Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakich samochód do 13 tys tani w Eksploatacji. Stilo czy Panda ?

mysza250 30 Maj 2012 01:53 7115 22
  • #1 30 Maj 2012 01:53
    mysza250
    Poziom 9  

    Witam po Kupnie Pandy1.1 która miała mi służyć 6 miesięcy czas na samochód na dłuższy okres czas.
    Suma jaką będe dysponował za 2 miesiące to około 13-14 tys
    Interesuje mnie Samochód ekonomiczny tani w eksplatacji.
    Wiele czytam na forach pytałem się znajomych i moja osobiste propozycje to :
    Fiat Stilo 1.2 16 v + lpg
    Fiat Panda 1.2 + LPG
    Fiat Panda 1.3 MJ

    Podkreślę odrazu że najbardziej interesuje mnie marka Fiat

    Bardzo podoba mi się Stilo lecz czytałem też wiele negatywnych opini na temat elektryki tego samochodu.

    Bardzo prosił osoby znajace się o opini na temat wyżej wymienionych samochodów.
    Mili widziane także są inne propozycje.

    0 22
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • Pomocny post
    #2 30 Maj 2012 12:25
    LightOfWinter
    Poziom 29  

    Witam

    Ze swojej strony polecam:
    Pandę - tania w eksploatacji.
    Lanos - też tani.
    Fabia - z silnikiem 1.4 16V

    Co do Fiata Stilo, jestem posiadaczem tego samochodu 1.9JTD 5D 2002r. już 5-ty rok.
    Przejechałem nim ok 45 tyś km.
    Ma on swoje zalety i wady.

    Zalety to: niezłe wyposażenie, dobra cena, wygodne i przestronne wnętrze,
    blacha ocynk, dobry silnik (mam 1.9 JTD), w miarę tanie części

    Wady: ciągłe drobne awarie, zamki w drzwiach i klapie, śniedziejące styki,
    czujniki, świece, światła - potrafi się czasem plastik stopić, klocki hamulcowe, zacinające się bębenki w hamulcach ..itd itp.
    Mrugające kontrolki np. "cheack engine" ...
    Z drugiej strony nigdy mnie w trasie nie zawiódł i mimo rozlicznych drobnych dolegliwości daje się nim całkiem wygodnie jeździć. Sądzę że coś za coś.

    Im bardziej skomplikowane i wygodne autko tym bardziej awaryjne.
    Dlatego żeby auto było tanie w eksploatacji musi być albo nowe albo proste w konstrukcji. Najlepiej to i to.

    0
  • #3 30 Maj 2012 12:40
    cefaloid
    Poziom 30  

    LightOfWinter napisał:
    Dlatego żeby auto było tanie w eksploatacji musi być albo nowe albo proste w konstrukcji. Najlepiej to i to.

    Niestety "samochód do 13 tys" wyklucza się z "nowe" (no w miarę nowe).
    Pozostaje szukać "proste w konstrukcji" i dodał bym "nie rdzewiejące".

    0
  • #4 30 Maj 2012 12:51
    mysza250
    Poziom 9  

    Tak jak piszecie wyżej w grę wchodzi samochód wyłącznie z ocynkowaną blachą. ( miałem seja z dzwonem do blachy i sani deka rdzy )
    W stilo 1.9 JTD słyszałem że są drogie części ( koło dwu masowe ) a spalanie średnie okolice 6-7 l
    A czy moli byście powiedzieć mi jakie spalania mają te samochody? Po moich inf spalanie wyszło takie :
    Stilo 1.2 16 v + LPG - po tym co czytałem średnia to 9 - 10l
    Panda 1.3 - znajomy mi mówił " weterynarz " że pali mu 4,5 l a jeździ krótkie trasy
    Panda 1.2 + LPG - spalanie pewnie podobne do mojej pandy czyli okolice 7-8 litrów

    Czy to prawda ?

    Czy ma ktoś może z was Stilo 1.2 16 v lub Panda 1.3 ?
    Bardzo zależy mi o dużej ilości informacji na temat tych samochodów.

