Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilot IR jako sterowanie radioodtwarzaczem samochodowym

mikandrzej12321 28 Maj 2012 00:56 33644 43
  • Pilot IR jako sterowanie radioodtwarzaczem samochodowym

    Chciałbym zaprezentować wynik mojej kilkugodzinnej zabawy z lutownicą :)
    Czytałem trochę o sterowaniu radiem samochodowym. Natknąłem się na pewne forum, na którym zostało opisane, jak sterować radiem Pioneer za pomocą rogu w kierownicy. Obnosiłem się pół roku z zakupem tego kontrolera i oczywiście nie zrealizowałem tego planu;) Wczoraj jednak wpadł mi do głowy pomysł, żeby wykorzystać jakiegoś pilota zdalnego sterowania. Początkowo miał to być pilocik, który dostałem od kumpla od jakiegoś radia samochodowego, jednak jego kodowanie okazało się inne niż RC5. Chciałem skończyć ten projekt, dlatego znalazłem jakiegoś pilota w szafce - zgodnego z RC5. Lutownica w łapę, programatorek podłączony i jazda!

    Wynikiem jest zlutowany na szybko (i taki ma zostać) sterownik radia, wykorzystujący bezprzewodowego pilota podczerwieni. Jedyne co będę chciał zmienić, to napisać konkretniejszy program w C z obsługą innego, mniejszego pilota wykorzystującego kodowanie inne niż RC5.


    Urządzenie jest bardzo proste. Składa się ze stabilizatora napięcia 7805, mikrokomputera AtTiny 2313 firmy Atmel oraz 10 tranzystorów BC547 i garści rezystorów.

    Sterowanie normalnie odbywa się przez podłączenie do tyłu radia kabla z końcówką mini-jack i przykładaniu do żył rezystorów o odpowiedniej wartości. Dla każdej funkcji przypisana jest inna rezystancja. Jest to z resztą opisane już na forum. W mojej konstrukcji "przykładaniem" rezystora zajmuje się odpowiadający tranzystor. Każdy z nich jest podłączony bazą przez rezystor do nóżki mikrokontrolera. Ten z kolei, po odkodowaniu i zinterpretowaniu sygnału RC5 z pilota, wystawia logiczną "1" na 30ms i tak odbywa się sterowanie.

    Zdaję sobie sprawę, że z lutowaniem trochę kiepsko, ale ten układ ma po prostu działać i zniknąć w odpowiednim miejscu w samochodzie, a i ze sprzętem do lutowania u mnie trochę kiepsko :) Radio, którym steruję to Pioneer DEH-2300UB zamontowany w Peugeocie 206.

    W załączniku listing kodu w Bascomie - nie komentowałem go, bo sposób w jaki został napisany nie powinien przynosić nikomu trudności w jego zrozumieniu :)

    Schemat narysuję jak będą chętni :) ale uprzedzam, że jest naprawdę prościutki.





    Funkcje:
    - Previous/next track
    - Volume down/up
    - MUTE
    - Display
    - Source
    - Power
    - BAND
    - po małej przeróbce (niebawem): Folder Down/up

    Kosztorys:
    Połowa płytki uniwersalnej - 2zł
    AtTiny 2313 - 5zł
    7805 - 1zł
    Rezystory + tranzystory - 6zł
    Pilot - 5zł
    Odbiornik IR - 3zł
    Gniazda i wtyczki - 4zł

    Razem: 26zł


    Pilot IR jako sterowanie radioodtwarzaczem samochodowym
    Pilot IR jako sterowanie radioodtwarzaczem samochodowymPilot IR jako sterowanie radioodtwarzaczem samochodowym Pilot IR jako sterowanie radioodtwarzaczem samochodowym Pilot IR jako sterowanie radioodtwarzaczem samochodowym Pilot IR jako sterowanie radioodtwarzaczem samochodowym


    Na koniec filmik z działania (przepraszam za jakość, nagrane telefonem tylko jako filmik poglądowy):



    Edit: Poprawiłem schemat i dodałem plik .sch z eagle


    Fajne!
  • #2 28 Maj 2012 04:03
    gbd.reg
    Poziom 20  

    Jak z praktyczną stroną tego rozwiązania? Czyli w jakich przypadkach używasz tego pilota? Bo raczej nie jest on wygodniejszy od pilota przy kierownicy. Jakieś imprezy plenerowe z nagłośnieniem z auta? Czy może możliwość kontroli radia przez osoby siedzące na tylnej kanapie?

