Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Doprowadzenie prądu do garażu - jak wykonać?

seawolf83 26 Maj 2012 08:59 11128 10
  • #1 26 Maj 2012 08:59
    seawolf83
    Poziom 2  

Witam serdecznie
    Jestem laikiem w elektryce i dlatego zjawiłem się tutaj z prośbą o pomoc.
    Zamierzam doprowadzić sobie prąd z domu do garażu (ok. 15m od domu). I teraz pytania:
    1. Jaki przewód, z jakim przekrojem będzie dobry? Czy starczy 1,5mm czy powinna być 2,5mm? Zamierzam go doprowadzić do gniazdka w garażu i dwóch wyłączników świateł, reszta instalacji w garażu (do lamp) rozumiem, że starczy 1,5mm?
    2. Czy taka "droga działania" przy podłączeniu jest słuszna: chcę się wpiąć w gniazdko w piwnicy, założyć na nowym przewodzie bezpiecznik "S" (czy B starczy czy dać C?) i następnie dalej przekuć się przez ścianę, wyjść na zewnątrz i w ziemi do garażu.
    W garaż gniazdko będzie używane raczej do małych odbiorników (np. radio) ale czasem też do cięższych jak kosiarka do trawy, piła stołowa, prostownik może.
    Proszę o pomoc

0 10
  • #2 26 Maj 2012 09:52
    zbich70
    Specjalista elektryk

Wszystkie Twoje założenia są błędne.
    Zatrudnij elektryka!

0
  • #3 26 Maj 2012 09:56
    15kVmaciej
    Poziom 35  

Kolego, nie napisałeś czy posiadasz instalację odbiorczą TN-C, czy planujesz GSU na wejściu garażu?
    Przewidziałeś jakiś uziom? Czy przewód to będzie YDY prowadzony w peszlu i na jakiej głębokości?
    Jak widzisz, to nie taka prosta sprawa, może wręcz okazać sie awykonalna :|

0
  • #4 26 Maj 2012 10:07
    seawolf83
    Poziom 2  

Uuuu to kiepsko :)
    Instalacja do której bym się wpiął to instalacja dwużyłowa. GSU to szyna wyrównawcza tak? nic takiego nie przewidywałem, jest wymagane, czy tylko przydatne?
    Przewód w ziemi na ok 40cm w peszlu.