Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W220, zawieszenie Airmatic opada.

jerzyk124 30 May 2012 15:49 41738 7
  • #1
    jerzyk124
    Level 9  
    Witam wszystkich serdecznie. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem mercedesa w220. No i zaczął się problem z zawieszeniem airmatic.Awiaria polega na tym ,że zdarzy mu się opaść ale gdy go zapalę podnosi się szybko.Zdjąłem nadkole i sprawdziłem wodą z płynem Ludwikiem szczelność wężyków na listwie rozdzielacza. Wszystko jest szczelne ale w momencie kiedy opada dzieje się to w miarę szybko.Usłyszałem syk powietrza przy listwie rozdzielacza więc szukając gdzie to powietrze schodzi zlokalizowałem że schodzi filterkiem ssącym, i teraz nie wiem czy to wina rozdzielacza czy wina sprężarki. Zainteresowanym bardzo dziękuje i pozdrawiam.Proszę o pilną podpowiedź lub jakieś sugestie.
  • #2
    wujaer
    Level 13  
    Stawial bym ze uszkodzony jest kompresor bardzo czesto peka rurka ssaca dostaje sie bezposrednio do cylindra kompresora brud, rozbierz kompresor sprawdz cylinder bedziesz mial odpowiedz!
    Pozdrawiam
  • #3
    jerzyk124
    Level 9  
    Witam, ja słyszałem że kompresor można zdjąć i auto nie ma prawa opaść. Załużmy ,że mam uszkodzony cylinder to ,dlaczego szybko się podnosi i sprawnie działa na klawisz podnoszenia? Co jest odpowiedzialne za utrzymanie stałej wysokości po wyłączonym silnika? Bo przecież on mi opada tylko raz na 5 lub 10 postojów po wyłączeniu silnika. A czy listwa rozdzielacza nie jest odpowiedzialna ,za utrzymanie ciśnienia w układzie, gdy zgaszę silnik? Auto poziomuje się od razu raz przód, raz tył, parę sekund i auto jest wypoziomowane i nie raz specjalnie go podnoszę i opuszczam, żeby doprowadzić go do tego upustu ciśnienia niekontrolowanego. Nie ukrywam że radziłem się fachowca od airmaticów. Jego sugestia to wymiana listwy, tylko że to była rozmowa telefoniczna.No i jak wiadomo listwa kosztuje coś ok. 1000 zł więc chciałem się jeszcze upewnić, co do każdej sugesti związanej z dziwnym zachowaniem się auta. Ja to rozumuje tak, kompresor pompuje powietrze do listwy rozdzielacza i do zasobnika powietrza, w którym jest z magazynowane ciśnienie, ale do końca nie wiem dlaczego schodzi mi ciśnienie przez filterek? Przecież w listwie są jakieś zaworki. Nigdy tego nie rozbierałem ,ponieważ działam ostrożnie. I jak to przysłowie mówi ,,jak nie wiesz to się pytaj". Przepraszam za wylewność, ale czy napewno po wyłączeniu silnika komresor utrzymuje ciśnienie. Jeszcze zapomniałem dopisać ,że jak opadnie przy mnie i ma dość ciśnienia w zasobniku to wystarczy z kluczyka zamknąć samochód i auto się podniesie i może się zdarzyć ,że nieopadnie, chyba za mocno się rozpisałem ,ale chcę przejrzyście opisać przypadek mojego problemu,proszę o pomoc, pozdrawiam
  • #4
    mmarrcinn95
    Level 10  
    Witam ja osobiście sprawdził bym stycznik który jest odpowiedzialny za utrzymywanie ciśnienia po zgaszeniu silnika.
    Lub tak jak powiedział kolega wyżej zajął bym się bardziej kompresorem ponieważ one w tych samochodach lubią często się rozszczelnić po większej ilość kilometrów.
    Pozdrawiam.
  • #5
    jerzyk124
    Level 9  
    Witam, długo mnie nie było bo kupiłem inne auto i eska stała, lecz muszę coś z nią zrobić, trochę nią pojezdziłem no i problem wrócił. Jak chce to stoi a jak jej odbije to sobie opadnie i to cała na maksa, i ten syk z filterka podczas opadania. Teraz o dziwo stała tydzień i sama się podniosła prawie na maksa, tego już nie rozumiem, kompresor podnosi ją dość szybko, odpiołem akumlator to teraz jest jeszcze gorzej. Opada co drugie wygaszenie i robie tak dojeżdzam do celu gasze auto i czekam pare minut odpalam, ponownie i stoi jak cacy i tak stale, podziękowanie dla przedmówców za zainteresowanie, a morze jeszcze jakieś podpowiedzi. Pozdrawiam
  • #6
    szajbus181
    Level 15  
    Witam! Moim skromnym zdaniem na 99% padla ci listwa zaworowa gdyż to ona steruje calym systemem rozprowadzania i upuszczania powietrza do miechów. Jeśli masz dostęp do star diagnosis to wykonaj test miedzy listwą zaworwą a amortyzatorami i sprawa bedzie jasna. Moim zdaniem to właśnie ta listwa padła. Pozdrawiam i daj znać jak ci poszło.

    Dodano po 17 [sekundy]:

    Witam! Moim skromnym zdaniem na 99% padla ci listwa zaworowa gdyż to ona steruje calym systemem rozprowadzania i upuszczania powietrza do miechów. Jeśli masz dostęp do star diagnosis to wykonaj test miedzy listwą zaworwą a amortyzatorami i sprawa bedzie jasna. Moim zdaniem to właśnie ta listwa padła. Pozdrawiam i daj znać jak ci poszło.
  • #7
    jerzyk124
    Level 9  
    Witam, dzięki za tak szybką podpowiedź, co prawda nie mam dostępu do kompa, ale się wybiorę gdzieś na komputer. Z góry serdecznie dziękuje za podpowiedź. Jak tylko to zrobię dam odpowiedź. Pozdrawiam
  • #8
    jerzyk124
    Level 9  
    Witam, długo mnie nie było ale jeśli chodzi o eskę to jej samo pżeszło temat zamykam jest ok.Pozdrawiam.