Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic

31 Maj 2012 08:35 10836 18
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich
    Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem i potrzebuje pomocy.
    Silnik odpala za pierwszym obrotem, na wolnych obrotach pracuje idealnie,
    problem pojawia się przy około 2000 do 3000 obr/min,przy dalszym
    dodawaniu gazu silnik kopci na czarno i nie wchodzi dalej na obroty(dym
    raczej nie pachnie spalonym olejem tylko chyba pochodzi z nieprzepalonej
    mieszanki), na wszystkich świecach powstaje czarny jakby sadza nagar.
    Z numerów silnika na głowicy i bloku silnika(nr na głowicy między
    świecami:FF 132 DB 2A0 S62 a pod nim 4372748; nr na silniku 132DB2A0 a pod
    nim 4356114)wnioskuje że silnik jest z fiata 132. Silnik już był w motorówce i tak naprawdę nie znam jego pochodzenia. Posprawdzałem co mogłem:

    1.instalacja wg schematu:
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    bez sondy lambda i nie ma kabli do pinów 23 i 24; do stycznika podwójnego
    podłączyłem nowa instalację, nie podłączony jest kabel od stacyjki z
    pinu złączania rozrusznika do stycznika podwójnego bo po przekręceniu
    stacyjki na "raz" podawany był prąd z przekaźnika podwójnego
    na rozrusznik(gdzieś na forum wyczytałem że potrzebne jest to do wtrysku
    rozruchowego a ja mam oddzielną instalację wtrysku rozruchowego),
    instalacja komputer-reszta w 100% sprawna każdy pojedynczy kabel i
    łączenia sprawdzone.

    2.czujnik temperatury nr. 0 280 130 023 daje wskazania:przy 20 stopni
    Celsjusza 2500 om, 40st c 1120 om, 60 st c 700 om, nie ma przebicia na
    obudowę ze styków przy tych temperaturach;nawet zamiast czujnika
    temperatury podłączyłem oporniki o takich wartościach i praca silnika
    wyglądała tak samo.

    3.wtrysk rozruchowy o nr.0 280 170 841 został wyjęty z kolektora ssącego
    przy pracującym silniku i nie rozpyla więc nie przepuszcza , kabel od
    czujnika termo-czasowego odłączony, kabel od wtrysku rozruchowego
    odłączony bo zrobiłem nową instalację i przed odpaleniem wtryskuje
    dodatkowe paliwo oddzielnym włącznikiem.

    4.przepływomierz powietrza nr. 0 280 202 017 zakupiony drugi bo myślałem
    że stary zepsuty ma wskazania na wtyczce do komputera:
    między stykami:
    6 i 7 265 om;
    6 i 8 415 om;
    6 i 9 645 om;
    8 i 9 230 om;
    27 i 6 3,42 kiloom w chłodne dni i 1,7 kiloom gdy cieplej
    posiadam takie dwa przepływomierze
    stary:
    6 i 7 250 om;
    6 i 8 365 om;
    6 i 9 585 om;
    8 i 9 222 om;
    27 i 6 3,65 kiloom w chłodne dni i maleje w ciepłym
    Na obydwu silnik pracuje tak samo-czyli kopci przy 2-3 tyś

    5.stycznik podwójny nr 032 514 121 chyba sprawny bo włącza pompę paliwa
    po przekręceniu stacyjki, rozmontowałem go, poprawiłem wszystkie
    lutowania, cewki styczników działają,styki wyczyszczone-działają, 3
    diody i opornik wy lutowane sprawdzone i wstawione, na ścieżkach płytki
    nie ma przerwań i przepaleń.

    6. komputer nr 0 280 000 204 otworzyłem go i nie ma zapachu spalonej
    elektroniki a wszystkie ścieżki i części wyglądają dobrze.

    7.czujnik przy przepustnicy na styku
    2 i 18 ma 0 omów ; 3 i 18 ma nieskończenie om w położeniu biegu
    jałowego
    2 i 18 nieskończenie omów; 3 i 18 od 0 do 10 om przy wciśniętym pedale
    gazu

    8.dodatkowy zawór powietrza rozebrałem: przesłona lekko przesuwa się,
    drut oporowy nagrzewa się przy podaniu prądu-sprawny.

