    Aha idę poszukać żaróweczki i zaraz się odezwę. Sprawdzaj temacik jak masz na to czas.

    OK. Sprawdzone. Najlepsze jest to, że + jest tu (tylko zapłon):

    Interfejs OBD I i OBD II - jak przerobić do podłączenia pod komuter LPG



    A na odpalonym aucie niewielkie napięcie pojawia się też tu (żaróweczka świeci słabiej):

    Interfejs OBD I i OBD II - jak przerobić do podłączenia pod komuter LPG
  • #11
    sandamiano
    Level 29  
    Robiłem podobnie . Mam interfejs KKL i chciałem podłączyć sie do centralki LPG. Zrobiłem przejściówkę na plus, minus, linię K i L i kaszanka . Na pewno dobrze podpinałem i nic. Kupiłem za 35 zł interfejs RS232 i bez problemu śmiga na centralce LPG. No ale może Tobie się uda . Czekam na rezultat.
  • #12
    dontmów
    Level 18  
    Nie wiem. Może to z gruntu skazane jest na niepowodzenie... Nie znam się. Ale jak ustalę do czego mogę się wpiąć to nie omieszkam sprawdzić tą konstrukcję. Jakieś porady? Wychodzi że miernik dobrze pokazywał.


    Teraz mnie tak tknęło... Pomiarów mam dokonywać na wpiętej czy wypiętej wtyczce centralki?
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na wpiętej, przecież już widać, że centralce brakuje masy!
  • #14
    dontmów
    Level 18  
    Dobrze. To może tak. Żeby nie przedłużać a żeby też ten temat został dla innych to już wiem że na wpiętej wtyczce mam pomierzyć. Mam to robić na aucie które jest odpalone na gazie czy tylko na zapłonie? Jest jakaś różnica? Jak mi odpiszesz to zmierzę i dojdziemy pod które mam się wpiąć. Pozdrawiam i zarazem czekam.
  • #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Auto, bez znaczenia czy odpalone, czy tylko na zapłonie. Lepiej poszukaj gdzie podpięta jest masa, popraw i dopiero diagnozuj.
  • #16
    dontmów
    Level 18  
    Napisałem:

    Pomyślałem zatem, że przemierzę napięcia. Nie wiedziałem jak (czy na aucie pracującym na LPG czy na samym zapłonie) więc masz tutaj dwa wskazania.

    Auto pracuje na LPG:
    Czerwony: 0,49V
    Brązowy: 3,19V
    Niebieski: 5,48V
    Czarny: 0,50V

    Włączony zapłon:
    Czerwony: 2,72V
    Brązowy: 2,72V
    Niebieski: 5,00V
    Czarny: 0,02V



    Czy po tym wywnioskujesz które to masa czy mam jakoś szukać dalej jak tak to jak. Dla mnie niby czarny to masa. Raz że kolor o tym świadczy a dwa wskazanie multimetru wg mnie również. Jeśli masa to właśnie czarny to co? Mam zmienić kolejność we wtyczce żeby nie był w dolnym rzędzie jako ostatni tylko w pierwszym rzędzie jako pierwszy (obok czerwonego)? Dzięki za dotychczasową pomoc.
  • #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zobacz małą kontrolką, który to masa a który zasilanie. Multimetr bez obciążenia nie wskaże nam poprawnej odpowiedzi.
  • #18
    dontmów
    Level 18  
    No i zmierzone na włączonym zapłonie. Na każdym PINie było ślepo. Tylko na dwóch pokazało się światło. Na jednym pełne (wnioskuję że 12V) a na drugim małe. Na rysunku i zdjęciu pokazałem sytuację. Co robić dalej?


    Interfejs OBD I i OBD II - jak przerobić do podłączenia pod komuter LPG Interfejs OBD I i OBD II - jak przerobić do podłączenia pod komuter LPG


    Tyle, że to już mierzyłem wcześniej też. No ale skoro chciałeś to dla pewności zmierzyłem raz jeszcze.