Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic I - fotel tylny, tylna wycieraczka i kilka innych pytań

03 Cze 2012 11:57 5542 12
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich którzy mogą mi pomóc.

    Problem 1.
    Ostatnio demontowałem tylne siedzenia, lewe i środkowe i teraz zauważyłem że to za fotelem kierowcy nie chce się przesuwać po swojej szynie. Ciągnę za odpowiedni uchwyt do góry i nic.
    Jak puszcze uchwyt i poruszę siedzeniem przód-tył to słychać że zaskakuje blokada. Jednak podczas gdy uchwyt jest podniesiony do góry to przy próbie przesuwania fotela słychać stuk metalu i ani drgnie jakby blokada go trzymała.
    Czy może być tak że blokada z jednej strony puszcza co słychać po zwolnieniu uchwytu i próbie przesunięcia fotela że coś zaskakuje, a blokada na drugiej szynie trzyma cały czas i uniemożliwia przesuw fotela?

    Problem 2.
    Przestała działać tylna wycieraczka. Działa tylny spryskiwacz ale wycieraczka nie wykonuje żadnych ruchów.
    Rozebrałem tylną osłonę z klapy i mam wtyczkę idącą do silniczka wycieraczki w której są 3 przewody:
    1-żółty z fioletowym
    2-szary
    3-czarny z fioletowym
    Przy włączonej tylnej wycieraczce na przewodach 1 i 2 jest napięcie a na 3 nie ma.
    Gdy pracuje przednia wycieraczka przy bezbiecznikach słychać charakterystyczne klikania przerywacza, natomiast gdy włączam tylną to klikanie jest prawie niesłyszalne tzn wydaje mi się że bardzo ale to bardzo cicho coś tak cyka.
    Czy brak głośnego klikania oznacza że padł ten przerywacz?
    Czy można na próbę zamienić przerywacz od przedniej wycieraczki i dać go w miejsce przerywacza tylnej?
    Gdzie są te przerywacze bo od strony bezpieczników nie mogę ich namacać, czy trzeba zdemontować tam coś więcej żeby się do nich dostać?

    Proszę mi podać na których przewodach powinno być napięcie i kiedy w w/w wtyczce. A może chodzi o przewód nr3 i kiedy tam ma być masa a kiedy nie?

    Czytałem już kilka tematów na forum i dodam że szyba w tylnej klapie jest u mnie uchylna i gdy włączam tylną wycieraczkę to nie można otworzyć tej szyby z czego wnioskuje że przełącznik na manetce działa.
    Jeśli można, to jak sprawdzić czy silnik wycieraczki jest ok? Sprawdzić rezystancję względem masy czy względem sąsiednich pinów w gnieździe? Czy trzeba całkowicie zdemontować do takich badań czy może być zamontowany na swoim miejscu?
    Dodam jeszcze że wtyczka wchodzi w gniazdo które także można zdemontować i wówczas zostają nam 3 blaszki wystające z korpusu silniczka.
    Podejrzewam że padł silniczek skoro są dwa (+) przewody a wycieraczka nie działa. Gdyby był jeden (+) to by znaczyło że problem tkwi dalej od silniczka np w przerywaczu lub jakimś UCH czego nie rozumiem totalnie.

    Starałem się dokładnie opisać co udało mi się zbadać więc może to być dla kumatych trochę rozlazłe w opisie. Czekam na pomysły.

    PS.
    Jak można zdiagnozować Scenica samemu? Jaki program jakie kable i gdzie jest złącze tzn gniazdo OBD2 mam nadzieje?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    Moim zdaniem padł silniczek ponieważ napięcie jest masa też spróbuj go zdemontować i rozebrać sprawdź co się stało czasami jest tak np. w golfie IV że dostaje się do niego woda i rdzewieje, a co do fotela to chyba masz racje że jedna blokada się rozbezpiecza a druga nie
  • Poziom 9  
    Tak podejrzewałem, jeśli chodzi o silniczek.

    Jednak jeśli chodzi o krzesło to wykryłem, że jak się złoży krzesło to szyna blokuje się w pozycji gdy końce jednej i drugiej są razem.
    W takiej pozycji jest właśnie zablokowane krzesło. Wajcha odpowiadająca za przesuwanie krzesła działa prawidłowo tzn odblokowuje obie szyny. To blokada nazwe ją złożeniowa krzesła nie chce odpuścić. Dźwignia składania działa, blokuje oparcie w pozycji pionowej i drugiej bardziej rozłożonej i pozwala złożyć oparcie z zablokowanego położenia oparcia.
    Jak to ugryźć? Rozkłada się to od spodu jakoś?

