Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat brava 1.4 12V - gaśnięcie lub przygasanie silnika podczas jazdy

krzysiekk_20 15 Sie 2012 15:28 18072 40
  • #31
    krzysiekk_20
    Poziom 12  
    Ja też wymieniłem cewkę na nową ale oryginalną boscha. Iskra była wyraźnie lepsza. Z zamiennikami trzeba uważać. Zobacz jakie są rezystancje uzwojeń pierwotnego, wtórnego i porównaj z tym zamiennikiem. W Zembrowiczu było napisane ile powinno być.
  • #32
    ddtpv
    Poziom 11  
    Rezystancję mierzyłem i mieszczą się w zakresie ,zauważyłem że na zamienniku świece były okopcone na czarno ,a nawet na oryginalnej cewce na której silnik nierówno pracuje świece były ładne czyściutkie.
    Mam nadzieję że to już koniec męk z odpalaniem .

    pozdrawiam
  • #33
    Fire12Blade
    Poziom 1  
    miałem to samo problem był wtrysk a dokładniej taka kostka której jest nierozbieralna troszke nizej wymieniłem cały i problem z głowy.
  • #34
    dymek07
    Poziom 9  
    Przepraszam za odgrzewanie "kotleta", ale mam podobny problem jak w temacie, ale troszkę inaczej się to wszystko objawia. Mianowicie, regulator w pewnym momencie, nie widzę jakiejś zależności, czasem po 10km, czasem po 100, a czasem po jakimś czasie przestaje całkowicie działać. Po odpaleniu auta i trzymaniu na obrotach i po odpięciu i wpięciu dwa, czasem trzy razy wtyczki od TPS, albo czujnika temp. silniczek zaczyna działać. Czujnik temp, sprawdzony, wartości wyglądają dobrze. W czym tkwi problem? Jakieś sugestie?
  • #35
    krzysiekk_20
    Poziom 12  
    Napisz więcej odnośnie zwrotu "Po odpaleniu auta i trzymaniu na obrotach ". Czy chodzi o to że jak odpalasz auto to sam trzymasz na gazie czy że on sam trzyma obroty stabilnie. Czy to się dzieje jak jest zimny czy ciepły. To dużo powie. Ale może być to usterka w połączeniu. Dlatego potrzeba mi więcej informacji.
  • #36
    dymek07
    Poziom 9  
    Miałem na myśli, że ja trzymam gaz. Nie ma znaczenia, czy ciepły czy zimny. Usterka w połączeniu? Jakiś konkret? Zastanawiające, dlaczego to kilkukrotne rozpięcie kostki działa tylko na zapalonym silniku..?
  • #37
    krzysiekk_20
    Poziom 12  
    Mówiąc w połączeniu, miałem na myśli w instalacji. Chodzi o zły styk np w kostce a dokładnie na wtyczce od przepustnicy lub/i na regulatorze biegu jałowego. Pisałem o tym w tym temacie - post nr 12 i 14 i w innych postach. Konektorki były przegrzane i utlenione a także straciły swoją sprężystość i to wprowadzało błedy. Co do regulatora to ważny jest styk który się zwiera gdy nie trzymasz na gazie. Jeśli nawet będziesz miał dobre sygnały z czujnika położenia przepustnicy (ta wtyczka 5 pinów) a nie będziesz miał sygnału od tego styku to slnik będzie głupiał. Może nawet zgasnąć. Rozbierałem takie regulatory i najczęściej ten styk a w zasadzie blaszki, które były w nim i się zwierały były złamane. A dodatkowo silniczek w tym regulatorze miał gorsze połączenie z konektorkami, które z niego wychodzą. Ja wymieniłem wtyczkę od przepustnicy a potem też od tego regulatora i od czujnika wału korbowego. Takie wypinanie częste wtyczek niszczy je. Pisałem kiedyś że jak odpiąłem czujnik w/w wału od ECU to potem miałem problemy z nim - gasił silnik podczas jazdy. Za pierwszym razem ciężko było rozłączyć go, potem już łatwizna. Rozerwałem zgrzane połączenie. Odkąd wymieniłem wtyczki nie mam już problemów.
    Kiedy naciskasz na gaz ten bolec z regulatora powinien się wysunąć a przy puszczeniu pedała zamyka się przepustnica i naciska na styk w tej główce regulatora. I jest płynne zjechanie obrotami jakie powinny być. Więc jeśli styk nie zadziała to nie zmieniż się oboty.

