Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA 2004 - ciśnienie paliwa na pompie niskiego

01 Cze 2012 09:17 11815 25
  • Poziom 10  
    Jakie ciśnienie ma panować na tym obwodzie co w temacie , na biegu jałowym i czy ma wzrastać wprost proporcjonalnie do obrotów silnika?
    chodzi o silnik d20 common rail
    aktualne ciśnienie na biegu jałowym wynosi ok. 5,5 bar gdy dam pedał gazu do spodu wzrasta o jakieś 0,5 bar
    czujnik niskiego ciśnienia zakres działań ma od -2 do 18 bar to według mnie pompa niskiego siedzi. proszę o pomoc
  • Pomocny post
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Wszystko ok. Na starszych zaworkach po wymianie filtra było około 5.8 bar na nowszych 5.5 +- 0.1 bara. Po dodaniu gazu ciśnienie wzrasta ale nieznacznie, inaczej się dzieje jak filtr jest zapchany, ciśnienie znacznie przekracza 6-7 bar, z tego względu że czujnik znajduje się przed filtrem.
    Jeśli powstaje często kod usterki 00094 wymień "pająka" lub filtr separatora, jeśli 3779 to możliwe że jeszcze E_PROP do wymiany.
  • Poziom 10  
    chodzi o błąd 3778-10 tylko on istnieje w pamięci , pojawia się gdy się jedzie i gdy puści się pedał gazu. A jeśli chodzi o wtryski to przez sprawdzenie korekcji dawek można stwierdzić czy są do wymiany ??
  • Pomocny post
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Cytat:
    A jeśli chodzi o wtryski to przez sprawdzenie korekcji dawek można stwierdzić czy są do wymiany ??

    Można ale po całej diagnostyce.
    Wg MAN Catsa należy ten test uzupełnić o 2 kolejne: test kompresji i test rozpedzania cylindrow.
    Dlatego że korekcja dawki odnosi się do całego zespołu napędowego i wszystko trzeba brać pod uwagę.
    Jaka jest wartość zaworu e_prop (80stopni)?
  • Poziom 10  
    tzn. ja posiadam tester delphi ds150 i auto jest w trasie tak że nie mam jak zobaczyć i czy w ogóle mogę podejrzeć te parametry... a jak już będę mógł sprawdzić to gdzie tego szukać w wartościach rzeczywistych ? i jeśli ma 80 stopni to co to oznacza i w jakich warunkach ? a jeśli chodzi o korekcje dawek to są bardzo rozbieżne a wiem że nie powinno być dużych rozbieżności.
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    koledze serwis_gh chodzilo o procentowe otwarcie zaworu Mprop przy 80 stopniach
  • Poziom 10  
    kontroler zaworu wyjściowego ciśnienia na listwie paliwowej wynosi na biegu jałowym 13 do 15 % wraz z dodaniem gazu wzrasta procent ciśnienie zadane 501 bar a waha się od 493,3 do 502,2 tak ma być ? ma trudności z odpalaniem ... ;/
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    pasowaloby wykonac 2 krok z etapow kontroli hydrauliki:

    Krok 2
    Jeżeli na biegu jałowym przy ciepłym silniku (płyn chłodzący min. 70°C) stwierdzi się wysoką wartość wyjściową regulatora ciśnienia w Rail wynoszącą 10-14 %, wymienić jednostkę dozującą
    Jeżeli wartość nie zmieni się do < 6%, ponownie zamontować oryginalną jednostkę dozującą i przejść dalej do kroku 3
  • Poziom 10  
    Z zaworu ograniczenia ciśnienia na zasobniku rail ropa leje się ciągłym strumykiem ... wyczytałem że dopuszczalne jest parę kropel ... czy to prawda ?
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    dam27s napisał:
    Z zaworu ograniczenia ciśnienia na zasobniku rail ropa leje się ciągłym strumykiem ... wyczytałem że dopuszczalne jest parę kropel ... czy to prawda ?


