Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 306 BREAK 1,8 16v 1999 r. nie dziala nawiew

24 Maj 2012 16:02 5644 15
  • Poziom 2  
    Witam !
    mam taki problem w samochodzie PEUGEOT 306 BREAK 1,8 16v 1999 r nie dziala wentylator nawiewu ! Przez jakis czas dzialal nie dzialal tzn. jadac samochodam czasami sie wlaczyl dzialal kilka dni pozniej nie dzialal i tak na zamiane az do teraz od 3 misiecy wogle sie nie odezwal ! A ze jest cieplo to mam duzy problem poniewz nagrzewnica caly czas grzeje na maxa tak jak by zawiesila sie w zimie ustawiona na najwyzsza temperature ! w samochodzie nie idzie wytrzymac ! czytalem na forum rozne tematy i nic kupilem ostatnio panel sterowania - nic to nie dalo ! dzisaj wymontowalem wentelator podlaczylem go na ostro z akumulatorem i dziala ! wiec zamontowalem go ponownie odpalilem auto i sprawdzilem czy wogle dochodzi do niego prad i tu jest problem poniewz w wtyczce ktora sie wpina do wentylatora nie ma pradu co moze byc tego przyczyna ? POMOCYYY ! tym bardziej ze mieszkam w holandii w polsce oddal bym auto do mechanika ale tu to chyba lepiej odac na zlom tkie maja koszty
  • Poziom 16  
    Proponuje zacząć od sprawdzenia bezpieczników, Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    od bezpiecznikow zaczalem ! i to raczej nie byly by bezpieczniki skoro wczesniej dzialal kilka dni pozniej nie dzialal pozniej ponownie dzialal !

    Dodano po 3 [minuty]:

    nagrzewnica caly czas pracuje i nie mozna jej zmniejszec aby nie grzala tylko ten wentelator nie dziala ! a wlasnie nie wspomnialem jak wczesniej wentelator zalapal to odrazu dzialala tez klima ! a teraz porazka

    Dodano po 4 [minuty]:

    Wlasnie moze dodam ze wentelator jesli juz sie wlaczyl to nigdy nie przestal dzialac podczas pracy silnika ! ale wystarczylo wylaczyc silnik i przy ponownym uruchomieniu juz sie nie odzywal ! a np. w czasie jazdy gdy auto podskoczylo np na progu zwalniajacym wlanczal sie ponownie !!! ale jak juz wspominalem od 3 mies nic !
  • Poziom 14  
    Najwidoczniej gdzieś nie masz przejścia. Sprawdź połaczenia od wentylatora do bezpieczników , a skoro nie możesz regulować również ogrzewania to pewnie gdzieś przy panelu sterowania coś nie łączy.
  • Poziom 17  
    Witam kolegę.Najwidoczniej problem leży w rezystorze wentylatora.Takie urządzenie dzięki któremu można zmieniać prędkość obrotową wentylatora.Pójdź po kablach od wentylatora i następne urządzenie do którego dotrzesz to rezystor. Wymontuj,powinien znajdować się na nim bezpiecznik w kształcie opornika, spróbuj go zewrzeć i powinno być ok. Pozdrawiam!
  • Poziom 16  
    Trzeba "iść" po kablach, ten rezystor ma za zadanie ograniczyć prąd a co za tym idzie obroty wentylatora, ale na max ustawieniach jest on pomijany. Trzeba szukać.
  • Poziom 2  
    Dziekuje za podpowiedz jutro po pracy sprawdze i dam znac czy cos sie poprawilo ! POZDRAWIAM
  • Poziom 2  
    Panowie !!!!! Mial ktos z was moze kontakt z tym autem (PEUGEOT 306 BREAK 1,8 16v 1999) ? cos mi sie wydaje ze nie !! poniewaz nie ma takiej mozliwosci "isc " jak to napisal damian475 po kablach lub kombi15 poniewaz kable ktore ida od wentelatora zaraz gina w desce wiec bez demontarzu calkego przodu raczej tak nie mozna "isc " po kablach

