Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 45 1,6 nowy regulator i niskie napięcie ładowania

02 Cze 2012 16:20 2467 10
  • Poziom 21  
    Dzisiaj wymieniłem regulator wraz ze szczotkami na oryginalny BOSCH, poprawiłem luty w mostku i pomierzyłem diody. wszystkie diody mają ten sam opór około 436Ohm. wymieniłem pasek wielorowkowy na nowy. Po tych zabiegach napięcia ładowania bez obciążenia na zimnym silniku 14,2-14,5 wahało się powoli w tym przedziale na lekko zagrzanym silniku spadało bez obciążenia do około 13,9-14,2. po 30km trasy silnik gorący włączona klima światła mijania i długie oraz nawiew na max
    napięcia 13,56 i stoi tak.
    Troszkę mało według mnie ale nie wiem gdzie szukać przyczyny - dodam ze mierzyłem napięcie na klemach oraz na zaciskach alternatora jest takie same wiec mogę chyba wykluczyć przewody i styki.
  • Poziom 19  
    Uważam że może być. Do 13,5 to moim zdaniem OK. Zrób jeszcze test akumulatora.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    masteriusz napisał:
    Troszkę mało według mnie ale nie wiem gdzie szukać przyczyny
    Według mnie nigdzie nie ma problemu i nie masz się czym martwić. Chyba że przed wymianą były jakieś problemy i po wymianie nić się nie zmieniło?
  • Poziom 21  
    Przed wymianą było tak ze przy ruszaniu na niskich obrotach auto lubiało zaszarpać i przygasały światła, a po jeździe około 20 min w korku - wiadomo klima właczona nawiew radio itp... zgasiłem auto na przejeździe kolejowym i juz nie zapalił aku rozładowane. pojechałem do serwisu zeby zmierzyli mi ładowanie itp wiem ze prąd rozruchowy pojemność aku jest OK ale ładowanie miałem na jałowym jedwo 13,9 a pod obciążeniem 13,1. wymieniłem regulator i jest jak napisałem w pierwszym poście auto juz nei szarpie tak mocno jak rusza sie z niskich obrotów. Ale nie wime czy jest to odpowiednie zakres napięć??
  • spec od auto-elektro
    Raczej zmieniony regulator podwyższył tylko napięcie usterka pozostała chodzi o to że stary regulator był 14V a nowy pewnie 14.5V więc różnica pozostała taka sama. Słabe diody prostownika.P
  • Poziom 38  
    Witam
    Pomiar diody tylko miernikiem jest nie do końca wiarygodny.Ja dodatkowo sprawdzam na przejście żarówką ,a raczej dwoma 21W .
  • Poziom 32  
    masteriusz napisał:
    auto juz nei szarpie tak mocno jak rusza sie z niskich obrotów
    To mnie dziwi może masz za niskie obroty? Mi kiedyś zerwał się pasek i silnik pracował płynie a ładowania nie było wcale auto inne ale skutek powinien być taki sam.
  • Poziom 38  
    Pasek ma samonapinacz? ,sprawdź naciąg paska .Gdy sprawdzałeś na alternatorze, to masę gdzie miałeś,akumulator czy alternator.Jeżeli na alternatorze i to samo jest to raczej coś jednak z diodami.Sprawdź jak pisałem.
    A ile jest na wyjściu na kontrolkę.
  • Poziom 39  
    Jak ja przypomnę sobie zabawy z Roverem to własnie takie były w nim napięcia. Nie pomogło sprawdzanie, czyszcenie i in. Doszedłem do wniosku, że tak został alternator zbudowany (dokładniej regulator). Przy regularnej eksploatacji nie sprawiało to problemu. Chyba, że bilans energetyczny jest ujemny, ale to już jakieś urządzenia dodatkowe. Jeśli koniecznie chcesz z nim walczyć to tylko regulator na wyższe napięcie lub wmontowanie diody Shotky. Ale tutaj znów warto wiedzieć, czy dane urządzenie jest w stanie wydobyć z sibie bez szkody zwiększoną moc.