    9.Silnik jest w motorówce i czasem jak nie ma wody w bloku( na obydwóch
    przepływomierzach powietrza wkładanych na przemian zamiennie ) wchodzi na
    obroty i nie kopci-jakby działał poprawnie. Po zwodowaniu raz przez
    chwile działał poprawnie a potem po zassaniu wody do bloku silnika
    koniec- czarny dym.(może coś związane z temperaturą silnika lub jakimś
    czujnikiem który styka się z wodą)motorówka nie ma chłodnicy,
    chłodzona jest wodą z jeziora. A może to powiązanie to tylko zbieg
    okoliczności.

    10.Czujnik w kopułce rozdzielacza wymieniony na nowy od fiata cromy 839
    omów oporu( trzeba było tylko podstawę i magnes stary zamontować),
    kabel ekranowany od czujnika do modułu cewki.Cewka zapłonowa sprawdzona.
    Rozdzielacz i palec przeczyszczony. Przewody wysokiego napięcia i świece
    nowe

    Instalację wtryskową sprawdzałem wzorując się na:
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    Jak widać na obrazku jest to sprawdzanie wtrysku L-jetronic od od OPLA 2.0 E gdzie są rezystory wtrysków, a ja ich nie posiadam.Nie sprawdziłem jeszcze ciśnienia na wtryskach bo nie mam odpowiedniego ciśnieniomierza.
    Posiadam siwe wtryski robocze .Obawiam się że mam chyba nie ten przepływomierz co trzeba-opory są inne. Nie
    wiem gdzie sprawdzić jaki nr przepływomierza powinny być w mojej
    instalacji.
    Metodą prób i błędów przytrzymałem ręką klapkę przepływomierza,
    silnik nie kopcił i wchodził na maksymalne obroty. Nie mam nic do
    stracenia i zacząłem eksperymentować ze starym przepływomierzem.
    Zwiększyłem o dwa obroty (czarnego mocowania sprężyny) naciąg
    sprężyny i zamontowałem blaszkę ograniczającą wychylenie.
    Silnik nie kopci ale moc silnika jest znacznie ograniczona.
    Na zdjęciach widać minimalne i maksymalne wychylenie klapki
    przepływomierza i w tym przedziale wychyleń silnik nie kopci
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    Zwodowałem motorówkę i nawet pływa, ale to jeszcze nie to. Przy max
    prędkości w wodzie silnik osiąga tylko 4000 obr/min.

    Może ktoś wie jaki numer przepływomierza powinien być
    w mojej instalacji lub gdyby posiadał taki silnik sprawny zmierzyłby
    wartości rezystancji na pinach:
    w początkowym położeniu :
    6 i 7;
    6 i 8;
    6 i 9;
    7 i 8;
    8 i 9;
    w maksymalny wychyleniu klapki między:
    7 i 8;
    w przepływomierzu.
    Teoretycznie gdybym zastąpił oporniki w przepływomierzu odpowiednimi to
    mogłoby działać.Jest tam 12( zielone na zdjęciach) oporników na suwaku
    i 1 dodatkowy.
    Proszę o pomoc i sugestie rozwiązania.
    Z góry dziękuję
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Niepotrzebnie założyłeś blaszkę ograniczającą otwarcie przepływomierza. Było poprzestać na podciągnięciu sprężyny klapy. Wobec braku oryginalnego przepływomierza można sobie radzić zastępczo, wklejając potencjometr w szereg z przewodem sygnałowym VAF-a. Do prawidłowego ustawienia, potrzebny byłby jeszcze analizator CO.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Tam jest jeszcze ten stary, analogowy sterownik ?
    Jeśli tak, to wymienił bym w nim kondensatory elektrolityczne
  • Poziom 8  
    carrot napisał:
    Tam jest jeszcze ten stary, analogowy sterownik ?
    Jeśli tak, to wymienił bym w nim kondensatory elektrolityczne

    Witam
    Nie mam pojęcia jakiego typu mam sterownik.Przesyłam jego zdjęcia. Jeśli jest stary proszę zaznaczyć na zdjęciu które części ewentualnie wymienić.
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronicfiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    Pozdrawiam
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    Dodano po 2 [godziny] 6 [minuty]:

    robokop napisał:
    Niepotrzebnie założyłeś blaszkę ograniczającą otwarcie przepływomierza. Było poprzestać na podciągnięciu sprężyny klapy. Wobec braku oryginalnego przepływomierza można sobie radzić zastępczo, wklejając potencjometr w szereg z przewodem sygnałowym VAF-a. Do prawidłowego ustawienia, potrzebny byłby jeszcze analizator CO.

