Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 1.9 d 1999 Krańcówka przy dźwigni gazu czym steruje ?

31 Maj 2012 20:57 2242 4
  • Poziom 8  
    Witam , czy ktoś wie czym steruje ta krańcówka poza rozłanczaniem świec po rozruchu , znajduje się ona przy pompie przy dźwigni od gazu , chcę ją załączyć na stałe żeby świece nie grzały po każdym rozruchu bo pada mi akumulator jak jeżdżę , a nie wiem czy nie steruje jakimś dodatkowym zaworkiem albo dawką paliwa , dodam że sprawdzałem grzanie świec i świece grzeją podczas rozruchu silnika i po , aż do momentu kiedy silnik nie złapie jakieść tam temp , albo właśnie do momentu kiedy załączy się ta krańcówka . Czy jest to normalne w tych silnikach ? chcę narazie upewnić się że wszystko jest ok zanim dojdę do alternatora ( chociaż niema oznak żeby to był on ) , akumulator mam sprawny po trzech tygodniach stania odpalił jak po ładowaniu i napięcie trzyma . Ktoś miał może podobny problem . Jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić ? Aha pobór na postoju odpada sprawdzany i jest ok .
  • Poziom 39  
    Ten stycznik obsługuje elektrozawór sterujący EGR.
  • Poziom 38  
    Witam
    Są auta co grzanie jest dłuższe do osiągnięcia niewielkiej temperatury.Czas grzania sterowany jest przez czujnik temperatury,który przesyła sygnał do sterownika świec ,tak jest przynajmniej w kango i wielu innych samochodach.Nie kojarzę o co Ci chodzi ,szkoda że nie masz zdjęcia.A tak ogólnie pierwszy raz słyszę by krańcówka sterowała świecami,coś musiałeś pomylić przy swoich rozeznaniach.
  • Poziom 8  
    Już pisze jak do tego doszedłem , mianowicie jeździłem z podłączoną lampką wskazująca grzanie świec i dokładnie wiedziałem kiedy grzeją , krańcówka jest tak zamontowana , że po dodaniu gazu jest załączana , znajduje się ona przy pompie przy dźwigni mocowania linki gazu. kybernetes jesteś tego pewny ? z tego co się orientuje to zawór jest sterowany podciśnieniowo a nie elektronicznie . Jest to zwykły wolno ssący diesel , ale wolę być pewny czy niema tam np jakiegoś ssania , albo innych dziwnych wynalazków. Postaram sie dodac zdjecie . Najlepiej jakby wypowiedział się ktoś kto miałz tym silnikiem styczność . Jeszcze podejrzewam , że ktoś wsadził za słaby alternator nie od tego modelu i może nie wyrabia z ładowaniem , podczas grzania świec napięcie spada do 11,3 i rośnie .
  • Poziom 38  
    Te auta (kango) i niektóre inne ,opel corsa grzeją jeszcze parę minut nim się wyłączą tak mają fabrycznie,i alternator też wtedy mniej ładuje.można spróbować wymienić czujnik temperatury odpowiedzialny za grzanie.

    Dodano po 11 [minuty]:

    EGR może by włączane przez elektrozawór,dojdzesz po wężykach,stąd krańcówka.