Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Premium 440 DXI luzy zaworów i ustawienie pompowtrysku

armax 01 Jun 2012 19:15 25785 15
  • #1
    armax
    Level 10  
    Witam, potrzebuję dane dotyczące ustawiania luzu zaworów i ustawienia/dokręcenia iglicy pompowtrysku w premiumce 440dxi. Ewentualnie jakieś podpowiedzi odnośnie techniki wymiany pompowtrysków(co jeszcze sprawdzić itp). Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Szukaj Volvo.
    Temat był na przełomie roku.
    Nie lepiej auto oddać do serwisu?
    Zawory wydechowe reguluje się plytkami.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    arti1987
    Level 19  
    Kolego zależy czy masz hamulec wydechowy czy nie . Jeśli masz VEPa to potrzebujesz płytki do regulacji wydechów i wtedy regulujemy luz na 1.6 mm jezeli nie masz hamulca to luz wynosi 0.8 mm . Ssący to 0.2 mm . Pompę regulujemy w następujący sposób odkręcamy regulację luzujemy dzwigienkę , dokręcamy do dotknięcia i jeszcze 180 stopni .
  • #5
    armax
    Level 10  
    Dzięki BARDZO! Mam vep. Właśnie zabieram się za wyciąganie klawiatury(muszę wymienić pompowtrysk). Może ktoś podpowie jakim momentem dokręca się klawiaturę/wałek rozrządu i łapki pompowtrysku?
  • #6
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Opis regulacji: Podobny jak dla Volvo autora tszpak
    uwaga: Wtryskiwacz Delphi reguluje się jak kolega napisał:
    arti1987 wrote:
    regulujemy w następujący sposób odkręcamy regulację luzujemy dzwigienkę , dokręcamy do dotknięcia i jeszcze 180 stopni .

    Trochę pogrzeb na Elce a znajdziesz momenty i kolejność dokręcania wałka.
  • #7
    armax
    Level 10  
    Przeleciałem volvo i renie. Niestety nic nie znalazłem:(
  • #8
    arti1987
    Level 19  
    Kolego łapki pomp dokręcasz na 45nm .
  • #11
    arti1987
    Level 19  
    Kolego nie do końca w volvie jest taki sam silnik dxi 13 jaki masz w magnumce a w premium masz dxi 11.
  • #12
    armax
    Level 10  
    SUPER! NORMALNIE OGIEŃ! REWELKA! DZIĘKUJĘ SERDECZNIE KOLEDZY!
  • #13
    armax
    Level 10  
    Głupie pytanie:). Pierwszy cylinder jest od strony rozrządu czy chłodnicy? Ustawiam wałek na TDC(oba zawory zamknięte i wtrysk w pozycji ciśnieniowej na cyl. nr. 1). Wychodzi mi że 1 jest od strony chłodnicy HELP!
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    armax
    Level 10  
    Reasumując:LUZY ZAWORÓW- zawory ssące 0.20mm, zawory wydechowe z veb 1,60mm, pompowtrysk 220°.Momenty dokręcania- śruba zaworu ssącego 60°, śruba mocująca płytkę regulacyjną zaworów wydechowych(z veb) 30+15°. Brakuje mi tylko dokładnych danych do dokręcenia wałka klawiatury i jarzma mocującego pompowtrysk do dxi11. Ewentualnie siłę wstępnego dokręcania po wymianie tulei miedzianej mocującej pompowtrysk.
  • #16
    armax
    Level 10  
    Dane dostałem z serwisu. Poprostu poprosiłem i dali. Normalnie kurcze nie możliwe. Wszystko ustawione i auto chodzi jak "ta lala". Oczywiście DZIĘKUJĘ BARDZO za pomoc bo ustawienia praktycznie te same.