    Trzeba zrobić diagnostykę małą i próby nawet na sucho. Przydatny byłby interfejs z programem FiatECUSCan.
    Możesz też wymienić te wtyczki od regulatora i przepustnicy. Koszt niewielki 30 zł. Była by pewność że połączenie jest dobre. Z tym jest najięcej problemów.

    Jak coś to pisz
  • #38
    dymek07
    Poziom 9  
    W takim razie pewnie skorzystam z rady przy najbliższej możliwej chwili, żeby się za to zabrać. Wszystko by mi pasowało, ale jednego nie rozumiem. Dlaczego nie ma różnicy, czy wypinam i wpinam kostkę od czujnika temp, czy od przepustnicy? Jaki one mają związek ze sobą? dwie różne kostki, chyba...
  • #39
    krzysiekk_20
    Poziom 12  
    Ponieważ mam taki sterownik luzem bo testuje swoją komunikację z ECU to potwierdziłem jedną rzecz. Do załączenia regulacji na biegu jałowym potrzebny jest sygnał z tego styku i jest to warunek konieczny. Taka sama informacja jest w książce Zembrowicza do fiatów bravo i brava - tam gdzie opisuje regulator.
    Zasymulowałem sytuację gdzie silnik jest zimny ok 25 stopni na czujniku wody. Gdy styk był zwarty to po włączeniu zasilania na ECU wysunął trzpień z regulatora (tak jak jest w rzeczywistości że na zimnym ustawia oboty na ok 1500). Gdy styku nie było nie ruszył się. I taka mała informacja jeszcze. Gdy styk jest nie zadziałany a powinien być to pojawia się bład w ECU (styk biegu jałowego - zwarcie do masy) ale znika gdy tylko styk zacznie działać poprawnie więc go trudniej złapać.

    Co do czujnika temp to nawet mając ciepły silnik jak zaczniesz zwiększać rezystancję czyli zmniejszać temperaturę to obroty powinny wzrastać ale regulator musi być sprawny - ten styk. Na zimnym silniku przy wypiętym czujniku trudniej go zapalić - przynajmniej u mnie.

    To prosty silnik, mało czujników więc i algorytmy nie są zaawansowane jak teraz jeśli chodzi o pracę awaryją i samodiagnozę.

    Jak masz gniazdo na regulatorze to te 2 konektory od dołu są do styku biegu jałowego. Na samym dole jest do masy a 3 od góry idzie do ECU. Możesz się wpiąć miernikiem i mierzyć czy jest 0V na zwartym styku czy 12V na otwartym.
    Ja miałem dodatkową wtyczkę tam i jak był problem wystarczyło te dwa piny zewrzeć ze sobą na chwilę i pomagało.
  • #40
    dymek07
    Poziom 9  
    Pytanie kolejne :) Gdzie dorwać takie złącza? Regulator raczej wykluczam, bo testuję już 3-ci i na każdym ten sam problem.
  • #41
    krzysiekk_20
    Poziom 12  
    Też miałem problem znaleźć.
    Możesz poszukać użytkownika batpol1 na znanym portalu aukcyjnym. Są to wtyczki szczelne firmy JPT. (Info dla administratora: nie jestem tym sprzedającym ani nie reklamuje go a informacja umieszczona jest w celu pomocy użytkownikowi - proszę o nie kasowanie postu)