Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic One - Szkolenia
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czemu jest nagły wzrost cen laptopów?

Piotreq1996 30 Maj 2012 21:12 9670 51
  • #31 30 Maj 2012 21:12
    daavid117
    Poziom 42  

    cpcpcp napisał:
    wciskaj dalej te używane płyty co je do polski wysyłam,
    A to patrz dziwne, bo ja pracuję w serwisie i naprawiam laptopy z całej Europy. Montujemy takie same podzespoły bez względu na kraj pochodzenia urządzenia. Ty mówisz o jakimś lewym rynku wtórnym, a ja o serwisie gwarancyjnym. Normalne serwisy (profesjonalne) kupują podzespoły przez producenta i są one często ponaprawowe, bo wszystko się dzisiaj naprawia. W Polsce są serwisy gwarancyjne marek Dell, Lenovo, Asus, Acer, HP oraz zapewne kilku innych. Serwisy te obsługują całą Europę, więc jeśli "odsyłasz płyty główne do Polski" to trafiają one do sprzętów z całej Europy, co nadal przeczy Twoim dziwnym teoriom.
    cpcpcp napisał:
    Apropo utraty danych,
    do padu (zepsucia się grafiki) to mnie zaskoczyłeś
    i tu zwracam honor,

    domyślam sie że w polsce jak padnie grafika to sie tłumaczy klientowi w servisie ,
    by włożył palce w USB i odczytał dane albo od razu robił za ekran przez USB?

    wiesz na zachodzie to my troche jesteśmy zacofani bo musimy grzecznie przeprosić klienta za taką sytuacje, przenieść dane do laptopa zastępczego i
    grzecznie zapytać kiedy klient bedzie miał chęć na odebranie sprzętu
    po naprawie.
    Tu w ogóle nie wiem o co chodzi. To dysku nie można podpiąć pod dowolny inny komputer i zgrać "utraconych" danych? We wszystkich serwisach nie robią z tym najmniejszego kłopotu, a i sam nie raz "odzyskiwałem" dane z dysków moich prywatnych klientów po "padzie" systemu, sprzętu.
    cpcpcp napisał:
    apropo jakości to dobrze wiesz że a6km np taki jak mój w polsce mają słabsze chłodzienia niż np angliki,
    Bzdura. Rodzaj zastosowanego chłodzenia zależy wyłącznie od układu zamontowanego na płycie. Naprawdę nie masz zielonego pojęcia o tym jak wygląda produkcja, naprawy przedsprzedażowe u producenta. Producent dba o wizerunek i nie oszczędza $5 na gorszym chłodzeniu "dla Polski". Widać modele z anglii, o których mówisz po prostu miały inną konfigurację i stąd inne chłodzenie, a może Twój model to "konfiguracja użytkownika".

    Tak BTW, to kiedy Ty ostatnio byłeś w tym kraju? 30 lat temu? Opisujesz tak niestworzone rzeczy, że aż się wierzyć nie chce.

    No i gratuluję zarobków równych 64000zł miesięcznie. To istna fortuna. Też bym chciał za naprawę jednej płyty dostawać 400zł, gdzie nowa jest warta 300 - 450zł u producenta... Chyba, że Ty to na stare złotówki przeliczałeś?

  • Deimic One - Szkolenia
  • #32 30 Maj 2012 22:46
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    cpcpcp: niezwłocznie doprowadź wszystkie swoje posty do zgodności z normami języka polskiego!

  • Deimic One - Szkolenia
  • #33 30 Maj 2012 22:49
    Hucul
    Poziom 39  

    daavid117 napisał:
    ... Montujemy takie same podzespoły bez względu na kraj pochodzenia urządzenia...

    No nie do końca :D sprzęty na rynek chiński i rosyjski mają inne płyty główne (brak TPM, VPro... )

  • #34 30 Maj 2012 23:45
    cpcpcp
    Poziom 9  

    Widzisz Panie moderator, skoro potrafiłeś zauważyć ,ze są błędy byki , w moim tekscie to znaczy ze go zrozumiałeś i jesteś w stanie, porównać z poprawną Polszczyzną, a skoro tak to na logike możesz sam poprawić tekst albo wywalić mnie z forum, ja matury w polsce nie zdawałem wiec sorry.

    a jak bede się chciał z nudów młotkiem albo lutownica pobawić to wruce na to forum z innym loginem...

