Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ESP - Kiedy używać/włączać ?

makaronmc 01 Cze 2012 13:28 22685 10
  • #1 01 Cze 2012 13:28
    makaronmc
    Poziom 30  

    Witam

    Jakiś czas temu kupiłem Audi która ma oczywiście ABS ale ma odrębnie włączaną funkcje ESP.

    Kiedy jej używać ? zawsze włączać ją przed jazdą ?

    Czy włączone ESP powoduje większe spalanie ?

    2 10
  • #2 01 Cze 2012 13:55
    szczepar
    Poziom 20  

    Ja w Pasacie nigdy nie wpadłem na pomysł wyłączania ESP.
    W sumie nie wyobrażam sobie sytuacji w której ESP było by mi przeszkodą w jeździe.

    ESP powoduje mniej problemów z jazda na drodze o obniżonej przyczepności.
    - woda , lód.
    Wciśnięcie gazu do oporu w takim momencie powoduje prace kół na granicy przyczepności (czyli maksymalnym możliwym momencie obrotowym jakie są w danej sytuacji przenieść).
    Nie palisz wtedy gumy w miejscu , a jedynie ruszasz.

    Ja zalety ESP + ABS doceniłem przy gwałtownycm hamowaniu z jednoczesną ucieczką w prawo na opadającym terenie. Mimo naprawde niesprzyjających warunków udało się nie zaliczyć rowu (a zjechać w boczną drogę) przy uciekaniu z czolowki z wariatem.

    EU od przyszłego roku wymaga w nowych samochodach ESP jako wyposażenia obowiązkowego samochodu. (o ile mnie pamięć do lat nie myli)
    Pozdrawiam.

    2
  • #3 01 Cze 2012 16:38
    makaronmc
    Poziom 30  

    Yhy, tylko ja za każdym uruchomieniem silnika muszę włączyć ESP...

    Rozumiem, że gdy pada deszcz lub jest ślisko to warto włączyć ESP

    A jak jest czarna szosa ?

    Jeszcze na szczęście (odpukać) nie miałem przymusu doświadczenia hamowania z ESP lub bez ESP

    0
  • #4 01 Cze 2012 16:53
    szczepar
    Poziom 20  

    U mnie z automatu jest włączone (tzn jest przycisk bistabilny do wyłączenia, ale wtedy mam paskudną żółą lampke na tablicy od ESP).
    Nigdy nie zastanawiałem się czy potrzebuje czy nie jechac z ESP.
    Wiem ze w przypadku zakopania sie gdzieś , może sie okazać ze ESP bardziej przeszkadza niż pomaga.
    Ale z drugiej strony widziałem niejednego zakopanego nad Bugiem co to po Osie siedział w piachu bo wyciagał samochód poprzez dynamiczne dodawanie gazu. ;)

    Generalnie jak jest sprawny , to jazda nonstop z ESP.
    ESP to system bezpieczeństwa - nigdy nie wiadomo kiedy bedzie potrzeba , wystarczy że ta czarna droga będzie miała naniesiony piach...
    Chyba ze w tym konkretnym modelu ESP zle działa - ale tu juz pytanie na forum tych co mają ten konkretny model Audi.

    0
  • Pomocny post
    #6 02 Cze 2012 11:02
    ZimnyLech902
    Poziom 8  

    te systemy zawsze po restarcie są aktywne można je jedynie wyłączyć co sygnalizuje zapalona kontrolka na desce rozdzielczej. Jeśli się mylę to niech ktoś poprawi...

    2
  • Pomocny post
    #7 02 Cze 2012 11:32
    polonez15
    Poziom 32  

    Założyciel tematu z tego co rozumiem uważa, że aktywna kontrolka na liczniku oznacza WŁĄCZONY system? Mylisz się. ESP jest aktywny cały czas czy to po zapłonie czy w trakcie jazdy, Ty go wyłączasz wciskając przycisk.

    0
  • Pomocny post
    #9 02 Cze 2012 19:09
    kamil907
    Poziom 28  

    Tak, dokładnie. Tak samo jak w przypadku innych systemów, jeśli na przykład świeci się ABS to znaczy, że w tej chwili nie działa.

    0
  • #10 02 Cze 2012 20:07
    makaronmc
    Poziom 30  

    No panowie... zwracam honor.

    Faktycznie macie rację... żółta ikonka ostrzegawcza.

    A jak było ślisko to ja sobie wyłączałem ESP bo myślałem że mam wtedy włączone.

    Łatwo to sprawdzić bo w zimie kiedyś zakopałem się w mokrym śniegu i myślę "włączę sobie ESP" i wyjechałem...
    (oczywiście świeżo po kupnie auta)

    A wyjechałem bo wyłączyłem ESP i koła się zaczęły kręcić...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze raz dzięki że ktoś trzeźwo myślący połapał się w sprawie ;)

    1
  • #11 02 Cze 2012 20:39
    polonez15
    Poziom 32  

    Dobry tekst :-) To już teraz będziesz wiedział co i jak :)

    0