Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
PLFONPLFON
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Slican CCT-1668.L - nieprawid³owe dzia³anie karty/translacji VoIP

03 Jun 2012 02:23 4273 10
  • Level 12  
    Witam
    Centrala Slican CCT-1668.L. Aktualny firmware centrali 4.11.4700PL a bramki VoIP 4.10.0150. W centrali skonfigurowane 4 konta VoIP Freeconet dawny Tlenofon. Po³±czenia wychodz±ce realizowane s± bez problemu. Centrala loguje wszystkie 4 translacje na serwerze dostawcy i s± widoczne w panelu administracyjnym dostawcy us³ugi czyli Freeconet. Problem z dodzwonieniem siê do centrali po liniach VoIP. Dok³adniej wygl±da to tak:
    1. po³±czenie przychodz±ce zawsze trafia na ostatni± skonfigurowan± i woln± translacjê
    2. Centrala porównuje numer wybrany przez osobê dzwoni±c± z numerem w tabeli przypisanym dla wybranej translacji
    3. Kiedy ostatnia translacja jest wolna ( nie jest wywo³ywana i nie jest prowadzona rozmowa) i wybierzemy numer przypisany do tej translacji dodzwaniamy siê bez problemu. Jednak kiedy ostatnia translacja jest wolna a my wybieramy z miasta numer translacji np1 lub 2 lub 3 (4 translacje skonfigurowane) s³yszymy informacje o nieprawid³owym numerze lub sygna³ zajêto¶ci (zale¿y od operatora z jakiego korzystamy). Na telefonie systemowym pod³±czonym do centrali Slican na u³amek sekundy zapala siê dioda przypisana do ostatniej czwartej translacji. W ConfigManie widzimy po³±czenie przychodz±ce po czym najstêpuje natychmiastowe roz³±czenie.
    4. Problem w tym, ¿e numer jaki zosta³ wybrany przypisany jest do np. trzeciej translacji a po³±czenie przysz³o na czwart± translacjê i centrala po porównaniu numeru wybranego przez osobê dzwoni±c± z numerem w tabeli odrzuca po³±czenie bo numer nie jest zgodny.
    5. Kiedy czwarta translacja jest zajêta mo¿emy dodzwoniæ siê na trzeci± ale nadal nie na pierwsza i drug±. Analogicznie kiedy czwarta i trzecia s± zajête dodzwaniamy siê na drug± ale nadal nie na pierwsz±
    6. W okienku adresu serwera VoIP wpisana jest domena sip.tlenofon.pl. Próbowa³em wpisaæ adres IP serwera Freeconet/Tlenofon ale wpisanie takiego samego dla wszystkich translacji sta³ego adresu IP daje identyczny efekt jak w przypadku wpisanej nazwy domeny.
    7. Wpisanie innego adresu IP serwera VoIP dla ka¿dej translacji powoduje, ¿e po³±czenia przychodz±ce s± realizowane ale wychodzace tylko po jednej linii czyli sytuacja odwraca siê ale nadal nie dzia³a prawid³owo.
    8. Freeconet sugeruje wpisanie sta³ego adresu IP serwera PROXY. Poblem w tym ¿e takiej mo¼liwo¶ci nie przewidzia³ SLICAN.

    Je¿eli kto¶ napotka³ podobny problem i zna rozwi±zanie problemu proszê o pomoc. Dodam tylko ¿e wszystko dzia³a³o OK do momentu przejêcia Tlenofonu przez Freeconet. Centrala obs³uguje du¿y specjalistyczny o¶rodek zdrowia.

    Z góry dziêkujê
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj siê
  • PLFONPLFON
  • Level 12  
    Ustaw w tabeli ruch przychodz±cy/ustawienia/g³ówne - zak³adka tmgr na brak wyboru
  • Level 24  
    Skoro w centrali masz firmware 4.11 to czemu nie zaktualizujesz równie¿ firmware karty VoIP? Mam baaardzo du¿± dozê pewno¶ci ¿e jak wgrasz równie¿ najnowsz± wersjê firmware karty VoIP to wszystko siê naprawi
  • PLFONPLFON
  • Level 12  
    Podana wersja firmware centrali i karty VoIP s± najnowszymi firmware jakie znalaz³em dla tej centrali, no chyba ¿e co¶ pojawi³o siê w ostatnich dwóch tygodniach.

