Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA 2004 - ciśnienie paliwa na pompie niskiego

dam27s 01 Cze 2012 09:17 9313 10
  • #1 01 Cze 2012 09:17
    dam27s
    Poziom 9  

    Jakie ciśnienie ma panować na tym obwodzie co w temacie , na biegu jałowym i czy ma wzrastać wprost proporcjonalnie do obrotów silnika?
    chodzi o silnik d20 common rail
    aktualne ciśnienie na biegu jałowym wynosi ok. 5,5 bar gdy dam pedał gazu do spodu wzrasta o jakieś 0,5 bar
    czujnik niskiego ciśnienia zakres działań ma od -2 do 18 bar to według mnie pompa niskiego siedzi. proszę o pomoc

    0 10
  • Pomocny post
    #2 01 Cze 2012 15:27
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Wszystko ok. Na starszych zaworkach po wymianie filtra było około 5.8 bar na nowszych 5.5 +- 0.1 bara. Po dodaniu gazu ciśnienie wzrasta ale nieznacznie, inaczej się dzieje jak filtr jest zapchany, ciśnienie znacznie przekracza 6-7 bar, z tego względu że czujnik znajduje się przed filtrem.
    Jeśli powstaje często kod usterki 00094 wymień "pająka" lub filtr separatora, jeśli 3779 to możliwe że jeszcze E_PROP do wymiany.

    0
  • #3 01 Cze 2012 19:13
    dam27s
    Poziom 9  

    chodzi o błąd 3778-10 tylko on istnieje w pamięci , pojawia się gdy się jedzie i gdy puści się pedał gazu. A jeśli chodzi o wtryski to przez sprawdzenie korekcji dawek można stwierdzić czy są do wymiany ??

    4
  • Pomocny post
    #4 02 Cze 2012 07:11
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Cytat:
    A jeśli chodzi o wtryski to przez sprawdzenie korekcji dawek można stwierdzić czy są do wymiany ??

    Można ale po całej diagnostyce.
    Wg MAN Catsa należy ten test uzupełnić o 2 kolejne: test kompresji i test rozpedzania cylindrow.
    Dlatego że korekcja dawki odnosi się do całego zespołu napędowego i wszystko trzeba brać pod uwagę.
    Jaka jest wartość zaworu e_prop (80stopni)?

    1
  • #5 02 Cze 2012 09:32
    dam27s
    Poziom 9  

    tzn. ja posiadam tester delphi ds150 i auto jest w trasie tak że nie mam jak zobaczyć i czy w ogóle mogę podejrzeć te parametry... a jak już będę mógł sprawdzić to gdzie tego szukać w wartościach rzeczywistych ? i jeśli ma 80 stopni to co to oznacza i w jakich warunkach ? a jeśli chodzi o korekcje dawek to są bardzo rozbieżne a wiem że nie powinno być dużych rozbieżności.

    0
  • Pomocny post
    #6 02 Cze 2012 14:09
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    koledze serwis_gh chodzilo o procentowe otwarcie zaworu Mprop przy 80 stopniach

    0
  • #7 18 Cze 2012 13:38
    dam27s
    Poziom 9  

    kontroler zaworu wyjściowego ciśnienia na listwie paliwowej wynosi na biegu jałowym 13 do 15 % wraz z dodaniem gazu wzrasta procent ciśnienie zadane 501 bar a waha się od 493,3 do 502,2 tak ma być ? ma trudności z odpalaniem ... ;/

    1
  • Pomocny post
    #8 18 Cze 2012 15:40
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    pasowaloby wykonac 2 krok z etapow kontroli hydrauliki:

    Krok 2
    Jeżeli na biegu jałowym przy ciepłym silniku (płyn chłodzący min. 70°C) stwierdzi się wysoką wartość wyjściową regulatora ciśnienia w Rail wynoszącą 10-14 %, wymienić jednostkę dozującą
    Jeżeli wartość nie zmieni się do < 6%, ponownie zamontować oryginalną jednostkę dozującą i przejść dalej do kroku 3

    0
  • #9 18 Cze 2012 17:45
    dam27s
    Poziom 9  

    Z zaworu ograniczenia ciśnienia na zasobniku rail ropa leje się ciągłym strumykiem ... wyczytałem że dopuszczalne jest parę kropel ... czy to prawda ?

    0
  • Pomocny post
    #10 18 Cze 2012 21:10
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    dam27s napisał:
    Z zaworu ograniczenia ciśnienia na zasobniku rail ropa leje się ciągłym strumykiem ... wyczytałem że dopuszczalne jest parę kropel ... czy to prawda ?


    Chyba wlasnie znalazles odpowiedz na swoj problem z tym samochodem

    Krok 3
    Zmierzyć łączną ilość paliwa powracającego ze wtryskiwaczy i zaworu ograniczającego ciśnienie
    Jeżeli ilość jest za duża, sprawdzić, czy zawór ograniczający ciśnienie jest szczelny. (zawór musi być szczelny, dopuszczalny wyciek to kilka kropel)
    Przy nieszczelności wymienieć zawór i powtórzyć pomiar łącznego wycieku. Sprawdzić, czy kontrola wartości wyjściowej regulatora ciśnienia w Rail < 6%
    Jeżeli DBV jest szczelny lub wycieka tylko kilka kropli, zmierzyć poszczególne wycieki wtryskiwaczy

    3
  • #11 24 Sie 2012 18:10
    bibek76
    Poziom 9  

    Co znaczy "wymień pająka". Borykam się z problemem wysokiego ciśnienia (8-9bar) w układzie niskiego ciśnienia. Odkręcając pompkę ręczną ciśnienie spada do 4 bar (podczas pracy widoczne pęcherzyki powietrza w pompce). Czy w pompie paliwa jest jakiś zaworek ograniczający ciśnienie. Sprawdzone wtryski na przelewach, zawór na szynie CR jest szczelny .

    3