  • #3 28 Maj 2012 08:42
    masterbix
    Poziom 12  

    Może i na szybko ale bałbym się wkładać do auta coś tak niechlujnie polutowanego. Podskoczy na dołku, będziesz coś robił przy radiu trącisz coś się odklei coś spadnie coś się zewrze i nieszczęście gotowe. Ja bym tam nie chciał żeby mi się auto się zjarało przez niestaranność. Lepiej włożyć trochę więcej pracy i mieć solidnie i pewnie, nawet jak urządzenie ma być schowane.

  • #4 28 Maj 2012 08:45
    eDZio
    Poziom 16  

    Czy to radio nie posiada już wbudowanego odbiornika podczerwieni na przednim panelu?

  • #5 28 Maj 2012 08:46
    austin007
    Poziom 17  

    Narysuj schemat, choćby odręcznie. Będzie kompletny projekt.

    Te radia zdaje się mają wersje z pilotem IR. Z pewnością prostszy model DEH-2000. W komplecie jest wtedy pilot. Nie wiem czy wersje bez pilota mają inny firmware procesorów (bo są zdaje się dwa - w paneli i jednostce centralnej).

    Sam mam w aucie taki DEH-2000RB i szukam literatury na ten temat. W wolnej chwili rozkręcę panel i zobaczę czy jest układ odbioru IR na PCB panela, lub chociaż otwory i ścieżki. Wtedy pewnie jakiś odbiornik zintegrowany, kilka rezystorów i kondensator.

    Ze względu na koszty produkcji nie powinno chcieć się Pioneerowi pisać i programować procesory różnymi kodami.

    Jakoś dotąd nie znalazłem w necie projektu zamiennika pilota Pioneer do tych odbiorników. Byłoby zdecydowanie wygodniej jeśli już używać pilota:)

    Połączenie przewodowe służy to obsługi z kierownicy. Zwykle za pomocą oryginalnego adaptera podpinamy się do istniejącej infrastruktury auta.

    BTW. Szukam informacji nt. selektora wejść tych Pioneerów ( i podobnych). Symbol Pioneera to PML 014A. Prawdopodobnie to produkt ST. Scalak siedzi tuż przed końcówką mocy. Chciałem zmienić środkowe pasmo regulacji niskich tonów ze 100Hz na 40-50 Hz. Selektor komunikuje się uP przez SPI i nie ma żadnych elemetów RC. A jakoś musi być realizowana regulacja barwy tonu. Kto kolwiek wie, ktokolwiek słyszał... będę wdzięczny.

    Poniżej oryginalny pilot.
    Pilot IR jako sterowanie radioodtwarzaczem samochodowym

    Pozdrawiam
    L

  • #6 28 Maj 2012 10:41
    guuciek
    Poziom 14  

    Firma AtMel jest producentem uC nie AtNel :) Taki mały błąd na korzyść Pana Mirka

  • #7 28 Maj 2012 10:44
    rochóń
    Poziom 14  

    W zasadzie do czego Ci ten pilot ? Ja dostałem z odbiornikiem i nie widzę żadnego sensu użytkowania tego :D

  • #8 28 Maj 2012 10:50
    cefaloid
    Poziom 30  

    Projekt niewątpliwie ciekawy i kształcący więc pochwalam bo zawsze czegoś się nauczyłeś. Ale ja koniecznie dał bym bezpiecznik oraz sprawdzil czy LM7805 się nie grzeje zanadto. Wywołać pożar w aucie jest łatwo o czym przekonal się swojego czasu jeden znany mi 'typ' który zamontował coś sam i niestety auto dogaszała straż pożarna.

    Jednak tak najbardziej to zastanawiam się nad stroną praktyczną i sensem posiadania pilota do czegoś co jest tak samo pod ręką jak ten pilot, albo i jeszcze bardziej pod ręką:

    1. Jadę sobie i nie mam pilota. Sięgam ręka i przełaczam kanał. Na chwilę odrywam wzrok od drogi i rękę od kierownicy.

    2. Jadę sobie i mam taki pilot:
    - odrywam wzrok od drogi i szukam pilota
    - łapie pilota w rękę i szukam przycisku (nie patrzę gdzie jadę i jedna ręka caly czas trzyma pilota). Tak jakbym jechał i pisał SMS...
    - ok, w końcu się mi udało wcisnąć własciwy przycisk i odkładam pilota
    - mówiąc krótko: o rany ile zachodu...

