Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Firefox komunikat od kilku dni

emarti 30 Maj 2012 22:12 30074 22
  • #1 30 Maj 2012 22:12
    emarti
    Poziom 15  

    Od kilku dni korzystając z przeglądarki Firefox pojawia mi się komunikat

    Nie udało się nawiązać bezpiecznego połączenia







    Podczas łączenia z serwerem www.google.pl wystąpił błąd.

    Otrzymano nieprawidłowy certyfikat. Należy skontaktować się z administratorem serwera lub osobą, od której ten certyfikat pochodzi, i przekazać jej następującą informację:

    Twój certyfikat zawiera taki sam numer seryjny, jak inny certyfikat wystawiony przez organ certyfikacji. Należy uzyskać nowy certyfikat zawierający unikalny numer seryjny.

    (Kod błędu: sec_error_reused_issuer_and_serial)





    Żądana strona nie może zostać wyświetlona, ponieważ nie udało się potwierdzić
    autentyczności otrzymanych danych.

    Należy skontaktować się z właścicielem witryny i poinformować go o tym problemie albo
    skorzystać z opcji „Zgłoś niedziałającą witrynę” w menu Pomoc.

    Tutaj na przykładzie strony google.pl. Gdy usilnie zacznę łączyć się z tą stroną w końcu zaskoczy i wyświetli się. Podobnie jest podczas próby wyświetlenia innych stron. Pamiętam że play.pl, dvhk.pl, google.pl, wp.pl i cała masa innych ma problem z wyświetleniem. Oczywiście nie zawsze ale zdarza się że pojawi się komunikat który wkleiłem wyżej.
    Odinstalowałem Firefoxa i zainstalowałem od nowa ale nic nie pomogło.
    Ten komputer mam od kilku lat i nigdy nie było takiego problemu. Co może być przyczyną i jak to naprawić?

    Dzięki za pomoc.

    0 22
  • #2 31 Maj 2012 10:19
    krzysztof2111
    Poziom 2  

    A może to problem z przeglądarką ? Instalowałeś inną by sprawdzić czy np w google chrome też tak się dzieje ?

    1
  • #3 31 Maj 2012 10:26
    pasqdnik
    Poziom 15  

    Przyczyną może być źle ustawiona data w systemie operacyjnym.

    3
  • #4 31 Maj 2012 21:11
    emarti
    Poziom 15  

    No taki to nie jestem aby nie sprawdzić na innej przeglądarce. Sprawdzałem na Chrome i IE i tam chodzi wszystko dobrze.

    Jeśli chodzi i ustawienie daty to nie wiem jak to sprawdzić ale patrząc na zegar na pasku na dole widzę poprawną godzinę i datę. No chyba że należy to jakoś inaczej zaktualizować. Dla mnie data i godzina jest dobra.

    1
  • #6 31 Maj 2012 21:41
    krzysztof2111
    Poziom 2  

    Problem leży po stronie programu , ja osobiście odinstalowałbym całkowicie Firefoxa, usunął folder z Program Files , oraz ponownie zainstalować najnowszą wersje Firefoxa. Jeśli to nie pomoże wejdź w dodatki przeglądarki i zobacz czy przez przypadek nie zainstalowało się coś zbędnego . Pozdrawiam

    0
  • #7 31 Maj 2012 21:51
    Bródka
    Poziom 39  

    krzysztof2111 napisał:
    a osobiście odinstalowałbym całkowicie Firefoxa, usunął folder z Program Files

    Tylko ze wszelkie ustawienia przeglądarki jak i cache jest w %appdata%

    0
  • #8 02 Cze 2012 16:56
    emarti
    Poziom 15  

    Generalnie to jak łączę się ze stronami "https" pojawia się także taki komunikat jak poniżej. Wcześniej nic takiego nie było.

    To połączenie jest niezaufane





    Program Firefox został poproszony o nawiązanie bezpiecznego
    połączenia z serwerem addons.mozilla.org, ale nie można potwierdzić bezpieczeństwa tego połączenia.
    Zwykle podczas nawiązywania bezpiecznych połączeń witryny
    dostarczają zaufanych informacji o tożsamości, dowodząc w ten sposób, że użytkownik łączy się
    z właściwym serwerem. W przypadku tej strony tożsamość nie może być jednak zweryfikowana.



    Co teraz zrobić?

    Jeśli zwykle połączenie z tą witryną przebiega
    bez takich problemów, błąd ten może oznaczać, że ktoś próbuje się podszyć pod tę witrynę.
    W tej sytuacji nie należy kontynuować.

    1
  • #9 02 Cze 2012 17:03
    Bródka
    Poziom 39  

    Dodaj addons.mozilla.org do wyjątków - Opcje/Bezpieczeństwo/Wyjątki (pierwszy przycisk od góry)

    2
  • #10 02 Cze 2012 18:06
    emarti
    Poziom 15  

    No tak ale łącząc się z każdą stroną "https" pojawia się taki komunikat. Wiem że znane mi strony mogę dodać do wyjątków ale co z nieznanymi dla mnie? Kiedyś tego wszystkiego nie było! Coś się spierniczyło z tym Firefoxem.... Zastanawiam się czy nie zrobić recovery.

