Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulator Centra pomiar napięcia po 60km

28 Maj 2012 14:29 5926 31
  • Poziom 16  
    Witam, ostatnio w piątek na raz przepaliła mi się żarówka w zegarach oraz padł mi czujnik chłodnicy, również dziwnie jakoś mi silnik zapala od paru dni tak jakby na początku przy kręceniu iskry nie miał, zalewał benzyna po czym po złapaniu 1000rpm i uspokojeniu się silnika po szarpaniach mocno czuć benzyna, trochę mnie to nie zmartwiło w jednym dniu dwie na raz rzeczy się przepaliły ? Dziś po godzinnej jeździe i zrobieniu 60km od razu zmierzyłem akumulator napięcie, w linku poniżej zamieszczał link do filmiku z pomiaru. po wyłączeniu nagrywania postałem parę minut i tak pomiar urósł prawie do 14V.

    https://rapidshare.com/files/1603907713/20120528_130841.mp4

    Jakie napięcie powinien mieć sprawny akumulator po pełnym naładowaniu ?

    Postanowiłem zamieścić w tym dziale ten temat ponieważ o akumulatorach elektronice w samochodzie mam marne pojecie, a i dodam ze samochód to peugeot 1.4 benzyna 99 rok akumulator ma na pewno ponad 4 lata i jest to centra futura
  • e-miernikie-mierniki
  • Moderator Samochody
    Podaj wyniki pomiarów, nie każdemu będzie się chciało filmik ściągać.
  • Poziom 16  
    Na filmiku zarejestrowałem jak skacze pomiar, praktycznie od rozpoczęcia pomiaru 13,4 do 13,9
  • Poziom 32  
    vigorado89 napisał:
    Jakie napięcie powinien mieć sprawny akumulator po pełnym naładowaniu ?
    Doładowany powużej 12,5V w pełni naładowany 12,8V ale pomiaru dokonuje się 24 godziny po pracy urządzenia.
  • Poziom 16  
    rafbid napisał:
    vigorado89 napisał:
    Jakie napięcie powinien mieć sprawny akumulator po pełnym naładowaniu ?
    Doładowany powużej 12,5V w pełni naładowany 12,8V ale pomiaru dokonuje się 24 godziny po pracy urządzenia.


    Ok jutro równo po 24 godzinach zrobię ponownie pomiar.
  • Poziom 16  
    Minęło już 24 godziny od wyłączenia silnika, zrobiłem pomiar wyszło 13,8V przy włączonym zapłonie 13,5v. Z tego co kolega napisał to trochę za dużo, co to oznacza ? Skoki na filmiku są chyba spowodowane uszkodzonymi kabelkami od miernika, dziś musiałem prowizoryczne na szybko dorabiać bo wcześniejsze w ogolę już nie stykały.
  • Poziom 39  
    Twoje obserwacje są raczej mało przydatne do wyciągania wniosków. Czteroletni akumulator po 24 godzinach spokoju wykazuje napięcie 13,8 V? Tak więc pierwsze pytanie jakim miernikiem dokonano pomiarów oraz na jakich nastawach? Filmików nie będę oglądał.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 16  
    DCV 20 a miernik ? jakiś topexa kupiony kilka lat temu. Na filmiku byś zobaczył jaki miernik i na jakim nastawniku, mogę przeprowadzić jeszcze jakieś pomiary tylko napiszcie jakie, bo na pomiarach napięcia w bateriach oraz akumulatorach moje umiejętności pomiarowe się kończą.

    Głównie chodzi mi o sprawdzenie czy mój akumulator jest sprawny i w dobrym stanie, może macie jakieś sprawdzone artykuły na temat akumulatorów i ich ocenie sprawności żeby się dokształcić ?
  • Poziom 32  
    Masz żelowy akumulator? Bo napięcia podałem do kwasowego (przewżnie wszyscy takie mają).
  • Poziom 16  
    kwasowy, jest to centra futura.
  • Poziom 16  
    Minęło już 48 godzin miernik pokazał 13,5v. Ile powinno byc po 48 godzinach ?
  • Poziom 32  
    vigorado89 napisał:
    topexa kupiony kilka lat temu
    Może bateria w mierniku jest słaba (chodź miernik jeszcze tego nie sygnalizuje) i przekłamuje pomiar te tanie tak mają ale filmu nie oglądałem
  • Poziom 16  
    sygnalizuje ze bateria słaba, czy to może mieć aż taki wpływ na pomiar ?
  • Poziom 10  
    oczywiście, że słaba bateria ma wpływ na wynik pomiaru.
    Mam 2 mierniki UNIT-a na każdym gry jest bateria słaba napięcie jest zawyżane ( na starej baterii miernik pokazywał, że napięcie w sieci ma prawie 250V!)

