Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tecumseh ohv135 - problem z odpalaniem.

1234 30 May 2012 20:44 19893 16
  • #1
    1234
    Level 23  
    Hej wszystkim.
    mam problem z silnikiem jak w temacie.
    co zrobione.
    1. Pierścienie (na ciśnieniowych przerwa 0,15 na olejowym 0,1).
    2.luz zaworowy miedzy 0.1 a 0.15 na obydwu zaworach.
    3.Płukanie gaźnika.
    4.klin sprawny.
    5.magnes od zapłonu cały (od ładowania w środku koła brak jednego, gdzieś wyszedł i raczej nie wróci :) )
    Wady:
    1.rozgięte blaszki na cewce zapłonowej z jednej strony.( iskra jest ok)
    2.ten magnes od ładowania
    3.brak sprężynek od regulowania obrotów.
    4.luz na korbie
    5. słabo działa odprężnik rozruchu
    Problem:

    1.Silnik odpala tylko i wyłącznie na BBBBBBardzo dużej ilości paliwa. Połowa strzykawki 20ml i chwilka pracy.
    2.bardzo mocno odbija do tyłu tzn zatrzymuje rozrusznik przy próbie odpalenia (pewnie wina odprężnika)

    -cewka powinna być przewodem WN do dołu czy do góry.
    -wydaje mi się że zapłon jest w złym momencie ktoś może się orjętuje ma zdjęcie gdzie powinien byś magnes w chwili zapłonu przy sprawdzaniu lampą stroboskopową?
    -jeżeli wstrzykuje paliwo w dużych ilościach to pracuje

    Z góry dziękuje za wszelką pomoc!
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    1234
    Level 23  
    Tecumseh ohv135 - problem z odpalaniem. Tecumseh ohv135 - problem z odpalaniem. Tecumseh ohv135 - problem z odpalaniem. Tecumseh ohv135 - problem z odpalaniem. Tecumseh ohv135 - problem z odpalaniem.


    ostatnie zdjęcie przedstawia położenie magnesu względem zewki w momęcie GMP (obydwa zawory otwarte.

    Dodano po 24 [minuty]:

    jeżeli silnik będzie poprawnie odpalał to na pewno wymienię korbę
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    1234
    Level 23  
    I tu jestem zaskoczony!!!
    -myślałem ze ta śrubka od dołu z boku gaźnika to tylko upust starego paliwa.
    -Naprawiałem sporo silników w zagęszczarkach zarówno diesel jak i benzynę ale takiej konstrukcji nie widziałem! w 99 przypadków to taka śrubka jest do spustu "syfu"
    -dziś podłączyłem gaźnik od silnika GX390, jednak nie dało się odpalić cały czas jak załapie to cofa wał do tyłu,( tak samo na oryginalnym) rozrusznik nie może go przełamać.

    -


    -brak pompki paliwa (grawitacja)
    -rozrząd na 100% na znaki ( obydwa zawory otwarte w takim samym stopniu w pozycji GMP tłoka) Ustawienie jest tak proste że 5 latek by to ustawił, jeżeli chodzi o znaki na kołach.

    - myślę jeszcze nad manewrem wyjęcia klina i przestawienie o pewien kąt koła zamachowego tak żeby opóźnić zapłon :)

    Pytania.
    -Może ktoś wie jaką długość, wysokość ponad krzywkę ma mieć odprężnik.
    -kąt wyprzedzenia zapłonu. ( może taki mniej więcej żeby odpalił)

    Dodano po 1 [minuty]:

    PANIE Ryszardzie wielkie dzięki za szybką i konkretną odpowiedz, po szybkości odpowiedzi mniemam że już "chwile" Pan siedzi w tych małych silniczkach :)
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    1234
    Level 23  
    Nie odbija.Obraca się płynnie z oporem przy zsuwie sprężania (jezeli dostanie troche paliwa zaczyna odbijać).
    Czy nie orientuje się Pan czy ten silnik bedzie pracował na cewce od małej kosiarki 3-4KM ?
    -pokombinuje z ustawieniem koła zamachowego,bo taka cewkę uzywana cięzko zdobyc)
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    1234
    Level 23  
    cewka jest na 99% oryginalna, jutro pokombinuje myślę ze 12 stopni to rozsądne wyprzedzenie zap.
  • #10
    helena33
    Level 27  
    Zmniejsz przerwę na zaworze wydechowym na 0,05 mm i spróbuj.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    1234
    Level 23  
    Niestety, zmiana przerwy mało pomoże, pewnie chodzi Panu oto żeby odprężnik nacisnął zawór głębiej. Już tej metody próbowałem, bez skutku albo nie spręża albo i tak samo odbija :( . silnik i tak do rozbiórki już 3 raz :( muszę poprawić ten odprężnik.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    1234
    Level 23  
    Problem został rozwiązany :) (częściowo )

    -Problem był dwuczęściowy.

    1.Zapchany gaźnik :( (dałem ciała na całej linii) dysza główna, niestety plastikowa, była czyściutka jak nowa, ale otworek pod nią zapchany, oring się rozsypał ze starości. Poświeciłem latarką z boku a tu nic nie widac,więc kompresor i dmuchamy jak wystrzeliła to już po nim... nowy i super widac światełko w tunelu :)

    -dlatego pracował tylko chwileczkę na paliwie ze strzykawki...

    2.Uszkodzony (starty) dekompresator na wałku rozrządu.

    -Dlatego rozrusznik podczas zapłonu cofał się, odbijało do tyłu.
    (do odpalenia posłużyły mi dwa akumulatory jeden 13,2V w pełni naładowany oraz drugi jakieś 11V w szereg i przełamało silnik odpalił ze ssania a później aby wolne i cyka.... :) )

    -Nie zamykam jeszcze tematu bo jeszcze nie wiem co z wysokością dekompresatora, oraz sterowanie gaźnika trzeba poprawic.

    Bardzo dziękuje za dotychczasową pomoc!!!

    Dodano po 5 [godziny] 45 [minuty]:


    jak sprawdzić naprawić dekompresator (odprężnik w tecumseh OHV)

    http://screwdrivers.viabloga.com/news/tecumse...gine-decompression-pin-repair-and-replacement
  • #15
    1234
    Level 23  
    dekompresator naspawany, ale za dużo (tak na zapas :( ) luz zaworowy ogromny żeby silnik odpalał. około 1-2mm klepie jak stara szkapa podkowami :) i 4 raz rozbiórka :(
  • #16
    1234
    Level 23  
    odprężnik poprawiony, na długość 24,40mm z lekkim stożkiem na początku.
    cięgna po prostowane, założona sprężynka reg. obr. niestety nie oryginalna (zobaczymy podczas pracy jak z mocą)

    1. jedno pyt. jaka śruba (gwint) jest na wale? calowy, metryczny?
  • #17
    1234
    Level 23  
    Gwint jest calowy o rozmiarze 7/16.