Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel signum 1.9 150 KM 2005 elektryka turbina

30 Maj 2012 21:58 9570 14
  • Poziom 8  
    Koledzy.Kupiłem 3 tygodnie temu opla signum 2005(grudzień) 1.9 disel 150 KM automat. Właściciel zapewniał że stan pojazdu jest prawie idealny!!! Nie sprawdziłem. Samochód ładnie jechał. Kilka dni później zaczęły się objawiać problemy tj. szarpanie skrzyni biegów a następnie zaczęły szaleć wskaźniki na pulpicie,opadał obrotomierz,prędkościomierz,zapaliły się różne kontrolki. Po zgaszeniu silnika gasły te kontrolki.Kolejny ważny problem to osłabienie mocy silnika! Czasem ma trochę mocy, a czasem ledwo się rozkręca. Przy tym spalanie dochodzi do 9,5litra na 100km. po mieście. Pojechałem do mechanika. Po wstępnej analizie komputerowej, stwierdził że to musi być wina elektryki. Skierował mnie do fachowca.Znowu były błędy! Skasował je i zalecił jechać na maxa i przyjechać do ponownej kontroli. Zrobiłem jak mówił, tyle że jadąc mostem północnym po prostu mi zdechł,przekraczając 3.5tyś. obrotów!!! Nie chciał jechać! Na ponownym badaniu komputerem znowu były błędy. Między innymi P0606 i wiele innych. Zrobiliśmy też jazdę testową,i odcięło go znowu przy 3.5 tyś obrotów. Za duże ciśnienie turbiny!!!DIAGNOZA...Prawdopodobnie uszkodzony moduł kolumny kierownicy CIM(potrzebny nowy +kody),TURBINA!!!,przegląd wtrysków i cholera wie co jeszcze???!!!Dodam mały szczegół: raz przy próbie odpalenia samochodu po prostu zgasły kontrolki i zanikło napięcie???????????Czy to może rzutować na te problemy??????Bardzo proszę o fachową opinię,pomoc, czy postawiona diagnoza jest prawidłowa????!Wiąże się ona z nie małymi kosztami dlatego jeśli ktoś zna się na problematyce w tych pojazdach proszę pomóc.Z góry dziękuje za wszelkie zainteresowanie. ?Oto mój e mail w razie co i telefon:haos0201@gmail.com 515-415-431 Rafał
  • Poziom 21  
    Jakie bledy sie pojawily bo to jest wazne mehcanicy przedstawili ci od razu najdrozsza wersje naprawy ale problem z wariujacymi kontrolkami moze byc spowodowany zbyt slabym ladowaniem i padajacym akumulatorem sprawdz akumulator i alternator,utrata mocy jakie bledy sie wyswietlaja powodem moze byc czujnik doladowania lub elektrozawor podcisnienia.
  • Poziom 21  
    rafal__01 napisał:
    Za duże ciśnienie turbiny!!!


    A nie masz przypadkiem przyciętego EGR'a? Były tu na elektrodzie takie/podobne kłopoty.
    Najprawdopodobniej może być brudny.

    A i jeszcze jak jest z geometrią turbiny? nie są zacięte kierownice? Wygląda na zwykłe przeładowanie.