    Tak jasne... , ta jakosc to sie nazywa "konfiguracja" , dobre dobre....

    To po co wogóle sprzedają te sprzety o słabszej konfiguracji?

    a widzisz tu Cie boli zarobki mi przeliczasz jakbym myslał tak jak Ty bo bym orał 600 godzin w miesiacu , ale niestety nie mysle tak i nie oram 600 godzin,
    tylko 37 i to mi wystarczy i sie ciesze, że płace padatki z tego bo tu można,
    a w polsce mnie nie stać... tym bardziej bez matury polskiej... heh

    popatrz na te wszystkie reklamy niedosć ze droższe to 5 modelii do tyłu , i jeszcze na raty!!! , pomysl człowiku ktoś kto to kupuje wydaje swoje oszczedności, po czym czeka go przeniesienie danych tak?
    a Ta jakość to jest dla ciebie konfiguracja tak?

    dobra mniejsza z tym nie chce mi sie zawracać patykiem rzeki...

    Wkurza mnie to co sie dzieje w polsce nie tylko z elektronika, ale to nie polityka tylko ludzie, ludzie... którzy tworza ten kraj.

    zobacz np tv samsunga czy LG czy każdy inny model Sony, sharp , toshiby to nawet na 230V nie ma hehe, tylko na 110, jest droższy i 4 modele do tyłu, i sam byłem światkiem w jakiejś sieciówce jak gość rencista załatwiał sobie raty zeby kupić niedość że drożej to jeszcze mu wcisneli z 1rok gwarancji,
    bo fabrycznie nowy model ma 2, bez klawiatury , bez pilota, z aplikacjami smart TV , których sobie nigdy nie uruchomi bez klawiaturki czy pilota, kamerki , mikrofonu .

    dodatkowo jak poczytałem później to miał jescze wady z stabilizatorami napiecia, czego gwarancja nie obejmuje wystarczy skok o 15V w sieci i bedzie płacił raty i oglądał czarny ekran.

    I to dla Ciebie jest "konfiguracja"...

    Gorzej to jest chyba tylko w INDIACH gdzie są nielegalne wysypiska złomu elektronicznego.

    Człowieku co do zarobków Chiny juz ze 3 lata temu wyprzedziły polaków... bo pisze z firmami na codzień i mam wilu znajomych tam...

    najlepsze ta są te aukcje servisowe wymiana BGA.... gdzie w innych krajach to sie jeszcze robi ? oszustwo i tyle.

    Moderowany przez jankolo:

    Za pierwsze akapity tego postu blokuję dostęp do forum

  • #35 30 Maj 2012 23:59
    yang32
    Poziom 36  

    Dziwne, bo ja nie słyszałem o żadnej akcji wymiany BGA - HP i inne firmy mające z tym problem, oficjalnie twierdzą, ze o niczym nie wiedzą i nic takiego jak wadliwe BGA nie ma i nie mialo miejsca. Mam maila od HP i od Asusa w takim tonie.

  • #36 31 Maj 2012 00:38
    homman
    Poziom 26  

    Ale gadacie głupoty.

