Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 2005 2.2 HDI - regulacja momentu silnika

pawel_35 27 Maj 2012 00:07 27026 64
  • #1 27 Maj 2012 00:07
    pawel_35
    Poziom 9  

    Witam,
    od pewnego czasu pojawia się komunikat engine management fault(na wyświetlaczu komutera) co skutkuje pojawieniem się błędu Silnika, ABS i ASR/ESP na desce rozdzielczej. Lexia pokazuje błąd Regulacja Momentu Silnika. Czy ktoś z Was spotkał się z takim błędem? Co mogło ulec uszkodzeniu? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    0 29
  • Relpol
  • #2 27 Maj 2012 08:01
    misiek-888
    Poziom 34  

    Sprawdż błędy w sterowniku silnika . Przypuszczalnie problem jest z EGR lub turbo przeładowuje i ESP będzie wywalać komunikat o niestabilnym momencie obrotowym silnika

    0
  • #3 27 Maj 2012 09:29
    pawel_35
    Poziom 9  

    misiek-888 napisał:
    Sprawdż błędy w sterowniku silnika . Przypuszczalnie problem jest z EGR lub turbo przeładowuje i ESP będzie wywalać komunikat o niestabilnym momencie obrotowym silnika


    Błąd odczytany ze sterownika silnika to jedynie "regulacja momentu silnika". Problem występuje czasowo, na trasie z Warszawy do Krakowa było 17 wystąpień, 8 razy błąd się pojawiał i 9 razy znikał (aktualnie nie występuje).

    Błąd pojawia się podczas dłuższej trasy i jazdy z większą prędkością. Tempomat nie był włączany.

    0
  • #5 27 Maj 2012 15:19
    pawel_35
    Poziom 9  

    kidu22 napisał:
    A co pokazuje ABS?


    ESP wykazują błąd związany właśnie z brakiem możliwości regulacji momentu obrotowego i pojawia się dokładnie w tym samym momencie co błąd silnika. ABS sam w sobie nie wykazuje błędów, w Lexii w zakładce zapobieganie blokowaniu kół nie było żadnych błędów.

    Dodatkowo zauważyłem, że pojawił się błąd z depollution system faulty i nie zniknął przy dłuższej jeździe poza miastem z większą prędkością. Zniknął dopiero razem z engine management fault.

    Dodano po 4 [godziny] 29 [minuty]:

    Czy spotkał się ktoś z Was z problemem, że zapchany FAP powoduje Engine Management System Faulty?

    0
  • #6 30 Maj 2012 10:02
    pawel_35
    Poziom 9  

    Dzisiaj odkryłem błędy w zakładce wtrysk tj. zmierzone ciśnienie turbo za wysokie. Wartość ciśnienia zadanego a ciśnienia zmierzonego przy teście parametrów na żywo praktycznie się pokrywa, jedynie przy obrotach 2200-2300 i zadanym ciśnieniu 1,3 czujnik mierzy 1,6 i to przez krótką chwilę.
    Zarejestrowany błąd pojawł się właśnie przy takich parametrach. Wie ktoś może gdzie jest problem?

    0
  • #7 30 Maj 2012 13:26
    misiek-888
    Poziom 34  

    Zrób logi dynamiczne i monituj ciśnienie podczas jazdy. Jak pisałem wcześniej przeładowuje .Sprawdż czy nie zacina sie sztanga od siłownika turbiny jeśli nie chodzi płynnie to turbina do czyszczenia

    0
  • #8 30 Maj 2012 14:57
    pawel_35
    Poziom 9  

    Tak, rzeczywiscie miales pełną rację. Monitowalem cisnienie podczas jazdy, zadane cisnienie jest osiagane z pewnym opoznieniem, ale zdarza sie tez ze momentami jest wyzsze o 0,2 niz zadawane przez komputer. Błąd się nie pojawił podczas testów, ale na pewno wróci prędzej czy poźniej.
    Rozumiem, ze aby sprawdzic sztangę musze demontowac turbinę? Jakie jest prawdopodobienstwo błędu czujnika cisnienia?

    0
  • Relpol
  • #9 30 Maj 2012 19:19
    misiek-888
    Poziom 34  

    Rzadko ale też sie psuja, objaw jest inny. Miałem taki podobny problem 607 z takim samym silnikiem zacinała sie geometria i uszkodzony był siłownik zmiany długosci dolotu.

