Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BOSCH GBH 2-24 DSR słaby udar + smarowanie

scooby117 25 May 2012 10:16 13893 5
  • #1
    scooby117
    Level 15  
    Witam,

    Jak w temacie, mam problem z wiertarką BOSCH GBH 2-24 DSR, tj. udar jest słabszy niż kiedyś.

    Rozebrałem wiertarkę na części pierwsze i na pierwszy rzut oka wszystko jest w porządku. Oringi na bijaku są ok, iglica w całości, pierścienie prowadzące i oringi przy nich również. Łożysko napędowe w nienagannym stanie. Nie wiem w czym może być problem, także jak macie jeszcze jakieś sugestie, to zamieniam się w słuch.

    Drugie moje pytanie jest odnośnie smarowania w/w młotowiertarki, tzn. gdzie należy aplikować smar? Rozumiem, że w grę wchodzi tylko smar pneumatyczny?
    Co się stanie, jeżeli do smarowania użyję np. smaru ŁT-4S3?

    pozdrawiam
  • #2
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    Jedno co sie rzuca w oczy to to , ze jak nie masz o czymś pojęcia to tego nie rób zanim nie nabędziesz odpowiedniej do tego zadania wiedzy.Na jakiej podstawie stwierdziłeś, że oringi są ok? Właśnie to one są odpowiedzialne w pierwszej kolejności za słaby udar a jeśli chodzi o smar to każdy producent ma do swoich maszyn odpowiedni smar i już na ten temat było pisane wystarczy najpierw użyć szukajki o czym zapewne w regulaminie czytałeś a ŁT 4S3 na pewno się do tej maszyny nie nadaje.
  • #3
    scooby117
    Level 15  
    Topolski Mirosław wrote:
    Jedno co sie rzuca w oczy to to , ze jak nie masz o czymś pojęcia to tego nie rób zanim nie nabędziesz odpowiedniej do tego zadania wiedzy.Na jakiej podstawie stwierdziłeś, że oringi są ok? Właśnie to one są odpowiedzialne w pierwszej kolejności za słaby udar a jeśli chodzi o smar to każdy producent ma do swoich maszyn odpowiedni smar i już na ten temat było pisane wystarczy najpierw użyć szukajki o czym zapewne w regulaminie czytałeś a ŁT 4S3 na pewno się do tej maszyny nie nadaje.


    Oringi są w całości, niesparciałe, masz jakąś inną propozycję ich sprawdzenia?

    Fakt, mistrzem w naprawie młotowiertarek nie jestem (moja pierwsza), ale po to tutaj zadaje pytanie, żeby się czegokolwiek dowiedzieć, a Twoja odpowiedz w niczym nie pomogła.
  • #4
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    [quote="scooby117"]
    Topolski Mirosław wrote:
    Właśnie to one są odpowiedzialne w pierwszej kolejności za słaby udar
    Twoja odpowiedz w niczym nie pomogła.

    Czy rzeczywiście nie pomogła????
  • Helpful post
    #5
    vonkuna
    Level 12  
    Witam,oczywiście ciężko jest stwierdzić osobie która nie naprawia sprzętu czy oring jest ok.- wygląd może zawodzić- moja propozycja to
    1. wymaina oringu na bijaku -symbol 1610210187
    2.sprawdzenie tłoka - czy nie jest uszkodzony -porysowany ,pęknięty
    3. wymiana oringów w tuleji ustalającej
    -symbol 1610210104 wymiar 3,5x11
    -symbol 1610210105 wymiar 3,5x18
    usterka rzadka ale też występująca
    4.sprawdzić iglicę
    Oczywiście wszystko wymyć i wysmarować od nowa polecam smar P-08361 firmy Makita.
  • #6
    scooby117
    Level 15  
    vonkuna wrote:
    Witam,oczywiście ciężko jest stwierdzić osobie która nie naprawia sprzętu czy oring jest ok.- wygląd może zawodzić- moja propozycja to
    1. wymaina oringu na bijaku -symbol 1610210187
    2.sprawdzenie tłoka - czy nie jest uszkodzony -porysowany ,pęknięty
    3. wymiana oringów w tuleji ustalającej
    -symbol 1610210104 wymiar 3,5x11
    -symbol 1610210105 wymiar 3,5x18
    usterka rzadka ale też występująca
    4.sprawdzić iglicę
    Oczywiście wszystko wymyć i wysmarować od nowa polecam smar P-08361 firmy Makita.


    Konkretna odpowiedź, bez żadnych zbędnych komentarzy :)
    Wszystkie trzy oringi mam już zakupione, smar również.
    Tłok nie jest pęknięty, porysowany, iglica w całości, nieuszkodzona.
    W związku z tym, że jutro chciałbym sprzęcik złożyć, to prosiłbym jeszcze o radę odnośnie smarowania - gdzie zaaplikować smar i w jakich ilościach?
    Największy dylemat mam ze smarowaniem tłoka - smar nałożyć przed, czy po założeniu bijaka?

    Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

    EDIT

    Wymiana oringów nie pomogła, okazało się, że tuleja ciężko chodzi i blokuje udar - należało ją przeszlifować.
    Aktualnie jest już wszystko w porządku.
    Dziękuje za pomoc i zamykam.