    Chyba, że jeszcze coś innego o czym nie wiem.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 21  
    Na poczatek znajdz dobrego elektryka i niech przebada alternator jak masz mozliwosc zaloz inny akumuator pojezdzisz i zobaczysz czy jest zmiana co do bledu P0234 tj przealdowanie turbiny i dlatego odcina ci ja po przekroczeniu 3000 tys.obrotow tutaj przyczyn moze byc kilka zmierz podcisnienie,jesli bedzie dobre to pompa vaku ok, czujnik doladownia podcisnienia jest na kolektorze dolotowym mozna go czyscic, elektozawor sterowania podcisnienia ale to okaze sie jak zmierzysz podcisnienie i zawor egr do czyszczenia jesli to nie pomoze to czyszczenie geometri w turbinie co wiaze sie z jej demontazem ale to na samym koncu.Jakim urzadzeniem odczytali ci bledy.
  • Poziom 8  
    KTS- firmy BOSH i z niego są wydruki
    i oplowski TEH(taki przenośny)
    Jestem wstępnie umówiony na pomiar napięcia alternatora,z resztą jak chłopak od elektryki będzie miał czas. Informacje które mam od ciebie również przekaże. Mam nadzieje że to pomoże. Z góry dzięki za kolejne uwagi.
  • Poziom 8  
    Dziękuje Panowie za podpowiedzi. Na razie w kwestii braku mocy okazało się że jest dziurawy jak sito intercooler!!!Jutro wymieniam na nowy. Natomiast w kwestii problemów z kontrolkami itd. elektryk którego znalazłem nie może wejść do systemu ponieważ nie posiadam od poprzedniego właściciela car pass (kody). To koszt 150 zl. i dopiero zobaczymy co dalej.
  • Poziom 8  
    Niestety z wielkim bólem muszę stwierdzić, że nasi mechanicy nie nadają się do niczego!
    Elektryk który stwierdził że interkuler jest dziurawy jak sito musiał mieć coś z oczami!
    Nie dość że kupiłem nowy po zniżkach 460 to wymiana 150 zł. O ironio facet którego wziąłem po znajomości zamiast zadzwonić do mnie i powiedzieć że z interkulerem jest ok, po prostu wymienił go na nowy!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Płakać mi się chcę. Chyba czeka mnie serwis w Oplu.
  • Poziom 1  
    Panie kolego, o ile już nie naprawiłeś to polecam sprawdzić nie tylko alternator, ale wszystkie ważne połączenia prądowe kabli poczynając od akumulatora, poprzez bezpieczniki, i przekaźniki, kończąc na ECU (Pin zasilający) i to zarówno plusowe jak i masowe. Chwilowy brak zasilania, krótka przerwa podczas tąpnięcia na wyboju może narobić samoistnych błędów lub wręcz wyzerować ECU. Co do Ciśnienia Turbiny, problem może być rzeczywisty i niezależny od tych pozostałych usterek. W tym wypadku doradzam jak koledzy przede mną.
  • Moderator Samochody
    W umowie kupna, masz napisane że samochód jest niesprawny? Jak nie to po co w niego inwestujesz? Oddaj z powrotem albo naprawiaj na koszt poprzedniego właściciela.
  • Poziom 8  
    W kwestii elektryki stoję w miejscu, ale znalazłem raczej solidnego mechanika. Niestety turbina do wymiany i z tego co mówi nie nadaje się do regeneracji ponieważ jest coś popękane! Faktycznie jest, widziałem. I powstaje dylemat. On twierdzi że powinienem kupić nową GARETA. To jest koszt ponad 3 tyś.zł. Być może uda mi się kupić po zniżkach przez znajomego ale to i tak sporo.Z używanymi lub zregenerowanymi to różnie bywa. Facet mówi że mogę za dwa, trzy miesiące znowu przyjechać. I kolejne koszta. Może ktoś z Was doradził by jaką kupić albo gdzie??? Oczywiście będę chciał odzyskać pieniądze od poprzedniego właściciela, ale to różnie bywa.Elektryką ma się później zająć. Aha. Jeden z kolegów miał rację co do zaworu EGR-u. Już zrobiony..Dziękuje wszystkim za porady.
  • Poziom 21  
    Tak miałem rację (akurat to była przyczyna przeładowywania więc pierwsza sugestia była trafna)... Ale nie chciało ci się sprawdzić tak podstawowej rzeczy, a moja odpowiedź była pierwsza. Sam jesteś sobie winien poniesionych kosztów.
  • Poziom 1  
    rafal__01 - jakie są podstawy odzyskiwania gotówki od sprzedawcy w takiej sytuacji? Dziękuje z góry za odpowiedź.
    Olga Wartalska
  • Poziom 8  
    Myślę że jedynie droga sądowa, jeżeli poprzedni właściciel nie poczuje się do odpowiedzialności!!!