    0
  • #5 30 Maj 2012 13:56
    putin2208
    Poziom 18  

    Panda bardzo dobre auto jeździłem w szkole jazdy na takim:) Wszędzie się zaparkujesz. Jedyne co to nie brać bazowego silnika. Co do lanosa... hm.. posiadam, w rodzinie jest o 97 roku. 180kkm przebiegu, dopiero co teraz parchy się pojawiły na błotnikach z przodu. Co do awaryjności to rocznie tak wychodzi wpakować jakieś 600zł. W tamtym roku sprzęgło, bak i łączniki stabilizatora. W tym elektryka 300zł poszedł mi zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego, korbki. Pali dużo, 1.5 8v. Bez gazu nie nabywać .

    0
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • Pomocny post
    #6 30 Maj 2012 14:12
    jerry1960
    Poziom 33  

    A może Punto 2 ,blacha ocynk, części tanie , silnik 1,2 bezkolizyjny.

    0
  • #7 30 Maj 2012 17:38
    tzok
    Moderator Samochody

    1.2 16V, mimo swoich 80KM to za mały silnik do Stilo, a jeszcze jak kupisz z gazem to nie wiadomo na jaką minę się nadziejesz - jednym słowem - nie polecam. Stilo to na pewno wyższe koszty eksploatacji niż Panda, choćby sam komplet opon...

    4,5l/100km w Pandzie 1.3 jest realne, tyle pali mi Grande Punto z tym silnikiem, tyle że w trasie (po mieście ok 6-6,5l/100km).

    Do rozważenia masz jeszcze Punto IIFL (Classic) 1.3MJ - trochę większe i moim zdaniem zdecydowanie ładniejsze od Pandy, a koszt eksploatacji i spalanie - zbliżone.

    0
  • #8 30 Maj 2012 20:30
    mysza250
    Poziom 9  

    Punto 2 FL też wchodzi w grę silnike te same co w Pandzie chodz moim zdaniem szybciej rdzewieje łapie korozje.
    A jeśłi chodzi o silnik 1.3 MJ Czy koszta naprawy są drogie ?
    Może mają jakie ukryte wady które łatwo rozpoznać przy kupnie ?

    0
  • Pomocny post
    #9 30 Maj 2012 22:31
    tzok
    Moderator Samochody

    Silniki 1.3MJ miewają problemy z łańcuchem rozrządu i jego napinaczem. W początkowej fazie hałasuje, w końcowej potrafi przeskoczyć, na szczęście kończy się to zazwyczaj tylko połamaniem dźwigienek zaworowych.
    Zdarzają się również problemy z czujnikiem ciśnienia CR.

    W Pandzie i Punto IIFL ten silnik jest w wersji 70/69KM - bez DPF, koła dwumasowego, czy turbiny o zmiennej geometrii (VNT).

    Nie widziałem zardzewiałego Punto IIFL, chyba, że po dzwonie. Unikaj tylko pastelowych lakierów, zwłaszcza białego i czerwonego.

    0
  • #10 31 Maj 2012 05:36
    mysza250
    Poziom 9  

    Najbardziej jak do tej pory byłem przekonany do Pandy 1.2 + lpg, gaz miałem zamiar sam zakładać lub do 1.3 MJ z drugiej strony Stilo bardzo mi się podoba wielkim plusem jest jego wyposarzenie.
    Informacji na temat Silnika 1.3 mam dość sporo dziękuje a czy zna się ktoś z was na silniku w stilo 1.2 16 v ?
    Jak sprawuje się w instalacji Gazowej ?
    Czy jest awaryjny i dość ekonomiczny ?

