Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Panasonic DP-1520 Przedozowana

tito 12 Sty 2005 09:27 2805 26
  • #1 12 Sty 2005 09:27
    tito
    Poziom 18  

    Kopiarka ma 1k kopii, nówka z pódełka!!! Prawdopodobnie żle ustawił się td sensor i kopiarka kurzy tonerem, robi poświatę. Toneru aż grubo jest na kartce, jak wyjałowie ją to jest lepiej, ale zapala się brak toneru. Chciałbym się dowiedzieć jak manualnie obniżyć domyślną watrość stężenia jaką kopiarka ma utrzymywać. Zainteresowany jestem service manual do tego modelu.

    0 26
  • #2 12 Sty 2005 18:37
    johans
    Poziom 11  

    Najprostszy a zarazem najdroższy sposób to zakup developera i zainicjowanie kopiarki na nowo. Tu 200 pęknie.

    Miałem to samo tzn dostałem kopiarkę spod igły i zamiast najpierw zainicjować to pare kopii sobie zrobiłem, żeby zobaczyć jak biega :) no i bigosu narobiłem.
    Żeby sie nie męczyć wymieniłem developer.

    0
  • #3 18 Mar 2005 23:05
    W.P.
    Specjalista - zasilacze komputerowe

    Czy robiłeś F8 C09 ?

    0
  • #4 19 Mar 2005 09:06
    julkawrocław
    Poziom 15  

    Panasonic opisał ten kłopot.Wyłączyć tdc sensor zrobic ok 50 kopii i zainicjować developer jeszce raz

    0
  • #5 20 Mar 2005 20:08
    tito
    Poziom 18  

    Czy możesz podpowiedzieć którym kodem wyłącza się td sensor?

    0
  • #6 21 Mar 2005 21:40
    kowal510
    Poziom 15  

    F5-C61.Ale to nie jest rozwiązanie do końca, po wyłączeniu czujnika TDC(funkcji korekcji względem temp. i wilgotności) następuje brudzenie drugiej strony u szczytu kartki.Czekamy na nowy firmware rozwiązujący ten problem(byc może).Nie trzeba robic ponownie inicjacji trzeba ustawic F6 C21 ok -23(i tak nie będzie to tak jak z nowym developerem).

    0
  • #7 21 Mar 2006 14:53
    Artful
    Poziom 13  

    Witam. Mam pytanie czy problem odnośnie brudzenia drugiej stronie kartki już jest rozwiązany? Ponieważ tak jak napisane powyżej likwidując problem szarego tła w tym urządzeniu (F5-61 zmieniamy na 0) wyłączamy czujnik TCD i pojawia się nieszczęsny pasek z tyłu kartki, przy czym zaznaczam że po wymianie dewlopera sytuacja się powtarza po jakimś czasie. (Zmiana kolejnego kodu F6-C21 na wartości na większym minusie pomaga na krótką metę). Zmiana kodów F5-33,47,48,61,76,77,98 też pomaga na krótko.

    0
  • #8 21 Mar 2006 22:15
    Tankman
    Poziom 15  

    Spróbuj wyjąć toner i wykonaj tyle czarnych kopii aż się zaświeci lampka braku tonera. Wyjmij wywoływaczkę i wyczyść okolice wałka magnetycznego oraz od spodu metalową listwę przy elektrodzie tranferowej. Zmniejsz dozowanie tonera w kodzie F6-21 na wartość -21. Potem włóż toner. Na ile kopii pomoże?

    0
  • #9 21 Mar 2006 23:30
    kowal510
    Poziom 15  

    Problem jest rozwiązany trzeba kontaktować się z Panasonic Polska!
    Rozwiązania jak wyżej to półśrodki.

    0
  • #10 03 Kwi 2006 22:59
    Tankman
    Poziom 15  

    kowal510 napisał:
    Problem jest rozwiązany trzeba kontaktować się z Panasonic Polska!
    Rozwiązania jak wyżej to półśrodki.


    No tu się niezgodzę. Pracuję w autoryzowanym przez Panasonica serwisie. Kilkakrotnie atakowałem Ich w tej kwestii. NIC nie wiedzą. Lelaki totalne. Nie mają podstawowej wiedzy o kopiarkach i o procesie kserograficznym. Od trzech tygodni mądrale z Warszawki nic nie wydumały. Ściągnąłem z serwisowego serwera nowy firmware z 30 marca ale to nie rozwiązuje problemu. Musimy sobie poradzić sami. Ja na razie w kodzie F6-21 dałem wartość -30 i czekam co będzie.

