Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF GTI 1.8 16v Rozrusznik ciezko kreci na cieplym silniku

25 Maj 2012 07:05 5055 20
  • Poziom 8  
    Witam! Moj problem wyglada nastepujaco, od niedawna jestem posiadaczem golfa MKII GTI 1.8 16v. Nie długo po zakupie padła mi uszczelka pod głowice, przy okazji zostały wymienione uszczelniacze zaworowe dotarte gniazda zaworów i splanowana głowica, pózniej wymienilem piercienie bo olejowe zgarniajace juz przepuszczaly, brał trozke oleju, mial bardzo wysokie cisnienie sprezania, po złorzeniu wszystkiego silnik gdy zostanie zagrzany do włączenia wentylatora, potem zgaszony, nie ma sily pozniej aby odpalic, zakrecic rozrusznikiem, postanowilem wiec wymienic rozrusznik, na nowym jest to samo... Golf czasem zapali od razu po zgaszeniu, np, zakreci kilka obrotów szybko i za chwile go zatnie i nie ma sily akumulator rozladuje do końca, musi chwile odczekac i zapali ale tez nie za kazdym razem po odczekaniu. Cisnienie sprezania okolo 12atm, nie mam pojecia gdzie znalezc punkt zaczepienia wydaje mi sie ze przyczyna lezy po stronie instalacji moze ktos mi cos pomoze.

    -Pierscienie wymienione(cisnienie 12atm)
    -rozrusznik drugi nowy
    -silnik recznie lekko sie obraca
    -na krótko jest to samo
    -kable akumulatorowe, rozrusznik, alternator, masy wymienione od diesla
    -tulejka w skrzyni wymieniona

    Prosze o pomoc. Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 20  
    Za wczesny zapłon,sprawdź to
  • Poziom 39  
    Ano można sobie pofantazjować. Ale też warto coś zmierzyć w układzie rozruchu. Jak wygląda napięcie na instalacji (w różnych miejscach)? Czy rozrusznik ma odpowiedni zespół sprzęgający dla wieńca zębatego? Czy akumulator ma odpowiednie parametry? Jak pracuje układ ładowania akumulatora? Trochę ciekawie zabrzmiało, że : np, zakręci kilka obrotów szybko i za chwile go zatnie i nie ma siły. Dlaczego nie uruchamia się po kilku obrotach?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Pomiary na krótko, na kablu + do rozrusznika wyszlo 400A podczas blokowania, masa byla nie mierzona, kontrolki nie przygasaja, aku nowy. Zapłon nic tutaj nie ma. Dlatego ze odlączalem czujnik halla zeby nie bylo iskry i bylo to samo. doplyw paliwa tez byl odcinany, Chyba ze drugi rozrusznik trafil sie felerny, mi juz sie pomysly skonczyly, jutro rano ma kumpel do mnie podjechac GTI tyle ze 8v, aby podmienic rozruszniki, On kupowal nie dawno rozrusznik HITAHI z układem planetarnym, ze sztywnym bendiksem 1.1KW który nie wchodzi w tulejke w skrzynie, jezeli na jego rozruszniku bedzie to samo to juz pomysly mi siadaja.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Pierwszy rozrusznik rozbieralem kilka razy, i nic tulejki powymieniane, szczotki ok. nowy bediks, na krótko krecil jak szalony, w aucie kiszka. Wtedy konczyly mi sie juz pomyly wiec postanowilem zakupic nowy i na nowym jest to samo, nowego nie bede rozbieral bo ma gwarancje. o co tu chodzi???
  • Poziom 42  
    Czy w tym Vagenie jest podparcie rozrusznika w obudowie skrzyni? Tulejka tam była wymieniana?
  • Poziom 8  
    Jest podparcie w skrzyni. Tulejka równiez wymieniona na ori BOSCHA.
    A czy przypadkiem ten rozrusznik 0.9kw nie jest poprostu teraz za słaby, skoro silnik jest złorzony jak nalezy i wszystko doszczelnione?? Spróbuje podłozyc mocniejszy rozrusznik np z deiesla 1.9 TD mysle ze podejdzie. Po za tym z diesla nie wchodzi w tulejke w skrzynie.
    W sumie skoro fabryka wymyslila 0.9kw to dlaczego takowy nie daje rady??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Nie mam podstwa aby całkowicie kwestionować te działania. Jednak przypuszczam, że dalej, że rozrusznik nieodpowiedni, chociaż nie wiem dlaczego. Kolega tak sobie podmienia na życzenie. Czy jest pewne, że zębnik ma odpowiednie prametry jak moduł, korekcja i ilość zębów? 400 A to jest prawie 4 kW (zatrzymany). Tam musi występować zsatrzymanie mecghaniczne.
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    Marko001 napisał:

    A czy przypadkiem ten rozrusznik 0.9kw nie jest poprostu teraz za słaby,


    Nie, taki ma być i musi kręcić.P
  • Poziom 19  
    Kolego przed wymianą pierścieni i " naprawą " silnika było git? Jak tak obstawiam brak przerwy na pierścieniach które zostały wymienione.
  • Poziom 8  
    Przed rozebraniem silnika zapalal od strzala, ale mówie przez zawory uciekalo cisnienie dlatego ten rozrusznik dawal rade, po zrobieniu głowicy to znaczy splanowaniu dotarciu gniazd zaworowych i wymianie uszczelniaczy okazalo sie ze jest zbyt wysokie cisnienie sprezania wiec rozebralem, wymienilem pierscienie, przerwa przy zamku okolo 1mm, cisnienie po 12.5atm wszystko szczelne i 0.9kw rozrusznik poprostu byl za słaby i na razy stawal. Dzisiaj zakupilem nowy rozrusznik 1.1kw który nie wchodzi w tulejke w skrzynie silnik zapala za kazdym razem na zimnym i na goracym. Takze wydaje mi sie ze problem rozwiazany, zastanawia mnie tylko dlaczego rozrusznik 0.9kw (nowy) który jest dedykowany do tego silnika na razy stawal, podejzewam jeszcze tulejke w skrzyni ze to ona byla przyczyna przy wysokiej temp. Ale pewien nie jestem...
  • Poziom 19  
    To ładne cuda skoro pewien jesteś ,że przerwy około 1mm. na zamku to dziwna sytuacja.
    Na rozgrzanym silniku pokręć ręcznie wałem i na zimnym porównując opory. Może to coś wyjaśni?
  • Moderator Samochody
    Oryginalnie tam wkładali 0 001 208 416, czyli właśnie 0.95 kW Boscha i dawał radę. Jak ten nie daje to znaczy że jest niesprawny lub coś nie łączy.
    Gdzie masz przewód masowy przykręcony?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    A tam by nie szło, szło by, tylko większość w ciepełko w miejscu słabego kontaktu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    No dobra może 400A nie pójdzie, ale i tak może iść znacznie więcej niż przy normalnie pracującym rozruszniku, jeśli ten się zatrzyma.