Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SAMSUNG SP1614N 160GB S.M.A.R.T. Capable but Disabled

29 Maj 2012 17:26 5983 42
  • Poziom 8  
    Witam aby nie przedłużać pokazuję obrazek.

    SAMSUNG SP1614N 160GB S.M.A.R.T. Capable but Disabled

    Problem pojawił się po instalacji Windows XP.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli chodzi o SMART to włącz w BIOSie odp. opcję.
    Spora prędkość CPU :wink:
  • Poziom 8  
    Tak tylko że gdy właśnie to pojawia się to nie mogę wejść w bios.
    A predkosc i tak mala
    xD
  • Poziom 8  
    Tylko ja nie wiem jak to sie robi. Dodam że mam płytę główną ASROCK 775 DUAL VSTA
  • Poziom 8  
    Kasek21 napisał:
    kuba909012 napisał:
    Tylko ja nie wiem jak to sie robi. Dodam że mam płytę główną ASROCK 775 DUAL VSTA

    Wszystko jest w manualu:
    http://download.asrock.com/manual/775Dual-VSTA.pdf


    A można dowiedzieć sie w którym roździale bo mi sie nie chce całej czytać.

    Moderowany przez jankolo:

    3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
    Na mocy tego punktu otrzymujesz ostrzeżenie.

  • Poziom 43  
    kuba909012 napisał:
    A można dowiedzieć sie w którym roździale bo mi sie nie chce całej czytać.

    Zaraz odechce mi się odpowiadać!!!

    Ps. Pierwsze 20%.
  • Poziom 8  
    Niestety jestem zielony i nie znalazłem...
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Bo nawet nie spróbowałeś! Szukaj - nie dostaniesz gotowca.

    Do uczestników dyskusji w tym temacie: proszę nie wskazywać leniowi gotowej odpowiedzi. Niech przynajmniej samodzielnie przekartkuje dokumentację płyty głównej.
  • Poziom 8  
    Ależ ja szukam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czy chodzi tu oto?

    Note: CLRCMOS1 allows you to clear the data in CMOS. The data in CMOS includes
    system setup information such as system password, date, time, and system
    setup parameters. To clear and reset the system parameters to default setup,
    please turn off the computer and unplug the power cord from the power
    supply. After waiting for 15 seconds, use a jumper cap to short 2 pins on
    CLRCMOS1 for 5 seconds.
  • Poziom 43  
    kuba909012 napisał:
    Czy chodzi tu oto?

    Tak.
  • Poziom 8  
    Dobrze znalazłem ten pin ale nie rozumiem jak to wykonać

    PS. Mam 14 lat i jeszcze nie za dobrze ogarniam angielski.
  • Poziom 39  
    To opis wykonania resetu BIOS.
    jankolo napisał:
    Do uczestników dyskusji w tym temacie: proszę nie wskazywać leniowi gotowej odpowiedzi. Niech przynajmniej samodzielnie przekartkuje dokumentację płyty głównej.

    Dawno tak się nie uśmiałem :D .
    Widać autor ni w ząb nie zna angielskiego, więc z papieru to będzie dukał do późnej starości.
    Poszukaj kolego manuala w internecie i go przetłumacz elektronicznie, darmowe narzędzie masz na stronach googla.
  • Poziom 43  
    Załóż na te dwa piny zworkę na 5 sekund, jeżeli jej nie posiadasz to zewrzyj te piny np.: śrubokrętem.
  • Poziom 8  
    To może będzie lepiej abym kupił nowy dysk?

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Ale chciałbym żeby mógł jeszcze trochę pociągnąc bo 8-9 lat go mam.
  • Poziom 8  
    Dobrze spróbuję jeszcze ustawić S.M.A.R.T jeżeli nie pomoże pozostaje zakup nowego dysku.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ustawiłem SMART teraz pisze Capable and Status OK ale nadal tkwi przy tym ekranie.
  • Poziom 39  
    Prawdopodobnie BIOS źle identyfikuje procesor. Na dole ekranu jest linijka, przepisz ją tutaj, spróbujemy znaleźć najnowszy BIOS do twojej płyty - chyba masz P3.10 .
    I jeszcze jedna ważna sprawa - nie usunąłeś partycji lub nie zrobiłeś ją nieaktywną ?
  • Poziom 8  
    Wersja biosu to P3.10.

    A na samym dole w prawym dolnym rogu pisze 0078

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie.
  • Poziom 39  
    Coś zmieniałeś w tym sprzęcie, że ponownie instalowałeś Windows ? Coś przestawiałeś, wypinałeś ?
  • Poziom 8  
    Nic nie robiłem.
  • Poziom 39  
    Kitujesz ... Mieszałeś kablami do dysku lub zworkami na dysku i napędzie dvd (cdrom ).
    Tu masz opis postępowania w przypadku zatrzymania sie procedury POST z kodem błędu 0078: http://www.asrock.com/support/faq.asp?c=HDD .
    W linijkę wyszukiwarki "Keyword" wpisz 0078, następnie kliknij w ramkę poniżej, poczytaj i pooglądaj rysunki.
  • Poziom 8  
    Wszyskie kable były i są dobrze podłączone.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    No to jak masz kable dobre ( skąd pewność ? ) i zworki są na swoich miejscach to ja życzę dalszego samodzielnego myślenia i szukania bólaka.
    Jeszcze tylko poradzę, abyś odpiął taśmę z napędu dvd oraz ze stacji dyskietek.
  • Poziom 8  
    Niestety to też nie pomogło. No ale dziękuje za trwanie i wiare że to sie uda. Zamykam temat.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Jeżeli ktoś chce sie jeszcze wypowiedzieć to śmiało.
  • Poziom 39  
    Ja jestem śmiały.
    Możliwe, że źle zrobiłeś reset BIOS-u. Wyjmij kabel sieciowy z zasilacza komputera, poczekaj trochę, na stronie 11 manuala masz narysowane, które piny to Clear CMOS ( 19 ), zrób na nich zwarcie na ok. 5 sekund, podłącz kabel do zasilacza, włącz komputer.
    Jakaś zmiana ?
    Pamięci masz w jednym pasku czy w dwóch ? Jeśli w 2 to wyjmij jedną, sprawdź czy działa, jak źle to wyjmij i drugą a załóż tę pierwszą.
  • Poziom 38  
    Moim zdanie najlepiej jest odłączyć zasilania i na parę minut wyciągnąć okrągłą baterię i nie ma opcjui, żeby się nie zresetował. Ze zworkami tak właśnie jest, że nie zawsze działa.
  • Poziom 8  
    krakarak napisał:
    Ja jestem śmiały.
    Możliwe, że źle zrobiłeś reset BIOS-u. Wyjmij kabel sieciowy z zasilacza komputera, poczekaj trochę, na stronie 11 manuala masz narysowane, które piny to Clear CMOS ( 19 ), zrób na nich zwarcie na ok. 5 sekund, podłącz kabel do zasilacza, włącz komputer.
    Jakaś zmiana ?
    Pamięci masz w jednym pasku czy w dwóch ? Jeśli w 2 to wyjmij jedną, sprawdź czy działa, jak źle to wyjmij i drugą a załóż tę pierwszą.


    Ta ale jak wywołać zwarcie? xD
  • Poziom 43  
    kuba909012 napisał:
    Ta ale jak wywołać zwarcie? xD


    Przecież zostało napisane:
    Kasek21 napisał:
    Załóż na te dwa piny zworkę na 5 sekund, jeżeli jej nie posiadasz to zewrzyj te piny np.: śrubokrętem.