    0
  • #11 31 Maj 2012 10:35
    tzok
    Moderator Samochody

    Silnik 1.2 16V 80KM w Stilo jest dość wysiloną jednostką, co nie wpływa dobrze na jego "gazo-przyjazność". Oczywiście setki takich aut są "zagazowane" i jakoś jeżdżą. Sam mam Grande Punto z silnikiem 1.3MJ 90KM i brakuje mi mocy, niby 90KM i 210Nm, turbina VNT ale to wciąż malutki silniczek 1.3 i to czuć. Silnik 1.2 16V jest 10KM słabszy, ma dużo wyżej położony max. moment obrotowy więc w tak ciężkim aucie jak Stilo trzeba go wysoko kręcić - a to oznacza wysokie spalanie i przyspieszone zużycie, zwłaszcza przy zasilaniu LPG (nie sądzę aby ktoś w Stilo wykosztował się na instalację mogącą utrzymać zbliżone parametry do wtrysku benzyny, zapewne będzie to robione "po kosztach" - STAG200/300, czerwone Valteki, ew. Magic Jety i Alaska).

    Stilo nie nazwałbym autem awaryjnym, raczej usterkowym - auto jak na swoją klasę i rocznik jest napakowane elektroniką i czasem coś lubi się zepsuć lub zawiesić, jednak większość takich drobnych usterek nie uniemożliwia dalszej jazdy. Na pewno warto dbać o sprawny akumulator i alternator (te się psują, jak w każdym Fiacie), bo jak pojawiają się spadki napięcia w instalacji to elektronika zaczyna wariować.

    Jeśli chodzi o droższe usterki elektryki to zaliczyć do nich można czujnik obciążenia fotela (tzw. matę) - oczywiście można założyć emulator ale jeśli chce się aby było to naprawione jak należy to trzeba się liczyć z większym wydatkiem. Jest to jednak dość popularna usterka aut z tego okresu, nie tylko z koncernu Fiata.

    Tak na marginesie to silnik 1.2 ma pojemność 1242cm³, a 1.3 - 1248cm³ ;)

    Jeśli chodzi o ekonomiczność to na pewno Panda bije "na głowę" Stilo - jest mniejsza, lżejsza więc z tym samym silnikiem i przy tym samym stylu jazdy musi mniej palić, przynajmniej w mieście (na trasie, podczas jazdy na długich odcinkach ze stałą prędkością, masa samochodu nie ma większego znaczenia), ma mniejsze koła = tańsze opony, poza tym będzie tańsza w zakupie i nowsza, więc potencjalnie mniej wyeksploatowana.

    0
  • #12 31 Maj 2012 10:37
    kamil907
    Poziom 28  

    Ja bez zastanowienia z tych dwóch aut wybrał bym stilo. Przynajmniej jest większe. Nie słyszałem, żeby było jakoś szczególnie awaryjne. Dwóch znajomych jeździ stilo i jakoś nie narzekają na nic.

    0
  • #13 31 Maj 2012 12:36
    mysza250
    Poziom 9  

    Coraz więcej negatywów na temat stilo.
    Cały czas myślałem na Kupnie Pandy 1.2 lub 1.3 MJ Miesięcznie robie około 2.000 km
    Tryb mojej jazdy to mieszany do pracy mam 5 km w jedna strone a w weekend robie około 150 km tygodniowo.
    Odcinki nie są długie.
    Największą wadą jaką znalazłem u Pandy jest mały bagażnik a jednak czasami jest mi potrzebny.
    Stilo bardzo mi się podoba myślałem że silnik 1.2 16v będzie jeżdził jak moja Panda 1.1, słabo ale jakoś pyrka.
    Jednak Skoro samochód ma sporo mini usterek elektronicznych chyba szkoda się w niego pakować.
    Wiadomo Ekonomia to nie tylko Koszty paliwa.
    Jeśli chodzi o silnik 1.3 MJ w Puncie FL to pewna zaleta samochód wiekszy niż Panda A silniki takie same wiec spalanie powinno być podobne.

    1
  • #14 31 Maj 2012 13:33
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie zrozum mnie źle Stilo 1.2 da się jeździć ale od samochodu klasy compact oczekuje się nieco więcej niż od miejskiego "toczydła".

    W Stilo do LPG najlepszy byłby silnik 1.8, jako tania alternatywa 1.4 16V który w późniejszych rocznikach zastąpił 1.2.