    Mam jeszcze pytanie odnośnie fotela środkowego. Czy ono jest poprostu uboższe że nie posiada możliwości rozłożenia na drugi bardziej odchylony do tyłu poziom, czy to kolejny feler u mnie?

    PS
    Kilka uderzeń tępym narzędziem pomogło. Teraz fotel jeździ po szynie.
  • Poziom 9  
    Czy Nie ma już nikogo kto mógłby odpowiedzieć na pozostałe pytania odnosnie tylnej wycieraczki?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator Samochody
    Może ktoś by miał coś sensownego do powiedzenia gdybyś tak nie poskąpił informacji co to za samochód. Nie wiadomo nawet jaki rocznik i wersja nadwozia.
  • Poziom 35  
    Napięcie we wtyczce sprawdź żarówką .
  • Poziom 9  
    ociz napisał:
    Może ktoś by miał coś sensownego do powiedzenia gdybyś tak nie poskąpił informacji co to za samochód. Nie wiadomo nawet jaki rocznik i wersja nadwozia.


    Hmm. W temacie podałem że to Scenic I. Czy ma różne rodzaje nadwozia? Może różnie na to mówią ale chyba wszystkie sceniki są tej samej wersji nadwozia. Chyba że koło na tylnej klapie i inny sposób jej otwierania kwalifikuje go do innej wersji nadwoziowej. Jeśli się mylę to przepraszam.
    Rocznik 99 po liftingu. Myślę że wspomniane przeze mnie to że szyba w tylnej klapie jest uchylna mówi więcej (dla zaznajomionych z tym modelem) niż rocznik czy rodzaj paliwa.
    Pozdrawiam i teraz czekam na zalew wypowiedzi ;)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masa na przewodzie czarnym ma być, na przewodzie zółtym masz mieć zasilanie po włączeniu wycieraczki na pracę ciągłą a na przewodzie beżowym powinny się pojawiać impulsy masy w trakcie pracy silniczka. Ewidentnie Tobie brakuje masy na przewodzie czarnym. Silnik możesz sprawdzić podając zasilanie na pin 3 i masę na pin drugi. Odpowiednio przewód żółty i czarny.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pomiarów zasilania i impulsów dokonuj kontrolką a nie zapomnij wcześniej odłączyć od kostki przewodu beżowego.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie.
    Sprawdzałem jeszcze raz co się dzieje na wtyczce zasilającej silniczek wycieraczki i zbaraniałem.
    Miernik pokazuje napięcia na dwóch przewodach i mase na trzecim przy włączonej wycieraczce na manetce przy kierownicy.
    Jednak gdy podłączam żarówkę to nie świeci. Gdy żarówka jest podłączona do któregokolwiek przewodu który według miernika niby ma napięcie 12V lub 11.8V a drugi przewód od żarówki do masy to żarówka nie świeci a miernik pokazuje że napięcia nie ma.
    Gdy odłączę żarówkę to napięcia na przewodach znów się pojawiają według miernika.
    O co chodzi?
    Gdzie jest przekaźnik tej wycieraczki i jak się do niego dostać, jak wygląda (kolor) i jak jest opisany na swojej obudowie?
    Pozdrawiam i czekam na kolejne podpowiedzi.
  • Poziom 36  
    Chodzi o to, że gdzieś (np. w przekaźniku) jest słaby kontakt i dlatego napięć w samochodzie nie sprawdza się miernikiem.
  • Poziom 35  
    -Drakan- napisał:
    Gdzie jest przekaźnik tej wycieraczki i jak się do niego dostać, jak wygląda (kolor) i jak jest opisany na swojej obudowie?
    Pozdrawiam i czekam na kolejne podpowiedzi.


    Łatwiej zdobyc cnote księżniczki niż ten przekaźniki. Jest w UCH.
  • Poziom 9  
    Czy w Scenicu jest złącze diagnostyczne w standardzie OBD2 czy inne?
    Czym to diagnozować? Mógłby mi ktoś podrzucić linka do jakiejś aukcji z odpowiednimi kablami i podać jakie programy polecacie? Na podobnych tematach jest wspomniany jakiś CLIP czy jakoś tak.
    Dziękuję za podpowiedzi.
  • Poziom 10  
    Dzisiaj kolega prosił mnie o sprawdzenie tylnej wycieraczki w scenicu 1,6 2000r,ma takie same objawy.Na kabelku czarno-fioletowym jest masa na pozostałych +12V.Po wymontowaniu silniczka podłączyłem zasilanie pod piny 1-3.Silniczek cały czas się kręci-dlatego wnioskuję,że jest sprawny.Po włączeniu wycieraczki na manetce blokuje się możliwość otwarcia tylnej szyby czyli też powinna być sprawna.Gdzie szukać usterki?