Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Raiffeisen-Trac 110esl - silnik nierównomiernie pracuje i strzela w tłumiku

morfeusz1982 02 Jun 2012 12:02 10320 19
  • #1
    morfeusz1982
    Level 9  
    Witam
    Ostatnio nabyłem kosiarkę traktorek firmy Raiffeisen-Trac110esl z silnikiem Briggs chyba 10km Typ 0142-01, model 220707 , code 81120911.Kosiarka posiada 5 biegów i wsteczny. Traktorek przyjechał z Niemiec. Jest wysłużony, podczas jazdy jest słaby, silnik nierównomiernie pracuje i strzela w tłumiku podczas schodzenia z obrotów. Podczas koszenia spada pasek klinowy. Pasek napędzający układ jazdy ma nr 183ss MTD754-0266 GLASS, pasek układu roboczego nr 074ss MTD754-0145A.
    Prosiłbym o pomoc w diagnozie i zdobyciu informacji z danych jakie podałem:
    1) typ i model gaźnika, żeby wiedzieć jaki komplet naprawczy do niego kupić, po samym wyglądzie trudno :)
    2)wymiary pasków klinowych bo po tych numerach można tylko dojść mając katalogi producenta, a wymiary jak są zużyte paski zmieniły się więc ciężko sugerować się tym co teraz można zmierzyć.
    3) jaki tłumik do niego kupić (typ) bo ten jest dziurawy( mocowanie na dwie śruby)
    4) Jak zbudowana jest skrzynia biegów i most (jeśli by ktoś miał takie dane)
    5) Ciekawi mnie również z jakiego roku może być ten traktorek :)
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    morfeusz1982
    Level 9  
    Zrobiłem kilka fotek traktorka, silnika, gaźnika, tłumika oraz skrzyni biegów wraz z mostem napędowym. Mam nadzieję, że z nich da się coś informacji wyciągnąć :D
    Raiffeisen-Trac 110esl - silnik nierównomiernie pracuje i strzela w tłumiku Raiffeisen-Trac 110esl - silnik nierównomiernie pracuje i strzela w tłumiku Raiffeisen-Trac 110esl - silnik nierównomiernie pracuje i strzela w tłumiku Raiffeisen-Trac 110esl - silnik nierównomiernie pracuje i strzela w tłumiku Raiffeisen-Trac 110esl - silnik nierównomiernie pracuje i strzela w tłumiku Raiffeisen-Trac 110esl - silnik nierównomiernie pracuje i strzela w tłumiku Raiffeisen-Trac 110esl - silnik nierównomiernie pracuje i strzela w tłumiku Raiffeisen-Trac 110esl - silnik nierównomiernie pracuje i strzela w tłumiku Raiffeisen-Trac 110esl - silnik nierównomiernie pracuje i strzela w tłumiku Raiffeisen-Trac 110esl - silnik nierównomiernie pracuje i strzela w tłumiku
  • #5
    morfeusz1982
    Level 9  
    Rycho T twoja pomoc jest nieoceniona :)
    Dziś po odkręceniu gaźnika okazało się, że fajka łącząca gaźnik z silnikiem (chyba odmą jeśli się nie mylę) jest dziurawa i sparciała. czy to mogło spowodować nierównomierną pracę silnika i strzelanie w tłumiku?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    morfeusz1982
    Level 9  
    Dziś po wyczyszczeniu gaźnika i ustawieniu dyszy głównej na 1obrót, a dyszy wolnych obrotów na 1.1/8 obrotu silnik odpalał i po kilku sekundach gasł. Później w ogóle nie chciał zapalić. Podczas rozruchu silnika zauważyłem iskrzenie z pod śrub mocujących silnik do obudowy traktorka. Doprowadziłem bezpośrednio masę z akumulatora do silnika i iskrzenie ustało, ale silnik wciąż nie chciał odpalić. Ustawiłem więc dysze główną na 3.5 obrotu, a wolnych obrotów na 2.5 tak jak były ustawione przed czyszczeniem i silnik odpalił, znów się dławił i nierówno pracował tylko tym razem ogień w tłumiku nie pojawiał się sporadycznie, tylko cały czas. Po chwili tłumik zaczął się bardzo nagrzewać więc zgasiłem silnik. Gdy wystygł znów odpaliłem, tym razem zacząłem zmniejszać ilość obrotów na dyszy głównej, lecz nie zauważyłem zmiany, znów wyłączyłem, żeby nie przegrzać silnika.

