Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie aku żelowego - małe napięcie.

31 Maj 2012 08:21 2248 6
  • Poziom 10  
    Mam problem z zasilaniem a w zasadzie z ładowaniem w samochodzie Ford Mondeo z 2011 r. Otóż mam w aucie do celów prywatnych dodatkowo akumulator żelowy 2,2Ah 12v. Ford posiada inteligentny system ładowania aku głównego. Akumulator żelowy jest 12v a napięcie ładowania jakie na niego przychodzi wynosi 11.2v. Ostatnim elementem w zasilaniu aku żelowego jest dioda wpięta szeregowo w przewód plus. Wiem, że obniża napięcie o 0.7v ale musi tam być i po diodzie na zaciskach żelka jest właśnie 11.2 v więc żelek nie jest ładowany. Co mógłbym zastosować by podnieść napięcie ładowania żelka do wartości choćby 12.5 v?
  • Poziom 33  
    Po odpaleniu powinieneś mieć około 14V, możesz też zamontować diodę shottkiego zamiast zwykłej wtedy spadek napięcia będzie ok 0.3V a nie 0.7V.
  • Użytkownik obserwowany
    11,2V? A nie 13.7V ? Podajesz napięcie w spoczynku czy podczas pracy?
  • Poziom 10  
    Problemem jest tutaj ten system ładowania akumulatora głównego . To tzw inteligentny system , który po odpaleniu silnika nie ładuje akumulatora głównego dopóki temu nie spadnie napięcie poniżej 11.5 V i wtedy dopiero włącza się ładowanie z alternatora napięciem 12.5 V. napięcie dochodzące do akumulatora żelowego (żel nie podłączony) wynosi 11.2 V więc nie ma siły żeby ładował żelka , który ma na wyjściu 12V i stąd moje pytanie jak to zrobić by żel był ładowany. Jeśli wstawię Schotky"ego to napięcie ładowania żel wzrośnie do 11.6V co i tak jest za mało
  • Poziom 33  
    Pytanie: byłeś przy samochodzie z woltomierzem, sprawdziłeś napięcie na zaciskach akumulatora przed uruchomieniem silnika i po?
  • Poziom 39  
    Winston, zmień woltomierz bo źle Ci pokazuje. Żaden samochód nie ma takiego systemu ładowania, inteligentnego czy nie. Takimi napięciami akumulator ołowiowy się nie naładuje. Może być również tak, ze masz zbyt niskie napięciu w instalacji w miejscu podłączenia Twojej żelówki.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    winston napisał:
    Problemem jest tutaj ten system ładowania akumulatora głównego . To tzw inteligentny system , który po odpaleniu silnika nie ładuje akumulatora głównego dopóki temu nie spadnie napięcie poniżej 11.5 V


    Coś mi się nie wdaje prawdopodobne istnienie takiego systemu.

    winston napisał:
    i wtedy dopiero włącza się ładowanie z alternatora napięciem 12.5 V


    Włącza ładowanie, ale końcowe napięcie jest zapewne wyższe.

    winston napisał:
    napięcie dochodzące do akumulatora żelowego (żel nie podłączony) wynosi 11.2 V więc nie ma siły żeby ładował żelka , który ma na wyjściu 12V


    To napięcie mierzysz / poberasz bezposrednio na klemach akumulatora głownego czy w niewiadomo-jakim punkcie instalacji?

    winston napisał:
    i stąd moje pytanie jak to zrobić by żel był ładowany.


    Doraźnie - załacz ogrzewanie tylnej szyby, napięcie ładowania musi wzrosnąć.
    Rozwiązanie docelowe - zakup przetwornicę 12/20V (choćby samochodowy zasilacz do laptopa za <30zł na portalu aukcyjnym) i z tych 20V ładuj akumulator żelowy przez rezystor, dorób układ zabezpieczający akumulator przed przeładowaniem.