    0
  • #10 30 Maj 2012 23:59
    kybernetes
    Poziom 39  

    Paweł_35, turbinę to Ty zostaw w spokoju bo to ostatnia rzecz co może się zepsuć przy takich objawach. Sprawdź przede wszystkim SWIRL a potem sterowanie turbiną (podciśnienie/elektrozawór).

    0
  • #11 30 Wrz 2012 10:37
    pawel_35
    Poziom 9  

    Został wymieniony SWIRL (był pęknięty) i zostały sprawdzone przewody podciśnienia (wszystkie całe). Nie rozwiązało to problemu, dalej pojawia się komunikat Engine Management System Failure podczas mocniejszego przyspieszania z tak około 2 tys obrotów. Dodam, że błąd nie pojawia się przy przyspieszaniu z gazem w podłodze, tylko podczas dynamicznego, ale nie maksymalnego przyspieszania. Błąd odczytany ze sterownika silnika to zbyt wysokie ciśnienie turbo.

    0
  • #12 30 Wrz 2012 11:12
    jurekk55
    Poziom 35  

    Jaki masz stopień zapełnienia FAP?Wszystkie doloty czyste ?EGR kolektor ssący też?

    0
  • #13 30 Wrz 2012 11:57
    pawel_35
    Poziom 9  

    FAP jest ok, EGR też jest ok. Naprawy dokonywałem w ASO i dokonali sprawdzenia tych elementów. Znając ich nie sądze, żeby widząc że choć trochę jest coś nie tak z FAP-em czy EGR nie zaproponowaliby wymiany... a nie zaproponowali. Nawet mowili ze jest jeszcze duzo plynu Eloys.

    0
  • #14 30 Wrz 2012 14:30
    kybernetes
    Poziom 39  

    pawel_35 napisał:
    Nie rozwiązało to problemu, dalej pojawia się komunikat Engine Management System Failure


    Komunikat nic nam nie mówi, jaki defekt w serowniku?

    0
  • #15 30 Wrz 2012 15:35
    pawel_35
    Poziom 9  

    Błąd odczytany ze storownika silnika mówi o tym, że mierzone ciśnienie doładowania jest zbyt wysokie.

    1
  • #16 30 Wrz 2012 19:11
    gacopiesz
    Poziom 18  

    Więc niech sprawdzą obwód podciśnienia cieniasy jedne.

    0
  • #17 01 Paź 2012 14:25
    pawel_35
    Poziom 9  

    Płacąc fakturę w ASO i widząc, że po wymianie SWIRL nie poprzykręcali osłon silnika ani osłony filtra powietrza zabrałem się sam za naprawę... Efekt poszukiwań był początkowo owocny, gdyż znalazłem delikatnie nacięte kolanko przy wężu podciśnienia. Wymieniłem, ale niestety po przejechaniu 160 km błąd wrócił. Podczas przyspieszania i redukcji z 4 na 3 błąd pojawił się ponownie. Oglądałem sporo tematów na forum o podobnych problemach i wydaje się, że winowajcą może rzeczywiście być układ podciśnienia. W jaki sposób najlepiej sprawdzić układ? Do jakich przewodów podpinać wakuometr i co powinienem odczytywać? Mam do dyspozycji również Lexie.

    0
  • #18 01 Paź 2012 19:46
    jurekk55
    Poziom 35  

    pawel_35 napisał:
    Mam do dyspozycji również Lexie.



    To poproszę o odczyt:
    -zapełnienia filtra
    -korekty wtrysków
    -masa zadana i wykonana powietrza i stopień otwarcia EGR
    -jeszcze raz pytanie -wszystkie doloty powietrza i spalin w pełni drożne?

    0
  • #19 01 Paź 2012 19:54
    gacopiesz
    Poziom 18  

    Sprawdź sobie stabilność układu VACUM przy hamowaniu i przegazowywaniu auta.

    0
  • #20 08 Paź 2012 07:29
    pawel_35
    Poziom 9  

    jurekk55 napisał:
    pawel_35 napisał:
    Mam do dyspozycji również Lexie.



    To poproszę o odczyt:
    -zapełnienia filtra
    -korekty wtrysków
    -masa zadana i wykonana powietrza i stopień otwarcia EGR
    -jeszcze raz pytanie -wszystkie doloty powietrza i spalin w pełni drożne?


