Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Atego wkręca sie tylko do 1500 obr

kampos861 24 May 2012 21:47 7359 17
Texa Poland
  • #1
    kampos861
    Level 11  
    Witam mam prośbę jak by ktoś dopisał tłumaczenie tych kodów
    - FR 03130
    - ABS 13323
    - NR 14041

    Wyświetlają się na desce a problem jest w tym ze wkręca się na obroty do 1500 max i koniec w czasie postoju. Osoba która podpinała komputer diagnostyczny stwierdziła ze do wymiany jest pedał gazu. Pedał został wymieniony na drugi co prawda używany i jest to samo nic gorzej i nic lepiej.
  • Texa Poland
  • #2
    czester11
    Level 13  
    Najprawdopodobniej uszkodzony Tachograf
    Odepnij Tacho i zobacz czy sie wkreca
  • #3
    kampos861
    Level 11  
    Dzięki wielkie jutro sprawdzę
  • Texa Poland
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    kampos861
    Level 11  
    Czyli ze ten typ tak ma z tym 1500 na postoju :)
    Niestety na tym problem się nie kończy bo w czacie jazdy na 1 ,2,3 biegu wkręca na 1500 max a na 4-tym spada do 1000 na 5 praktycznie kończy się jazda :( myślałem ze jedno z drugim ma jakiś związek i traktowaliśmy to 1500 obrotów na postoju jako usterkę i ze jak się z nią uporamy to w czasie jazdy tez sie wszystko poprawi....
    Dzięki wielkie za opis kodów
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    kampos861
    Level 11  
    Ładnie odpala nie dławi się i równo pracuje
    ,,czujnik położenia biegu N oraz czujniki położenia sprzęgła gdyby był z nimi jakiś problem to nie powinno tego wykazać temu facetowi na komputerze ? czy niekoniecznie.
    Jutro wypnę tachograf i przejedziemy się zobaczę co się będzie działo jak nie będzie poprawy to założę jeszcze ten drugi pedał i sprawdzę go w czasie jazdy wydaje mi się ze nie trzeba będzie go uczyć od nowa bo gdyby nie zgrał się ze sterownikiem to wcale by nie reagował na dodawanie gazu( dopóki nie został by nauczony) a on pracuje tak samo jak ten co niby miał być uszkodzony. Z tym ze nie wiedziałem ze Atego tak ma z tymi obrotami na postoju a ten zamieniony pedał był sprawdzony właśnie na postoju zobaczymy czy będzie jakaś zmiana w czasie jazdy
  • #8
    czester11
    Level 13  
    kazde jedno Atego wkreca sie na biegu jalowym do 2700 2800. jak ma pto moze miec inne obroty. mialem 2 razy problem z wkrecaniem sie silnika gdzie byl uwalone tacho.
  • #9
    saron22
    Trucks specialist
    bodek434 wrote:
    Na postoju Atego nie wykręci Ci więcej jak 1500 obrotów. Taki ma program.


    Nie wiem od czego to zalezy ale na pewno nie jest tak jak mowisz. Wczoraj czytalem ten temat i dzisiaj akurat mialem Atego 970.015 i z ciekawosci to sprawdzilem. Auto na postoju na zaciagnietym recznym bez probemu wkrecalo sie na 2200 - 2700. Samochod w pelni sprawny, zero usterek oraz jakichkolwiek bledow w kazdym ze sterownikow. Ale pamietam ze kiedys spotkalem sie z tym z tym ze Atego na postoju nie przekraczalo wiecej jak 1500 a jak sie ruszylo to bez problemu zamykal obrotomierz.

