Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scenic 1.9 dti zimny silnik szarpanie

oklahoma356 29 Maj 2012 21:36 6095 17
  • #1 29 Maj 2012 21:36
    oklahoma356
    Poziom 6  

    witam i proszę o pomoc
    Scenic 1.9 dti kupiłem go na ciepłym silniku około 3 m-ce temu i wszystko wyglądało ok , jednak następnego dnia rano okazało się że po odpaleniu rano szarpie silnikiem , nie reaguje na dodanie gazu i chyba nie pracuje na wszystkich cylindrach i tak się zachowuje przez 10 - 15 sekund a później chodzi normalnie choć wydaje mi się że silnik jest za głośny .
    sprawdziłem świece żarowe są ok
    wykluczyłem cofanie się paliwa oraz obecność powietrza
    podpinałem też pod kompa i nie wskazuje żadnych błędów
    samochód oprócz tych objawów zachowuje się dobrze ma moc nic nie szarpie podczas jazdy i spalanie ma w normie
    Podpowiedzcie proszę w czym szukać problemów? Wtryski, pompa czy może jakiś czujnik?
    za wszelkie mądre sugestie z góry dziękuję

  • #2 29 Maj 2012 22:49
    nikusert
    Poziom 36  

    Witam
    Nie kojarzę tego silnika,czy jest z bezpośrednim wtryskiem czy podgrzewany.Wiadomo jak ma podgrzewanie to spalona świeca,temu tak chodzi jak zimny.

  • #3 30 Maj 2012 06:16
    oklahoma356
    Poziom 6  

    podgrzewany i jak wcześniej napisałem świece sprawdziłem , auto jest z 1999 roku i ma najechane 250 tys , ciśnienia ok , zero brania oleju. Ja się zastanawiam nad wtryskami ewentualnie nad nastawnikiem w pompie dlatego zapytałem o sugestie bo być może idę w złym kierunku. na mój nie do końca amatorski słuch silnik pracuje w ciężkim trybie detonacyjnym tak więc wydumałem sobie te wspomniane wyżej opcje
    Dodam jeszcze że silnik bez względu na temperaturę pali na tzw strzała i gdyby nie ta początkowa szarpanina dałbym sobie spokój

    Pzdr

  • #4 30 Maj 2012 07:08
    nikusert
    Poziom 36  

    Może być że nie ma przyśpieszenia zapłonu,gdy jest zimny.Jaki przyśpieszacz ,sterowany linką,czy raczej elektronicznie.

  • #5 30 Maj 2012 07:25
    oklahoma356
    Poziom 6  

    elektronicznie

  • #6 30 Maj 2012 07:43
    nikusert
    Poziom 36  

    Masz przejechane 250tys. czy miałeś robione lub sprawdzane wtryski.

  • #7 30 Maj 2012 10:05
    oklahoma356
    Poziom 6  

    nie wiem , ponoć poprzedni właściciel dbał o każdy szczegół ale zaczynam wątpić w jego deklaracje , w każdym razie mogą to być wtryski ?

  • #9 30 Maj 2012 22:16
    nikusert
    Poziom 36  

    Jeszcze jedno ,jak sprawdzałeś świece ,przez kontrolkę, czy mieżyłeś prąd jaki pobierają .

  • #10 31 Maj 2012 07:29
    oklahoma356
    Poziom 6  

    sprawdzałęm trz razy 1-wszy przez kontrolkę bo to najbardziej na skróty :)
    2-gi miernik
    3-ci wykręciłem i mierzyłem czas nagrzań

    Swiece wykluczyłem na 100 % tak jak napisałem wcześniej kręcę się wokół nastawnika w pompie i wtrysków po prostu szukam podpowiedzi czy któryś z forumowiczów miał podobne objawy i jak je zlokalizował - usunął

    Pzdr

    3.1.13 - Popraw pisownię w swoich postach, lub temat trafi do kosza. [MS]

  • #11 31 Maj 2012 08:37
    nikusert
    Poziom 36  

    Nie wiem jak w sceniku ,ale w kango jest sterownik świec który podaje napięcie na 2-wie i2-wie, w tym wypadku może nie podawać z sterownika a jedną parę świec

  • #12 31 Maj 2012 10:01
    CARISMA
    Poziom 13  

    Świece to pierwsze podejrzenie-sprawdź czy dochodzi do nich napięcie. drugim podejrzanym przy takich szarpnięciach na zimnym to luz zaworowy a w zasadzie ich brak.

  • #13 31 Maj 2012 10:07
    triplex130
    Poziom 12  

    To jest autko z pompom rotacyjną (nie cr).
    Podobne objawy dają:
    uszkodzony nastawnik pompy
    źle ustawiony kąt wtrysku
    olej w układzie dolotowym
    umierająca pompa wtryskowa
    zawieszające się wtryskiwacze

    Ciekawostka:
    W silniku starszym (f8q) identyczny objaw prowadził do wymiany świec żarowych
    (jak wiadomo te starsze nawet ciepłe bez grzania świec cieżko odpalały)

    Ja miałem kilka dti-ków, tak że przerabiałem takie problemy (obecnie również w posiadaniu dti)

    Zacznij od preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy,sprawdź czy w rurach przy turbinie nie masz oleju. Wykręć świece na zimnym silniku,sprawdź czy sa na nich ślady oleju.


    I bym zapomniał... Sprawdź WSZYSTKIE masy. w jednej chyba megance... jedn masa (pod spodem przy pompie abs nie miała styku. Po oskrobaniu paliła już na dotyk.

  • #14 01 Cze 2012 06:02
    oklahoma356
    Poziom 6  

    Dzisiaj wiozę wtryski do sprawdzenia mam nadzieję że sprawa będzie rozwiązana, swoją drogą zastanawia mnie dlaczego na dwóch wtryskiwaczach mam po 2 podkładki ?
    Gdyby się jednak okazało że wtryski są ok natychmiast zamawiam jakąś używaną pompę z allegro. Dam znać jak się zakończy temat.Dziękuję wszystkim za posty a w szczególności za ten ostatni dzięki któremu utwierdziłem się w swoich teoriach odnośnie ewentualnego uszkodzenia w moim aucie
    pzdr

  • #15 01 Cze 2012 10:58
    triplex130
    Poziom 12  

    ale pompę też można sprawdzić a nie od razu wymieniać. Poza tym może to być problem nastawnika lub tego metalowego pudełka pod sterownikiem silnika (to chyba jest sterownik nastawnika choć jeden z mechaników się upiera że to przekaźnik świec). Co do wtrysków ... końcówki są po 40 pln .

  • #16 01 Cze 2012 21:02
    nikusert
    Poziom 36  

    Sprawdzałeś czy sterownik podaje napięcie na wszystkie świece,mogą być zasilane po dwie jak w kango jak wcześniej wspomniałem.

  • #17 02 Cze 2012 08:58
    oklahoma356
    Poziom 6  

    Tak sprawdziłem

    Problem rozwiązany :) Lejące wtryski a zwłaszcza sterujący , komputer nie pokazał błędu bo lała końcówka , sterowanie było dobre . Dziwi mnie jednak fakt że przy tak nieżywym wtrysku auto nie dymiło ?? No ale cóż czasami zdarzają się takie cuda :)
    Jeszcze raz dziękuję wszystkim za cenne sugestie i śledząc tematy postaram się odwzajemnić wiedzą w znanych mi kwestiach

    Pzdr

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME