Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda fabia 2004 rok 1.2 6v błąd vag 16685 cięzki temat...

03 Cze 2012 13:03 9481 12
  • Poziom 7  
    Witam to mój pierwszy post na tym forum! chciał bym przedstawić wam mój problem z którym sobie nie mogę poradzić.. moje auto to Skoda Fabia 2004rok silnik 1.2 6v problem wygląda tak:
    Auto po kilku minutach pracy na wolnych obrotach przestaje pracować na jeden z cylindrów... jest to 3cylindrowe auto.. po podłączeniu do vaga wykazuje błąd 16685 - brak zapłonu cylinder 1. Teraz co już zrobiłem wymieniłem wszystkie świece, podmieniłem cewki, zamieniane były też wtryski i nadal pokazuje ten sam błąd 16685- brak zapłonu cylinder 1.. czyli wychodzi na to ze wtryski i cewki są ok.. sprawdzane było również czy dochodzi prąd na wtryski i wychodzi na to że wtrysk na cylindrze pierwszym po jakimś czasie nie dostaje prądu.. ginie prąd i auto zaczyna pracować na dwa cylindry.. gasimy auto odpalamy chodzi dobrze i po 3,4 minutach znów ginie prąd na wtrysku...?? już nie wiem co to może być?? proszę was drodzy forumowicze o pomoc! Przeszukałem już neta i nie znalazłem odpowiedzi :cry:
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Witam.
    Sprawdź kompresję.
    Sterownik dla ochrony katalizatora odcina wtrysk gdy wykryje brak zapłonu w cylindrze.
  • Poziom 7  
    Dziękuję za pomoc chyba problem sie rozwiązał kompresja sprawdzona:
    Cylinder 1 - 9
    cylinder 2- 10
    cylinder 3 - 13
    Czyli wypalone zawory mam rozumieć?
  • Moderator Samochody
    A po próbie olejowej ile?
  • Poziom 7  
    Z tego co widziałem próba olejowa nie była robiona, było sprawdzane na sucho...
  • Poziom 35  
    co z rozrzadem?
  • Poziom 7  
    Kompresje sprawdzał mechanik tak jak mówiłem na sucho bez próby olejowej.. czy różnica w kompresji taka jak napisałem wyżej oznacza ze jest coś nie tak czy nie koniecznie? stawiam ze to zawory ponieważ znalazłem podobne tematy na necie ze w tym silniku to się zdarza.. gość opisywał bardzo podobna sytuacje i to właśnie zawory były wypalone autko ma tylko 90tyś jest to realny przebieg ponieważ auto jest u nas od początku a temat który czytałem ze wypaliły się komuś zawory to gość też miał przebieg w granicach 100tyś.

    Dodano po 2 [minuty]:

    rozrząd raczej ok autko chodzi dobrze tak jak napisałem po paru minutach pracy na wolnych obrotach rozłącza wtrysk i zaczyna chodzić na 2 cylindry.. a jadąc autem nie ma problemu..
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ostatnio miałem dokładnie taki przypadek, też na początku postawiono na zawory, jednak okazało się, że przyczyna była inna, elektroniczna i wymiana naprawa głowicy nic nie dała, teraz auto śmiga. Zwłaszcza, że masz objaw na wolnych obrotach.
  • Poziom 7  
    no to teraz mi pomięszałeś w głowie.. już sam nie wiem co to bedzie.. a co było przyczyną u ciebie?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A, nie, nie zdradzę, tajemnica zawodowa. Dałem Ci już dość wskazówek. Póki co z robieniem głowicy bym się wstrzymał.
  • Poziom 7  
    Paweł wawa szkoda ze nie chcesz pomóc niestety auto jest mi nie zbędne i dziś trafiło do mechanika na naprawe głowicy :cry: miałem nadzieje ze ktoś pomoże żebym mógł zaoszczędzić trochę kasy bo już wystarczająco dużo wydałem i bez sensu.. mam nadzieje ze będzie to wina głowicy i ze będzie ok.. a jak nie to będę szukał dalej niestety.. czekam na pomoc z waszej strony oczywiście dam znać co po naprawie głowicy.. paweł wawa po twoim poście pomyślałem o sterowniku ale nie rozumiem co miał by on do słabej kompresji w dwóch cylindrach??
  • Poziom 17  
    Nie miej pretensji do Pawła.Do pewnych rzeczy dochodzi się ciężka pracą i myśleniem.Jeśli ci dał wskazówki to przeanalizuj je i wykorzystaj.Ja np.mam juz dośyc telefonów typu auto nie chodzi bo to i to i co to moze być?az mnie jezykswieżbi powiedzieć,zbliża się 10 ty dzień miesiąca nadchodzi termin płacenia ZUS,Skarbówka i co Ty na to drogi kliencie?
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich i dziękuję wam za pomoc!! Fabia chodzi dobrze po naprawie głowicy;) Przyczyną były jednak wypalone zawory wydechowe w 1 i 2-gim cylindrze pierwsza odpowiedz na mojego posta była trafna i nią się też sugerowałem dziękuję wszystkim a szczególnie użytkownikowi robmaz ponieważ jego podpowiedź była strzałem w dziesiątkę:) Pozdrawiam! Zamykam temat.