    1. Hp masowo robił reballing w modelach TX. Ponieważ każdy lap miał problem.
    2. Wszystkie obecnie urządzenia robi się masowo na 110V i 220v
    Dawniej nie robili np telewozorów. Ale obecnie przy koszcie przetwornicy za kilka pln nie ma sensu.
    Jedynie czajniki można znaleźć na 110V itp.
    3."Laptopy po 2006 nie mają gorszej cyny. Tylko po 2006 roku zastosowano cynę zamiast ołowiu." To mnie po prostu zgięło z nóg. W dodatku na forum elektronicznym.
    Cyna to pierwiastek. Stop lutowniczy lub spoiwo to raz. A po 2006 roku stosuje się stop lutowniczy bezołowiowy. Bo po prostu się nie psuło podobnie jak FAPy w samochodach.
    Coś się musi psuć żeby napędzać rynek. A podaje się że to ekologia.
    4. Utrata danych.. Jaki masz problem podpiąć laptopa pod telewizor bo często przy odlutowaniu grafiki na zewnętrznym monitorze działa. Lub podejściu z dyskiem do kolegi i zgrania danych??
    5. 10h na baterii?? Nie znam normalnego laptopa tyle wytrzymującego realnego użycia na wi fi i netu. Chyba że z powiększoną lub zewnętrzną bateria. Nie licząc jednego modelu asusa czy t400 ale są to laptopy wyspecjalizowane tylko i wyłącznie by wytrwać 12h na baterii. Dodam tu spis lenovo np.
    http://shop.lenovo.com/us/sitelets/batteries
    I jedynie deklarowany na 15h zestaw t420 ThinkPad Battery 55++ osiąga realne 6-10h. Ogólnie 60% deklaracji producenta można przyjąć za czas pracy w laptopach.
    Dla tabletów lub netbookow jest to osiągalne ale dość rzadko. W zasadzie z tabletów to 3 modele.
    6. daavid117 Niby specjalista, a też głupotę gada. Foxcona to firma produkująca PCB, porty, sloty itd. Od XIXw nie produkują oni chipów graficznych np. A chipy graficzne podobnie jak silniki idą przez sort według jakości. Analogicznie jak najlepsze silniki do Audi potem Volkswagen Seat i Skoda.
    7. Wygrzewanie płyt z zagranicy nie jest według mnie oszustwem.
    Oszustwem jest taki serwis który nie przeprowadza pełnego rebalingu a kasuje 300pln.
    8. 400pln za h jest realne tylko w Szwajcarii.
    9. Idąc waszym tokiem rozumowania w Anglii jest chłodniej i powinno być słabsze chłodzenie. A jest takie samo zarówno na Florydzie jak i w całym USA itd.


    To tak w ramach wyjaśnienia spraw. Bo coraz więcej głupot na elektrodzie.

  • #37 31 Maj 2012 01:45
    klik1983
    Poziom 10  

    jankolo: masz racje , obcych i niedouczonych trzeba tempic , nawet jak maja racja , ja...ja..., "prawda nie musi boleć wystarczy, że się z nią pogodzisz"...

    swoją drogą to doczytajcie taksty postów ze zrozumieniem,
    bo każdy z was coś nie na treści odpowiada...

    Pozdro...

  • #39 31 Maj 2012 10:43
    homman
    Poziom 26  

    Była to odpowiedź na to że niby hp czegoś takiego nie robi. A robi.

    A nie że hp to dobra firma. Jakby była dobra nie groziło by jej bankructwo.

  • #40 31 Maj 2012 16:38
    daavid117
    Poziom 42  

    homman napisał:
    6. daavid117 Niby specjalista, a też głupotę gada. Foxcona to firma produkująca PCB, porty, sloty itd. Od XIXw nie produkują oni chipów graficznych np. A chipy graficzne podobnie jak silniki idą przez sort według jakości. Analogicznie jak najlepsze silniki do Audi potem Volkswagen Seat i Skoda.
    A czy ja gdzieś wspomniałem o grafikach? Kolego sam sobie dodajesz. Foxconn produkuje płyty główne i na nich wlutowuje układy AMD lub Nvidia (które w przypadku AMD i tak są produkowane w zewnętrznych laboratoriach). Sam nie produkuje takowych, ale za to produkuje wszelkie płyty, "boardy" (USB, audio, power, jakiekolwiek), kable, taśmy, chłodzenia i chyba wszelkie plastiki.
    homman napisał:
    1. Hp masowo robił reballing w modelach TX. Ponieważ każdy lap miał problem.
    Akcje wymian związanych z temperaturami, wadliwymi modelami trwają cały czas... Klienci o tym się nie dowiedzą dopóki się na to dokładnie nie poskarżą lub nie odeślą po prostu do serwisu pod innym pretekstem (akcje wymian obowiązkowych).

    A gwoli sprostowania, to żadne HP nie produkuje niczego, nie serwisuje i nie naprawia. To tylko pusta marka zlecająca produkcję jednej firmie, kupująca części od drugiej, zlecająca naprawy trzeciej, która to znowu kupuje części od czwartej/piątej/dziesiątej firmy. Płyty główne wszystkich marek laptopów są naprawiane i jeśli w takowej odklei się mostek/karta graficzna to będzie ona miała zrobiony reballing.
    klik1983 napisał:
    swoją drogą to doczytajcie taksty postów ze zrozumieniem,
    bo każdy z was coś nie na treści odpowiada...
    Teksty kolegi wyżej nie trzymają się kupy, w Polsce widać nie był długi czas, a opowiada bzdury jakby tu dalej orzeł bez korony jako godło wisiał. Nie będę komentował tekstów "5 modeli do tyłu", bo świadczy to wyłącznie o kompletnej nieznajomości realiów. Sprzęt w Polsce jest taki sam jak wszędzie indziej...
    Hucul napisał:
    No nie do końca :D sprzęty na rynek chiński i rosyjski mają inne płyty główne (brak TPM, VPro... )
    Racja, zwracam honor. Chodziło mi o Europę dokładniej.