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jesli ktos bedzie mial jeszce jakis pomysl bede wdzieczny pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Witam. Jeśli kolega potrafi wymienić panel i zdemontować wentylator nawiewu to dlaczego ma taki problem z sprawdzeniem kawałka instalacji zwykłym omomierzem?
  • Poziom 14  
    A sprawdzałeś ,może czy dochodzi prąd do panelu sterującego i z niego wychodzi ?
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam podobny problem. Peugeot 306 hatchback, silnik 1,8 16V. Opornica wentylatora w moim modelu znajduje się przy samym wentylatorze na aluminiowym radiatorze. Można ją wymontować po wyjęciu silnika wentylatora, który w obudowie trzyma jedna śruba. Sam radiator jest przymocowany do obudowy trzema wkrętami. Elementy opornicy zalane są czarnym silikonem bądź czymś w tym rodzaju. Wydłubanie wypełniacza (silikonu) radzę robić bardzo ostrożnie, ponieważ na płytce znajdują się elementy montowane w technologii SMD.
    Wentylator nie dostaje prądu. Na pokrętle do regulacji prędkości pracy wentylatora (dmuchawy) też nie mam prądu.
    Proszę o pomoc. Przypuszczam, że gdzieś mam przerwę w obwodzie. Niestety nie mam dobrego opisu i numeracji bezpieczników. W skrzynce z bezpiecznikami znalazłem jeden "martwy" 30 A bezpiecznik. Nie dostaje on żadnego prądu.
    Tutaj moja prośba. Czy ma ktoś dokładny opis bezpieczników z ich numeracją i wartościami, i rozmieszczeniem na panelu bezpieczników? Jeżeli tak, to bardzo proszę o udostepnienie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze jedno Peugeot 306, benzyna 1,8 16V z 2000 r.
  • Poziom 35  
    Ile bezpieczników masz w tej skrzynce?
    Jak dobrze pamiętam, to do wentylatora idzie stały +, potem przez rezystor do pokrętła regulacji, co jest sterowane masą.
  • Poziom 2  
    Serdecznie dziękuję za zainteresowanie moim problemem.
    W skrzynce mam 31 bezpieczników. Nie mam pojęcia jak są numerowane, stąd problem ze zlokalizowaniem bezpiecznika zabezpieczającego wentylator nawiewu.
  • Poziom 35  
    Numeracja jest, przy każdym bezpieczniku mała cyferka.
    Po ostatnim lifcie raczej stosowali 28 bezpieczników.
    Te oznaczone "R1" itd. to są rezerwy. Czyli zapasowe bezpieczniki.

    Bezpiecznik 20 - 30A, 22 - 10A.
    Te bezpieczniki odpowiadają za wentylację/klimatyzację.
  • Poziom 2  
    Dziękuję. Znalazłem tę numerację. Jest dokładnie tak, jak napisałeś. Na bezpieczniku nr 22 jest prąd. Niestety na bezpieczniku nr 20 tym 30A nie mam prądu. Nie mam, w miarę dokładnych, schematów instalacji elektrycznej i nie wiem czy w obwodzie jest jakiś przekaźnik? Mam szukać przerwy w obwodzie, czy przekaźnika? Mój model to Peugeot 306, benzyna z silnikiem 1,8 16V. Hatchback z klimatyzacją.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Rocznik 2000.
  • Poziom 11  
    witam, jeśli problem nadal występuje, sugeruję sprawdzić styk przekaźnika odpowiedzialnego za nawiew i sterowanie dmuchawą. U mnie (PH I 96+klima) przekaźnik za to odpowiedzialny jest w kolorze brązowym, i znajduje się ponad bezpiecznikami bliżej prawej strony. Jeśli nie ma takiego koloru, to tak czy inaczej polecam wyjąć i posprawdzać każdy przekaźnik, u mnie występowały identyczne objawy i okazało się że przekaźnik miał lekko nadpalony styk, co nie było też widoczne gołym okiem. życzę powodzenia