    Witam
    Nie wiem który to przewód VAF-a. Przesyłam schemat(tak mi się wydaje :D ) proszę zaznaczyć gdzie wstawić potencjometr i o jakich parametrach.
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    Czy wartości czujnika temperatury i tego opornika miedzy pinem 9 i 8 też trzeba zmienić?
    Zmierzone wartości oporu na schemacie to wartości między zielonymi opornikami.
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    Wydaje mi się że to tylko wypadkowa oporów między opornikiem i czarnym paskiem potencjometru.
    Zasada działania tego przepływomierza to dla mnie czarna magia.
    Jaki sygnał potrzebuje komputer? Czy wylicza on czas otwarcia wtrysków na podstawie jakiejś różnicy oporów między pinami 6-7 a 8-7?Bo rezystancje między pinem 6 i 7 przy pozycji spoczynkowej160om i maksymalnej500 om są niskie a w pozostałym zakresie ruchu klapy przepływomierza rośnie i maleje około 1000-1200-1000om;
    a między pinem 7 i 8 przy pozycji spoczynkowej380om i maksymalnej80 om są niskie a w pozostałym zakresie ruchu klapy przepływomierza około 1000-800-700om.
    Rezystancja w wychyleniu do blaszki:
    między 6 i 7 to 1180om
    między 7 i 8 to 930om.
    Co do oryginalności przepływomierza- tego naprawdę nie wiem.
    Wartości rezystancji w przepływomierzu w"schemacie sprawdzanie układu BOSH L-tronick"(zdjęcia z pierwszego postu) są mniejsze ale dotyczą OPEL 2.0 E gdzie były rezystory dodatkowe wtrysków;a ja nie mam :|
    Po wielogodzinnym przeszukiwaniu internetu znalazłem informacje że wtrysk L-tronic miał przepływomierze:
    nr 0 280 202 017 był w Argenta od 06.1983r z kodem silnika 132C3.00(taki jak dwa moje)
    nr 0 280 202 038 był w Argenta od 06.1983r do 11.1985r kod silnika 132C... i kod silnika 132 GB...
    nr 0 280 202 102 był w Croma
    Gdzie znaleźć mój kod silnika?
    Pozdrowienia
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Na pinie 7 przepływomierza jest wyjście sygnałowe, napięcie zmienia się w zależności od położenia klapy pomiarowej.
    Zastanawia mnie ta zależność pracy silnika od wody w bloku, ja bym odłączył czujnik temp cieczy i zasymulował jego działanie potencjometrem lub paroma rezystorami i obserwował zachowanie silnika.
    Tu masz elektrolity do wymiany, na drugiej płytce nie mam jak zaznaczyć, bo foto się nie ładuje
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
  • Poziom 8  
    Z rezystorami już próbowałem(opisane w pierwszym-punkt 2-poście przy czujniku temperatury) i silnik pracował tak samo-czyli kopcił. Jak zwoduje motorówkę to chętnie sprawdzę zachowanie silnika z potencjometrem.
    Jakie parametry ma mieć potencjometr?
    Tak sobie myślałem (z tą wodą w bloku) że jak woduję motorówkę to przepływomierz jest nagrzany od słońca, a po zwodowaniu nie ma wody w bloku i jak silnik chodzi na wolnych obrotach to bardzo się nagrzewa(bo nie ma chłodzenia). Dopiero po zwiększeniu obrotów turbina napędu motorówki tłoczy wodę a silnik ją zasysa. Po starcie przepływomierz się schładza i tak samo blok silnika a suma tych parametrów podanych do komputera powoduje to, że komputer zalewa silnik. Ale jak to wszystko odnieść do przerobionego przepływomierza? Silnik pracuje na wodzie przez długi czas z tymi samymi czujnikami temperatur (w przepływomierzu i silniku)-tylko nie ma takiej jak powinien mocy.
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    teraz działa zdjecie
  • Poziom 8  
    Oto numery części z systemu wtrysku L-jetronik BOSH jakie posiadam:
    1.nr silnika przy łapie silnika od strony rozrusznika 132 C3 000 i pod nimi 120 3139( C3 jakieś małe jakby potęga)
    2.komputer nr 0 280 000 204
    3.przepływomierz powietrza nr 0 280 202 017
    4.zawór powietrza dodatkowego nr 0 280 140 120
    5.czujnik położenia przepustnicy nr 0280 120 300
    6.stycznik podwójny nr 0332 514 121
    7.wtrysk rozruchowy nr 0 280 170 841(niebieski)
    8.wtryski robocze nr 0 280 150 121(szare)
    9.czujnik temperatury nr. 0 280 130 023
    numery na głowicy między świecami:FF 132 DB 2A0 S62 a pod nim 4372748
    numery na bloku silnika 132DB2A0 a pod nim 4356114
    Znalazłem coś takiego:
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    Ten silnik był montowany w
    1.Fiat 132 2000ie z przepływomierzem nr 0 280 202 017
    2.Fiat ARGENTA 120ie z przepływomierzami nr 0 280 202 017 i 0 280 202 038
    Czy ktoś na podstawie przedstawionych danych może określić który przepływomierz powinien być w moim silniku?
    Z góry dziękuję
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    boras25 napisał:
    Tak sobie myślałem (z tą wodą w bloku) że jak woduję motorówkę to przepływomierz jest nagrzany od słońca, a po zwodowaniu nie ma wody w bloku i jak silnik chodzi na wolnych obrotach to bardzo się nagrzewa(bo nie ma chłodzenia). Dopiero po zwiększeniu obrotów turbina napędu motorówki tłoczy wodę a silnik ją zasysa. Po starcie przepływomierz się schładza i tak samo blok silnika a suma tych parametrów podanych do komputera powoduje to, że komputer zalewa silnik.