    Co do HP... Wszystkie modele kierowane do klientów indywidualnych to tandeta. Wszelkie DVx i inne to tandeta. HP 620/625/630/635 to tandeta. Mało jednak które modele są w stanie przeskoczyć jakością linię Elitebook (stary 8440, nowe 8460, 8560) oraz część dzisiejszych modeli Probook (bliźniak 8560 - 6560, 4535s itd).

  • #41 31 Maj 2012 17:02
    homman
    Poziom 26  

    W pierwszej części napisałeś to co ja. I jest coś takiego jak segregacja chipów. Podobnie jest w wypadkach pamięci. Lepsze układy są kierowane do pamięci pro itp.

    A ostatni dobry hp to seria nc i tc.
    Były to modele raczej na rynek biznesowy. Z magnezową obudową. Można było podłączyć zewnętrzną baterię i pracować 12h 10lat temu!!! I w niezmienionej formie powstało nawet C2D. Wystarczyło by zmienić matrycę na 16:9 lub 16:10 odświeżyć płytę główną i sprzedawały by się do dziś. Ale hp poszło w ładną linię. I zbratanie się z AMD. Mimo że byłem zwolennikiem AMD w laptopach wciąż nie mają dobrych układów.

  • #42 31 Maj 2012 17:09
    daavid117
    Poziom 42  

    homman napisał:
    A ostatni dobry hp to seria nc i tc.
    A nowe 8560/8460/6460/6560 i 4535s, 4530 (i inne mniejsze lub większe bliźniaki) w rękach miałeś? Widziałeś je chociaż? Zdanie typu "kiedyś miałem HP i dlatego uważam, że tylko stare są "ok", a nowe są "be"". Jak się ogląda i celuje w budżetowe modele "dla ludu", to nie można oczekiwać jakości i bezawaryjności.

  • #43 31 Maj 2012 17:14
    okokpopo1
    Poziom 35  

    Ja mam hp dv6 i nie narzeka. Ostatnio miałem w rekach hp ze szpitala jeszcze z win 95.
    I bateria trzymała jeszczę 30min. A w moim ledwo godzinę. Ale i tak jestem z niego zadowolony.

  • #44 31 Maj 2012 17:32
    homman
    Poziom 26  

    Jedyne dobre obecnie laptopy jakościowo poza serią x i t od lenovo to vaio i aluminiowe samsungi.

    Kwestia kto czego wymaga.

    A te hp które podałeś wszystkie uginają się pod nadgarstkami np. Mają jedynie dobrze obudowaną matrycę. Owszem 8560 jest dobre ale za tą cenę (6tyś) jesteś wstanie kupić tablet della w wersji wojskowej. Czy touchboka. Więc co tu porównywać.

    Dla okokpopo1 tc4200 ma mój ojciec po mnie. A ja go kupiłem używany po rozleceniu się tx2650ew w 6 miesięcy. Bateria wewnętrzna wytrzymuje 4h. Nowa przeszło 5h. Zewnętrzna 12>. I był to jedyny tablet w którym nie wymieniałem zawiasu. Tzn obecnie x201T jeszcze nie wymieniłem ale to kwestia roku.

    Czemu jest nagły wzrost cen laptopów?

    Gdyby te laptopy miały panoramę wolał bym taki niż nowy. Bo C2D w 4400 wystarczy do netu. A jestem pewny że pożyje kilkanaście lat.

  • #45 31 Maj 2012 19:18
    okokpopo1
    Poziom 35  

    Ale laptopy muszą się psuć jak jakaś firma wybuduje laptopa który będzie działał 10lat bez awaryjnie to nikt nie będzie kupował nowego takiego co dwa lata . A tak to jak się popsuje po dwóch latach to się idzie do sklepu i kupuje nowy i kasa idzie do producenta.