    Po pierwsze sprawdź świece. Stare zaczynają działać dopiero po rozgraniu, a potem wcale nie działają.
    2 najlepiej podepnij się do komputera przyczyn takiego działania mogą wyć setki np mógł paść czujnik temperatury. Jeśli taki czujnik wstazuje np -50 stopni to nie dziw się ,że podaje za dużo paliwa. W samochodzie masz dziesiątki czujników.
    Jak podepniesz cię do komputera, to tam wszystkie błędy Ci pokaże.
    3 sprawdź filtry paliwowyi powietrza
    4 odepnij akumulator na 12 godzin, wówczas komputer powinien się zresetować, (często takie zabiegi pomagają)
  • Poziom 16  
    Rzeczywiście miałeś racje, zmierzyłem zasilacz do dysku zewnętrznego na starej baterii pokazywał 12,6v a na nowej 12,3v zmierzyłem ponownie akumulator w sumie już minęło 3 dni... na nowej baterii jest 12,08v a na starej od 12,2 i rosło aż do 12,5 już nawet przestałem mierzyć, a wiec wcześniejsze pomiary są guzik warte...

    1 - tylko przy odpalaniu telepie silnikiem i ciężko wchodzi na obroty i to na zimnym, potem już silnik pracuje idealnie nawet po 50 km, sam trochę boje się dotykać świec nie chce nic urwać ukrecic poza tym nie mam kluczy do świec(nigdy w życiu tego nie robiłem).

    2 podepnę jak przy okazji będę u swojego mechanika, ale check engine mi się nie pali podczas jazdy.

    3 filtr powietrza jest co roku wymieniany razem z olejem i filtrem oleju zajrzeć mogę ale od zmiany oleju zrobiłem zaledwie parę tysięcy

    ile potrzeba km żeby akumulator się w pełni naładował ? słyszałem ze wystarczy 10km.
  • Poziom 39  
    vigorado89 napisał:
    le potrzeba km żeby akumulator się w pełni naładował ? słyszałem ze wystarczy 10km.


    Jak jest bardzo rozładowany to 10 km jest za mało. Niedawno przez swoją nieuwagę (został na światłach) rozładowałem akumulator do dna. Po krótkim ładowaniu, tak aby tylko odpalił i po przejechaniu 80 km podłączony do prostownika, przez 6 godzin się jeszcze ładował zanim powiedział, że ma dość.
  • Poziom 32  
    gimak napisał:
    Po krótkim ładowaniu, tak aby tylko odpalił
    Rozumie że w nagłych przypadkach jest to nie uniknione ale odradzam tak robić można uszkodzić akumulator albo alternator podam inny przykład akumulator też rozładowany do dna podładowany tylko aby odpalić akumulator 62Ah pobierał z prostownika ponad 20A czyli max po odpaleniu włączeniu świateł i pracy na wolnych obrotach po kilku minutach zadymiło się z alternatora i trzeba było zgasić silnik i dalej ładować prostownikiem.
  • Poziom 16  
    Minęło dokładnie 7 dni zrobiłem pomiar wyszło prawie równo 12v (wahało się miedzy 11,99v a 12,01), najprawdopodobniej samochód będzie stal do soboty i będę robił 2x20km wiec myślę ze się aku naładuje, w niedziele zrobię kolejne pomiary od nowa.
  • Poziom 39  
    Może i brakuje mi cirpliwości na analizę twoich działań. Ale gubię się w tych pomiarach. Niedawno akumulator w spokoju wykazywał napięie 13,5 V a teraz nagle 12,0 V? Chyba jednak brak konsekwencji. Także marnie interpretuję ten postój i jazdu po 20 km. Więc samochód stoi bez uruchamiania silnika, czy jeździ?

    Zanim napisze kolejne informacje zacznij może mierzyć pobór prądu spoczynkowego w samochodzie.