    Dodano po 22 [minuty]:

    DU¯E podziêkowania dla TOKTOM. Po zmianie ustawieñ wed³ug zaleceñ dodzwaniam siê na wszystkie numery VoIP Freeconet zdefiniowane w centrali. Jednak zachowanie siê systemu jest nieco dziwne. Rzecz w tym, ¿e na wszystkich telefonach systemowych do klawiszy szybkiego wyboru przypisane s± podstawowe linie miejskie (kana³y). Pierwsze cztery przyciski od góry to linie VoIP Freeconet. Kolejne cztery ISDN. Dalej VoIP z TPSA i dalej trzy analogowe. Dzwoni±c na "miasto" mo¿emy rêcznie wybraæ linie, po której zostanie zrealizowane po³±czenie. I tak wybranie cyfry 50 realizuje po³±czenie po dowolnej wolnej linii VoIP. 51 linia VoIP nr1, 52 linia VoIP nr2 itd. Oczywi¶cie linie mo¿na te¿ zarezerwowaæ przez przyci¶niêcie i przytrzymanie odpowiedniego przycisku szybkiego wyboru na telefonie CTS. Jednak kiedy realizowane jest po³±czenie przychodz±ce np na liniê VoIP nr1 zapala sie dioda przy linii VoIP nr4 (realizowane w tym czasie tylko jedno po³aczenie). Pal±ca siê dioda przy linii nr4 oznacza zajêto¶æ tej linii i uniemo¿liwia zarezerwowanie jej przez naci¶niêcie przycisku szybkiego wyboru. Pozostaje nam zatem wpisanie prefiksu 54 przed wybranym numerem co skieruje po³±czenie przez linie nr4. W fazie testów tak w³a¶nie uczyni³em chc±c sprawdziæ co siê stanie. Zadzwoni³em z komórki na linie VoIP nr1 i na telefonie systemowym zapali³a siê dioda przy linii VoIP nr4. Z telefonu systemowego wybra³em numer poprzedzaj±c go cyfr± 54. Po³aczenie zosta³o prawidlowo zrealizowane i telefon zidentyfikowa³ sie prawidlowym numerem linii VoIP ale na telefonie systemowym zapali³a siê pi±ta od góry dioda przypisana dla linii ISDN. Czy w jaki¶ sposób mo¿na opanowaæ ten haos?
  • Landline phones specialist
    Najnowszy firmware dla karty VoIP to 4.11.0320.
    Linie miejskie mo¿na ustawiæ we wi±zce i zajmowaæ je kolejno jednym prefiksem np. "0"
    lub mo¿na te¿ ustawiæ "woln± analizê numeru" .
  • Level 12  
    W nadchodz±cym tygodniu zaktualizujê oprogramowanie karty VoIP. Nie wiem jak to siê sta³o, ¿e zosta³o to przeoczone. Dziêkujê za podpowied¼. Je¿eli chodzi o dalsze sugestie to czy dotycz± one po³±czeñ wychodz±cych? Przynajmniej tak to rozumiem. W moim wypadku problem jest z po³±czeniami przychodz±cymi po liniach VoIP. Licencja obejmuje 8 kana³ów. Centrala ma skonfigurowane cztery konta VoIP na serwerach Freeconet/Tlenofon. Konta s± w wi±zkach. Rzecz w tym ¿e po³±czenie przychodz±ce jakie jest realizowane zawsze trafia na ostatni± woln± liniê/kana³. Dziêki podpowiedzi Toktom przynajmniej mo¿na siê dodzwoniæ na wszystkie numery VoIP. Obecnie jedyny problem jaki siê pojawia to haotyczne ¶wiecenie siê diód obok przycisków przypisanych do poszczególnych kana³ów VoIP. Pierwsza i druga linia VoIP posiadaj± numery kierunkowe lokalne. Trzecia numer kierunkowy 12 a czwarta 22. Kiedy wszystkie linie VoIP s± wolne i pojawi siê po³±czenie przychodz±ce gdzie kto¶ z miasta wybiera numer z lokalnym kierunkowym zapali siê dioda przy numerze z kierunkowym 22. Teraz kiedy kto¶ chce zadzwoniæ i zaprezentowaæ siê numerem z kierunkowym 22 najpro¶ciej dzwoni±c z telefonu CTS nacisn±æ i przytrzymaæ przycisk przy numerze z kierunkowym 22 rezerwuj±c liniê. Jednak w tym wypadku poniewa¿ jest zestawione po³±czenie, które teoretycznie powinno trafic na pierwsz± liniê ale jest realizowane po czwartej naciskaj±c przycisk pojawi siê informacja o zajêto¶ci linii. W tym wypadku pozostaje wybranie prefiksu zdefiniowanego dla danej linii. W tym wypadku jest to 54. Jednak kiedy w czasie trwaj±cej rozmowy przychodz±cej wybierzemy prefiks 54 po³±czenie wprawdzie zostanie zrealizowane po w³a¶ciwej linii i zaprezentujemy siê w³a¶ciwym numerem jednak na telefonie CTS zapali siê dioda nr 5 przypisana do pierwszej linii ISDN.
    Osoby, które korzystaja z standardowych telefonów nie odczuwaj± problemu bo nie widz± po jakiej linii jest realizowane po³±czenie i zawsze musz± korzystaæ z prefiksu. Problem jednak w tym ¿e w budynku znajduje siê na t± chwilê 5 telefonów systemowych i jeden IP poza budynkiem. B³êdne ¶wiecenie diód wprowadza w b³±d pracowników korzystaj±cych z telefonów CTS.
  • Level 12  
    Po³±czenia wychodz±ce -przypisz abonentów do ró¿nych sieci.
    Na jednym numerze miejskim mo¿na prowadziæ kilka po³±czeñ.
  • Level 24  
    Czy ka¿da z tych linii jest przypisana do oddzielnej wi±zki? Je¶li tak to mo¿e zamiast linii przypisz wi±zkê pod przycisk
  • Level 12  
    macmm wrote:
    Czy ka¿da z tych linii jest przypisana do oddzielnej wi±zki? Je¶li tak to mo¿e zamiast linii przypisz wi±zkê pod przycisk


