Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW 1.6 FSI - stukanie zaworow

svavecone 29 Maj 2012 16:10 9795 8
  • #1 29 Maj 2012 16:10
    svavecone
    Poziom 24  

    VW Passat B6 , palil spore ilosci oleju ok. 1l / 500 km. Zrobilem remoncik silnika , wymiana pierscieni ,uszczelniaczy zaworowych ,uszczelka pod glowica po drodze, wraz z nowym lancuchem i napinaczem.
    Silnik na biegu jalowym chodzi rowno ,wrecz idealnie i cicho lecz gdy wkrecamy go na obroty to od ~2200 rpm do ~3200 rpm dzwonia zawory lub sam lancuch,ponizej i powyzej jest cisza .Podczas jazdy jak przyspieszamy lub hamujemy silnikiem w tym zakresie obrotow to nic nie slychac ,lecz jesli utrzymujemy predkosc obrotowa( czyli pomiedzy hamowaniem a przyspieszaniem) w zakresie 2200-3200 rpm to klekocze dosyc mocno .
    Lancuch zostal wymieniony z blokada walkow wiec wykluczam bledne ustawienie .
    (chyba ze i z blokada mozna narobic bigosu ).
    Bledow w sterowniku na temat rozrzadu brak.
    Mam blad na temat ustawienia przyslony na kolektorze dolotowym . czy moze miec to cos wspolnego z klekotaniem ?
    Mysle o zmiennej fazie rozrzadu ,lecz nie wiem jak to sprawdzic ....czy w ciemno wymienic zawor ?
    Moze te silniki tak maja i wcale sie tym nie martwic ?
    Czy znowu rozbierac rozrzad w celu sprawdzenia?
    Prosze o jakies sugestie /pomysly co z tym dalej poczac .
    Dziekuje :)

    0 8
  • #2 30 Maj 2012 16:06
    markslew
    Poziom 27  

    A jaką częstotliwość ma ten klekot? Bo łańcuch to raczej grzechocze. Mogą to być w Twoim przypadku popychacze zaworów, może nagraj to?

    0
  • #3 30 Maj 2012 19:10
    svavecone
    Poziom 24  

    Dziekuje za zainteresowanie ,postaram sie to nagrac ,lecz wydaje mi sie ze to zaworki ,tylko dlaczego klekot wystepuje tylko w okreslonych powyzej warunkach pracy silnika .
    ( jak mozna sprawdzic dzialanie zmiennej fazy rozrzadu.....wyciagnac zawor i zaslepic ? )

    1
  • #4 20 Lip 2012 07:15
    kubacar
    Poziom 10  

    Witay!
    Pewnie to już musztarda po obiedzie-ale;taki hałas może wynikać z uszkodzenia wariatora faz rozrządu,ew osłabienia napinacza łańcuszka rozrządu.
    Ogólnie silnik TSI to puszka pandory-ja miałem przypadek popękania płaszcza tłoka w aucie o przebiegu ok.30000 km!!,a VW prowadził na te silniki akcje servisową.

    0
  • #5 09 Sie 2012 01:23
    svavecone
    Poziom 24  

    No niestety nie jest jeszcze po obiedzie ;). Silnik dostaje coraz wiekszych objawowo usterki.Traci kompresje na 1szym cylindrze ,dzwoni coraz bardziej ,czasami jest ok czasami silnik az gasnie gdyz nie pali ktorys/ ktores cylindry . Glowica znowu sciagnieta ,znowu sprawdzona i jest ok..... podejrzewane jest stukanie samego tloka w cylindrze ( nie na panewce) .Poki byly stare zasyfiale pierscienie to palil olej , stracil kompresje lecz nie stukal ,a po wymianie pierscieni i wyczyszczeniu rowkow na tlokach , kompresja wrocila i oleju nie zuzywa ,lecz zaczal czasami dzwonic niesamowicie. Wszystkie tloki maja spore luzy ,silnik ma 100 tys przebiegu a zuzyty jak po 300. Podejrzewane jest spore zatarcie/ przegrzanie silnika w przeszlosci i stad takie zuzycie .Poki co szukam nastepnego silnika gdyz rozwiercanie tulei itd .... to zbyt duzy koszt.
    Ponoc taka usterka to rzadkosc w silnikach z tak malym przebiegiem .