    Ano nie rozumiem dalej, czy jeździsz owe 20 km, czy dopiero kiedyś zaczniesz jeździć. Bo jeśli stoi w miejscu to po co informacja o 20 km?
  • Poziom 16  
    Samochód stoi już 8 dzień, od kiedy zacząłem pomiary samochód stoi. W czwartek wymieniłem baterie w mierniku co napisałem w poście nr 15 i od razu wartości pomiarów się zmieniły, wiec pomiary sprzed czwartku uważam za nieważne i po kolejnych pokonanych kilometrach będę robił od nowa. Czemu marnie interpretujesz jazdę po 20 km nie rozumiem tego ?
  • Poziom 17  
    Po co ci te pomiary na nie obciązonym aku?Pomierz przy obciązeniu np.przy rozruchu(nie powinno spaść ponizej 10V).Pomierz napięcie ładowania.Zmierz pobór pradu przy wyłączonych odbiornikach i wyciąg wnioski.
  • Poziom 16  
    Chciałem sprawdzić czy mój akumulator jest w stanie dobrym ponieważ "lampka" wskaźnik w aku od zimy ciągle pokazuje ze akumulator trzeba naładować nawet po zrobieniu 50 - 60 km.
  • Poziom 10  
    Z pomiaru wynika, że z akumulatorem jest ok. Mślę, że akumulator to ostatnia rzecz, w której powinieneś szykać usterki. Jak pisałem wcześniej komputer prawdę Ci powie! Mechanik widząc, a przede wszystkim słysząc jak pracuje silnik może choćby domniemać co może być przyczyną i ustalić to np. na zasadzie prób i błędów

    A co do ładowania to trudno powiedzieć ile trzeba przejechać kilometrów, żeby naładować akumulator. Zależy to od mocy alternatora, obciążenia (np czy masz włączone światła) oraz parametrów akumulatora (jego pojemności i wieku)
    Przy ładowaniu najważniejszy jest czas. 10 km zrobisz w 15 minut. to zdecydowanie za krutko jeśli ładowanie zaczynasz od zera.
  • Poziom 16  
    Po 12 dniach stania zrobiłem pomiar przy odpalaniu napięcie spadło do 9,7v a aku miał jakieś 11,8v, i zaraz po wbiciu obrotów napięcie skończyło do 14,4v na pracującym silniku. Niestety nie zrobiłem 20km x 2 bo znów mi umarł czujnik w chłodnicy i temp leciała do prawie 100 stopni ( a normalnie 90 i wiatrak się zakazał) kurcze a dopiero co kupiłem ten czujnik zrobiłem 140km i było ok, w pon pojadę do mechanika, dzięki za wszystkie porady w razie umierającego aku się przydadzą.
  • Poziom 39  
    Kol;ego! Przy takim stanie wiedzy daj sobie spokój z naprawami. I nie dlatego, że szkoduję tobie atrakcje. lecz żebyś nie pogłębił swoich problemów. Wyraźnie widać, że nie wiesz co czynisz a to jest niebezpieczne i być moze kosztowne. A akumulator chyba jednak zuzył sie.
  • Poziom 16  
    Wiem ze moja wiedza mechaniki samochodowej nie jest na piorunującym poziomie ale jak inaczej mogę ja poszerzyć ? tylko naprawami we własnym zakresie i wiem czym to grozi. Wróciłem od mechanika, stwierdził ze aku do wymiany a wysoka temperatura jest spowodowana przekłamującym czujnikiem który daje sygnał do zegarów, wskazówka pokazuje 100 stopni a wszystko normalnie działa.
  • Poziom 16  
    ps. dodam ze właśnie dziś akumulator umarł, nawet rozrusznik się nie kreci, napięcie przy kręceniu 3v. Jeszcze raz dziękuje wszystkim za wypowiedzi.
  • Poziom 32  
    rafbid napisał:
    Doładowany powużej 12,5V w pełni naładowany 12,8V
    vigorado89 napisał:
    a aku miał jakieś 11,8v
    to nić dziwnego że
    vigorado89 napisał:
    nawet rozrusznik się nie kreci
    '' Z pustego w próżne nawet Salomon nie naleje"
  • Poziom 16  
    Wszystko się zgadza tylko nie czytacie każdego mojego postu w sobotę akumulator miał 11,8 i zakręcił i silnik zapalił. W poniedziałek nie mierzyłem ale tez zapalił, natomiast dziś już aku miał ledwo ponad 10v. Jak wyczytałem na obudowie ma już 7 lat.
  • Poziom 32  
    Czytam każdy post podałem ostatnią wartość pomiaru jaką podałeś ja ładuje aku jak napięcie jest po niżej 12,5V.