    Ale do sterowania z tylnej kanapy albo podczas grillowania OK.

  • #9 28 Maj 2012 11:20
    Xaveri
    Poziom 17  

    Pilota zamocuje na stałe przy desce rozdzielczej i już punkty z Twojego katastroficznego planu wypadają...

  • #10 28 Maj 2012 11:53
    rochóń
    Poziom 14  

    Xaveri napisał:
    Pilota zamocuje na stałe przy desce rozdzielczej
    W jakim celu ? Przecież można bezpośrednio sterować odtwarzaczem :D Jedyny sens to sterowanie w kierownicy, ale we współczesnych samochodach to standard, a przy wbudowanej poduszce (standard id lat 1993 ?) dłubanie w kierownicy też nie ma sensu.

  • #11 28 Maj 2012 12:49
    skaktus
    Poziom 37  

    Nie widzę sensu używania takiego czegoś w radiu zamontowanym w aucie.

    Mam radio, które w standardzie posiada pilota na IR. Użyłem go może z 2 razy jak na ekranie dotykowym radia nie mogłem "wklepać" kodowania regionu dla napisów. Od tego czasu pilot jest kompletnie nie używany bo nie ma takiej potrzeby. Do tego jeden sezon w aucie i po bateriach - zima je dobije bardzo skutecznie. Prędzej bym pomyślałem o standardowym sterowaniu z kierownicy i podstawowych funkcjach - następny / poprzedni oraz głośniej / ciszej i tyle spokojnie wystarczy. Całość dobrze zamaskować w ramionach kierownicy i mamy porządne sterowanie które nie potrzebuje naszej uwagi.

  • #12 28 Maj 2012 13:12
    mikandrzej12321
    Poziom 11  

    gbd.reg:

    Generalnie to podczas jazdy używam samego radia :) Ewentualnie bajerek dla dziewczyny, która siedzi obok rozłożona jak dama, to się ucieszyła na taki bajerek :D Często zdarza się grill, na którym właśnie moje auto służy jako nagłośnienie. Mam tam dość głośny sprzęt, więc jak najbardziej się to przyda - stąd takie wysokie ułożenie czujnika IR - myślałem dłuższą chwilę gdzie go zamontować, żeby działał z zewnątrz i z tylnej kanapy również, dlatego jak narazie padło na lewy próg (czy jak się fachowo to miejsce nazywa).

    masterbix: w miejscu gdzie to przechowuje mam już podłączony sterownik listw LED RGB i mam tam już na zapas podłączony osobny bezpiecznik 2A, specjalnie do celów związanych z moimi wymysłami :) Odnośnie lutowania. Nie mogę się zabrać, żeby w końcu wykonać jakąś porządną płytkę termotransferem:) a ten układ powstał na szybko i ja już tak mam, że jak coś działa, to nie chce tego tykać :D Układ oczywiście wyłącza się po wyłączeniu zapłonu :)


    eDZio: nic mi nie wiadomo na temat odbiornika podczerwieni w nim. żadnego loga IR nie ma na nim na pewno.


    austin007: Narysuję, jak tylko coś zjem :) Zastanawiam się nad tym firmware. Jedno co mnie zastanawia: czy gdzieś da się je wyłączyć? jak masz radio wyłączone i przytrzymasz przycisk ESC to wchodzi w menu systemowe i tam można wyłączyć wszystko: AUX oraz USB, a nie wiem czy nawet nie CD. Pomińmy kontrolę subwoofera i dodatkowego wzmacniacza. Jeśli chodzi o pilot w kierownicy, to pewnie i tak dołożę go, kiedy tylko go kupię :) często słucham muzyki, lubię to robić głośno, więc zawsze coś tam trzeba pstryknąć na tym radyjku :) W budowę wewnętrzną radia się nigdy nie zagłębiałem.

    guuciek: Faktycznie :D Sam posiadam książkę Pana Mirka i pewnie stąd taka literówka :) poprawię oczywiście.

