Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wątpliwości co do typu posiadanego silnika TDI, VW Passat.

AntoniGibon 29 Maj 2012 18:02 21946 12
  • #1 29 Maj 2012 18:02
    AntoniGibon
    Poziom 7  

    Witam, to mój pierwszy post, pierwszy samochód i poważne wątpliwości co do tego jaki silnik posiadam. Pokrótce postaram się zaprezentować mój przypadek. Książka serwisowa podaje informacje tak jak w załączonej miniaturze:
    Wątpliwości co do typu posiadanego silnika TDI, VW Passat.
    Nad prawym nadkolem można odczytać dodatkowo informacje z tabliczki pokazanej na zdjęciu( ta zamazana cyfra to 3 ) :
    Wątpliwości co do typu posiadanego silnika TDI, VW Passat.
    Moje wątpliwości wzbudziła szeroko opisana na forach pokrywa silnika ( w moim przypadku srebrne TDI ) choć jak się okazuje,na nic to konkretnie nie wskazuje. Proszę bardzo, aby ktokolwiek posiadający wiedzę na ten temat, postarał się porównać zdjęcia i ocenić, czy są to informacje poprawne czy może wystąpiły jakieś niezgodności. Dodatkowo bardzo proszę o zamieszczenie fotografii, na której mógłbym dokładnie zobaczyć miejsce gdzie są wybite numery na bloku silnika TDI, ponieważ nie udało mi się odnaleźć takiej fotografii na tym forum a to mogło by rozwiać częściowo moje wątpliwości. Wieczorem postaram się wkleić dodatkowe zdjęcia silnika po zdjęciu pokrywy oraz zdjęcie łączenia silnika ze skrzynią biegów, które to miejsce podejrzewam o pęknięcie. Wydaje mi się że pęknięta jest komora w której znajduje się koło dwumasowe ( zauważyłem dwa otwory z góry, jak gdyby wykonane od kształtki -
    jednak wzbudzają mój niepokój, widoczne jest przez te otwory koło zębate !!!). Bardzo proszę o pomoc forumowiczów.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Dodam jeszcze numery, które są wybite na lewym bloku silnika pod głowicą: 038 103 373 R, V420 i co mnie zastanawia, POLAND.

    0 12
  • #2 29 Maj 2012 18:08
    trans-serwis
    Poziom 39  

    W/g tych zdjęć masz silnik o symbolu AVF 130 KM na pompowtryskach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wklejka na obudowie rozrządu też ma napisany symbol silnika.

    0
  • #3 29 Maj 2012 18:17
    AntoniGibon
    Poziom 7  

    No właśnie mam jakieś wątpliwości, to są jedynie wklejki, podobnie jak ta na obudowie na pasku rozrzadu gdzie symbol AVF również widnieje. Zadam jeszcze jedno pytanie dodatkowo: Jeżeli faktycznie jest to silnik AFV, to czy odnajdę na bloku silnika wybite numery, które potwierdzą zgodność typu silnika z dokumentami oraz faktyczną moc jaką ma silnik? No i to nurtujące - gdzie te numery na silniku są wybite, które miejsce ewentualnie należy przetrzeć i czy uda mi się je odnaleźć bez podnośnika zaglądając jedynie z góry?

    2
  • #4 29 Maj 2012 18:26
    trans-serwis
    Poziom 39  

    AntoniGibon napisał:
    Jeżeli faktycznie jest to silnik AFV,
    AVF rozumiem że to literówka ale dla porządku poprawiam.

    1
  • #5 29 Maj 2012 18:29
    AntoniGibon
    Poziom 7  

    Tak, oczywiscie że to mój błąd, AVF to poprawny kod TYPU silnika w tym poście.

    0
  • #6 29 Maj 2012 19:01
    Makalon
    Poziom 16  

    srebre TDI nic nie znaczy, od 03 roku szły właśnie pokrywy z srebrnym tdi, która w dodatku bardziej zasłania alternator i ma zaślepkę na egr.
    Numer który podałeś to numer głowicy.

    0
  • #7 29 Maj 2012 19:20
    AntoniGibon
    Poziom 7  

    Makalon napisał:

    Numer który podałeś to numer głowicy.

    Czy Twoim zdaniem ten numer głowicy zgodny jest z tym co mówi książka serwisowa i wlepka na nadkolu?

    0
  • #8 30 Maj 2012 10:11
    Makalon
    Poziom 16  

    AntoniGibon napisał:
    Makalon napisał:

    Numer który podałeś to numer głowicy.

    Czy Twoim zdaniem ten numer głowicy zgodny jest z tym co mówi książka serwisowa i wlepka na nadkolu?

    Tak. Te głowice szły do motorów 1.9 w tym AVF.
    Kolejna sprawa to taka, że piszesz coś o dwumasie, a według naklejki posiadasz automat.

    0
  • #9 30 Maj 2012 11:28
    Sztomel
    Poziom 34  

    Podaję fotkę z umiejscowieniem pola numerowego silnika (pole numerowe zawiera oczywiście symbol i nr silnika) :
    Wątpliwości co do typu posiadanego silnika TDI, VW Passat.

    W przybliżeniu wygląda to mniej więcej tak jak na przykładzie silnika ALH :
    Wątpliwości co do typu posiadanego silnika TDI, VW Passat.

    To niby pęknięcie gdzie widać wieniec zębaty koła zamachowego to fabryczny otwór kontrolny - u Ciebie brak jest tylko jego zaślepki.

    1
  • #10 30 Maj 2012 16:04
    M@tti
    Poziom 15  

    Jeśli nikt nic nie zmieniał, to miałeś 96kW:
    Wątpliwości co do typu posiadanego silnika TDI, VW Passat.
    A numer który podałeś, to numer OE głowicy.

    2
  • #11 31 Maj 2012 12:58
    AntoniGibon
    Poziom 7  

    [quote="Makalon"][quote="AntoniGibon"]

    Makalon napisał:

    Kolejna sprawa to taka, że piszesz coś o dwumasie, a według naklejki posiadasz automat.

    Dokładnie tak, automatyczna skrzynia a ta dwumasa to zwyczajnie moja niewiedza.

    dodaję poniżej zdjęcie otworu do wieńca zębatego, jeżeli coś jest nie tak to proszę o uwagi, proszę mi podpowiedzieć również czy ta zaślepka jest konieczna?

    0
  • #12 31 Maj 2012 14:26
    AntoniGibon
    Poziom 7  

    Sztomel napisał:
    Podaję fotkę z umiejscowieniem pola numerowego silnika (pole numerowe zawiera oczywiście symbol i nr silnika) (...)

    W przybliżeniu wygląda to mniej więcej tak jak na przykładzie silnika ALH


    Dzięki Ci serdeczne za te zdjęcia, ale w dalszym ciągu mam kłopot z lokalizacją numerów na silniku. Przyznam szczerze, jest tam sporo różnych części, które być może zasłaniają nabity numer i bardzo trudno jest szukać po omacku tego numeru, zwłaszcza bez wiedzy gdzie szukać.

    Raz jeszcze poproszę, jeżeli ktoś posiada zdjęcie miejsca z numerami w silniku AVF, będę niezmiernie wdzięczny za udostepnienie.

    0
  • #13 13 Lip 2012 01:35
    AntoniGibon
    Poziom 7  

    Po jakimś czasie ponownie postanowiłem odszukać numery silnika. Tym razem skutecznie, odnalazlem pod warstwą zeschniętego smaru w miejscu, które wskazał Sztomel, numery potwierdzające blok silnika AVF.

    Dziękuję serdecznie Wszystkim za pomoc.

    0