  • #46 31 Maj 2012 19:44
    daavid117
    Poziom 42  

    homman napisał:
    A te hp które podałeś wszystkie uginają się pod nadgarstkami np. Mają jedynie dobrze obudowaną matrycę.
    Rozumiem, że miałeś je w rękach, testowałeś wielokrotnie? Mają zabudowany kadłubek w ten sam sposób jak i matrycę - aluminium ze wzmocnionymi rantami. Chyba łokciami musiałeś się opierać, żeby palmrest ugiąć...

    Ten, który pokazujesz na zdjęciu wykonany jest z tandetnego plastiku, podatny jest na zarysowania i pęknięcia (plastik nie jest elastyczny, a kruchy). Widziałeś chociażby 8440p, że wypowiadasz się tak na temat "wszystkich HP"? Czy tak sobie mówisz, bo widziałeś ten i tamten i jeszcze jeden model. Ja widziałem i miałem w rękach wszystkie dostępne w Europie modele Elitebook i Probook z ostatnich lat.

  • #47 31 Maj 2012 20:46
    klik1983
    Poziom 10  

    Ja pozwolę sobie dodać, że też miałem hp dv6 i dv9 nie wiem czemu ale ładny wygląd miały, co skłoniło mnie do kupienia...
    dlatego nikt nigdy mnie już nie przekona, że hp to dobra marka,
    chyba od drukarek i nic poza tym...

    Czytałem wcześniej w postach, ktoś napisał że się naprawia wszystko w Polsce.

    Miałem okazje pracować za granicą i nie słyszałem by ktokolwiek gdziekolwiek,
    lutował podzespoły, zawsze wymieniali na nowe, oczywiście o gwarancji piszę.

    O co chodzi z tym orłem, do kogo to było?

    ja mogę jedynie potwierdzić, że w np. komputerowych sklepach w Niemczech nie wciskają tego co w Polsce, jest jasno oddzielone starsze od nowego i premiery.

    A to co 5 razy starsze modele, to nie do końca ale tak 3 modele starsze to na pewno. Oczywiście porównując ceny tych 3 razy starszych z promocji w pl a obecnie modeli 2012 czy 2011.
    Taka jest moja opinia z obserwacji.

    Każdy z was panowie ma po części racje i po części sie myli,
    ja nie będę zaprzeczał ani potwierdzał.

    Każdy ocenia ze swojego punktu widzenia.

    Dodano po 24 [minuty]:

    Zgadzam się hp to nie jest dobra marka,
    nie wiem czy wymieniają na używane części bo po naprawie około 5 tygodni,
    ponownie grafiki w obu mi przestały pracować.

    Widziałem na youtube filmik jak ktoś w USA chyba, naprawiał hp chyba "coltem 9"
    i zrobiłem to samo... po drugiej niby wymianie płyty z dv6 i dv9.

  • #48 31 Maj 2012 21:16
    daavid117
    Poziom 42  

    klik1983 napisał:
    A to co 5 razy starsze modele, to nie do końca ale tak 3 modele starsze to na pewno. Oczywiście porównując ceny tych 3 razy starszych z promocji w pl a obecnie modeli 2012 czy 2011.
    Taka jest moja opinia z obserwacji.
    A dziwnym trafem światowe premiery modeli są tylko kilka dni/tygodni przed polskimi... Pokaż mi model o 3 generacje nowszy, który nie jest dostępny w Polsce, a jest dostępny np. we Francji. Podczas pracy w serwisie dostaję do ręki wszelkie modele laptopów za całej dokładnie Europy i z ciekawości często sprawdzam ich wartość. Wiesz gdzie to robię? Nie, nie na UK ebay, tylko na polskim allegro lub bezpośrednio w sklepach. Póki co trafiłem tylko na nowy model ultrabooka, którego premiera jest zapowiedziana w Polsce (albo odbyła się niedawno?)*. Tak się składa, że nie widziałem nawet tematu na zagranicznych forach o jakimś nowym "supermodelu", którego nie mógłbym zakupić w jakimś polskim sklepie. Ceny są jakie są. Nie mają one związku z tym, że rzekomo u nas nowsze modele nie są dostępne. To, że starsze się bardziej w cenie trzymają to zupełnie inna sprawa.
    klik1983 napisał:
    O co chodzi z tym orłem, do kogo to było?
    Do kolegi wyżej, który plótł wierutne bzdury na temat tego co u nas w kraju aktualnie jest.
    klik1983 napisał:
    ja mogę jedynie potwierdzić, że w np. komputerowych sklepach w Niemczech nie wciskają tego co w Polsce, jest jasno oddzielone starsze od nowego i premiery.
    Tak, bo marketing w Niemczech jest uświęcony. Zerknij na ebay chociażby... Ten sam szmelc co na allegro.
    klik1983 napisał:
    Czytałem wcześniej w postach, ktoś napisał że się naprawia wszystko w Polsce.