    rochóń: tylna kanapa, gadżeciarstwo, a przede wszystkim grill czy imprezy w plenerze :) Mam tam suba 30" JBL ze wzmacniaczem Pioneera 200W i ciekawe głośniki tylne więc można w plenerku muzyczkę włączyć:)

    cefaloid: 7805 jest całkowicie zimniutki. Prąd jaki pobiera to 10mA (przy 12V) ciągle, więc chyba też nie ma jak się nagrzać ;)
    Podczas jazdy oczywiście używam radyjka do zmiany utworu/kanału.

    skaktus: No to się właśnie okaże na ile przydatny będzie ten gadżet :) Lubię dłubać, coś takiego po prostu wpadło mi do głowy :D

    Mam poduszkę powietrzną w kierownicy i nie będę tam nic zakładał, bo się jej boję:D[/quote]

  • #13 28 Maj 2012 13:45
    rafcio363
    Poziom 30  

    Jak pobiera 10mA to wrzuć tam lepiej 78L05 :)

  • #14 28 Maj 2012 13:56
    mikandrzej12321
    Poziom 11  

    rafcio363 napisał:
    Jak pobiera 10mA to wrzuć tam lepiej 78L05 :)


    Nie miałem takiego na stanie, a daleeeeeko mam do elektronicznego :D

  • #15 28 Maj 2012 15:13
    Mateusz-me-1990
    Poziom 15  

    Ten projekt przypomina mi czasy, gdy furorę robiły układy typu SAA3010 oraz SAA3049 pozwalały w prosty sposób wykonać bezprzewodowe sterowanie w kodzie RC5. Jeśli używasz juz tyle tranzystorów i w takiej konfiguracji to polecam Ci układ ULN2803. Przestawiając dodatkowo całkowicie sterowanie na PORTB bardzo uprościsz topologię swojego układu. Dodatkowo warto podciągnąć linie resetu, albo lepiej zastosować prosty obwód polecany przez Atmela. Zastosowany bezpiecznik może być spokojnie niższy.

    Pozdrawiam

  • #16 28 Maj 2012 18:34
    mkpl
    Poziom 37  

    Fajna sprawa taki pilocik.
    Czy te zdalne sterowanie zadziała z DEH-1120MP?
    Kiedyś rozkręcałem panele odbiorników z tej serii i jest tam miejsce na odbiornik IR. Jeśli był by ktoś tak miły i sczytał kody z pilota i czy w ogóle pracuje on w standardzie RC5 to mógłbym się pokusić o wykonanie pilota na attiny (wstawiając attiny np do jakiegoś istniejącego pilota jako sterownik)

  • #17 28 Maj 2012 19:01
    Ficu
    Poziom 31  

    Wydaje mi się że TSOP został zamocowany odwrotnie między plastikami.

  • #18 28 Maj 2012 22:26
    Nawigator
    Poziom 33  

    Alternatywna przeróbka panela odbiornika Pioneer:

    Pilot IR jako sterowanie radioodtwarzaczem samochodowym

    1) wylutować R1801 47k
    2) wlutować w panelu odbiornik IR powinien być na 40kHz np TSOP4840 uwaga inne piny niż oryginalne
    3) wlutować 100R i 100n smd
    4) kupić pilot jajko na kierownicę dowolny Pioneera każdy pasuje

    Oczywiście satysfakcja dużo mniejsza niż samodzielny układ ale pilot trzyma się kierownicy.

    N.

  • #19 28 Maj 2012 22:54
    mikandrzej12321
    Poziom 11  

    DEH-1120MP niby ma z tyłu wyście W/R więc jak najbardziej powinno to działać:)

    TSOP i tak "wisi" z tych plastików, gdyż wtedy wystaje poza uszczelkę i można z zewnątrz do niego "trafić"

    Dopóki nie założyłem tego tematu, to nie miałem pojęcia o przeróbce panelu:D

  • #20 29 Maj 2012 00:05
    mkpl
    Poziom 37  

    Przeróbka panelu przeróbką panelu mało ciekawe. Ciekawe było by zrobić własnego pilota na takim attiny :D tylko gdzie znaleźć protokół transmisji? Pioneer pewno ma jakieś własne dziwactwa.

    Wracając do tematu układ można znacznie uprościć podłączając rezystory bezpośrednio do portów procesora. Na pewno przez te rezystory nie płynie prąd który przekraczał by 20mA (max prąd dla portu).