    - zapełnienia filtra nie jestem w stanie odczytać, mam tylko ilosc dodatku osadzona w filtrze czastek stałych (55 g)
    - korekty: 0.43; -0.43; -1.29; 1.29
    - masa zadana i wykonana nie różni się więcej niż ok 10%, zawór od 5% do 95% w zależności od położenia pedału gazu
    - nie znalazłem niedrożności

    Wymieniłem w weekend wszystkie przewody podciśnienia. Były całe, ale widziałem dużo tematów w których właśnie one były przyczyną ww usterek. Niestety po przejechaniu 150 km problem wrócił jak zwykle podczas dynamicznego wyprzedzania. Jest jednak różnica, samochód wyświetlił błędy jak wcześniej, ale NIE przeszedł w tryb serwisowy, tzn nie stracił mocy. Na pewno nie pomyliłem się z kolejnością przewodów i wszystkie zostały dobrze zamontowane. Dziś rano podłączyłem tester diagnostyczny i rzeczywiście ciśnienie doładowania jest wyższe niż zadane w praktycznie całym zakresie obrotów. Na biegu jałowym zadane jest 950 mbar, a odczytuje 1050, ale już przy zadanym 1100 odczytuje 1300 i im wyżej tym większa różnica.

    0
  • #21 08 Paź 2012 08:54
    damdam

    Poziom 33  

    to weź wakuometr i zmierz czy działa regulacja podciśnieniowa sztangi turbiny.

    0
  • #22 08 Paź 2012 10:46
    pawel_35
    Poziom 9  

    OK, a istnieje szansa żeby dostać się do turbiny od góry silnika?
    Nie wiem za bardzo jak zbadać podciśnienia do sztangi. Podpiąć się na trójniku wakuometrem i patrzeć na wartość podciśnień?
    Jeśli sztanga nie chodzi płynnie lub w pełnym zakresie to jest szansa zrobić coś bez demontażu turbo?

    0
  • #23 08 Paź 2012 13:09
    misiek-888
    Poziom 34  

    Jeśli sztanga nie chodzi płynnie to nie obejdzie sie bez demontażu .Turbo bez problemu wychodzi na dół.

    0
  • #24 09 Paź 2012 13:15
    pawel_35
    Poziom 9  

    Czy ktoś jest w stanie podzielić się wiedzą jakie są prawidłowe wartości podciśnienia przy sztandze? W jakim zakresie mają oscylować?

    0
  • #25 09 Paź 2012 13:47
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 10 Paź 2012 21:18
    geble
    Poziom 13  

    Jest w temacie typowy ZONK . Napisz kod silnika , typ lub nr sterownika .
    Zobacz symulując napięcie na przepływomierzu i czujniku doładowania czy jest proporcionalne do wartości odczytywanych z wartości mierzonych sterownika .

    0
  • #27 10 Paź 2012 21:41
    pawel_35
    Poziom 9  

    geble napisał:
    Jest w temacie typowy ZONK . Napisz kod silnika , typ lub nr sterownika .
    Zobacz symulując napięcie na przepływomierzu i czujniku doładowania czy jest proporcionalne do wartości odczytywanych z wartości mierzonych sterownika .


    Kod silnika: DW12TED4

    Aktualnie czekam na zamówioną pompkę podciśnienia, aby sprawdzić sztangę turbo.

    0
  • #28 10 Paź 2012 21:59
    geble
    Poziom 13  

    Sprawdź jak pisałem czy napięcie z czujników odpowiada wartościom odczytywanym przez ECU . Jeśli nie jest zgodne to podam Ci rozwiązanie problemu ...

    0
  • #29 13 Paź 2012 11:52
    pawel_35
    Poziom 9  

    Zmierzyłem podcisnienie przy sztandze turbo. 840 obr/min -0.3 bara, przy przegazowaniu idzie na chwile do -0.6 bara, a potem spada do ok -0.15 i zaraz wraca na -0.3.
    Na wyjściu z akumulatora podczas pracy cisnienie wynosi -0.4 bara i nie jest stabilne przy przygazowywaniu (gwaltownie spada). Czy ciśnienie na wyjsciu ze zbiornika ma być stale? Dodam, ze zaraz po wylaczeniu silnika ciśnienie spada do -0.6 bara i pozniej spokojnie rosnie az do 0.

    0
  • #30 13 Paź 2012 14:49
    kybernetes
    Poziom 39  

    pawel_35 napisał:
    Na wyjściu z akumulatora podczas pracy cisnienie wynosi -0.4 bara i nie jest stabilne przy przygazowywaniu (gwaltownie spada).


    I tu masz usterkę.

    0
  Szukaj w 5mln produktów