Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento VAN 1.1 / 2003r - uszkodzony immobiliser?

arturdebski 01 Cze 2012 16:07 4625 7
  • #1 01 Cze 2012 16:07
    arturdebski
    Poziom 7  

    Witam wszystkich

    Mam problem z immobiliserem w Seicento VAN 1.1 z 2003r
    Objawy zaczęły się od pomrugiwania kontrolki CODE (żółty kluczyk) i sporadycznych problemach z odpaleniem
    silnika - na przykład przekręcam kluczyk kontrolka CODE po chwili gaśnie ale zaczyna nieregularnie mrugać
    jakby cos nie kontaktowało po paru sekundach zapala się na stałe i nie mogę uruchomić silnika.

    Po kilku próbach "przekręcenia kluczyka" kontrolka gaśnie prawidłowo i odpalam silnik

    Raz zdarzyło się w czasie jazdy że kontrolka "CODE" zapaliła się i silnik zgasł na ulicy.
    juz wzywałem holowanie ale po jakich 20min znów mogłem uruchomić silnik.

    Ogólnie sytuacja taka trwała 2-3 miesiące w czasie których sprawdzałem trochę po omacku
    "organoleptycznie" przewody czy któryś nie jest urwany, okolicę puszki bezpieczników,
    okolicę komputera pod maską, okolice immobilisera koło kolumny kierownicy
    nic szczególnego nie znalazłem.

    Po 2-3 miesiącach kontrolka "CODE" zapaliła się już na stałe i silnik mogę uruchomić tylko wprowadzając awaryjnie kod pedałem gazu.

    Zimą zdemontowałem immobiliser w poszukiwaniu zimnych lutów, urwanego kabelka, zalania
    otworzyłem obudowę i pod lupą obejrzałem płytkę immo - nic nie znalazłem.

    Wiosną jadąc dłużej w deszczu zauważyłem że kontrolka CODE zaczyna pomrugiwac jakby chciała
    zgasnąć trwało to parę minut ale nie powtórzyło się jeszcze.

    Rozmowy z kilkoma warsztatami zaoowocowały informacja że w autoryzowanym serwisie
    może być to koszt około 2000zł
    w jednym z serwisów otrzymałem informacje że mogą wyłączyć immo ale
    potrzebne jest dokupienie "emulatora" - koszt całości - 700zł

    Pomyślałem ze może kupić na Allegro używany komplet: komputer + immo + zamki z kluczykami
    ale mam za mało doświadczenia żeby zrobić to wszystko samemu i obawiam się wmanewrować w zakup niesprawnych części.

    Może ktoś przerabiał podobny scenariusz zdarzeń i wie co się dzieje z moim immo?
    Jak do niego podejść we własnym zakresie?
    Czy to w ogóle możliwe?
    Chciałbym nie wyłączać immo a raczej go naparwić/wymienić.

    Dzięki z góry.

    Pozdrawiam
    --
    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl
    http://www.amt.pl

    0 7
  • #2 01 Cze 2012 16:14
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 01 Cze 2012 18:25
    tzok
    Moderator Samochody

    To jest SPI czy MPI? Tak jak Motronic napisał, po uruchomieniu silnika ECU już nie komunikuje się z centralką CODE (kontrolką steruje bezpośrednio centralka CODE) i nie ma takiej opcji by zgasiło już uruchomiony silnik. Obstawiałbym uszkodzoną stacyjkę i dalsze "powikłania" jeżdżenia z tą usterką.

    Jeśli chodzi o te ceny to za 700zł to kupisz "czyste" ECU i żadnego emulator nie będziesz potrzebował, po prostu odłączysz centralkę CODE, wstawisz nowe ECU i nie będzie IMMO, ale moim zdaniem nie tędy droga...

    0
  • #4 01 Cze 2012 18:52
    arturdebski
    Poziom 7  

    Do Motronic:
    Nie rozumiem czemu miałbym nie odczytać błędów z centrali wtrysku i centrali CODE?
    Nie wiem tylko jak to się robi - czy kontrolka CODE powinna migac jak piszesz i po odczycie sposobu migania można wywnioskować o błedach ?
    Czy mówiąc o odczytaniu błedów mówisz o podjechaniu do warsztatu który ma możliwość podłączenia sie ukadem diagnostycznym do złacza w moim samochodzie? - jezlei tak to było to robione i miałem nawet z tego jakiś wydruk + kasowanie błedów - ale nic to nie dało - ani warsztat niczego nie zaproponował oprócz usuniecia immobilisera - szczegółów nie pamiętam - jesień zeszłego roku.