    Dodatkowo można zmniejszyć liczbę rezystorów robiąc drabinkę R2R i dając np attiny 45 :D ba można się pokusić o wygenerowanie pwm który odfiltrowany podawany był by na bazę tranzystora który robił by za źródło prądowe. W emiterze był by opornik dajmy na to 100 ohm na którym odkładało by się napięcie proporcjonalne do przepływającego prądu które podawane by było na wejście przetwornika analogowo-cyfrowego dając tym sposobem nieskończoną ilość kombinacji. No ładnie pojechałem :) w chwili wolnego czasu pomęczę swojego pionka

  • #21 29 Maj 2012 00:16
    mikandrzej12321
    Poziom 11  

    A nie wystarczy poczytać w bibliotekach lirc-a jakie to kodowanie i jak to zaprogramować? Jeśli mówimy o zrobieniu pilota do Pioneera za pomocą attiny.

    Jeśli dobrze zrozumiałem Twój post.. "-" na kabelku od sterowania ma napięcie około 0,40V w stosunku do masy pojazdu, stąd moje kombinacje, żeby nie połączyć mas układu i przetwornika A/C w wykrywaczu tej podłączonej rezystancji


    Poza tym - 10 rezystorów kosztuje chyba z 20groszy. tranzystor bc547 może z 30. Jaki sens ma zabawa z PWM:)? nie twierdzę, że to by nie zadziałało, ale te trudności w programie wolałbym przenieść na główkowanie przy tworzeniu np. komputerka pokładowego, którego coś nie mogę skończyć:D

    Pomęcz, pomęcz:D Może coś wymyślisz ciekawszego :D

  • #22 29 Maj 2012 01:19
    wirefree2
    Poziom 13  

    Ciekawe rozwiązanie jakby nie to że do pioneera uniwersalny pilot dostępny bez problemu od 30 zeta na znanym portalu aukcyjnym a i w sklepach internetowych stoi po 5-10$.
    Ale jak mawiał znany polityk "po co sobie życie ułatwiać jak można utrudniać"

  • #23 29 Maj 2012 07:25
    mkpl
    Poziom 37  

    wirefree2 może i masz rację ale tu chodzi o to aby się rozwijać :) Jakby wszyscy kupowali gotowce to elektroda by padła bo nikomu nic by się nie opłacało.

    mikandrzej12321 co masz na myśli z lirc? Jeśli chodzi o biblioteki sterowania komputerem to tam nie ma rozdziało na adres urządzenia i komendę a cały ciąg impulsów przelicza na szesnastkowy. Poza tym nie umiem sie nigdzie doszukac biblioteki która opisywała by pilot do radia samochodowego choć może być i taki sam jak do domowej wersji

  • #24 29 Maj 2012 10:20
    djarecki
    Poziom 14  

    A wie ktoś może czy radio ALANA SEAT bez wersji Mp3 ma takowe wejście na sterowanie kierownicą?

  • #25 29 Maj 2012 13:35
    lukapt
    Poziom 11  

    Witam.
    Chciałbym zrobić podobną "przejściówkę", tyle tylko że sterowanie radiem miało by się odbywać z kierownicy w BMW E46.Tu jest link do mojego tematu. O ile po stronie sterowania radia nie było by problemu, to jednak nie wiem jak "ugryźć" odczyt który przycisk został naciśnięty na kierownicy po CAN. Jeżeli ktoś wie jak zrealizować odczyt CAN w tym wypadku, proszę o podpowiedź.

  • #26 29 Maj 2012 16:50
    skaktus
    Poziom 37  

    Do takich urządzeń na CAN kupuje się odpowiednie emulatory.

  • #27 29 Maj 2012 17:26
    Nawigator
    Poziom 33  

    wirefree2 napisał:
    Ciekawe rozwiązanie jakby nie to że do pioneera uniwersalny pilot dostępny bez problemu od 30 zeta na znanym portalu aukcyjnym a i w sklepach internetowych stoi po 5-10$.

    No i co z tego że 30 jak radio nie ma w omawianym tanim modelu wlutowanego odbiornika IR w panelu?

    N.