    Chyba wlasnie znalazles odpowiedz na swoj problem z tym samochodem

    Krok 3
    Zmierzyć łączną ilość paliwa powracającego ze wtryskiwaczy i zaworu ograniczającego ciśnienie
    Jeżeli ilość jest za duża, sprawdzić, czy zawór ograniczający ciśnienie jest szczelny. (zawór musi być szczelny, dopuszczalny wyciek to kilka kropel)
    Przy nieszczelności wymienieć zawór i powtórzyć pomiar łącznego wycieku. Sprawdzić, czy kontrola wartości wyjściowej regulatora ciśnienia w Rail < 6%
    Jeżeli DBV jest szczelny lub wycieka tylko kilka kropli, zmierzyć poszczególne wycieki wtryskiwaczy
  • Poziom 9  
    Co znaczy "wymień pająka". Borykam się z problemem wysokiego ciśnienia (8-9bar) w układzie niskiego ciśnienia. Odkręcając pompkę ręczną ciśnienie spada do 4 bar (podczas pracy widoczne pęcherzyki powietrza w pompce). Czy w pompie paliwa jest jakiś zaworek ograniczający ciśnienie. Sprawdzone wtryski na przelewach, zawór na szynie CR jest szczelny .
  • Poziom 19  
    Pozwólcie że odgrzeję temat. Mianowicie przyjechał do mnie dzisiaj man TGL. Brak mocy usterka silnika na czerwono. Diagnostyka wykazała następujące błędy: 3775-02, 3779-01, 3776-01. Podgląd parametrów rzeczywistych:BIEG JAŁOWY => Mprop 7%, ciśnienie szyny zadane 498bar, rzeczywiste 498 bar, ciśnienie zasilania pompy niskiego ciśnienia 2bary??? od razu tu mi coś nie pasowało. Wyłaczenie zapłonu, ponowny rozruch, długo kręci rozrusznikiem, bardzo powoli rośnie ciśnienie pompy zasilającej ok 30sek silnik odpalił. Brak błędów na desce, jazda próbna, ciśnienie na RAIL zadane rośnie rzeczywiste pod obciązeniem spada, pompa zasilająca pod obciązeniem 0,5 bar wyżej opisane błędy aktywne i tryb awaryjny. Obstawiam problem po stronie niskiego ciśnienia zapchane filtry przewody uszkodzona pompa zasilająca. Moje pytanie czy przy uszkodzonym wtrysku itp strona niskiego ciśnienia może aż tak odbiegać od normy???
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Zajmij się tym niskim ciśnieniem.
    Ale jak chcesz to możesz zrobić sobie test przelewowy. Na pewno nie zaszkodzi. Ale ja bym wtryskow nie ruszał tylko zajął się niskim ciśnieniem.
  • Poziom 19  
    Dziękuję saron22 za odpowiedź. Za samochód zabiorę się w przyszłym tygodniu. O efektach napiszę na forum. Pzdr
  • Poziom 19  
    W moim przypadku winę za problemy z ciśnieniem ponosił separator paliwa. Filtr separatora zapchany rdzą (zbiorniki paliwa blaszane), dodatkowo uszkodzone uszczelnienie górnej pokrywy( utlenione aluminium). Ciśnienie na biegu jałowym równo trzyma 4,5 bar, pęcherzyków powietrza w odstojniku pompki ręcznej nie ma. Zastanawia mnie trudny rozruch wystarczy aby auto postało 15 min i bardzo słabo odpala, pompka niskociśnieniowa nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia. Wystarczy lekko podpompować pompką ręczną i odpala od strzała.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Jeździłeś nim już czy tylko na placu próbowałeś?
    Bo jeśli dzieje się tak pomimo przejechania kilkunastu kilometrów to coś jest nie tak. Ale jeśli odpalasz go tylko na placu, później gasisz i auto stoi to niestety ten typ tak ma.
  • Poziom 19  
    Zrobiłem tylko rundkę wkoło komina. Około 5km jednak po wymianie filtrów many zapalają tak po około 15 sek. Tutaj można kręcić 30 lub więcej sek zanim załapie. Może pompka niskociśnieniowa ma problemy przy prędkości rozruchowej silnika, nie daje rady wytworzyć ciśnienia od zera?
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    W takim razie szukaj dalej nieszczelności. W pierwszej kolejności do sprawdzenia filtr paliwa a konkretnie pokrywka z oringiem oraz filterek wstępny a szczególnie oring!