    Miałem okazje pracować za granicą i nie słyszałem by ktokolwiek gdziekolwiek,
    lutował podzespoły, zawsze wymieniali na nowe, oczywiście o gwarancji piszę.
    Widać marne serwisy mają, bo po co wymieniać płytę główną skoro padł tylko BIOS? Po co wymieniać jakiś board jeśli "poszła" tylko jedna ścieżka? Jasne, że łatwiej, ale zauważ też że do wymiany nie potrzeba wiedzy, doświadczenia, umiejętności - dlatego wymienia się całe podzespoły nie licząc się z kosztami. U nas w kraju porządne serwisy dadzą Ci też gwarancję na swoją naprawę - czy to na naprawę lutownicą czy wymianę. Oczywiście tu mowa o serwisach konsumenckich, a nie producentów.

    *odbyła się jakiś czas temu, są już dostępne testy, a i sklepy są w niego od dawna zaopatrzone :).

  • #49 31 Maj 2012 22:01
    klik1983
    Poziom 10  

    "Ceny są jakie są."

    I po to pisałeś 10 linijek tekstu ,żeby przyznać mi rację w 4 słowach i 1 kropce?

    Jeśli byś mi, chciał cokolwiek lutować naprawiać część zamiast wymienić na taką jak była czyli NOWA!!! to najpierw bym Ciebie zapytał czy robisz to świadomie, a jeśli tak to biedny jesteś...

    Lutować to sobie możesz po gwarancji , tak jak to opisałeś nielegalny rynek wtórny... kilka postów wyżej... tamtemu od orła.

    ale dziękuje Ci bo teraz będę wiedział jak postępować w serwisach, dziękuje.

    Jeszcze dodam bo mam dziwne wrażenie david117 , że masz jakieś kompleksy
    na tle umiejętności wiedzy , ja nie neguje nic co się tyczy Twoich umiejętności,
    szanuje Ciebie i Twoją wiedzę, doświadczenie, czy profesjonalizm,
    niezależnie od tego czy masz rację czy tylko dobre chęci,

    ale to Ty widzę nie szanujesz klienta, gdy klient powierza Tobie sprzęt do naprawy musisz uszanować to,
    że klient kupił nowy sprzęt i w okresie gwarancji ten sprzęt nie może być naprawiany inaczej niż został wyprodukowany z nowymi częściami nie naprawianymi.

    Przykład który podałeś o wymianie biosu , owszem bios może i nowy wstawisz,
    ale jeśli był fabrycznie zintegrowany z płytą to należy wymienić całą część czyli płytę.

    Rozumiesz co napisałem?

  • #50 01 Cze 2012 16:33
    daavid117
    Poziom 42  

    klik1983 napisał:
    Jeśli byś mi, chciał cokolwiek lutować naprawiać część zamiast wymienić na taką jak była czyli NOWA!!! to najpierw bym Ciebie zapytał czy robisz to świadomie, a jeśli tak to biedny jesteś...
    Chyba nie rozumiesz do końca jak to wygląda... Naprawa gwarancyjna i co się dzieje z częściami:
    - laptop przybywa do serwisu, zostaje zdiagnozowany, części zostają wymienione na takie jakie są w magazynie/mogą zostać zamówione
    - laptop po naprawie wraca do klienta
    - części, które zostały wyjęte z laptopa "lecą" do gwaranta (do Bułgarii, Chin, Turcji - gdziekolwiek serwis gwaranta się mieści) przykładowo Foxconn
    - w serwisie gwaranta elementy są naprawiane w profesjonalny sposób (lub nie, jeśli uszkodzenie jest zbyt rozległe / nieopłacalne w naprawie)
    - części są ponownie rozsyłane jako sprawne do serwisów, w których wymiany są przeprowadzane