    0
  • #12 07 Kwi 2006 14:53
    pdw
    Specjalista - kserokopiarki

    Czy mogłby Kolega podpowiedziec na czym polega rozwiązanie tego tematu? Producent dedykuje temu modelowi jakiś zestaw modernizujący?
    Kontaktujemy sie caly czas z Panasonic Polska ten nas normalnie zbywa , choć sprzedaliśmy tych kopiarek ok 30.... Dosłownie paranoja
    Chyba trzeba bedzie podesłac im z 10 tych kopiarek na reklamacje

    0
  • #13 07 Kwi 2006 22:44
    its
    Poziom 17  

    ja mam takich maszyn u siebie ok. 20-30 i powiem szczerze ani razu nie spotkałem się z takim problemem. Maszyny hulają jak się patrzy.
    Najprostszym rozwiązaniem w takiej sprawie będzie wymiana developera i zainicjowanie go koniecznie bez toneru !!!!!!!!!! I musi hulać!! Każdą nową maszynę tak instalowałem.

    POzdr

    0
  • #14 08 Kwi 2006 13:56
    pdw
    Specjalista - kserokopiarki

    its napisał:
    ja mam takich maszyn u siebie ok. 20-30 i powiem szczerze ani razu nie spotkałem się z takim problemem. Maszyny hulają jak się patrzy.
    Najprostszym rozwiązaniem w takiej sprawie będzie wymiana developera i zainicjowanie go koniecznie bez toneru !!!!!!!!!! I musi hulać!! Każdą nową maszynę tak instalowałem.

    POzdr

    o sprawach oczywistych nie pisze......
    wymiana developera nie pomaga
    jest pewna modyfikacja kopiarki lecz cizeko przyznac sie producentowi do błedu
    swoja droga podobnie bylo z modelelm 1510 tez maial choroby wieku dzieciecego (blaszki)

    0
  • #16 08 Kwi 2006 17:13
    pdw
    Specjalista - kserokopiarki

    Załacznik wyslal Kolega, z którym pracuje......
    Nie daje to dobrych wyników na dłuższą mete.
    To ze trzeba inicjowac developer przy wyjetym tonerze to oczywiste.
    problem polega na powstawaniu czarnych pasów da odwrocie kopii lub szarego tła na samej kopii.
    Panasonic, niektórym serwisom przekazuje modyfikacje wywoływaczki która jest definitywnym antidotum na w/m bolączki

    0
  • #17 09 Kwi 2006 01:06
    kowal510
    Poziom 15  

    Dokładnie, słowo w słowo! Kolega its miał dużo szczęscia gratuluje,albo jeszcze wszystko przed nim.

    0
  • #18 09 Kwi 2006 22:39
    adrian.sad
    Poziom 13  

    Problem jest (nie)rozwiązany do konca.
    Problemem jest układ wywoływania. Wprowadzono modyfikację - wymiana CAŁEGO zespołu- do pewnego czasu sponsorowana przez Panasonic ...ale tylko dla autoryzowanych instalatorów. Jak ktoś w/w napisał- wszystkie te akcje, to półśrodki. Zmienianie kodów, parametrów w tym problemie pomaga na jakis czas i jesli wogóle się uda. Jesli działa wszystko dobrze, to NIE WYCIĄGAJCIE zespołu z kopiarki. Po powtórnym włożeniu już może nie byc ok!!!!!!! (baaaaardzo dziwne, ale prawdziwe). Jesli zabraknie pomysłów, to zazwyczaj wyjsciem jest wymiana dewelopera i odpowiednia inicjalizacja F8-09.
    p.s
    tonera NIE trzeba wyjmowac przy inicjalizacji dewelopera!!! trzeba tylko DOKŁADNIE wyczyścic wywoływaczkę. Toner przy F8-09 NIE jest dozowany i nie spowoduje przekłamań (jak w każdej niemal kopiarce)
    mój exp. mi to podpowiada... :idea:

    0
  • #19 12 Kwi 2006 20:35
    Tankman
    Poziom 15  

    adrian.sad napisał:
    Jesli działa wszystko dobrze, to NIE WYCIĄGAJCIE zespołu z kopiarki. Po powtórnym włożeniu już może nie byc ok!!!!!!! (baaaaardzo dziwne, ale prawdziwe).