    0
  • #6 09 Sie 2012 20:36
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, koego nie obraż się ale taki jak opisałeś remoncik to popelina :D , nie wymienia sie pierścieni beż szlifu cylindrów i wymiany tłoków to nic nie pomoże czasami chwilowo jest poprawa ze względu na owal cylindra i zuzycie tłoka, objawy jakie podajesz moga być od żle wyczyszczonych tłoków z nagaru lub zadziorów w wyniku czyszczenia co skutkije nagrzewaniem sie tych miejsc ponad miarę i spowodowanie spalania stukowego aż do wypalenia dziury np. w tłoku, częsta przyczyna wypalenia dziury przez odłamany kawałek elektrody świecy który przykleja sie do tłoka reszta jak wyżej, pracę jaką wykonałeś za pierwszym razem pozostaje zawsze ta sama zostaje tylko sprawa części ale Twoje małpy i Twój cyrk :D ,powodzenia

    0
  • #7 09 Sie 2012 21:23
    krzycho124
    Poziom 9  

    Witam !!! W tym przypadku przejżałbym jeszcze raz rozrząd , bo tak jak kolega wyżej mówił może napinacz ! Jak będzie wszystko wporządku , to i tak trzeba rozbierać silnik i stwierdzić czy popychacze czy tłoki , ważne jaki charakter mają stuki metaliczne czy raczej głuche ? Jak stuki są tylko w pewnym zakresie obrotów to raczej pierścienie ( stuk bardziej metaliczny).Panewki też przejżyj. Daj znać co było.

    0
  • #8 09 Lip 2013 21:05
    kubacar
    Poziom 10  

    wopor napisał:
    Witam, koego nie obraż się ale taki jak opisałeś remoncik to popelina :D , nie wymienia sie pierścieni beż szlifu cylindrów i wymiany tłoków to nic nie pomoże czasami chwilowo jest poprawa ze względu na owal cylindra i zuzycie tłoka, objawy jakie podajesz moga być od żle wyczyszczonych tłoków z nagaru lub zadziorów w wyniku czyszczenia co skutkije nagrzewaniem sie tych miejsc ponad miarę i spowodowanie spalania stukowego aż do wypalenia dziury np. w tłoku, częsta przyczyna wypalenia dziury przez odłamany kawałek elektrody świecy który przykleja sie do tłoka reszta jak wyżej, pracę jaką wykonałeś za pierwszym razem pozostaje zawsze ta sama zostaje tylko sprawa części ale Twoje małpy i Twój cyrk :D ,powodzenia

    Wpis proszę traktować jako info-bo temat już zapewne przerobiony został.
    Koncern VAG silniki typu Fsi ,Tfsi itp.produkuje z wykorzystaniem stopów lekkich + powierzchnia cylindra jest napylona nikasilem jak silniki motocyklowe.
    Takiego bloku silnika nie wolno rozszlifowywać bo to bez szans na powodzenie.Tulejowanie powoduje powstawanie barier cieplnych-więc też klapa.
    Jedyne dobre wyjście to albo tzw."Szwedzki remont",albo nowy dół silnka.
    Pozdrawiam.

    1
  • #9 23 Lip 2013 15:31
    svavecone
    Poziom 24  

    Finalowo samochod stal w warsztacie ponad pol roku . Do rozwiercania/szlifowania nie doszlo .Jeden "majster" z podejrzeniem zwrocil uwage na duzy luz tlokow w cylindrach , nie byl pewien lecz po wyciagnieciu tlokow ponownie okazalo sie ze jeden z nich obijal sie o tuleje podczas pracy i dzwonil .Wymiana wszystkich tlokow na nowe zakonczyla sprawe .
    Dziekuje za zainteresowanie .

    0