    Nikt, ale to nikt w serwisie laptopów nie przeprowadza napraw lutownicą - naprawy są wyłącznie na poziomie komponentów - czy uszkodzone jest USB, czy BIOS, czy mostek wymieniana jest płyta i tyle.
    klik1983 napisał:
    Jeszcze dodam bo mam dziwne wrażenie david117 , że masz jakieś kompleksy
    na tle umiejętności wiedzy , ja nie neguje nic co się tyczy Twoich umiejętności,
    szanuje Ciebie i Twoją wiedzę, doświadczenie, czy profesjonalizm,
    niezależnie od tego czy masz rację czy tylko dobre chęci,
    Nie wiem do czego pijesz.
    klik1983 napisał:

    ale to Ty widzę nie szanujesz klienta, gdy klient powierza Tobie sprzęt do naprawy musisz uszanować to,
    że klient kupił nowy sprzęt i w okresie gwarancji ten sprzęt nie może być naprawiany inaczej niż został wyprodukowany z nowymi częściami nie naprawianymi.
    Po pierwsze ja nie mogę wybierać części i brać tych "nienaprawianych" - dostaję takie jakie są i na takie wymieniam. Skąd pomysł, że nowa część ma być lepsza niż naprawiana? Tego też nie wiesz. W nowych laptopach również montowane są części, które były naprawiane o czym wspomniałem wyżej "części są rozsyłane do serwisów" i w tym mieszczą się również "fabryki" oraz procesy napraw przedsprzedażowych. Wszystkie serwisy gwarancyjne przyjmują części ponaprawowe, bo gwaranci wysyłają je jako stuprocentowo sprawne i takie najczęściej są.

    Poza tym nie znasz mnie. Możesz w to wierzyć lub nie, ale ja osobiście bardzo szanuję moich prywatnych klientów, nigdy ich w żaden sposób nie naciągam, a i czuję się winny gdy chociażby naprawa się przeciąga z mojej winy.
    klik1983 napisał:
    Przykład który podałeś o wymianie biosu , owszem bios może i nowy wstawisz,
    ale jeśli był fabrycznie zintegrowany z płytą to należy wymienić całą część czyli płytę.
    Pomyliłem się, źle przeczytałem (mea culpa)odniosłem zdanie o głupim przeprogramowaniu BIOSu do napraw pogwarancyjnych. W serwisie gwarancyjnym j/w - nie wykonuje się napraw podzespołów - to robi gwarant.

  • #51 01 Cze 2012 19:00
    Hucul
    Poziom 39  

    klik1983 napisał:
    ... Lutować to sobie możesz po gwarancji , tak jak to opisałeś nielegalny rynek wtórny... kilka postów wyżej... tamtemu od orła...
    ale to Ty widzę nie szanujesz klienta, gdy klient powierza Tobie sprzęt do naprawy musisz uszanować to,
    że klient kupił nowy sprzęt i w okresie gwarancji ten sprzęt nie może być naprawiany inaczej niż został wyprodukowany z nowymi częściami nie naprawianymi...
    Kolego nie masz żadnego pojęcia jak funkcjonuje rynek elektroniki i serwis gwarancyjny lub pogwarancyjny. Zacznij może od zrozumienia outsourcingu, a po pewnym czasie może dojdziesz do zrozumienia reszty :D
    daavid117 napisał:
    ... Nikt, ale to nikt w serwisie laptopów nie przeprowadza napraw lutownicą - naprawy są wyłącznie na poziomie komponentów - czy uszkodzone jest USB, czy BIOS, czy mostek wymieniana jest płyta i tyle...

    Tu też nie do końca :D zależy od producenta sprzętu, sprzedawcy lub gwaranta. Są sprzęty, które naprawia się lutownicą, wymienia uszkodzone porty, "kładzie" nowe mostki lub karty graficzne, naprawia się też matryce. Robi się to jednak w warunkach takich samych jak w "fabryce", a naprawiony sprzęt spełnia normy producenta.

  • #52 01 Cze 2012 20:10
    daavid117
    Poziom 42  

    Hucul napisał:

    Tu też nie do końca :D zależy od producenta sprzętu, sprzedawcy lub gwaranta. Są sprzęty, które naprawia się lutownicą, wymienia uszkodzone porty, "kładzie" nowe mostki lub karty graficzne, naprawia się też matryce.
    Nie robi jednak tego technik, który wymienia elementy i naprawa jest przeprowadzana (tak jak napisałeś) w zupełnie innym dziale.