Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BOSCH GBH 2-24 DSR słaby udar + smarowanie

scooby117 25 May 2012 10:16 12540 5
  • #1
    scooby117
    Level 15  
    Witam,

    Jak w temacie, mam problem z wiertarką BOSCH GBH 2-24 DSR, tj. udar jest słabszy niż kiedyś.

    Rozebrałem wiertarkę na części pierwsze i na pierwszy rzut oka wszystko jest w porządku. Oringi na bijaku są ok, iglica w całości, pierścienie prowadzące i oringi przy nich również. Łożysko napędowe w nienagannym stanie. Nie wiem w czym może być problem, także jak macie jeszcze jakieś sugestie, to zamieniam się w słuch.

    Drugie moje pytanie jest odnośnie smarowania w/w młotowiertarki, tzn. gdzie należy aplikować smar? Rozumiem, że w grę wchodzi tylko smar pneumatyczny?
    Co się stanie, jeżeli do smarowania użyję np. smaru ŁT-4S3?

    pozdrawiam
  • #2
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    Jedno co sie rzuca w oczy to to , ze jak nie masz o czymś pojęcia to tego nie rób zanim nie nabędziesz odpowiedniej do tego zadania wiedzy.Na jakiej podstawie stwierdziłeś, że oringi są ok? Właśnie to one są odpowiedzialne w pierwszej kolejności za słaby udar a jeśli chodzi o smar to każdy producent ma do swoich maszyn odpowiedni smar i już na ten temat było pisane wystarczy najpierw użyć szukajki o czym zapewne w regulaminie czytałeś a ŁT 4S3 na pewno się do tej maszyny nie nadaje.
  • #3
    scooby117
    Level 15  
    Topolski Mirosław wrote:
    Jedno co sie rzuca w oczy to to , ze jak nie masz o czymś pojęcia to tego nie rób zanim nie nabędziesz odpowiedniej do tego zadania wiedzy.Na jakiej podstawie stwierdziłeś, że oringi są ok? Właśnie to one są odpowiedzialne w pierwszej kolejności za słaby udar a jeśli chodzi o smar to każdy producent ma do swoich maszyn odpowiedni smar i już na ten temat było pisane wystarczy najpierw użyć szukajki o czym zapewne w regulaminie czytałeś a ŁT 4S3 na pewno się do tej maszyny nie nadaje.


    Oringi są w całości, niesparciałe, masz jakąś inną propozycję ich sprawdzenia?

    Fakt, mistrzem w naprawie młotowiertarek nie jestem (moja pierwsza), ale po to tutaj zadaje pytanie, żeby się czegokolwiek dowiedzieć, a Twoja odpowiedz w niczym nie pomogła.
  • #4
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    [quote="scooby117"]
    Topolski Mirosław wrote:
    Właśnie to one są odpowiedzialne w pierwszej kolejności za słaby udar
    Twoja odpowiedz w niczym nie pomogła.

    Czy rzeczywiście nie pomogła????
  • Helpful post
    #5
    vonkuna
    Level 12  
    Witam,oczywiście ciężko jest stwierdzić osobie która nie naprawia sprzętu czy oring jest ok.- wygląd może zawodzić- moja propozycja to
    1. wymaina oringu na bijaku -symbol 1610210187
    2.sprawdzenie tłoka - czy nie jest uszkodzony -porysowany ,pęknięty
    3. wymiana oringów w tuleji ustalającej
    -symbol 1610210104 wymiar 3,5x11
    -symbol 1610210105 wymiar 3,5x18
    usterka rzadka ale też występująca
    4.sprawdzić iglicę
    Oczywiście wszystko wymyć i wysmarować od nowa polecam smar P-08361 firmy Makita.
  • #6
    scooby117
    Level 15  
    vonkuna wrote:
    Witam,oczywiście ciężko jest stwierdzić osobie która nie naprawia sprzętu czy oring jest ok.- wygląd może zawodzić- moja propozycja to
    1. wymaina oringu na bijaku -symbol 1610210187
    2.sprawdzenie tłoka - czy nie jest uszkodzony -porysowany ,pęknięty
    3. wymiana oringów w tuleji ustalającej
    -symbol 1610210104 wymiar 3,5x11
    -symbol 1610210105 wymiar 3,5x18
    usterka rzadka ale też występująca
    4.sprawdzić iglicę
    Oczywiście wszystko wymyć i wysmarować od nowa polecam smar P-08361 firmy Makita.


    Konkretna odpowiedź, bez żadnych zbędnych komentarzy :)
    Wszystkie trzy oringi mam już zakupione, smar również.
    Tłok nie jest pęknięty, porysowany, iglica w całości, nieuszkodzona.
    W związku z tym, że jutro chciałbym sprzęcik złożyć, to prosiłbym jeszcze o radę odnośnie smarowania - gdzie zaaplikować smar i w jakich ilościach?
    Największy dylemat mam ze smarowaniem tłoka - smar nałożyć przed, czy po założeniu bijaka?

    Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

    EDIT

    Wymiana oringów nie pomogła, okazało się, że tuleja ciężko chodzi i blokuje udar - należało ją przeszlifować.
    Aktualnie jest już wszystko w porządku.
    Dziękuje za pomoc i zamykam.