    Chmm NIE WYCIĄGAJCIE zespołu z kopiarki.:D A jak wymienić elektrodę w bębnie? Ja drut elektrody w DP 1520 wymieniam co drugą konserwację czyli co 30k kopii. Na drucie osadza się toner i powstają nieregularne "duchy" na kopii. No i faktycznie po wyjęciu zespołu bębna i włożeniu do maszyny problem wraca. No a jak przyjdzie czas na wymianę bębna? Jak wymienić bęben nie wyjmując wywoływaczki?

    0
  • #20 13 Kwi 2006 00:47
    kowal510
    Poziom 15  

    Na upartego można zespołu nie wyjmować bo elektroda napewno wytrzyma powyżej 60tys kopii, trzeba tylko klienta uczulić zeby przy wymianie tonera czyścił elektrodę suwakiem ,bęben wytrzymuje spokojnie powyżej 60tyś(100tyś to ni rzadkie przypadki ) a i tak przy wymianie bebna należałoby wymienić developer który jest na 60tyś (i też 100tyś bryka)

    0
  • #21 13 Kwi 2006 23:02
    adrian.sad
    Poziom 13  

    Dokładnie j/w

    Bęben jest na 60k, podobnie jak listwa bębna, drut elektrody, uszczelniacze (te elementy - poza bębnem- można kupic w zestawie naprawczym-wychodzi taniej) i developer. Wymiany proponuje robic kompleksowo. Wszystko na raz :) -nawet, jak jeszcze jakos kopie wyglądają. Z założenia kopiarka ma działac non stop i robic dobre jakosciowo kopie. Tak jest chyba najłatwiej. Trzeba tylko odpowiednio rozmawiac z klientem...
    Pamiętajcie o zaklejaniu otworów w listwach bębna, przez które sypie sie toner podczas pracy prosto na elektrode- bubel made in Panasonic :(
    pzdr

    0
  • #22 13 Kwi 2006 23:41
    kowal510
    Poziom 15  

    A tu się nie zgodzę nie tak łatwo przekonać klijenta na wymianę kitu naprawczego po 60tyś za 6stów , a potem po 120tys za 8stów(prócz bębna i dewelopera) jak komuś się to udaje to gratuluje. Pare rzeczy w tym kicie jest zbędnych do wymiany a druga częsc wytrzymuje dużo więcej niż info producenta(wiem to z praktyki).Natomiast jak będe wciskać klijentowi ten zestaw na siłę to się wypnie i znajdzie sobie inny serwis(już tak bywało).Niestety życie opiera się na oszczędnościach.

    0
  • #23 13 Kwi 2006 23:52
    Marynat
    Poziom 15  

    Cytat:
    tu się nie zgodzę nie tak łatwo przekonać klijenta na wymianę kitu naprawczego po 60tyś za 6stów

    Błąd !
    Zestaw po "60tys za 600stów" (cena sugerowana 699) zawiera 5 kompletów kitów.

    0
  • #24 14 Kwi 2006 19:00
    kowal510
    Poziom 15  

    "zawiera 5 kompletów kitów"- a co to znaczy?

    0
  • #25 14 Kwi 2006 20:24
    Marynat
    Poziom 15  

    Cytat:
    "zawiera 5 kompletów kitów"- a co to znaczy?

    Znaczy dokładnie to co napisane: pudełko z "małym" zestawem na 60tys (DQ-M18J6) zawiera 5 identycznych kompletów kitów naprawczych.

    0
  • #26 14 Kwi 2006 21:31
    kowal510
    Poziom 15  

    Nie wiedziałem muszę to sprawdzić w dokumentacji.

    0
  • #27 08 Wrz 2008 19:36
    adrian.sad
    Poziom 13  

    hehe. Widzę stary niezamknięty temat, w dodatku z moimi sugestiami :). Po baardzo długim czasie okazało się, że wszystkie wywaływaczki miały wadę i należało skontaktować się (oczywiście przez autoryzowany serwis) z Panasonic Polska i wymieniano w stosunku 1:1 wywoływaczkę, deweloper i dostawano toner (choć z tym nie miałem problemów i nie wymieniałem). Wystarczyło troszkę pobawić się w robotę papierkową. Jesli ktos w określonym czasie tego nie dokonał, to teraz juz nie ma szans na ten gratis.
    Dodam jeszcze, że jest to jedno z podstawowych rozwiązań. Problem przedozowania (lub też bladych kopii) może być z innych przyczyn.

    pzdr

    0
  Szukaj w 5mln produktów