Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F '96 1,4 MPI - Nie pali na zimnym silniku, brak kompresji.

hagira 30 Maj 2012 20:11 3842 16
  • #1 30 Maj 2012 20:11
    hagira
    Poziom 9  

    Witam
    Wybaczcie ale przeszukałem forum i nie znalazłem przypadku podobnego do mojego, stąd nowy temat.

    Problem dotyczy Astry F 1996 1,4MPI.
    Straszne kłopoty z odpaleniem zimnego silnika, pierwsze kręcenie odbywa się jakby normalnie ale niestety gaśnie a później już tylko kręcenie jakby bez kompresji.
    Pierwsze co zostało uznane za przyczynę, uszczelka pod głowicą. Głowica zdjęta okazało się, że uszczelka nie ruszona ale za to zawory wypalone i zalana głowica cieknie.
    Decyzja prosta - planowanie, szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych, wymiana uszczelniaczy, uszczelka pod głowice wszystko nówka. Po złożeniu i pierwszym nagrzaniu silnik pracuje bez problemu. Po nocy pomiar kompresji, na wszystkich garach jednakowa 13 więc uznana za bdb.

    Po dwóch dniach radości problem powrócił, znów dokładnie to samo, nie pali na zimnym, pracuje 1-2 cylindry.
    Podejrzenie hydraulika zaworów, czynność podmiana na inne. Prócz tego, że te inne nie trzymają ciśnienia jak powinny bo przez chwilę klepią zawory to nic więcej, dalej bez zmian.

    Po wystygnięciu silnika kompresja jakby się ulatnia z 2 cylindrów, przy okazji zalewa świece.

    Wprawdzie broni jeszcze nie złożyłem ale chciałem poznać opinię doświadczonych i obiektywnych użytkowników tego forum.

    Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi i poświęcony czas.

    Pozdrawiam
    Rafał

    0 16
  • #2 30 Maj 2012 20:20
    ociz
    Moderator Samochody

    Góra głowicy i obudowa wałka nie była przypadkiem planowana?

    0
  • #3 30 Maj 2012 20:20
    temprawg
    Poziom 17  

    a co z pierścieniami ?

    0
  • #4 30 Maj 2012 20:34
    hagira
    Poziom 9  

    Ani góra głowicy ani podstawka wałka rozrządu nie była planowana.

    Z pierścieniami niestety nie wiem jak bo nie padło na niej podejrzenie, ale czy w pierwszym momencie byłaby dobra kompresja gdyby były dead?

    0
  • #5 30 Maj 2012 20:45
    robokop
    Moderator Samochody

    Zatarte zawory w prowadnicach.

    0
  • #6 30 Maj 2012 20:49
    hagira
    Poziom 9  

    robokop napisał:
    Zatarte zawory w prowadnicach.


    I co nie domykają się bądź nie otwierają?

    To właśnie tak wygląda, masz całkowitą rację ale czy możliwe jest to tuż po tym jak głowica wróciła ze szlifierni?

    Były przecież na wierzchu, czy możliwe jest takie przeoczenie?

    0
  • #7 30 Maj 2012 20:52
    robokop
    Moderator Samochody

    Nie umyte po szlifowaniu, bądź zbyt ciasno spasowane z prowadnicami.

    0
  • #8 30 Maj 2012 20:56
    hagira
    Poziom 9  

    robokop napisał:
    Nie umyte po szlifowaniu, bądź zbyt ciasno spasowane z prowadnicami.


    Dziękuję za podpowiedź, to jeszcze nikomu nie wpadło do głowy. Myślałem, że uda mi się uniknąć ponownego zdejmowania głowicy ale niestety...

    Ostatnio pomysł mechanika był taki, że pompa oleju podaje zbyt wysokie ciśnienie i hydraulika "trzyma" zawory.

    A przy okazji pytanie, czy możliwe jest 100-procentowe zdiagnozowanie czy to faktycznie zatarte zawory?

