Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium 440 DXI luzy zaworów i ustawienie pompowtrysku

armax 01 Cze 2012 19:15 16377 15
  • #1 01 Cze 2012 19:15
    armax
    Poziom 9  

    Witam, potrzebuję dane dotyczące ustawiania luzu zaworów i ustawienia/dokręcenia iglicy pompowtrysku w premiumce 440dxi. Ewentualnie jakieś podpowiedzi odnośnie techniki wymiany pompowtrysków(co jeszcze sprawdzić itp). Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

    4 15
  • #2 02 Cze 2012 07:29
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Szukaj Volvo.
    Temat był na przełomie roku.
    Nie lepiej auto oddać do serwisu?
    Zawory wydechowe reguluje się plytkami.

    2
  • #3 02 Cze 2012 07:31
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 02 Cze 2012 09:28
    arti1987
    Poziom 17  

    Kolego zależy czy masz hamulec wydechowy czy nie . Jeśli masz VEPa to potrzebujesz płytki do regulacji wydechów i wtedy regulujemy luz na 1.6 mm jezeli nie masz hamulca to luz wynosi 0.8 mm . Ssący to 0.2 mm . Pompę regulujemy w następujący sposób odkręcamy regulację luzujemy dzwigienkę , dokręcamy do dotknięcia i jeszcze 180 stopni .

    2
  • #5 03 Cze 2012 12:25
    armax
    Poziom 9  

    Dzięki BARDZO! Mam vep. Właśnie zabieram się za wyciąganie klawiatury(muszę wymienić pompowtrysk). Może ktoś podpowie jakim momentem dokręca się klawiaturę/wałek rozrządu i łapki pompowtrysku?

    3
  • #6 03 Cze 2012 13:20
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Opis regulacji: Podobny jak dla Volvo autora tszpak
    uwaga: Wtryskiwacz Delphi reguluje się jak kolega napisał:

    arti1987 napisał:
    regulujemy w następujący sposób odkręcamy regulację luzujemy dzwigienkę , dokręcamy do dotknięcia i jeszcze 180 stopni .

    Trochę pogrzeb na Elce a znajdziesz momenty i kolejność dokręcania wałka.

    0
  • #7 03 Cze 2012 18:15
    armax
    Poziom 9  

    Przeleciałem volvo i renie. Niestety nic nie znalazłem:(

    1
  • #8 03 Cze 2012 19:04
    arti1987
    Poziom 17  

    Kolego łapki pomp dokręcasz na 45nm .

    2
  • #11 03 Cze 2012 20:58
    arti1987
    Poziom 17  

    Kolego nie do końca w volvie jest taki sam silnik dxi 13 jaki masz w magnumce a w premium masz dxi 11.

    2
  • #12 03 Cze 2012 22:33
    armax
    Poziom 9  

    SUPER! NORMALNIE OGIEŃ! REWELKA! DZIĘKUJĘ SERDECZNIE KOLEDZY!

    2
  • #13 05 Cze 2012 11:48
    armax
    Poziom 9  

    Głupie pytanie:). Pierwszy cylinder jest od strony rozrządu czy chłodnicy? Ustawiam wałek na TDC(oba zawory zamknięte i wtrysk w pozycji ciśnieniowej na cyl. nr. 1). Wychodzi mi że 1 jest od strony chłodnicy HELP!

    1
  • #14 05 Cze 2012 20:07
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 08 Cze 2012 14:36
    armax
    Poziom 9  

    Reasumując:LUZY ZAWORÓW- zawory ssące 0.20mm, zawory wydechowe z veb 1,60mm, pompowtrysk 220°.Momenty dokręcania- śruba zaworu ssącego 60°, śruba mocująca płytkę regulacyjną zaworów wydechowych(z veb) 30+15°. Brakuje mi tylko dokładnych danych do dokręcenia wałka klawiatury i jarzma mocującego pompowtrysk do dxi11. Ewentualnie siłę wstępnego dokręcania po wymianie tulei miedzianej mocującej pompowtrysk.

    3
  • #16 19 Cze 2012 21:36
    armax
    Poziom 9  

    Dane dostałem z serwisu. Poprostu poprosiłem i dali. Normalnie kurcze nie możliwe. Wszystko ustawione i auto chodzi jak "ta lala". Oczywiście DZIĘKUJĘ BARDZO za pomoc bo ustawienia praktycznie te same.

    4