Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik elektryczny do roweru 24V 250W czy 36v 250W?

Kubaandcom 26 Maj 2012 19:24 6892 10
  • #1 26 Maj 2012 19:24
    Kubaandcom
    Poziom 17  

    Witam.

    W zasadzie cały mój dylemat został zawarty w temacie chce kupić silnik do montażu samodzielnego w rowerze ale nie wiem jaka wersja będzie najkorzystniejsza. Silniki są na 24V i na 36V taka sama moc mianowicie 250W.
    Jaki kupić?
    Czym będą sie w praktyce różnić?

    Pozdrawiam

    0 10
  • #3 26 Maj 2012 19:32
    vodiczka
    Poziom 43  

    Kubaandcom napisał:
    Czym będą sie w praktyce różnić?

    Baterią akumulatorów (2x12V lub 3x12V) i grubością przewodów zasilajacych :| , przy tej samej mocy prąd znamionowy pierwszego to około 10,5 A a drugiego 7 A.

    0
  • #4 14 Maj 2017 20:06
    automoto95
    Poziom 5  

    Podepne się pod temat mam pytanie: czy silnik ten w wersji 36v podpięty na 24v będzie pracował tak samo jak silnik w wersji 24v ?

    0
  • #5 14 Maj 2017 21:52
    vodiczka
    Poziom 43  

    Odpowiem pytaniem naprowadzającym: Czy żarówka 24V podpięta na 12V będzie świecić tak samo?

    1
  • #6 14 Maj 2017 22:02
    Arturo2005
    Poziom 33  

    automoto95 napisał:
    czy silnik ten w wersji 36v podpięty na 24v będzie pracował tak samo jak silnik w wersji 24v ?

    Poważnie się pytasz?

    0
  • #7 15 Maj 2017 08:17
    xbajt
    Poziom 15  

    Poza tym na takim silniku elektrycznym jak daleko można zajechać? Już chyba lepiej zakupić sobie jakąś formę motorynki.

    0
  • #8 15 Maj 2017 08:51
    Xantix
    Poziom 39  

    xbajt napisał:
    Poza tym na takim silniku elektrycznym jak daleko można zajechać?

    Realnie przy spokojnej jeździe i w równym terenie można zrobić kilkadziesiąt kilometrów na jednym ładowaniu. Zależy to od akumulatorów, ich pojemności i kondycji.
    xbajt napisał:
    Już chyba lepiej zakupić sobie jakąś formę motorynki.

    E-rower ma jednak pewne zalety. Zazwyczaj jest lżejszy niż skuter, jest cichy, nie podlega rejestracji ani obowiązkowemu OC, na dodatek jest mało awaryjny i wbrew pozorom ma tańsze "paliwo" (nawet po uwzględnieniu amortyzacji akumulatora).

    0
  • #9 15 Maj 2017 10:11
    automoto95
    Poziom 5  

    vodiczka napisał:
    Odpowiem pytaniem naprowadzającym: Czy żarówka 24V podpięta na 12V będzie świecić tak samo?
    to wiem bedzie swiecić 2x słabiej ale zle sie zrozumieliśmy i wiem ze silnik w wersji 36v bedzie chodził wolniej na napieciu 24v - tylko pytanie czy bedzie chodził tak samo przy 24v jak ten drugi silnik tylko że w wersji 24v bo sa dwie wersje i czy oba 36v i 24v bedą chodziłby tak samo na tym samym napieciu 24v?

    0
  • #10 15 Maj 2017 10:13
    Xantix
    Poziom 39  

    automoto95 napisał:
    tylko pytanie czy bedzie chodził tak samo przy 24v jak ten drugi silnik tylko że w wersji 24v bo sa dwie wersje i czy oba 36v i 24v bedą chodziłby tak samo na tym samym napieciu 24v?

    Odpowiedziałeś sobie sam:
    automoto95 napisał:
    wiem ze silnik w wersji 36v bedzie chodził wolniej na napieciu 24v

    0
  • #11 15 Maj 2017 10:27
    BC109B
    Poziom 31  

    Miałem taki silnik zasilany z 24V. Dało się tym rozpędzić do 25 km/h. Moc wg sprzedawcy 160W zamiast 250W. Po naładowaniu baterii rower dość żwawo przyspieszał do prędkości 15 km/h. W miarę wzrostu prędkości wzrastał udział mocy dostarczanej przez rowerzystę. Wspomaganie było odczuwalne przy podjazdach pod górę lub przy jeździe pod wiatr.
    Zasięg roweru około 20 km przy zasilaniu akumulatorem o pojemności 10Ah. Rower kupiony ze względu na awersję do komunikacji miejskiej i miejsce postojowe w piwnicy.
    Do jazdy po asfalcie może być napęd na tył. Do jazdy po piachu lepszy będzie napęd przedniego koła.

    0