Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda CBX 550 Po rozgrzaniu zapala się kontrolka oleju i coś stuka

pli98 03 Cze 2012 07:32 1781 8
  • #1 03 Cze 2012 07:32
    pli98
    Poziom 14  

    Witam, założyłem drugi silnik do swojej hondy cbx 550 i na zimnym silniku jest wszystko niby OK, odpala jedzie, ładnie wkręca się na obroty ale po kilku minutach jak się rozgrzeje zaczyna zapalać się kontrolka od oleju. Najpierw powoli na wolnych obrotach, a później już cały czas się świeci i zaczyna coś głośno stukać w silniku. Po ostygnięciu silnik znowu normalnie odpala, kontrolka od oleju gaśnie i nic nie stuka. Proszę o pomoc co to może być.

    0 8
  • #2 03 Cze 2012 08:39
    blazej.1994
    Poziom 24  

    Jaki jest przebieg tego silnika? Poziom oleju wystarczający?

    0
  • #3 03 Cze 2012 09:09
    1234
    Poziom 23  

    Obrócona panewka lub nieszczelność w układzie smarowania- zużyty silnik :(

    0
  • #4 04 Cze 2012 11:41
    pli98
    Poziom 14  

    jeśli obróciło panewkę to co należy zrobić? mam drugi taki silnik z urwanym jednym korbowodem, ale reszta ok.

    Dodano po 1 [minuty]:

    przebieg na liczniku 27 000 km, ale linka nie działała jakiś czas, poza tym to jest już drugi silnik w tej ramie

    0
  • #5 04 Cze 2012 21:56
    pli98
    Poziom 14  

    Panowie czy jest możliwość założenia używanej panewki z korbowodem z drugiego silnika bez szlifowania wału?

    0
  • #6 04 Cze 2012 22:05
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Jeśli panewkę już obróciło to jedynie szlif wału i nowe panewki. Możliwość założenia takiego zestawu jak kolega napisał zawsze jest. Tylko później rodzi się pytanie ile to wszystko wychodzi zanim rozleci się silnik.

    0
  • #7 04 Cze 2012 22:22
    pli98
    Poziom 14  

    a jeśli jeszcze nie obróciło?

    0
  • #8 04 Cze 2012 22:57
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    To i tak czeka Cię wymiana panewek. Stare panewki są ułożone do starego wału. Zakładając je do innego silnika na pewno odpalisz i będzie chodził tylko pytanie jak długo. Więc najlepsze rozwiązanie to szlif i nowe panewki.

    0
  • #9 04 Cze 2012 23:29
    4jerry
    Poziom 20  

    Trzeba to rozebrać i pomierzyć owalizację czopów korbowych i głównych. Jeżeli owal na czopach jest większy niż 0.05 mm wał do szlifu i nowe panewki. Półśrodki są na chwilę. Otwory w korbowodach też trzeba pomierzyć, czy nie są zdeformowane. Także przekoszenie i równoległość stopy i główki wyżej wspomnianych.

    0
  Szukaj w 5mln produktów