    Wcze¶niej tak by³o ale wtedy mo¿na by³o dodzwoniæ siê tylko na jeden numer. Zawsze na ostatni wolny. Po³±czenie zawsze przychodzi³o na ostatni± woln± liniê i kiedy centrala porówna³a numer w tabeli z numerem wybranym przez osobe dzwoni±ca i nie by³ to numer z ostatniej przypisanej linii po³±czenie by³o roz³anczane.

    Po przypisaniu wi±zek do przycisków nie zapala siê ¿adna dioda.
  • User removed account  
  • Level 12  
    Dzi¶ uda³o siê zaktualizowaæ firmware karty sieciowej/VoIP. Ostatnim razem jak siê okaza³o by³ wgrywany najnowszy firmware jednak z jakiego¶ powodu centrala go nie przyjê³a. Dzi¶ dopiero po trzeciej próbie wgrania firmware karty sieciowej zosta³ przez centralê wymieniony. Pierwsze dwie próby odby³y siê bez zg³aszania jakichkolwiek b³êdów i teoretycznie normalnie tyle ¿e firmware pozostawa³ bez zmian. Obecnie wgrany jest firmware 4.11.0320. Nie wiem na ile du¿e s± zmiany w pracy bramki VoIP. Na pewno zosta³ zaktualizowany firmware telefonu CTS-202.IP znajduj±cego siê w innym budynku z wersji 0.81 do wersji 0.82 i uda³o siê uzyskaæ poprawne po³±czenie RecordMan z serwerem nagrañ (do tej pory po zmianie na now± wersjê RecordMan'a by³ problem z autoryzacj±).
    Wracaj±c do bramki VoIP i problemu z po³±czeniami przychodz±cymi a w³a¶ciwie po zmianach zaproponowanych przez Toktom tylko z prawid³owym ¶wieceniem lampek, zastanawiam siê czy by³aby mo¿liwo¶æ przypisania wszystkich czterech kont VoIP Freeconet do jednej wi±zki i czy ten zabieg³ pomóg³by w poprawnym ¶wieceniu diod przypisanych do w/w kont/linii na telefonach systemowych. Aktualnie ka¿de konto VoIP jest w osobnej wi±zce. Ka¿de po³±czenie przychodz±ce zajmuje pierwszy wolny kana³ VoIP powodujac zapalanie siê diody odpowiadajacej ostatniemu wolnemu kana³owi. Dok³adniej wygl±da to tak: Dzwonimy z miasta na pierwszy zdefiniowany numer VoIP Freeconet. W ConfigManie widzimy ¿e zajêty zostaje pierwszy kana³ VoIP. Na telefonie CTS zapala sie czwarta dioda przypisana do czwartego konta/numeru VoIP. Wychodz±ce po³±czenia po VoIP dzia³aj± prawid³owo i zapala siê dioda odpowiadaj±ca linii VoIP przez jak± dzwonimy. Jedynie w przypadku kiedy prowadzona jest jedna rozmowa przychodz±ca z miasta czyli pali siê dioda przy linii odpowiadajacej czwartemu kontowi VoIP i chcemy skorzystaæ z tej lini w tym czasie dla po³±czenia wychodz±cego nie mo¿emy u¿yæ przycisku wyboru/rezerwacji linii na telefonie CTS poniewa¿ teoretycznie jest zajêta ale mo¿emy zrealizowac po³±czenie po tej linii wybieraj±c przypisany prefiks. Kiedy tak uczynimy zapali sie na telefonie systemowym pi±ta od góry dioda odpowiadaj±ca LINII ISDN. Po³±czenie zostanie prawid³owo wykonane po w³a¶ciwej linii VoIP. Centrala ma tez ustawiony automatyczny wybór linii w zalezno¶ci od wybieranego numeru. Nie wiem jak ten system zachowa siê kiedy po³±czenie teoretycznie przyjdzie na pierwszy numer VoIP zajmuj±c pierwszy wolny kana³ ale zapalaj±c jednocze¶nie diodê/lampkê przy czwartej linii VoIP któr± centrala bêdzie próbowa³a wykorzystaæ w ruchu wychodz±cym na bazie automatycznej selekcji linii. Poniewa¿ centrala znajduje siê w du¿ym o¶rodku zdrowia wszelkie wiêksze zmiany i testy bedê móg³ przeprowadziæ dopiero w weekend