    Kontrolka CODE nie miga jak piszesz - jest na stałe włączona niezaleznie
    jaki kluczyk włożę i co zrobię, przygasała tylko (jeden raz przez parę minut) jak pisałem w momencie gdy wiecej jeździłem w czasie deszczu - choc nie wiem czy to ma zwiazek z deszczem.

    Żeby uścislić nomenklaturę:
    - Czy CENTRALKA CODE jak mówisz = immobliliser = mała biała puszeczka
    nieco mniejsza od pudełka papierosów zamocowana w pobliżu kolumny kierownicy?

    - Czy CENTRALKA WTRYSKU = potcznie mówiąc komputer - zamocowany pod maską w aluminiowej obudowie?

    Przypadek gdy silnik mi zgasł w czasie jazdy i uruchomił sie ponownie po około 20 minutach - w tym momencie widziałem jak kontrolka CODE zapaliła sie (nie migała) w czasie jazdy i jednoczesnie zgasł silnik - zdarzyło sie to jeden raz.

    Pozdrawiam
    --
    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl
    http://www.amt.pl

    Dodano po 17 [minuty]:

    tzok napisał:
    To jest SPI czy MPI? Tak jak Motronic napisał, po uruchomieniu silnika ECU już nie komunikuje się z centralką CODE (kontrolką steruje bezpośrednio centralka CODE) i nie ma takiej opcji by zgasiło już uruchomiony silnik. Obstawiałbym uszkodzoną stacyjkę i dalsze "powikłania" jeżdżenia z tą usterką.

    Jeśli chodzi o te ceny to za 700zł to kupisz "czyste" ECU i żadnego emulator nie będziesz potrzebował, po prostu odłączysz centralkę CODE, wstawisz nowe ECU i nie będzie IMMO, ale moim zdaniem nie tędy droga...


    Nie jestem pewien czy SPI czy MPI - jak mogę to odczytać? w dowodzie rej. nie wiedzę wpisu na temat silnika. Czy to będzie jakies oznaczenie na ECU (komputerze)?
    Lub widok kolektora powie mi czy to SPI czy MPI?
    (wydajemi się że MPI - zresztą chyba odmian tego 1.1 nie było - czy się mylę?)

    Co masz na mysli mówiąc "uszkodzona stacyjka"? Chodzi o pętlę przez którą odczytywany jest kluczyk? - pętelkę o ile dobrze pamietam mierzyłem omomierzem gdy rozbierałem immobiliser - bo chyba do niego jest ona podłączona? - rozbierałem wtedy palstikową osłonę stacyjki pod kierownicą.

    Pozdrawiam
    --
    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl
    http://www.amt.pl

    0
  • #5 01 Cze 2012 18:52
    tzok
    Moderator Samochody

    arturdebski napisał:
    Przypadek gdy silnik mi zgasł w czasie jazdy i uruchomił sie ponownie po około 20 minutach - w tym momencie widziałem jak kontrolka CODE zapaliła sie (nie migała) w czasie jazdy i jednoczesnie zgasł silnik - zdarzyło sie to jeden raz.
    Centralka nie czyta Ci klucza, a przy okazji "resetuje" Ci się elektronika - przerwa w zasilanie, to są dwie różne usterki, z których ta druga z dużym prawdopodobieństwem spowodowała pierwszą...

    Ponawiam pytanie - to SPI czy MPI?

    0
  • #6 01 Cze 2012 19:42
    arturdebski
    Poziom 7  

    tzok napisał:

    ...Ponawiam pytanie - to SPI czy MPI?


    Rzuć proszę okiem post nad twoim - skleiły się dwa moje posty
    chyba razem pisaliśmy i się zamiesznie zrobiło

    Pozdrawiam
    --
    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl
    http://www.amt.pl

    0
  • #7 01 Cze 2012 20:23
    tzok
    Moderator Samochody

    arturdebski napisał:
    Co masz na mysli mówiąc "uszkodzona stacyjka"? Chodzi o pętlę przez którą odczytywany jest kluczyk? - pętelkę o ile dobrze pamietam mierzyłem omomierzem gdy rozbierałem immobiliser - bo chyba do niego jest ona podłączona? - rozbierałem wtedy palstikową osłonę stacyjki pod kierownicą.
    Mam na myśli kostkę stacyjki... przerywa Ci 12V po stacyjce.

    arturdebski napisał:
    Nie jestem pewien czy SPI czy MPI - jak mogę to odczytać? w dowodzie rej. nie wiedzę wpisu na temat silnika. Czy to będzie jakies oznaczenie na ECU (komputerze)?
    Lub widok kolektora powie mi czy to SPI czy MPI?
    Wielopunktowy czy jednopunktowy wtrysk, może być też oznaczenie komputera silnika.

    0
  • #8 01 Cze 2012 22:25
    1078231
    Użytkownik usunął konto