Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ustawianie falownika Danfoss VLT 051 z podłączonymi dwoma silnikami.

harold2011 02 Jun 2012 18:05 9461 87
Computer Controls
  • #61
    matekogon
    Level 22  
    Musisz odłączyć i podać tam napięcie na to G5
  • Computer Controls
  • #62
    harold2011
    Level 10  
    jeszcze jedno, sprawdzam tym miernikiem na 200 (18-20) 24 nie pokazuje ale po załączeniu jakiś sygnał jest znika - albo się pojawia już sam nie wiem bo latam jak głupek na dół i do komputera

    Dodano po 21 [minuty]:

    zdjęcie enkodera
  • Computer Controls
  • #64
    electro_Nick
    Level 33  
    Kolego czy na falowniku pod przyłącze 53 masz coś podłączone? Bo powinien tam być rezystor-między 50 a 53.
  • #65
    harold2011
    Level 10  
    czyli rezystor to ta zworka ?? jest ona złączona razem i podpięta pod 53, czyli dać ją pod 50??
  • #66
    electro_Nick
    Level 33  
    Rezystor-"rurka z kolorowymi" paskami tak jak pisałem powinien być między 50 a 53. To zadawanie prędkości silnika.
  • #67
    czesiu
    Level 35  
    Jedna nóżka rezystora do 53 a druga do 50 tak jak jest na schemacie.
    Enkoder widać że podpięty jest dobrze i raczej nie ma wpływu na blokowanie hamulca.
  • #68
    harold2011
    Level 10  
    tak jest teraz podpięte ale nadal niedziała, natomiast wydaje mi się że dioda run wcześniej niemigała a teraz miga
  • #69
    electro_Nick
    Level 33  
    Powinna świecić lub migać-to oznacza że PLC działa. Powinieneś mieć tam lampkę od pracy w auto(na pulpicie) czy ona się zapala? Czy falownik po załączeniu wchodzi w tryb auto on czy w jakiś inny tryb?
  • #70
    harold2011
    Level 10  
    diody palą się tak jak wczesniej, wykończe się he

    Dodano po 5 [minuty]:

    wcześniej jak sie wyłaczyło i włączyło działał w on, teraz muszę jeszcze raz zobaczyć, na pulpicie neistety nie mam auto, druga sprawa to te napięcie 24V 18-20, jak sprawdzam miernikiem na samo 200 to nic ni epokazuje, jak dam na 200m to jest ok30
  • #71
    electro_Nick
    Level 33  
    Jeśli na pulpicie nie zaświeca Ci się żarówka od pracy w auto to na pewno nie ruszy. Cały czas któryś z warunków do wystartowania w auto nie jest spełniony. Czy masz tam tryb manualny i czy mógłbyś spróbować ruszyć silnikiem właśnie w trybie ręcznym?
  • #72
    harold2011
    Level 10  
    w trybie ręcznym mogę ruszyć silnikiem od noży ale on nie jest chyba podpięty pod falownik
  • #73
    electro_Nick
    Level 33  
    A silnikiem podającym? Masz wogóle na sterowniku taką opcję żeby sterować tym silnikiem?
  • #74
    harold2011
    Level 10  
    nie, mogę zadawać tylko prędkość w % i jest na 100, próbowałem mniej itd.

    Dodano po 46 [minuty]:

    a czy ten falownik nie steruje też enkoderem, sorka że was tak męcze ale muszę to do poniedziałku uruchomić, może jeszcze w tym falowniku trzeba coś ustawić
  • #75
    electro_Nick
    Level 33  
    Sygnały z enkodera idą bezpośrednio do PLC. Mógłbyś trochę pomęczyć maszynę i powiedzieć czy w jakimkolwiek przypadku(chociaż na sekundę) gasną te dwie diody na przekaźnikach od hamulca-na KS1 i KS2?
  • #76
    harold2011
    Level 10  
    niestety nic nie reaguje
  • Helpful post
    #77
    electro_Nick
    Level 33  
    Czyli PLC nie daje sygnału na start silnika-nie zdejmuje napięcia z hamulca...
  • #79
    harold2011
    Level 10  
    Nic koledzy, wielkie dzięki ale chyba jednak automatyk w poniedziałek hehe, dziękuje za porady , troszkę mam przynajmniej więcej pojęcia, pozdrawiam
    Ale jeśli może coś się komuś przypomni to proszę o info.

    Dodano po 27 [sekundy]:

    moment zaraz sprawdzę,

    Dodano po 1 [minuty]:

    nie mam pusto.
  • #81
    harold2011
    Level 10  
    ale jest ich 4 i wszystkie są na off, kolega wcześniej pisał że tak ma być ??
  • #82
    electro_Nick
    Level 33  
    Kolego atlantel-specjalizujesz się w napędach, może jest możliwość ręcznego sterowania z tego falownika-chociaż żeby sprawdzić że falownik i silnik jest sprawy i dobrze skonfigurowny...
  • #84
    harold2011
    Level 10  
    Kolego jest ten hand, czyli go wciskam, pózniej start ze skrzynki i strzałkami zadaje prędkość ?? a co wreszcie z tymi S200, są aktywne według instrukcji 1-2-4, który na on ?

    Dodano po 52 [sekundy]:

    czy wciskając te hand dalej muszę wchodzić w menu czy wystarczy już strzałkami ??
  • #86
    harold2011
    Level 10  
    ha , ręcznie działa ale w drugą stronę chodzi silnik, czyli muszę zamienić jeszcze strony i spróbować włączyć 1 i 2, bardzo kolega pomógł jak dokończę to dam znać

    Dodano po 5 [minuty]:

    a jeszcze pytanko, przez ten falownik też mogę zmienić obroty żeby nie bawić się w kable ???
  • #88
    harold2011
    Level 10  
    idę szukać, dzięki

    Dodano po 16 [minuty]:

    działa w automacie, muszę jeszcze zmienić kierunek obrotów, DZIĘKUJĘ BARDZO