Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra III 1,7 CDTI zgrzyt przy zmianie biegu

mariuszkob 01 Jun 2012 14:35 11848 13
  • #1
    mariuszkob
    Level 10  
    Niedawno zakupiłem Opla Astrę III 1,7 CDTI. Przy zmianie biegu z I na II przy dużym przyspieszeniu lub przy hamowaniu z większej prędkości i schodzeniu do biegu II słychać zgrzyt. Czym to może być spowodwane? Okresowo zapala się pomrańczowa kontrolka z symbolem auta i klucza. Gdy bieg wrzucam bardzo powoli problemu nie ma. Rozrząd wymieniony przed 2000 km. Olej do wymiany za 4 tys. km. Proszę o pomoc.
  • #2
    markslew
    Level 27  
    Problem tkwi w skrzyni biegów, najprawdopodobniej synchronizator 2 biegu. A jest też zgrzyt podczas włączania wstecznego? Bo może też być tak że sprzęgło nie rozłącza do końca. W takim przypadku należy szukać przyczyny w sterowaniu sprzęgła.
  • #3
    mariuszkob
    Level 10  
    czy to jakas powazna awaria? Czy latwo ja usunac? Podczas wlaczania biegu wstecznego nie ma problemu. Tylko ten 2. bieg.
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    ...może po prostu próbujesz włączyć ten bieg przy zbyt wysokiej prędkości. Jeździłeś wcześniej dieslem?
  • #5
    bezczelny2002
    Level 13  
    Tradycyjnie Astra i dwójka skrzynia i synchronizator miałem identyczny problem ale go notorycznie ignorowałem dopóki dwójka nie zaczęła wpadać jakby prawie bez sprzęgła przy wolnych obrotach problem nie występował i efekt podobny z przechodzenia z wyższych biegów na 2 ja to miałem w astrze II sąsiad ma taką astrę jak ty III 17cdti i u niego też jest taki motyw dwójka ciężko wchodzi albo ze zgrzytem już mu powiedziałem żeby sobie skrzyni szukał albo naprawiał jak kto woli mi taniej było skrzynie zmienić ..
  • #6
    mariuszkob
    Level 10  
    Tak to właśnie wygląda, jak opisujesz. Jaki jest koszt wymiany tego synchronizatora? Dwójka wchodzi ciężko i ze zgrzytem kiedy jadę powiedzmy powyżej 40 km/h.
  • #7
    bezczelny2002
    Level 13  
    Nie mam pojęcia ja za 4,5 stówki kupiłem skrzynię i z moim sąsiadem mechanikiem zrobiliśmy przerzutkę na warsztacie po problemie było...od ręki fakt poszedłem na łatwiznę można było pogrzebać w tej skrzyni ale komu się chciało tanio kupiłem z rozbitka przekładka pół dnia zabawy w warunkach warsztatowych bo wiadomo przy okazji przeguby itd.. ale jakoś poszło nigdy więcej nie miałem takich problemów . Z tego co napisałeś jestem pewny że to synchro na dwójce nie wiem czy lepiej skrzynię kupić ja poszukałem na allegro ,automoto itp. kupiłem jak wyżej z rozbitka i tyle co tu więcej pisać nie wiem co jest z tą dwójką w tych skrzynkach ale uwierz mi pierwszy nie jesteś , a i jeszcze jedno na allegro w sekcji tunning chyba nie pamiętam dokładnie jak już będziesz grzebał wymień sobie łączniki stabilizatora z plastikowych na metalowe z gumą przestaną ci pękać jak będziesz pod krawężnik podjeżdżał to też strasznie słaby punkt tej astry
  • #8
    mariuszkob
    Level 10  
    Kurczę, a samochód kupiłem 2-3 tygodnie temu i od początku było coś nie tak. Żeby wymienić skrzynię trzeba wyjąć silnik czy da radę inaczej to zrobić?
  • #9
    bezczelny2002
    Level 13  
    tak to bywa z użuwkami zawsze trzeba się liczyć z czymś w prezencie ale przynajmniej dobrze poznasz to auto i będziesz później zadowolony najlepiej na podnośnik , ale da rade to spokojnie na kanale zrobić to jak masz pod ręką kogoś kumatego w temacie to w brew pozorom to nie takie trudne mi sąsiad pomógł niema potrzeby wyciągać silnika !@!
  • #10
    mariuszkob
    Level 10  
    Gdzie najbezpieczniej kupić skrzynię biegów? Lepiej nową czy używaną?
    Nie chciałbym kupić znowu uszkodzonej.
  • #11
    markslew
    Level 27  
    Jak masz pieniadze wiadomo ze lepiej nowa, a uzywke wiadomo, najlepiej z auta ktore znasz.
  • #12
    mariuszkob
    Level 10  
    A ile kosztuje nowa? I gdzie taka mozna kupic?
  • #13
    tomekmazepa

    Level 15  
    witaj żeby wymienić skrzynię nie musisz wyjmować silnika niedawno w takiej zmieniałem sprzęgło potrzebujesz albo łańcuch żeby podwiesić silnik albo podnośnik żeby podnieść silnik do góry i to wystarczy, musisz także całkiem wyciągnąć belkę wtedy masz dużo miejsca mi taka wymiana za pierwszym razem zajęła około 6godzin.
  • #14
    mariuszkob
    Level 10  
    Jaki typ skrzynik jest w Astrze III 1,7 CDTI? F23? Bo mam okazję kupić taką za 500zł.