    Z tego opisu wynika, że nie możesz pływać na wolnych obrotach. Tak nie może być. Masz coś źle zrobione. Woda musi pozostać w bloku i wężach. A ciśnienie ze zwężki na wolnych obrotach musi wystarczyć do chłodzenia.
    boras25 napisał:
    Silnik pracuje na wodzie przez długi czas z tymi samymi czujnikami temperatur (w przepływomierzu i silniku)-tylko nie ma takiej jak powinien mocy.

    A to zupełnie inna sprawa. Jaka śruba, jaka zwężka ?
  • Poziom 8  
    Witam
    Może troszeczkę źle opisałem. Tylko raz po zwodowaniu gdy blok silnika był bez wody chyba jakimś przypadkiem silnik zadziałał prawidłowo. Dosłownie dziób motorówki podniósł się do góry na chyba 2 m przy starcie(nie widziałem ile było obr/min{na słuch 4000 obr/min a może i więcej}bo patrzyłem czy woda będzie wypływać z układu chłodzenia).- czuć było moc.Przestraszyłem się i odpuściłem gaz, po ponownym dodaniu gazu już kopcił i tylko 2000-3000 0br/min. Później jak woda już jest w bloku silnika to i na wolnych obrotach jest obieg wody. Z turbiny są dwa upusty wody. Pierwszy idzie na miskę olejową, później na kolektor wydechowy,a na końcu do rury wydechowej i do tłumika. Drugi na chłodzenie silnika.
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    Kto wykonał napęd nie wiem, bo motorówkę kupiłem w Warszawie i taka już była.
    Wywaliłem całą instalację elektryczną i zrobiłem nową. Wymieniłem ramę na aluminiową(bo drewniana zgniła) i przeniosłem zbiornik paliwa z akumulatorem na dziób. Zamieniłem łożysko gumowe(na końcu turbiny) na wałeczkowe i teraz można odpalać bez wodowania i nie ma tak wielkich wibracji. Pozostało jeszcze sprzęgło gumowe między silnikiem i turbiną wymienić na podwójny wałek kardana,oczywiście motorówkę pomalować,założyć owiewkę, wykonać pokrywę silnika.-ale to dopiero po doprowadzeniu silnika do właściwej pracy.
    Motorówka ma 4,5m a z pędnikiem to chyba nawet 5m.
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    Śruba napędu ma 200 mm średnicy zewnętrznej,cztery łopaty; wylot wody z turbiny 150 mm
    Dokładnie nie mogę zmierzyć bo wszystko jest w motorówce.
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    Wszelkie sugestie ulepszenia mile widziane.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Pytanie za sto punktów, mierzyłeś ciśnienie paliwa i sprawdziłeś czy nie leci paliwo wężykiem podciśnieniowym z regulatora ?
  • Poziom 8  
    carrot napisał:
    Pytanie za sto punktów, mierzyłeś ciśnienie paliwa i sprawdziłeś czy nie leci paliwo wężykiem podciśnieniowym z regulatora ?

