Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

tablet graficzny do podpisu elektronicznego - czy jest sens kupować?

SEDNO 03 Jun 2012 13:34 4007 6
    SEDNO
    Level 18  
    Mam następujący problem:

Osoba z rodziny potrzebuje dobrego rozwiązania do przesyłania drogą elektroniczną umów, które dostaje do podpisywania.

Ponieważ potrzebował także dobrej drukarki, kupiłem mu: Brother MFC-J825DW

Urządzenie ma m.in. opcję wysyłania faxów.

Ponieważ nigdy nie miałem własnej firmy, ani w żadnej jeszcze nie pracowałem, jestem trochę zielony w tym temacie.

Pytanie jest następujące:

Czy otrzymaną umowę np na maila wypadałoby wydrukować, podpisać ręcznie, zeskanować i odesłać mailem/faxem, czy np zakupić prosty tablet graficzny do podpisów elektronicznych(podobno polecane są do tego produkty Wacom Bamboo) za jakieś 100-150zł, podpisać elektronicznie i odesłać mailem lub faxem?

Czy w ogóle, któraś z tych opcji jest w dzisiejszych czasach honorowana tak samo, jak podpisana umowa ręcznie przekazana do ręki lub drogą listowną?

Dodam jeszcze, że ta osoba ma w domu połączenie z internetem na linii TP, ale nie ma telefonu stacjonarnego, ani umowy abonamentowej na niego i czy żeby korzystać z faxu jest to wymagane?

Wiem, że może liczba i rodzaj zadanych pytań nie do końca pasuje do tego, działu i jeśli to konieczne, to proszę o jego przeniesienie, ale jeśli dobrym rozwiązaniem okazałby się zakup tego tabletu, to jest to dział właśnie od tego ;).

Pozdrawiam i czekam na rzetelne porady :).
    1010011010
    Level 32  
    Jeśli ta osoba ma jedynie dostęp do internetu to może skorzystać z faksu internetowego np. taki jak ten:
    http://www.e-faks.pl/
    http://www.tanifax.pl/
    http://fax.extravoip.pl/