Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komunikacja z balonem meteorologicznym - dobór radia np. RFM22B-868-S2

MiLupo 29 Maj 2012 13:29 3041 9
  • #1 29 Maj 2012 13:29
    MiLupo
    Poziom 12  

Witam,
    Zamierzam wypuścić balon meteorologiczny. Znalazłem i przeczytałem wiele artykułów na temat panujących u góry warunków, ewentualnych zezwoleń, konstrukcji samej gondoli itd itd. Zrobiłem już część awioniki i zatrzymałem się na radiu, żeby śledzić balon z ziemi. Czytałem o bardzo prostych nadajnikach (http://www.swharden.com/blog/category/high-altitude-balloon/) jednak nie mam zielonego pojęcia jak i czym odbierać tę częstotliwość (nie znam się na krótkofalarstwie, a nie chciałbym inwestować dodatkowych pieniędzy w skanery, radia itp). Znalazłem za to moduł na 868 MHz z możliwością komunikacji dwukierunkowej co było by super rozwiązaniem (można było by odciąć awaryjnie balon jeśli zacznie się za bardzo oddalać). Moduł dostępny jest w sklepie http://www.seguro.pl/sklep/?zobacz=5061&producent= za całkiem małe pieniądze. Zastanawiam się czy taki moduł dał by radę na odległość do 35 km biorąc pod uwagę, że z ziemi była by większa antena np. http://www.dipol.com.pl/antena_gsm_10-elementowa_atk_10-850-960mhz_A7015.htm Przy balonie była by jakaś zewn. gumowa 10cm.

Czy takie coś dało by w ogóle radę na taką odległość? Ma ktoś doświadczenie z tymi modułami? Z góry dzięki za ewentualne podpowiedzi.

• #2 29 Maj 2012 13:38
    329150
    Usunięty  
  • #3 29 Maj 2012 13:54
    MiLupo
    Poziom 12  

Znalazłem jeszcze coś takiego: http://www.daveakerman.com/?p=277
    Niestety nie ma napisane czym odbierają sygnał na ziemi.
    A czy w tym naziemnym odbiorniku mogę od tak przylutować kabelek od tej dużej anteny z Dipola? Nie uszkodzę modułu?