    Pamietam tez ze Vario z silnikiem od Atego tez bez problemu zamykalo obrotomierz na postoju.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    saron22
    Trucks specialist
    Bodek a w jakis sposob rozroznic jaka to wersja?? Tak na przyszlosc
  • #12
    czester11
    Level 13  
    bodek434 Zkąd cie sie w zaleznosci jaka wersja??
    Kazde jedno atego wkreca sie do prawie 2800 obrotów/min
    Moze być ograniczone przez PSM wzaleznosi jakie ma wyposarzenie.
    Tak nagrałem specjalnie dla ciebie filmik 3 róze atega zbrzegu wziete
    od 2000 do 2007.
    Kazde jedno wie wkreca do 2800
    http://youtu.be/UBgAPZmRjXs
    Wiec nie wkrecaj koledze ze atego tak ma i sie tylko wkreca do 1500
  • #13
    kampos861
    Level 11  
    Dziś w wolnej chwili podszedłem do Atego i wymontowałem tachograf oraz wrzuciłem bieg i popuszczałem pedał sprzęgła by FR nie widział wciśniętego żeby sprawdzić
    do ilu obrotów się wykręci tak jak koledzy radzili niestety bez zmian. Ale jest nadzieja dlatego ze pomedytowałem troszkę przy kierownicy z kolegami i zauważyliśmy ze tempomat wkręca Atego tylko na 1000 obr spróbowaliśmy go odłączyć po przez wyciągnięcie bezpiecznika żeby sprawdzić czy to on nie narobił nam kłopotu z tymi obrotami. Niestety nasz niemiecki nie jest zbyt biegły i po takim ekspresowym tłumaczeniu wyciągneliśmy bezpiecznik F10 (automatische Motor -olnachfullung) co się stało zgasły wszystkie kontrolki na desce a wskazówki ani drgnęły ale Atego wkręcało sie na obroty świetnie. Więc biorę się za szukanie dokładnego tłumaczenia i szukania za co jest odpowiedzialny bezpiecznik F10

    Model Atego to 1823 rok 2000 motor 6370 cm3 VIN WDB9505311K467491

    Dzięki wielkie za dotychczasowe rady i gdybyście mieli jakieś informacje na temat tego bezpiecznika to był bym wdzięczny
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    saron22
    Trucks specialist
    Atego ktore ja sprawdzalem bylo 1998 rok
  • Helpful post
    #16
    Gerri
    Mercedes specialist
    olnachfullung to napełnianie olejem. Przyznam, że tego ustrojstwa nie spotkałem do tej pory - jest to bardzo rzadko spotykane wyposażenie dodatkowe.
    Za komunikację kierowcy (czyli pedał gazu) z modułem silnika odpowiada moduł FR (czasami ma nazwę FMR) i sądzę że koło niego trzeba się pokręcić.
    Jeszcze jedna uwaga: pytanie dotyczy tzw. "ciężkiego Atego" (czyli powyżej 15 ton) który jest w zasadzie pokrewny z Actrosem i nie zawsze soft i zachowanie można porównać z "lekkim Atego" i Vario które pojawiają się w odpowiedziach.
  • #17
    kampos861
    Level 11  
    Gerri wrote:
    Za komunikację kierowcy (czyli pedał gazu) z modułem silnika odpowiada moduł FR (czasami ma nazwę FMR) i sądzę że koło niego trzeba się pokręcić.


    Odnośnie pedała gazu zastanawia mnie to dlaczego po wyciągnięciu tego bezpiecznika F10 Atego ładnie wkręca się na obroty na postoju jak i w czasie jazdy z tym ze bez tego bezpiecznika nie działają zegary i kontrolki na desce dopełnianie tego oleju( o ile to tam wogóle jest) i nie wiadomo czy jeszcze coś co prawdopodobnie powoduje to ze Atego nie wkręca się na obroty tak jak powinno po wyciągnięciu bezpiecznika reozłączyłem to ustrojstwo i prawdopodobnie ten moduł FR się odblokował i działa prawidłowo. Jak na razie mam problem z dokładnym odnalezieniem informacji za co jest odpowiedzialny ten bezpiecznik F10. ( przydała by się jakaś mądra książka Sad ) co do tego dopełniania to ja rozumiem to tak ze powinien być jakiś dodatkowy zbiornik na olej silnikowy i w momencie gdy na bagnecie zaczyna ubywać to on automatycznie sobie uzupełnia braki ???? tylko jak to ma się do tych obrotów jedno do drugiego zabardzo nie pasuje. Najprawdopodobniej przez to ustrojstwo które rozłączyliśmy Atego chodzi w trybie awaryjnym i dlatego wkręca tylko do 1500 obr. Jak by ktoś miał dokładny opis bezpieczników i przekaźników to był bym bardzo wdzięczny
  • #18
    kampos861
    Level 11  
    Problem rozwiązany.( uszkodzony czujnik od kipra-wywrotu ) dokładnie nie wiem co z nim było. Dzięki wszystkim za rady i pomoc... Zamykam temat