    0
  • #15 31 Maj 2012 17:39
    mysza250
    Poziom 9  

    Rozumie Cie, dziwnie było by mieć wersje Dynamik a silnik 1.2 pewnie masz racje.
    Wiele osób pisze że najlepszy silnik w Stilo to 1.9 JTD 115 km czy to prawda ?
    Spalanie około 6-7 l klecz to już chyba niezbyt ekonomiczny silnik prawda ?
    Na dodatek wymiana koła dwu masowego to kosz podobno 2000 zł wiec dość dużo.
    Wiele osób poleca mi silnik dizla 1.9 ale jednak na moje krótkie trasy to raczej nie jest dobry wybór, tak myśle.

    0
  • #16 31 Maj 2012 18:10
    tzok
    Moderator Samochody

    Tak, 1.9JTD (8V) to bardzo dobra jednostka, trwała, ekonomiczna i bezawaryjna. 6-7l/100km po mieście to dobry wynik jak na samochód segmentu C. To nie Passat, awarie koła dwu-masowego nie są tu aż takie częste, poza tym dostępne są tradycyjne zamienniki (stałe koło zamachowe i tarcza sprzęgła z tłumikiem drgań skrętnych).
    Niemniej na tak krótkie trasy diesel nie jest dobrym rozwiązaniem.

    0
  • #17 31 Maj 2012 20:48
    mysza250
    Poziom 9  

    Kurcze więc samochód " stilo " o którym marzyłem odpada. Pozostaje Panda lub Punto

    0
  • #18 03 Cze 2012 11:09
    mysza250
    Poziom 9  

    A może ktoś kto posiada Stilo 1.2 16v najlepiej z LPG opisze coś o tym samochodzie?
    Postanowiłem zrezygnować z Pandy 1.2 i wybór pozostaje prosty.
    Panda 1.3 MJ
    lub
    Stilo 1.2 + LPG które bym założył po kupnie samochodu.
    Czy znacie może najwieksze wady Stilo 1.2 16v ?
    Czy spalanie z LPG jest duże w trybie mieszanym ?
    Jak dobrze pamiętam Stilo posiada plastikowy kolektor więc bodajże trzeba sekwencję czy może się myle ?

    Zależy mi o dużej ilości informacji na temat stilo o Pandzie wiem wystarczająco.

    0
  • #19 03 Cze 2012 12:17
    tzok
    Moderator Samochody

    Tu nie chodzi o plastikowy kolektor ale o wysilony silnik 16V i sterownik EOBD - więc oczywiście w grę wchodzi tylko IV generacja i wyższe ale w Pandzie jest tak samo, mimo, że tam jest 1.2 8V. Zresztą generalnie o instalacjach mieszalnikowych (czyli de facto gaźnikowych) należałoby już zapomnieć.

    0
  • #20 03 Cze 2012 13:51
    Marceloton14
    Poziom 8  

    Dacia Logan, prosta, funkcjonalna i tania.

    0
  • #22 05 Cze 2012 10:05
    cefaloid
    Poziom 30  

    mysza250 napisał:
    Jak dobrze pamiętam Stilo posiada plastikowy kolektor więc bodajże trzeba sekwencję czy może się myle ?


    Ty się nawet nie wydurniaj i nie wsadzaj do samochodu wyprodukowanego po 2000r instalacji mieszalnikowej. Tylko sekwencja! Nawet jeśli byś znalazł auto z metalowym kolektorem to nie oszczędzaj na gazie bo tylko na tym stracisz - gaz sekwencyjny to nie aż taki majątek, zwróci się na mniejszym spalaniu i nie dławieniu mocy silnika mikserem. Miałem to i to i jest to ogromna róznica za którą warto dopłacić.

    Tak jak napisał kolega Tzok, instalacja mieszalnikowa jest dla silników z wtryskiem jednopunktowym lub z gaźnikiem - wsadzanie jej do nowoczesnego silnika to szukanie sobie problemów.

    Dodano po 3 [minuty]:

    LightOfWinter napisał:
    Witam

    Interesowałem się ostatnio tematem i dość dobra - niezawodna jest toyota corolla poprzedniej generacji. Wadą jest ubogie i toporne wnętrze.


    13 tys na poprzednią generację (E12)? Chyba miałeś na myśli przed-poprzednią generację (E11).

    0