Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Brak zasilania pompy paliwa

03 Cze 2012 10:58 3205 17
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich czytających mój temat
    Posiadam Daewoo ESPERO 1,8CD LPG w którym wystąpił następujący problem:
    początkowo silnik bez problemu odpalał na benzynie, zarówno zimny rano jaki i rozgrzany przy każdym powtórnym odpalaniu, później pojawił sie problem a mianowicie: zimny silnik normalnie odpalił na benzynie, ale jak już był "rozgrzany" nie odpalał na benzynie. Postanowiłem wymienić pompę paliwa, filtr paliwa. Pomimo wymiany pompy i filtra paliwa nie było poprawy.
    Kolejnym krokiem było sprawdzenie napięcia przewodów elektrycznych zasilających pompę paliwa i wtryskiwacze, w których było napięcie elektryczne. Aktualnie brak napięcia w zasilaniu pompy paliwa, podmieniłem przekaźnik pompy paliwa również bez zmian- brak napięcia. Kolejnym krokiem był emulator sondy lambda i wtryskiwaczy, które po kolei podmieniałem i także silnik nie uruchamiał się sie na benzynie.
    Powyższy problem pojawił sie z dnia na dzień, a więc mało prawdopodobne, aby "przetarł" sie przewód elektryczny doprowadzający napięcie elektryczne do pompy paliwa, tym bardziej że w początkowej fazie problemu silnik "zimny" odpalał na benzynie (napięcie elektryczne było), natomiast ciepły już nie (brak napięcia)??.
    Bardzo proszę o radę , pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Sprawdź cewkę w aparacie zapłonowym (czujnik hala) pewnie przegrzana albo spalona a to odpowiada za uruchomienie pompy paliwa przez sterownik. Parę dni temu miałem taki przypadek.
  • Poziom 11  
    Przekaźnik jest 5 pinowy (12v 20/30A) zasilanie elektryczne dochodzi do 2 pinów w przekaźniku, ale przy wyjściu z przekaźnika tylko napięcie jest na na 1 pinie.
    Sprawdziłem zarówno stary jak i zakupiony nowy przekaźnik. Nie ma żadnej różnicy, więc pomyślałem że przekaźnik należy wykluczyć albo i nie???

    Dodano po 4 [minuty]:

    Rzeczywiście nie pomyślałem o tej cewce, myślałem że przekaźnik jak się nagrzewa to nie funkcjonuje .
  • Poziom 11  
    Mam pytanie
    czy będzie problem z jej wymianą? Czy wystarczy tylko zdjąć kopułkę aparatu zapłonowego i palec rozdzielacza zapłonu?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ale nie potrafię zlokalizować który Pin z przekaźnika idzie do pompy bo z 5 pinów 2 są poziome i 3 pionowe (tak obrazowo piszę) napięcie dochodzi do 1 pionowego i 1 poziomego pina natomiast z przekaźnika napięcie jest na równoległym pinie pionowym

    Dodano po 1 [minuty]:

    ..na pozostałych 2 pinach 1 poziomy i 1 pionowy brak napięcia

    Dodano po 4 [minuty]:

    pin oznaczony nr 86 i 87 otrzymuje zasilanie
  • Poziom 11  
    iskra jest bo na Lpg odpala bez problemu
  • Poziom 19  
    To oznacza, że czujnik halla w jest sprawny.
    Odpal na lpg i zobacz czy na przekaźniku pojawia sygnał jago załączenia.
    Jak są dwa stałe plusy to może być sterowany masą.
  • Poziom 11  
    Przy próbie odpalania na benzynie w przekaźniku jest słyszalny, wyraźny i wyczuwalny "stuk" natomiast jak ustawie uruchamianie wyłącznie na gazie to raczej żadnego "stuku" w przekaźniku nie ma....
  • Poziom 11  
    Przed chwilą dla pewności sprawdziłem powtórnie:
    Przy ustawieniu na benzynę i włączeniu zapłonu w przekaźniku jest słyszalny i wyczuwalny dłonią lekki "stuk", przy przełączeniu na gaz i po włączeniu zapłonu również wyczuwalny palcami i słyszalne jest stukniecie w przekaźniku.
    Druga sprawa po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "zapłon" na chwilkę włącza sie kontrolka potem gaśnie, ale przy "kręceniu rozrusznikiem" cały czas pali się kontrolka która podłączyłem do wtyczki doprowadzającej zasilanie do pompy paliwa.
    Czyli podczas uruchamiania rozrusznika pompa jest zasilana elektrycznie !....
    ...ale auto dalej nie odpala na benzynie (?)
  • Poziom 11  
    Nie słychać charakterystycznego "bzyczenia" pompy. Pompa jest nowa tylko 3 miesiące działała. A poprzednia pompa działała 8 lat....

    Jak podłączyłem pompę do akumulatora następująco:(+) pompy do (+) akumulatora, natomiast (-) akumulatora do (-) pompy ale za pośrednictwem próbnika.
    Efekt taki że stara pompa przewodzi prąd a w nowej -próbnik sie nie zapalił.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    No to ubita pompa.
    Kup nową ale pamiętaj o filterku przy pompce bo złapie jakiegoś syfa i znowu się spali.
    Myślę, że temat do zamknięcia.
  • Poziom 11  
    Dziękuje za pomoc, jak wymienię pompę do napisze na forum.

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    witam
    Tak! to była pompa paliwa 3 m-ce pracowała i koniec.
    jeszcze raz dziękuję za pomoc.
    Tymczasowo zamontowałem 13letnią pierwszą pompę tą fabryczną, która dzisiaj ruszyła bez zarzutu po 8 letniej przerwie.)))


    Mam jeszcze pytanie jak sie nazywa to mini gniazdko elektryczne które jest na kołnierzu pompy paliwa? Jaki ma symbol itp??Czy można takie gniazdo dokupić oddzielnie? W starej pompie, którą zamontowałem korozji uległy połączenia miedzy pompą a tym gniazdem, dlatego trochę nie profesjonalnie na żeńskich połączeniach wyprowadziłem kable bezpośrednio od styków pompy na zewnątrz kołnierza i "wcisnąłem" do wtyczki zasilającej.
    Obawiam się że przy drganiach pojazdu podczas jazdy mogą kabelki wyskoczyć z wtyczki na kablu doprowadzającym napięcie i może dojść do zwarcia(??)