Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master 2,5dci 2007r tryb awaryjny

29 Maj 2012 15:56 15699 12
  • Poziom 2  
    Witam u mnie tak...początkowo zaczął tracić moc,pózniej lampki od świec żarowych ,serv,egr i gasł.odpaliłem kilka sekund normalnie ,póniej znowu kontrolki i bez mocy...
    zostało wymienione;
    -regeneracja wtrysków
    -podkładki pod wtryski
    -regeneracja głowicy
    -wymiana podkładki
    -wymiana przepustnicy
    -naprawa wiązek
    -wymiana na egr z serwisu
    i nadal lipa,nic prawie nic się nie polepszyło max 100km/h,duże spalanie,ciężko pod górki,turbina nie chodzi i podobno to przez zepsuty komputer,mechanicznie wszystko ok ,jutro będę wiedział włożą komputer i zaprogramują ponoć ma pomóc ,albo pokaże jeszcze coś... podobno komputer zamiast puszczać 5v na podzespoły puszczał12v.
    JEST MOŻLIWE ŻEBY WŁOŻONY EGR PRZED WYMIANĄ KOMP. BYŁ WSTANIE SPALIC NOWY EGR???
    Co myślicie i co może być powodem załączenia się trybu awaryjnego w moim Renault Master poza wymienionymi wyżej rzeczami ,które zostały już zrobione.

    Pozdrawiam i dzieki
  • MetalworkMetalwork
  • Moderator Samochody
    Renault Master napisał:
    turbina nie chodzi

    Jak to sobie wyobrażasz żeby niby sprawna mechanicznie turbina miała nie pracować? Nie ma takiej możliwości. Jeśli to są słowa mechanika to świadczy tylko o tym że nie właściwa osoba się za to zabiera.
    Tylko wymiany, dłubanie a gdzie diagnostyka?
  • Poziom 35  
    Błedy, wartosci, napięcia?

    Skad wiadomo ze ECU wysyła 12 V a ma byc 5 czy na odwrót? Ktos tu strzela na slepo.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 17  
    Diagnostyka komputerowa.Jakie błędy?
  • Poziom 2  
    więc nie jestem mechanikiem,mechanicy naprawiają komp pokazuje takie błędy:
    -zawór egr
    -sonda lambda
    -czujnik wałka korbowego

    Dodano po 3 [minuty]:

    komp pokazuje ,że jest 5v,a po sprawdzeniu pokazuje 12v...
    ja osobiście się nie znam dlatego pytam na forum,bo ufam ,że tutaj mogą wiedzieć ocb...
    chciałbym ,żeby w auto było sprawne ,bo już trochę władowałem kasy i chciałbym już zarabiać.
    Dzięki chłopaki za pomoc jak macie jakieś pomysły to chętnie wysłucham.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Więc pomysł był taki ,że turbina nie działa przez zepsuty komputer,mechanik ma nadzieje ,ze jak podmienimy komputer to turbina zadziała...nie wiem

    Dodano po 1 [minuty]:

    AHA I JEST JESZCZE BŁĄD STEROWNIKA KOMPUTERA ,dlatego mechanik twierdzi,że trzeba wymienić...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ale tu nie ma żadnej diagnostyki! Jakie ciśnienie doładowania? Ciśnienie na rampie? Pozycja zaworu EGR?

    Renault Master napisał:
    regeneracja głowicy


    Rozrząd jak złożony?

    Renault Master napisał:
    wymiana podkładki


    Na oko to kilkadziesiąt ich tam jet.

    Renault Master napisał:
    wymiana przepustnicy


    To to bardzo ciekawe, chciałbym ją zobaczyć w tym aucie.

    Renault Master napisał:
    ja osobiście się nie znam dlatego pytam na forum


    A na forum ewentualnie możemy naprawić Twoimi rękoma, ale jak skoro sam piszesz że kompletnie się nie znasz?
  • Poziom 39  
    Renault Master napisał:
    czujnik wałka korbowego
    Czujnik wału korbowego, od tego zaczynaj. Zmień mechanika.
  • Poziom 2  
    egr po skonfigurowniu na komp działa chwile ,potem sie otwiera i zapala sie kontrolka

    Dodano po 4 [minuty]:

    jest to możliwe ,że nowy komp coś zmieni??
    skoro jest błąd sterownika komputera

    Dodano po 2 [minuty]:

    silnik chodzi równo ,odpala normalnie tylko ten tryb awaryjny i brak mocy...
    dużo kasy już mnie to kosztowało ,a to chyba nie koniec,podjechałbym do kogoś dobrego kto by sie uporał z tym ,ale nie wiem do kogo w Poznaniu