  • Poziom 19  
    Jutro walczę dalej dam znać jak efekty.
  • Poziom 19  
    Po sprawdzeniu armatury paliwowej nie namierzyłem żadnej usterki, po wymianie pompy wstępnej i przejażdżce wkoło komina odpalanie silnika jest wyraźnie lepsze. Myślę że resztę załatwi dłuższy wyjazd na trasę norma u Mana. Podziękowania dla saron22 za podpowiedzi, dzięki temu upewniłem się żeby najpierw zająć się stroną niskociśnieniową. Pozdrawiam
  • Poziom 7  
    W moim Manie TGL 12.210 z 2007 r. mam podobny problem. Auto początkowo ciężko paliło a od jakiegoś czasu podczas jazdy (najczęściej po odjęciu gazu) wyświetla się na czerwono błąd EDC 03779-01 i gaśnie dopiero po zgaszeniu silnika. Dodam, że filtry paliwa wymieniane co około 20000 km.
    Mechanik stwierdził po diagnostyce komputerowej, że do wymiany jest regulator MPROP na pompie oraz czujnik ciśnienia na listwie CR. Jak na razie wymieniłem regulator na pompie i problem zniknął na jakiś tydzień jazdy.. po czym wszystko wróciło do początkowego stanu. Co ciekawe jak dotąd po każdorazowym wyjęciu regulatora na pompie i założeniu (nawet na starym regulatorze) problem momentalnie znika na kilka dni jazdy a później znowu się nasila. Po uruchomieniu silnik zawsze pracuje równo, nie kopci i bardzo płynnie rozwija moc pod obciążeniem.
    Byłem już u kilku mechaników i każdy mówi co innego a przy tym co do tej pory już wymieniłem w tym aucie to niedługo fabryczna zostanie tylko rama.. :/ masakra jakaś. Ma ktoś pomysł gdzie może być przyczyna problemu?
  • Poziom 7  
    Mechanik sprawdzał wtryski i uznał że są ok. Zastanawiające że za każdym razem po wyjęciu i założeniu regulatora na pompie problem od razu ustaje na jakiś czas. Wydaje mi się że gdyby tu chodziło o wtryski to wymiana regulatora nie miała by wpływu.. może się mylę. W każdym razie zauważyłem że do Mprop dostają się jakby drobiny osadu (wygląda to jak osad ze zbiornika) może to one powodują zacieranie się tego regulatora? Sprawdzałem też podstawę filtra odnośnie ewentualnych opiłków z pompy ale wnętrze jest czyste i wygląda jak nowe. Poza tym wymieniłem zawór na listwie CR i nic to nie dało, został jeszcze ten czujnik ciśnienia ale nie wiem czy to coś pomoże..
  • Poziom 30  
    Po wyciągnięciu wtryskiwaczy są założone nowe sztyfty?
    Z jaką siłą zostały dokrecone wtryskiwacze i sztyfty?
    Tak, ten osad jest w układzie paliwowym nie zalecany!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak wyżej kolega wspomniał pytając a ja jeszcze zapytam o jedno:
    KrzychuAtego napisał:
    Mechanik stwierdził po diagnostyce komputerowej, że do wymiany jest regulator MPROP na pompie oraz czujnik ciśnienia na listwie CR. Jak na razie wymieniłem regulator na pompie i problem zniknął na jakiś tydzień jazdy.. po czym wszystko wróciło do początkowego stanu.

    Czy wymienialiście na odpowiedni MPROP ? (różnią się dawką)
  • Poziom 7  
    Mechanik nie wyjmował wtrysków tylko ocenił je na podstawie minimalnej ilości paliwa przelewanego na powrocie i parametrów po podłączeniu komputera. Co do Mprop to ten obecnie założony ma inny numer niż ten fabryczny (inne jest też oznaczenie na szyjce 4.5 zamiast 2.5) ale wg serwisu Mana w ich systemie te numery się zgadzają i są zamienne. Pytałem o to w kilku sklepach i tego fabrycznie założonego dozownika po numerze nikt nie odnajduje za to po nr VIN wyskakuje ten który kupiłem więc nie wiem jak to jest z tymi numerami.. Ostatnio pojawił się nowy objaw tzn. czasami lekko kopci na biało, gdzie szukać przyczyny?