Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie silnika z falownikiem

29 Maj 2012 15:38 5083 7
  • Poziom 9  
    Witam. Jestem początkującym elektrykiem i w mojej pracy każda maszyna jest wyposażona w co najmniej jeden falownik. W dokumentacji technicznej każdej maszyny falowniki są połączone z silnikiem poprzez tylko trzy przewody i stycznik jednak w jednej maszynie zastosowano inne połączenie jak na rysunku poniżej. Dodam tylko że podczas pracy silnika oba styczniki są załączone. Spotkał się ktoś może z czymś takim? Jaki jest cel takiego połączenia?

• Specjalista Automatyk
    A nie jest to przypadkiem silnik dwu-biegowy?
  • Poziom 9  
    Niestety nie wiem czy jest to silnik dwubiegunowy ale jest to na pewno silnik indukcyjny.

Dodano po 5 [minuty]:

Oczywiście chodziło mi o dwubiegowy :D ale Jaki byłby sens podłączać taki silnik do falownika?
  • Poziom 15  
    ja tam zauważyłem próbę wymazania prawej strony rysunku. Czyli pewnie jest to jakaś przeróbka g-t

ale jaki sens stosowanie tego przy falowniku to nie wiem
  • Poziom 9  
    A mógłby ktoś opisać zasadę działania takiego układu z falownikiem?
  • Poziom 13