    0
  • #11 02 Cze 2012 18:12
    Bródka
    Poziom 39  

    A co za problem wpisać w menu start polecenie %appdata% znaleźć folder Mozilla i go skasować lub przenieść na czas testów, firefox uruchomi sie wtedy jak po pierwszej instalacji i będziesz wiedział czy to wina Firefoxa czy też systemu

    1
  • #12 02 Cze 2012 18:23
    emarti
    Poziom 15  

    Zrobiłem tak jak napisałeś. Skasowałem plik i zainstalowałem od nowa według poleceń. Niestety dalej to samo... Na takim Facebooku pojawia się info o połączeniu niezaufanym. Problem dotyczy tylko stron "htpps". Wiem że można dodać wyjątki i OK ale nie rozumiem dlaczego tak się w ogóle stało skoro przez tyle lat użytkowania FF nie było takich problemów.

    0
  • #13 02 Cze 2012 18:28
    Bródka
    Poziom 39  

    Wystarczyło wywalić katalog Mozilla, jeśli to nie pomogło nie jest to wina firefoxa
    System do sprawdzenia pod kątem wirusów i malware
    Datę systemową w komputerze masz aktualną ?
    System z najnowszymi aktualizacjami ?

    0
  • #14 02 Cze 2012 18:40
    emarti
    Poziom 15  

    Tak. System pobiera aktualizacje na bieżąco. Data? Jak patrzę na nią na pasku zadań to według mnie jest OK. Data i godzina. Chyba że należy ją sprawdzić pod innym kątem. Dla mnie jest OK. Teraz jest 18:40, 2 czerwca i tak jest. Jak zrobię recovery Windows to powinno pomóc?

    0
  • #15 02 Cze 2012 18:47
    Bródka
    Poziom 39  

    emarti napisał:
    Jak zrobię recovery Windows to powinno pomóc?

    No to przywróci system tak jak fabryka dała to już twoja decyzja czy wolisz recovery czy też skanować system pod kątem śmieci

    0
  • #16 02 Cze 2012 18:49
    emarti
    Poziom 15  

    Ja już skanowałem Malware Bytes Anti Malware, Nodem, Ccleanerem i Jv 16 Power Tools... Nie mam za dużo rzeczy do stracenia tak więc recovery mogę zrobić przynajmniej będę miał kompa od nowa.

    Wkurzyłem się i zrobiłem recovery Windows. Po skończonej procedurze wszystko chodziło od wczoraj OK aż do dzisiaj. Przed chwilą znowu pojawia się komunikat. Zwariuje... :|

    Firefox komunikat od kilku dni

    0
  • #17 11 Cze 2012 07:24
    ciacho1984
    Poziom 11  

    Mam identyczny problem, pojawił się od kilki dni. Zaktualizowałem do wersji 13 i nic nie pomogło, strony na explorerze działają normalnie. Jeśli ktoś zna rozwiązanie proszę o pomoc bo można cholery dostać.

    0
  • #19 11 Cze 2012 17:10
    emarti
    Poziom 15  

    Czytałem to już 100 razy...

    0
  • #20 13 Cze 2012 14:44
    ciacho1984
    Poziom 11  

    Analizowałem powyższe rozwiązanie, pomogło na jeden dzień, potem już nie. Coś jest nie tak z FF, IE i Chrome działają poprawnie. FF mam już 14 testową zainstalowaną przeszedłem z 8 na 13 a teraz na 14 bete i nic nie pomogło :(

    0
  • #21 19 Cze 2012 09:04
    emarti
    Poziom 15  

    U mnie nie wiem co pomogło ale od kilku dni ma spokój z tym problemem. Oby już tak zostało.

    0
  • #22 04 Lip 2012 17:30
    grzybus
    Poziom 10  

    Mam małe rozwiązanie, mi na jakiś czas pomogło. Zauważyłem, że problem wystąpił przy włączonej kontroli rodzicielskiej Esetu. Pobrałem Mozbackup i zrobiłem backup wszystkiego, odinstalowałem Firefoxa (łącznie z profilami), zainstalowałem Firefoxa, odtworzyłem profile z Mozbackup (łącznie z certyfikatami) i zaczęło działać.

    0
  • #23 01 Sie 2012 09:25
    untrue
    Poziom 1  

    Cytat:
    http://support.mozilla.org/pl/kb/B%C5%82%C4%9..._problemy-przy-wczytywaniu-bezpiecznych-stron


    Przerwane lub zresetowane połączenie

    Poniższe błędy mogą się pojawić, gdy odwiedzana strona ma problemy z działaniem:

    Połączenie zostało przerwane
    Połączenie zostało zresetowane
    Połączenie zostało zakończone

    Jeśli strona powodująca problemy działa w innych przeglądarkach niż Firefox:

    Na górze okna Firefoksa naciśnij przycisk Firefox, przejdź do menu Historia i wybierz Wyczyść historię przeglądania….
    W systemie Windows XP: Na górze okna Firefoksa kliknij menu Narzędzia i wybierz Wyczyść historię przeglądania….
    Z menu rozwijanego Okres do wyczyszczenia: wybierz wszystko.
    Naciśnij przycisk ze strzałką znajdujący się obok etykiety Szczegóły, by wyświetlić listę elementów, które można wyczyścić.
    Zaznacz Ciasteczka i Pamięć podręczna.
    Naciśnij przycisk Wyczyść teraz.



    Miałem to samo i pomogło usunięcie całej historii przeglądania...

    -3