    0
  • #9 30 Maj 2012 21:03
    robokop
    Moderator Samochody

    Wyjąć dźwigienki, wciskać zawory ręcznie, mierzyć czy wracają do jednakowej wysokości.

    0
  • #10 30 Maj 2012 21:06
    ociz
    Moderator Samochody

    Pomiar kompresji z próbą olejową, jak olej nie da znacznej poprawy to wiadomo będzie że to wina niedomkniętych zaworów.
    Sprawdź też ewentualnie dolne kółko rozrządu czy nie ma luzu na wale. Miałem tak niedawno w X14XE że się przesuwało i tracił kompresję.

    0
  • #11 31 Maj 2012 21:49
    hagira
    Poziom 9  

    Dzisiaj odbyła się próba olejowa, wprawdzie zapalił bez większych kłopotów ale nie od razu chodził na wszystkich cylindrach?
    Czy w takiej sytuacji pewne jest że to jednak dół silnika?

    0
  • Pomocny post
    #12 31 Maj 2012 22:05
    mateuszTYGRYS
    Poziom 15  

    przerabialem ten sam temat tylko w kadecie 1.6
    wszystko wymienione a ja kupilem za grosze chcieli oddac auto na złom;]
    zawor cisnienia oleju ;]
    zawory sie niedomykaja ,pomiar cisnienia oleju robiłes i ile wynosi?

    Proszę niezwłocznie poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych. [ociz]

    0
  • #13 31 Maj 2012 22:08
    hagira
    Poziom 9  

    mateuszTYGRYS napisał:
    przerabialem ten sam temat tylko w kadecie 1.6
    wszystko wymienione a ja kupilem za grosze chcieli oddac auto na złom;]
    zawor cisnienia oleju ;]
    zawory sie niedomykaja ,pomiar cisnienia oleju robiłes i ile wynosi?


    Właśnie tego jeszcze nie robiłem, ale fajnie że o tym mówisz bo ostatnio proponował mi to jeden gość, gdyby się okazało że to jest to to powiem szczerze, że musiałbym mu postawić flaszkę bo wszyscy inni "wykpili" tą teorię.

    Jak mi się uda to jutro podstawie inny i zobaczymy, oczywiście powiadomię wszystkich o rozwiązaniu (jeśli w końcu nastąpi)

    PS, masz na myśli czujnik ciśnienia?

    0
  • #14 31 Maj 2012 22:11
    mateuszTYGRYS
    Poziom 15  

    jesli przyzad pokaze 7..8 barów tak u mnie było :P aby obnizyc cisnienie wystarczy 1...2 grube podkladki podlozyc przed nakretka od zaworu ;]

    0
  • #15 02 Cze 2012 12:22
    ociz
    Moderator Samochody

    hagira napisał:
    PS, masz na myśli czujnik ciśnienia?

    Zawór w pompie który upuszcza nadmiar ciśnienia.
    Żadnych dodatkowych podkładek nie potrzeba, jedynie ewentualnie wyczyścić bo czasem po jakichś lotosach potrafi się zapchać i zablokować.

    1
  • #16 02 Cze 2012 21:01
    mateuszTYGRYS
    Poziom 15  

    ociz napisał:
    hagira napisał:
    PS, masz na myśli czujnik ciśnienia?

    Zawór w pompie który upuszcza nadmiar ciśnienia.
    Żadnych dodatkowych podkładek nie potrzeba, jedynie ewentualnie wyczyścić bo czasem po jakichś lotosach potrafi się zapchać i zablokować.



    czyszczenie nic nie pomogło w moim przypadku ;]

    0
  • #17 03 Cze 2012 13:23
    hagira
    Poziom 9  

    Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie.
    mateuszTYGRYS miał rację, okazało się to przyczyną, podkładki pod sprężynkę podłożone, problem rozwiązany.
    Temat zamykam, podziękowania poszły.

    Pozdrawiam i gratuluję doświadczenia.

    1