Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 2.0HDI 2003 - szarpanie z trzaskami z pod maski i ciemnym dymem

Tomal78 01 Cze 2012 12:41 2916 7
  • #1 01 Cze 2012 12:41
    Tomal78
    Poziom 9  

    Witam.

    Tak jak napisałem w tytule mojemu autku doskwiera problem szarpania połączonego z metalicznym trzaskiem z pod maski i chmurami czarnego dymu. Dzieje się tak w przedziale obrotów 1800 -2200 i gdy silnik nierozgrzany. Objawy zanikają po przejechaniu około 10km czasem więcej czasem mniej. Dodatkowo gdy przygazuje na maksa by przełamać to szarpanie czasem zapala mi się kontrolka silnika i wyskakuje komunikat antipolution fault. kontrolka gaśnie na drugi dzień lub gdy auto postoi trochę. Poczytałem trochę na forum i widzę ze nie tylko ja mam problem z szarpaniem w 307 - z tego co zaobserwowałem najczęstsza porada jest 'odlaczenie EGR' - chciałbym to zrobić ale nie wiem jak to odłączyć. Na mechanice samochodowej mało się znam wiec zanim wydam masę kasy na diagnozowanie i aby uchronić się od wymieniania niepotrzebnych elementów chciałem poprosić czy ktoś nie zechciałby napisać w punktach (jak krowie na rowie) co mogę/powinienem zrobić/zasugerować mechanikowi. Bardzo mi zależy na ograniczeniu liczy możliwych przyczyn do minimum. Z góry dziękuje za pomoc.

    0 7
  • #2 01 Cze 2012 13:26
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 01 Cze 2012 13:58
    Tomal78
    Poziom 9  

    Georgesgr nie bardzo rozumiem Twoja odpowiedz. Podstawowa funkcja forum jest wymian informacji miedzy bardziej i mniej doświadczonymi. Ja poświęcam swój czas na czytanie i przeszukiwanie postów ludzi, w wielu przypadkach mechaników którzy mieli do czynienia z podobnymi objawami w 307 nie po to żeby znaleźć gotowe rozwiązanie ale po to by uchronić się od błędnych decyzji i złych mechaników których nie brakuje. dobry przykład np tutaj: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=613.0..
    Nie zamierzam samemu naprawiać swojego auta i na pewno udam się do mechanika który mam nadzieje zdiagnozuje usterkę właściwie, chciałbym jednak mieć przed tym odrobinę wiedzy bo mechanicy i diagnostycy są zarówno dobrzy jak i źli. Jeżeli uważasz ze komunikacja miedzy mechanikiem i właścicielem auta jest zbędna i totalnie ignorujesz sugestie właścicieli aut, którzy np spędzili tydzień czasu czytając opisy i posty innych właścicieli i mechaników takich jak Ty to się bardzo dziwie ze jesteś obecny na tym forum i udzielasz porad technicznych które zostaną wg ciebie powinny być zignorowane.
    Kiedyś miałem lagunę i padła mi nagrzewnica(zaczęła przeciekać) dzięki forum renault znalazłem ładna instrukcje aj ja wymienić bez rozbierania całej deski i mój mechanik był wdzięczny za wydruk i zdjęcia bo sam przyznał ze on zawsze rozbierał deskę. wymiana zajęła 1.5h zamiast całego dnia i nasza współpraca była owocna. ja nie dokształcam się i pytam o poradę po to by być mądrzejszym od mechanika ale po to by uniknąć katastroficznych decyzji i wydatków. Wiec jeżeli masz doświadczenie w diagnozowaniu podobnych objawów jak te które opisałem będę wdzięczny za poradę lub wskazówki na co jeszcze zwrócić uwagę. Pozdrawiam

    0
  • #4 01 Cze 2012 15:43
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tomal , pretensje miej do Siebie i nie próbuj usprawiedliwiać swoją niewiedzę.
    Siedzisz na forum od 2007 r , a napisałeś ledwie 4 posty / w tym dwa w tym temacie/.
    Nie pomogłeś nikomu , a chcesz uczyć innego ,że ma obowiązek wręcz przymus pomagania takim jak Ty. Dobrze zastanów się , a później pisz.

    Co to tematu , rzeczywiście musi to zobaczyć mechanik samochodowy. Jeszcze opisz skąd pochodzę te dźwięki i co jeszcze sprawdziłeś SAM!

    0
  • #5 01 Cze 2012 15:47
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 01 Cze 2012 16:06
    Tomal78
    Poziom 9  

    Panowie ja nikogo tu nie zmuszam aby mi pomagał lub nawet tracil czas na czytanie mojego postu wiec proszę skończcie z osadzaniem mnie i mojego postu. Ja szukam pomocy w sprawie technicznego problemu mojego auta. ludzie ktorzy tak mieli i udalo im sie naprawic ta usterkę moze mi napisza co wlasciwie bylo nie tak i co zrobili a ja moze to wykorzystam moze nie. Nie oczekuje od nikogo brania odpowiedzialnosci ani obowiazku pomagania mi. Nie rozumiem skad wam sie bierze ten caly patronalizm w wypowiedziach. Samochody to nie moja dziedzina wiec moja obecnosc na tym forum jest znikoma. Zajmuje sie czyms innym i na innych forach chetnie pomagam ludziom w tym na czym sie znam. Nikogo nigdy nie krytykuje za szukanie porady. Georgesgr ja nie naleze do ludzi ktorzy pouczaja specjalistow (mechanikow) naleze do takich co staraja sie zrozumiec i nie dac sie oszukac co jest niestety nagminne. Podsumowując Panowie nie tracie czasu na odpisywanie na moj post i dygresje bo naprawde nie musicie tego robic. Forum peugeota dostarczylo mi odrobine wkazowek co do przyczyn i mozliwosci usterki i teraz bede sie czul lepiej jadac do serwisu i sluchajac tego co oni mi powiedza. Pozdrawiam i zycze udanego dnia.

    0
  • Pomocny post
    #7 01 Cze 2012 16:13
    markslew
    Poziom 27  

    Z tego co wyczytałem wskazywało by to na wtryskiwacze. Kopcenie dodatkowo by to potwierdziło, a trzaski - uszkodzony wtrysk potrafi czasem nieźle zastukać. Jakby młotem w imadło.

    0