Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 190 1.8 + LPG dym spod maski

lama1987 27 Maj 2012 11:40 2445 6
  • #1 27 Maj 2012 11:40
    lama1987
    Poziom 2  

    Witam.
    Od jakiegoś czasu mam problem z moją 190 - tką 1.8 automat 1993r. Benzyna + LPG.
    Mianowicie co jakiś czas spod maski wydobywa się jakby siwy dym i czuć zapach spalonej gumy.
    Samochód po nagrzaniu, gdy osiągnie temperaturę ok.80 stopni często ma problemy z odpaleniem.
    Czujnik temperatury sprawny, gdyż były sprawdzany. Wymieniłem przewody, świece, filtry gazu oleju oraz powietrza. Kopułka i palec w pełni sprawne.
    Nie mam pojęcia co się dzieje.
    Pomóżcie.

  • #2 27 Maj 2012 21:49
    tofik5011
    Poziom 10  

    Co do odpalania po nagrzaniu sprawdzałeś pompę paliwa?

  • #3 27 Maj 2012 21:51
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    lama1987 napisał:
    Mianowicie co jakiś czas spod maski wydobywa się jakby siwy dym i czuć zapach spalonej gumy.
    Do sprawdzenia wszystko co jest napędzane paskiem wielorowkowym. Coś staje i stąd problem. Co do odpalania, zakręcić gaz i na samej benzynie sprawdzić.

  • #4 27 Maj 2012 23:50
    lama1987
    Poziom 2  

    Odpalam tylko i wyłącznie na benzynie gdyż jak przełączę na gaz na zimnym silniku to gaśnie od razu nie jest to sekwencja ale gaz chodzi dopiero po uzyskaniu pewnej temperatury. A problem z odpalaniem pojawia się po zrobieniu jakiejs dluzszej trasy np 50 km ciągłej jazdy. Silnik sie zagrzewa i wtedy od pierwszego nie odpali muszę kręcić długo i zawsze przy trzeciej próbie odpalenia się udaje. Czasami nawet jak postoi na słoncu i sie nagrzeje silnik od słonca to tez nie chce odpalic co jest bardzo dziwne. Byłem u mechaników i zawsze jak chce zeby nie odpalił to jak na złość pali od pierwszego i każdy mówi że wydaje mi się. Pompy paliwa nie sprawdzałem. Ale w najbliższym czasie sprawdzę i pompę i pasek wielorowkowy wtedy dam znać co i jak.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Zapomniałem jeszcze dodać że faluje na wolnych obrotach lekko bo lekko ale faluje. Kolega czyścił mi klapę chyba od przepływomierza (to jest ta klapka pod obudową filtra powietrza?) Mówił że dlatego falują obroty ale nie zmieniło się raczej zbyt wiele.

  • #5 29 Maj 2012 14:07
    lama1987
    Poziom 2  

    Doszedłem koledzy skąd wydobywał się dymek spod klapy silnika! Jak się okazało uszczelka pod klawiaturą (pokrywą na zawory) jest sparciała i wycieka spod niej olej... Nie widać było żadnych wycieków pod samochodem gdyż wyciekający olej spadał prosto na rozgrzany kolektor wydechowy i powstawał śmierdzący dym spod maski! Trochę posiedziałem na włączonym silniku i przyglądałem się silnikowi i wyszło. Nie wiem jeszcze co z tym odpalaniem ale może wyjdzie... Dzięki za zainteresowanie!

  • #6 04 Cze 2012 20:49
    hollow
    Poziom 20  

    Sprawdziłbym ciśnienie paliwa, albo filterek.

  • #7 05 Cze 2012 00:05
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    lama1987 napisał:
    Nie wiem jeszcze co z tym odpalaniem ale może wyjdzie...
    Pawel wawa napisał:
    zakręcić gaz i na samej benzynie sprawdzić.


    Możesz postępować zgodnie z radami? Czy my piszemy dla samego pisania? Napisałem Ci co masz zrobić, zakręcić gaz, Ty piszesz, że odpalasz na samej benzynie... Jakbym się nie domyślał. Niemniej gaz może bez Twojej woli dostawać się do kolektora i stąd problem. Zechciej przeprowadzić to, o co prosiłem.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME