Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wybór języka i inne pytania ? Lisp, Oz lub Ocaml

0ceanborn 01 Cze 2012 18:17 1105 3
  • #1 01 Cze 2012 18:17
    0ceanborn
    Warunkowo odblokowany

Witam.

Od razu mówię, jestem laikiem, a chciałbym się nauczyć programować.
    W tym widzę przyszłość tym bardziej że mam kilka pomysłów do realizacji.
    Wszelkie porady, sugestie, komentarze mile widziane.

1.Na początek chcę troszkę poznać raczej tylko teoretycznie asembler.
    Chodzi mi o to by zrozumieć jak działa procesor, ale nie chcę tracić na to zbyt wiele czasu. Potem chciałbym poznać C by programować mikrokontrolery.
    Skoro C++ to rozszerzenie C to Chciałbym też poznać ten język tym bardziej, że mikrokontrolery też go obsługują.
    2.Druga rzecz ale to też osobny temat - to programowanie stron internetowych, a więc java i/lub python lub coś innego.
    3.Docelowo chciałbym nauczyć się jednego z tych języków wieloparadygmatowych Lisp (LispWorks 6.0), Oz, Ocaml.
    Co wybrać ?
    Czy ktoś z was pisał już w tych językach ?
    Czy jest to proste ?
    Jakie są dostępne środowiska programistyczne - najlepiej darmowe ?
    Czy są łatwe w obsłudze ?

Chciałbym łączyć teorię z praktyką, przeczytać coś w książce i zaraz napisać to na komputerze. Skoro są to języki wieloparadygmatowe więc teoretycznie można z ich pomocą zrobić to co w C (programowanie imperatywne). Wiem, że są typy i inne niuanse.
    Czy pisanie programów w C i języku wieloparadygmatowym bardzo się różni ?
    Jakie są różnice ?
    Czy łatwo jest przejść z C lub javy na nie wykorzystując początkowo tylko programowanie imeratywne ?
    Czy łatwo jest łączyć te języki z C (programowanie hybrydowe) ?

P.S. Prosze o odpowiedzi merytoryczne i na temat. Pomoc wynagrodzę przesłaniem punktów jak tylko mi odblokują przesyłanie.

0 3
  • #2 01 Cze 2012 22:36
    McMonster
    Poziom 32