    Jeśli chodzi o skrzynie biegów to znalazłem tabliczkę na skrzyni biegów Peerless model 813b. Jeśli by ktoś miał schematy budowy takiej skrzyni biegów to byłbym wdzięczny.
  • #9
    morfeusz1982
    Level 9  
    Rycho T Dzięki za przekrój skrzyni. A co do objawów grzania się tłumika, to doczytałem w innym poście, i chyba sprawdzę klin, bo może być zerwany. Jak sprawdzę, to dam znać :)
  • #10
    morfeusz1982
    Level 9  
    Wczoraj zdjołem pokrywę górną, odkręciłem śróbę i klin jest calutki co mnie martwi. Świecę też już mam nową i wciąż jest źle. I co mam dalej robić?
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    morfeusz1982
    Level 9  
    Silniki spalinowe znam z teorii tylko, na tym silniku ucze się więc prosiłbym więcej wskazówek, tzn. z której strony silnika mam się dostać do zaworów, żeby sprawdzić luz albo jeśli to możliwe prosiłbym o schemat takiego silnika i wtedy niezadawałbym takich pytań :D
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    morfeusz1982
    Level 9  
    Dziś sprawdziłem. Luzy na zaworze ssącym 0.2mm, a na wydechu 0,28. Poprawiłem też szczelinę na cewce na 0,3mm.
    Próbowałem odpalić bez tłumika i filtra. Odpalił dopiero po przytkaniu dojścia powietrza (czy to normalne) i znów widoczny ogień z wydechu.

    Rycho T wrote:

    Ustaw śrubę regulacyjną, pod gaźnikiem, na 1 obrót, rozgrzej silnik, i spróbuj regulacji.


    Silnik odpala dopiero gdy śruba regulacyjna pod gaźnikiem przekracza 3 obrót. Przed czyszczeniem była ustawiona na 3,5 obrotu.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    morfeusz1982
    Level 9  
    Ja mam kosiarkę od niespełna dwóch tygodni. Ja silnika nie rozbierałem, ale też przeszła mi taka myśl z tym rozrządem. Ale wcześniej odpalał tylko nierównomiernie pracował i co jakiś czas pojawił się ogień. Po czyszczeniu gaźnika jest katastrofa. Pierwszy raz czyściłem gaźnik, ale mam na co dzień do czynienia z urządzeniami przemysłowymi i co rozbiorę zawsze tak samo złożę (taka pamięć do szczegółów) więc wykluczam że coś źle tam złożyłem. Gaźnik jest bardzo wylatany i ma sporo luzów na przepustnicach.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    morfeusz1982
    Level 9  
    Po każdym odpaleniu próbowałem regulować,ale efektów nie zauważyłem. Tłumik rozgrzewa się zbyt szybko i w zasadzie brakuje czasu na reakcję, wolę zgasić niż przegrzać i uszkodzić silnik. Chyba rozejrzę się za nowym gaźnikiem bo zanim dojdę z tym ładu to silnik uszkodzę. Może ktoś wie gdzie taki typ gaźnika dostane w necie? Mam jeszcze pytanie. Czy rozkręcenie silnika wiąże się za każdym razem z wymianą uszczelek?
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    morfeusz1982
    Level 9  
    Kupiłem nowy gaźnik, regulowałem i bez rzadnych efektów wciąż ten sam problem więc poddałem się i oddałem silnik do serwisu. Co się okazało nieszczelny zawór wydechowy stąd język ognia widoczny w tłumiku i oczywiście wyregulowali mieszankę paliwa:)
    Dziękuję za pomoc, choć samemu mi się nieudało naprawić silnika bo mnie problem przerósł to się sporo o silniku dowiedziałem:)