    Sprawdziłem.W wężyku podciśnieniowym sucho.Zamontowałem nawet rezystory dodatkowe wtrysków,choć wcześniej ich nie było.
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    Zamiast czujnika temperatury w silniku i przepływomierzu dałem potencjometry;podawałem wartości od 2200 do nawet absurdalnie niskich 50 omów.
    Efekt taki że silnik wchodził na nieco wyższe obroty o około 500 obr/min.
    Ostatnią rzeczą było ciśnienie w układzie wtryskowym. Na szybko zmontowałem coś takiego(miernik do kół w samochodzie+poksipol+końcówka od silikonu):
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    zamontowałem w miejsce wtrysku rozruchowego i bardzo się zdziwiłem: około 3,4 bara i na 20 prób z działającym silnikiem dwa razy skoczyło do 4 bar.
    Porównam wskazania tej samoróbki z innym ciśnieniomierzem i jeśli będzie dobrze pokazywał to mam nadzieje że to kres mojej męczarni-trzeba będzie wymienić regulator ciśnienia.
    Sprawdzałem w internecie nowy kosztuje troszkę dużo 280-300 zł.
    Może ktoś ma jakiś sprawny używany?
    Chętnie odkupię.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    boras25 napisał:
    Kto wykonał napęd nie wiem

    Przyznaję się bez bicia. To ja. :D
    W 1995 roku zrobiłem generalny remont, zmieniłem turbinę i włożyłem silnik od Fiata 132. Chodziło to jak zegarek. Pływaliśmy za nią na stopach.
    Napęd strumieniowy jest składanką części od Bucharta z Gdyni oraz Podkowińskiego z Piaseczna. W tej konfiguracji silnik kręcił 4300 obrotów. Jest tam śruba tzw 150 kM. Zaletą tej składanki było niesamowite przyspieszenie i brak kawitacji.
    boras25 napisał:
    Pozostało jeszcze sprzęgło gumowe między silnikiem i turbiną wymienić na podwójny wałek kardana

    Nie radzę. Zaczniesz mieć wibracje.
    boras25 napisał:
    Śruba napędu ma 200 mm średnicy zewnętrznej,cztery łopaty; wylot wody z turbiny 150 mm Dokładnie nie mogę zmierzyć bo wszystko jest w motorówce.

    Nie trzeba mierzyć, wszystko widać na zdjęciu. Kierownica odwracająca oraz śruba jest do wymiany. Nic z tego nie będzie. Kierownica pogięta, a śruba zużyta na obwodzie. Przerwa pomiędzy łopatką a tuleją [200mm] nie może być większa niż 1 mm. Tak samo przerwa pomiędzy śrubą a kierownicą. 1 mm więcej powoduje zmniejszenie prędkości przynajmniej o 10 km/h.
    boras25 napisał:
    przeniosłem zbiornik paliwa z akumulatorem na dziób

    Bardzo duży błąd. Maksymalnie wszystko do tyłu. W ten sposób przyklejasz dziób do wody. I łódka ma problemy w ślizgu. Kąt łódki w ślizgu musi być 3-5 stopni.
    Jeżeli chodzi o sprawy elektroniki, to Ci nie pomogę, bo się na tym nie znam, a motorówkę sprzedałem 13 lat temu. Jedyna rzecz, która przychodzi mnie do głowy to sprawdź krzywki wałków rozrządu.
    boras25 napisał:
    motorówkę pomalować,założyć owiewkę, wykonać pokrywę silnika

    A w takim stanie ją sprzedałem
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
  • Poziom 8  
    Gdy ja ją kupiłem to wyglądała tak:
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    Czy wie Pan co to za dziwna płytka i do czego służyła? Był tam jakiś układ scalony(czerwona strzałka)
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    Co do śruby- może troszeczkę ja przetoczyć(jakieś 3-4 mm), wyprostować i w kadłub wkleić tuleję;a prostownicę zamontować dziesięciołopatową (podobno bardziej wydajna).
    fiat 132 2.0l Bosh L-jetronic
    Myślałem nad wymiana silnika na coś nowszego i mocniejszego.
    Skoro śruba ma moc 150 KM to i o takiej mocy silnik trzeba włożyć?
    Jaki jest koszt nowej śruby?
    Z drugiej strony skoro pędziła 80km/h to doprowadzenie jej do takiego stanu mi wystarczy.
    Co do przeniesienia zbiornika i akumulatora-zbiornik został o 1/4 zmniejszony a przeniosłem je bo jak ktoś siedział przed kołem ratunkowym to wydawało mi się że
    szybciej wchodziła w ślizg, a szczególnie podczas ciągnięcia narciarza. Jak będzie trzeba to na tylnią kanapę weżnie się dodatkowe osoby. :D
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    boras25 napisał:
    Gdy ja ją kupiłem to wyglądała tak