    Dodano po 4 [minuty]:

    Panowie ,bo tu już się rzeżnia robi,myślałem ,że nie ma rzeczy nie do zrobienia:D

    Dodano po 4 [minuty]:

    BĘDĘ BARDZO WDZIĘCZNY ZA WSKAZÓWKI W KTÓRĄ STRONĘ SIĘ KIEROWAĆ Z NAPRAWAMI<CO JESZCZE BY MOŻNA ZROBIĆ??ALBO NAMIAR NA MECHANIKA CO BY DAŁ RADĘ SOBIE Z TYM...POZDRAWIAM
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Swiat jest mały autko stoi u mnie w warsztacie.
    Diagnoza komputerowa:
    1.uszkodzony sterownik silnika/ecu - po skasowaniu wywala non stop w/w błąd.
    2.czujnik wałka rozrządu sygnał za wysoki- załozony nowy oryginał nadal to samo
    (Do własciciela auta . Auto niestety nie odpalało normalnie. Musiał troszke pokrecic zanim odpalił bo brakowało synchronizacji czujników gora /dół.)
    ustawienia rozrządu - sprawadzone poprawne
    3.obwód sondy lambdy - zwarcie do masy/obwód otwary - sprawdzona sprawna
    4.uszkodzony obwód czujnika wody w paliwie-instalacja sprawdzona nie wystepuje w tym modelu auta.
    5.uszkodzony odwód położenia egr- instalacja od wtyczki egr do ecu sprawna, zawór nowy
    Na obwód połozenia egr wysyłane 12v a musi być 5V.
    6.Uszkodzony obwod położenia przepustnicy.- instalacja sprawdzona

    Decyzja wymiana komputera silnika !!!

    Komputer podmieniony, flesh zgrany ze starego komputera , synchro immo zrobione.
    efekt:
    Po odpaleniu silnika zero błędów :)
    Pali na strzała nie trzeba dłuzej krecic, widzi czujnik wałka rozrządu,itd.
    po chwili :uszkodzony obwód położenia egr.
    Demontaż nowego egr .
    Okazuje sie ze poprzedni mechanik przykrecając go z przepustnicą skręcił razem z instalacją wchodzącą do egr.Naprawiona instalacja egr ok.
    Co do przepustnicy, przedmowca chcial ją zobaczyć: zapraszam. produkt vw skopiowany z 1.9 2.0 TDI.
    Renault Master 2,5dci 2007r tryb awaryjny
    Po jezdzie próbnej zero turbo ( turbina sterowana cisnieniowo, upust nadmiaru)bez elektrozaworów i innych cudów
    ale co najwazniejsze żadnych błędów.
    Jutro ciąg dalszy meczarni z tym autem.
    Próba cisnieniowa układu dolotowego powietrza (węże ,intercooler,sprawdzenie wydajnosci turbiny,)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolego, ale chyba wiesz jaka rola jest tej "przepustnicy" ? :D
  • Poziom 11  
    Po 23 latach elektryki i mechaniki w samochodach niestety wiem do czego ona służy.
    Chciałeś ją zobaczyc więc dlatego wstawiłem fotke bo irytują mnie ironiczne dopiski do postów.(chciałbym ja zobaczyć w tym aucie)
    Rolą kazdego forum jest pomoc w różnych problemach a niestety na polskich forach w 80% trafiaja sie same dogryzania i obrażania a nie o to chodzi.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    zaba-30 napisał:
    80% trafiaja sie same dogryzania i obrażania a nie o to chodzi.


    Dodaj do tego nazewnictwo elementów które nie występują w samochodzie, silniczki krokowe, przepustnice, pompowtryskiwacze itd...

    Jeden z drugim napisze o przepustnicy, a trzeci linki do niej będzie szukać, teraz rozumiesz o co mi chodzi?

    Temat uważam za rozwiązany.


    Zamykam.
  • Poziom 39  
    zaba-30 napisał:
    5.uszkodzony odwód położenia egr- instalacja od wtyczki egr do ecu sprawna, zawór nowy
    Na obwód połozenia egr wysyłane 12v a musi być 5V.
    zaba-30 napisał:
    Okazuje sie ze poprzedni mechanik przykrecając go z przepustnicą skręcił razem z instalacją wchodzącą do egr.Naprawiona instalacja egr ok.
    Nie ma spójności w tych wypowiedziach.