Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z instalacją LPG w Daewoo Matiz

DjStef 29 May 2012 18:28 2702 4
  • #1
    DjStef
    Level 14  
    Witam serdecznie.

    Mam od kilku dni problem z moim matizem z LPG.

    Dziś próbowałem podregulować instalację,ale mam kilka problemów.
    Mam interfejs i soft Amon w wersji 1,6.
    Wszystkie parametry są pokazywane prawidłowo.

    Problem polega na tym, że ustawiając na sztywno krokowy na 100 kroków (MIN i MAX także na 0), to nie da się tak ustawić mieszanki aby na wolnych i na wysokich obrotach była mniej więcej stechiometryczna.
    Problem jest taki,że jeśli przy 3500 obr jest OK, to przy 2700 jest ubogo, a przy wolnych obrotach znowu jest ubogo.
    Dodatkowo wykręcanie śruby od wolnych obrotów w parowniku Lovato RGE92 nic nie daje i obroty są cały czas takie same (w ok. 3/4 bogate).

    Po autokalibracji krokowy ustawił się na 93 oraz 83 obr, czyli w miarę poprawnie.

    Nie chcę zajechać silnika jazdą na ubogiej mieszance w okolicach obrotów 2700, także proszę o jakąś pomoc w kwestii mojej regulacji.
  • #2
    Maher
    Level 21  
    Po to właśnie wymyślili 2 generacje i al700 aby niedoskonałości reduktora niwelował silnik krokowy który prawidłowo powinien przestawiać się +/- 20 kroków na wolnych obrotach i +/- 40 kroków na obrotach podniesionych.
  • #3
    scalak4
    Level 17  
    Kolego skup się na ustawieniu parownika na niskich obrotach, a pózniej zobacz co się dzieje na wysokich i podczas jazdy. Bo ustawienie na obrotach jałowych mocno przekłada się na prawidłową prace na wyższych obrotach. Silnik krokowy powinien pykać sobie w granicach 60 kroków i nie powinien przekraczać 100. A lambda powinna sobie ładnie skakać miedzy ubogą a bogatą. Jak tak ustawisz na jałowych obrotach to powinno być wszystko ok. Resztą zajmie się sonda lambda i silnik krokowy. Jak nie możesz tak ustawić to skup się na parowniku, bo może wymagać regeneracji. Pozdrawiam
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A może przyczyna jest zgoła inna? Nieszczelność w dolocie?
  • #5
    DjStef
    Level 14  
    Po kilku dniach walki mam wciąż kilka pytań:

    - czy przepuszczający EGR ma wpływ na wartości lambda? Teoretycznie powinien mieć, bo część mieszanki idzie do ponownego spalenia(dopalenia). Wczoraj zaślepiłem EGR i narazie jest lepiej, bo samochód nie szarpie i nie żabkuje przy przyspieszeniu.

    - Jak reguluje sobie mieszankę AL700? Piszecie, że mam ustawić dobrze dla jałowych a później autronic sam sobie ustawi resztę. U mnie zauważyłem, że gdy dam autokalibrację to mi się ustawia w okolicach 86/76 kroków. Na wysokich jest w mairę poprawnie (bo nie w całym zakresie jest mieszanka stechiometryczna),ale na niskich jest bogato. Tak jest przy małym zakresie ruchu aktuatora. Gdy dam zakres ruchu na duży, to mieszanka jest raczej uboga w całym zakresie - dlaczego?

    W związku z powyższym nasunęło mi się wczoraj pytanie, czy al700 reguluje takl by mieć dobrą mieszankę na wysokich czy na niskich? Mówię oczywiście o sytuacji niezbyt dokładnie wyregulowanego parownika.

    Teraz nie wiem, czy w moim przypadku mam za bardzo rozkręcony parownik i trzeba mu zmniejszyć czułość (bo jest ograniczany krokowym i przy wolnych obrotach ma w miarę OK, a na wysokich jest za bardzo ograniczony i ma za mało gazu).