    Do pływania rekreacyjnego. Do sportowego za wysoko są siedzenia.
    boras25 napisał:
    Czy wie Pan co to za dziwna płytka i do czego służyła? Był tam jakiś układ scalony(czerwona strzałka)

    To był układ czasowy do wentylatora przewietrzania komory silnika. Wentylator chodził jeszcze 3 minuty po wyłączeniu silnika. Bez dobrego przewietrzania komory nie radzę pływać. Ja już parę razy pomagałem ludziom gasić motorówki. Zresztą wentylator jest wymagany do otrzymania Świadectwa Zdolności Żeglugowej.
    boras25 napisał:
    Co do śruby- może troszeczkę ja przetoczyć(jakieś 3-4 mm), wyprostować i w kadłub wkleić tuleję

    Nie da się nic wkleić, za duże siły na to działają. Jeżeli tuleja jest wyrobiona to tylko wymiana całego tunelu.
    boras25 napisał:
    a prostownicę zamontować dziesięciołopatową (podobno bardziej wydajna)

    Nie wiem, nie miałem z taką do czynienia. A nie będą za duże opory ?
    boras25 napisał:
    Myślałem nad wymiana silnika na coś nowszego i mocniejszego.
    Skoro śruba ma moc 150 KM to i o takiej mocy silnik trzeba włożyć?
    Jaki jest koszt nowej śruby?

    Niestety tak to działa. Oczywiście, że możesz zmienić silnik. Tylko na co ? Kto do tego zrobi osprzęt ? Dla tak małej łódki ten jest za duży. Chcesz to utopić ?
    Kosztów nie znam, ale w przyszłym tygodniu mogę się dowiedzieć.
    boras25 napisał:
    Co do przeniesienia zbiornika i akumulatora-zbiornik został o 1/4 zmniejszony a przeniosłem je bo jak ktoś siedział przed kołem ratunkowym to wydawało mi się że szybciej wchodziła w ślizg, a szczególnie podczas ciągnięcia narciarza. Jak będzie trzeba to na tylnią kanapę weżnie się dodatkowe osoby.

    Nie tędy droga. Zamontuj z powrotem zbiornik i akumulator z tyłu. Jak będziesz miał sprawny napęd strugowodny to nie nikt nie będzie musiał siadać na dziobie. A poza tym to jest łódka 4 osobowa.
  • Poziom 8  
    carrot napisał:
    Pytanie za sto punktów, mierzyłeś ciśnienie paliwa i sprawdziłeś czy nie leci paliwo wężykiem podciśnieniowym z regulatora ?

    Kupiłem regulator ciśnienia nowy z regulowanym ciśnieniem. Przy 3 barach jak i przy miedzy 2 a 3 bar(regulowałem podczas pracy silnika) na przepływomierzu bez ogranicznika silnik nadal kopci tylko przy troszkę wyższych obrotach. Natomiast wolne obroty przy 2-2.5 bara mają 600 obr /min lub silnik gaśnie.
    Czy ktoś wie jaki powinien być przepływomierz?
    Wszystkie potrzebne dane podałem wcześniej.
  • Poziom 13  
    Witam a pasek nie przeskoczył. Czy juz naprawiony silnik
  • Poziom 8  
    Nie wiem czy pasek przeskoczył.Raczej nie bo z przerobionym przepływomierzem silnik pracował dobrze i palił jak na tego typu sprzęt chyba mało bo około 25-30l na 3h ciągania nart wodnych. Wadą była nie pełna moc.
    Sprawdzę dopiero w maju.
    Teraz nie ma mnie w kraju.
    Dziękuję za podpowiedz.
  • Poziom 13  
    Witam ale wypada sprawdzić jak pisałeś że dostał obrotów .
  • Poziom 8  
    Witam
    Sprawdzę na pewno i dam znać.
    Pozdrawiam