Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Romet Zetka 50 - Przerywa zapłon/Brak wysokich obrotów na ssaniu/Inne problemy.

xardas97 29 May 2012 21:23 7305 4
  • #1
    xardas97
    Level 20  
    Witam. Problem jak w temacie. Gdy odpalam go zimnego, oczywiście na ssaniu, zapłon przeskakuje, tak jakby nie było iskry cały czas tylko "raz kiedyś". Motocykl nie chce się wkręcać, tj. nie żebym katował zimnego, ale jak chce mu dać powyżej 4000rpm, to już się nie da, manetka na max i nie wkręca się. Na wyłączonym ssaniu wkręca się
    Motocykl strasznie ciężko odpalić, trzeba bardzo precyzyjnie ruszać manetką, i może odpali. Gdy jest zimy nie trzyma niskich obrotów. Czasem zgaśnie, "ni z tego ni z owego". Proszę o pomoc, ponieważ dysponuję narzędziami, i lubię pogrzebać przy motocyklu, ale jak na razie znam tylko podstawy
    Sprawdzone:
    -Moduł (Na 2 egzemplarzach jest to samo)
    -Świeca (Chińska, ale iskra jest, Odstęp między elektrodami ok)
    -Fajka (Nie ma przebić)
    -Gaźnik wyregulowany
    -Luz zaworowy regulowany ok. 1000km temu, więc jest w porządku.
    -Akumulator naładowany
    -Magneto + iskrownik - Ok
    -Oleju nie ubywa/Motocykl nie kopci
    Za to ostatnio dobrałem się do filtra powietrza, i strasznie śmierdział benzyną... czy to normalne? Gaźnik to PZ16.
  • #2
    helena33
    Level 27  
    xardas97 wrote:
    Świeca (Chińska, ale iskra jest, Odstęp między elektrodami ok)

    Zacznij od świecy.
  • #3
    xardas97
    Level 20  
    Hmm, nie wiem sam.. Iskra jest, i to mocna.
  • Helpful post
    #4
    Breżniew
    Level 22  
    Zrób zjecie elektrod świecy i pokaż na forum. Powinna być wypalona po dłuższej jeździe na kolor kawy z mlekiem/piaskowy. Jeśli jest czarna, okopcona lub mokra to masz albo brudny filtr powietrza albo rozregulowany lub niesprawny gaźnik.
    Świeca powinna być o odpowiedniej wartości cieplnej zalecanej do tego silnika, nie żadna dowolna. Profilaktycznie wymień na odpowiednik katalogowy firmy Denso lub NGK. Jaki dokładnie powinien być typ znajdziesz w instrukcji lub serwisowce.
    W niektórych prymitywnych gaźnikach tzw. ssanie realizowane jest przesłoną gardzieli gaźnika. W takim układzie na ssaniu normalną sprawą będzie dławienie się silnika przy otwarciu gazu. Takie ssanie otwieramy chwile po odpaleniu silnika. Na ssaniu nie gazujemy.
    Po rozgrzaniu silnika powinien chodzić na wolnych obrotach i nie gasnąć. obroty biegu jałowego ok 1200- 1300 obr/min. Jesli są za niskie i z tego powodu gaśnie, to w gaźniku jest śruba do regulacji podniesienia przepustnicy wkręcona z boku korpusu. Najczęściej pod kątem zabezpieczona sprężynka by się sama nie luzowała.
    Filtr papierowy jeśli jest brudny to do wymiany. Jeśli gąbkowy to go wymyj w płynie do naczyń i wysusz dokładnie.

    Więcej na temat znajdziesz w serwisówce i książce Romana Dmowskiego >>Gaźniki Motocyklowe<<. Jeśli nie znajdziesz serwisówki dokładnie od tego modelu to poszukaj od Hondy CG 125. Prawdopodobnie ten silnik jest mniejszym klonem Hondy CG 125. Poszukaj w necie.
  • #5
    xardas97
    Level 20  
    Breżniew wrote:

    W niektórych prymitywnych gaźnikach tzw. ssanie realizowane jest przesłoną gardzieli gaźnika.


    I tutaj tak właśnie jest.
    Czyli rozwiałeś moje wątpliwości. Dobra, dzisiaj gaźnik na stół idzie, a świece zamawiam nową, markową.