  • #28 29 Maj 2012 17:47
    noel200
    Poziom 22  

    Witam, do autora tematu: rozumiem, że z dwóch ostatnich opcji z tej tabelki nie korzystasz? (folder up/down).
    Ja mam akurat pioneerka deh 3300 wiec na pewno też te sterowanie będzie działać, a ta tabelka o wiele uprości mi zadanie, gdyż mam oryginalne guziki do sterowania w kierownicy i właśnie się przymierzam do zrobienia przejściówki, bo oryginał sporo kosztuje.
    Ja to zamierzałam zrobić na atmedze i pwm, ale rzeczywiście uln2803 zdecydowanie uprości program i da 100% pewności, że będzie to działać, choć atmegą z pwm oszukałem już komputer od silnika udając rezystancyjny czujnik temp i jest ok:)

    mikandrzej12321 napisał:
    Natknąłem się na pewne forum, na którym zostało opisane, jak sterować radiem Pioneer za pomocą rogu w kierownicy.

    A mógłby kolega podlinkować, będę wdzięczny.

  • #29 30 Maj 2012 01:46
    mikandrzej12321
    Poziom 11  

    Nawigator napisał:
    wirefree2 napisał:
    Ciekawe rozwiązanie jakby nie to że do pioneera uniwersalny pilot dostępny bez problemu od 30 zeta na znanym portalu aukcyjnym a i w sklepach internetowych stoi po 5-10$.

    No i co z tego że 30 jak radio nie ma w omawianym tanim modelu wlutowanego odbiornika IR w panelu?

    N.


    dokładnie, to radio z tego co wiem nie ma wbudowanego odbiornika IR. Z racji tego, że je trochę katuję (głośna muzyka), to wolałbym nie naruszać na razie plomb :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    noel200 napisał:
    Witam, do autora tematu: rozumiem, że z dwóch ostatnich opcji z tej tabelki nie korzystasz? (folder up/down).
    Ja mam akurat pioneerka deh 3300 wiec na pewno też te sterowanie będzie działać, a ta tabelka o wiele uprości mi zadanie, gdyż mam oryginalne guziki do sterowania w kierownicy i właśnie się przymierzam do zrobienia przejściówki, bo oryginał sporo kosztuje.
    Ja to zamierzałam zrobić na atmedze i pwm, ale rzeczywiście uln2803 zdecydowanie uprości program i da 100% pewności, że będzie to działać, choć atmegą z pwm oszukałem już komputer od silnika udając rezystancyjny czujnik temp i jest ok:)
    mikandrzej12321 napisał:
    Natknąłem się na pewne forum, na którym zostało opisane, jak sterować radiem Pioneer za pomocą rogu w kierownicy.

    A mógłby kolega podlinkować, będę wdzięczny.


    No właśnie te dwie ostatnie opcje wymagają zworki na kabelku mini-jack. Jeszcze się tym nie zająłem, żeby to zrobić, ale jak zrobię lepszą płytkę to pewnie to wprowadzę :) Chociaż następna wersja tego układu ma być już z wyświetlaczem i komputerkiem pokładowym.


    Link do forum: http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/13...-pod-radio-pioneer-i-sony-z-wejsciem-jack-35/

    Dodano po 1 [minuty]:

    1010011010 napisał:
    h1tman napisał:
    Mam jedno pytanie.
    Tak ciężko zrobić porządną płytkę i ładnie polutować??
    Rozumiem, że prototyp ale..... takie projekty to za przeproszeniem o dupe potłuc.
    Pozdro


    Już chciałem napisać "Nie każdy zaczyna od porządnych płytek"... ale jak to zobaczyłem to zmieniam zdanie :)
    Bałbym się coś tak polutowanego wozić w samochodzie, przeraziły mnie te gluty cyny z tyłu...


    Przekonaliście mnie :) poprawię to w następnej wersji. Na razie chodziło mi o to, żeby pokazać jak można sobie ułatwić życie w wielu sytuacjach prostym układzikiem :)

  • #30 30 Maj 2012 10:57
    Dawid_20
    Poziom 17  

    mkpl:

    Cytat:
    Jeśli był by ktoś tak miły i sczytał kody z pilota i czy w ogóle pracuje on w standardzie RC5 to mógłbym się pokusić o wykonanie pilota na attiny (wstawiając attiny np do jakiegoś istniejącego pilota jako sterownik)


    Pioneer nadaje w standardzie NEC. Kiedyś rozpracowałem odbiór podobnego pilota, konkretnie takiego:
    Pilot IR jako sterowanie radioodtwarzaczem samochodowym

    Wykorzystałem go do HTPC. Nośna to 36kHz. Jeśli dalej Ciebie to interesuje, to mogę odszukać tamten projekt i podać sczytane kody.