Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium 450 DXI 2008r. wysokie spalanie

witek21 03 Cze 2012 13:57 15946 15
  • #1 03 Cze 2012 13:57
    witek21
    Poziom 8  

    Witam

    od jakiegoś czasu znacznie podniosło się spalanie z 32l na 38l, jednocześnie zauważyłem prawie dwa razy większe zużycie adblue
    Może macie jakieś sugestie ,czy to problem z układem adblu że zaczoł tak chlać paliwo?dodam że na desce nie świeci się żaden błąd.

    Pozdrawiam i z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi

    1 15
  • #2 04 Cze 2012 22:26
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam.
    Na pewno już auto było w wielu serwisach i nic nie znaleźli, paliwo cały czas z "jednej" stacji, ładunki bez zmian, i teraz przydałoby się jeszcze opinii kogoś kto może wpadł na tę strasznie tajemniczą "chorobę" większości aut.
    Mniej magnesó to więcej kilometróf.
    Albo za duże koła to też za mało kilometrów.
    Albo ostatnia przyczyna, katalizator kończy się. Pisać można wiele, wszystko i tak opiera się na prawidłowej diagnostyce w serwisie.......

    1
  • #3 04 Cze 2012 23:22
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam kolega Serwis jak coś pisze to krótko zwięźle i na temat.
    Radze szkorzystać z info-maxa taki interfejs do renówek szczytuje dane jazdy spalanie po podłączeniu może dużo wyjaśnić
    Pozatym dobre określenie tajemnicza choroba większości auto mój pracodawca tą tajemniczą chorobę złapał ale kierowcy szybko go wyleczyli ta sam twierdzi polskich kierowców gnebił nie wypłacał bo za duża norma czyli ogólny problem to paliwo teraz zatrudnia kierowców ukraińskich połowa z nich nigdy nie prowadziła ciężarówki prawo jazdy maja kupione talenty na prawde co jeden to lepszy. Także dobrego kierowce trzeba szanować moim zdaniem
    Pozdr.

    1
  • #4 05 Cze 2012 00:11
    witek21
    Poziom 8  

    chyba jasno napisałem że ma dwa razy większe zużycie adblu,
    szukam tu podpowiedzi a nie filozofi.

    2
  • #5 05 Cze 2012 07:59
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    witek21 napisał:
    ma dwa razy większe zużycie adblu,

    To jest fizyczne zużycie czy z odczytu ze sterownika?
    Na zużycie wpływa wiele czynników, min. NOx sensor, katalysator, jakość paliwa, temperatura spalin, oprogramowanie i wiele innych czynników.
    Na początek test 300 mililitrów, dla sprawdzenia wtryskiwacza, ale to też na pewno już było sprawdzane jak zresztą wszystko pozostałe.

    1
  • #6 05 Cze 2012 08:34
    witek21
    Poziom 8  

    właśnie podejzewam wtryskiwacz adblue, nie sprawdzałem go.Tylko zastanawiam się czy jego ewentualne wadliwe działanie może mieć aż taki wpływ na ilość spalonego paliwa.

    0
  • #7 05 Cze 2012 09:18
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Jeśli zatkało katalisator.
    Wszystko opiera się na diagnosytyce komputerem serwisowym. Należy wydać równowartość 10 litrowego kanistra AdBlue na diagnostykę w serwisie ;p ewentualnie u kogoś kto takowy komputer posiada.

    0
  • #8 05 Cze 2012 09:43
    hubert04
    Poziom 21  

    kolego ty nie w tym kierunku idziesz ze im wiecej adblue wezmie to paliwa też to idzie na odwrot im wiecej paliwa spali tym automatycznie moze wziazc wiecej adblue poniewaz spalin jest wiecej i co do normy musi to wyrownac adblue. poczatkowa diagnoze proponowal bym zaczac od wysokiego spalania a adblue zajac sie puzniej

    Dodano po 10 [minuty]:

    1 pytanie czy zuzycie paliwa jest brane z wyswietlacza czy po zeczywistych litrach w zbiorniku i wyliczeniu normy
    2. pytanie to czykilometry na liczniku pokrywaja sie z rzeczywistym dystansem przejechanym(np.po nawigacji )
    3.pytanie to jakie sa ewentualne bledy w ECU silnika jakie sa parametry z odzczytu czujnikow temperatur i cisnien

    Dodano po 12 [minuty]:

    4. czy w ostatnim czasie bylo cos naprawiane badz wymieniane i czy wysokie spalanie wzrastalo stopniowo z trasy na trase czy skok byl odrazu po jednej trasie

    1
  • #9 05 Cze 2012 10:38
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    hubert04 napisał:
    1 pytanie czy zuzycie paliwa jest brane z wyswietlacza czy po zeczywistych litrach w zbiorniku i wyliczeniu normy
    2. pytanie to czykilometry na liczniku pokrywaja sie z rzeczywistym dystansem przejechanym(np.po nawigacji )
    3.pytanie to jakie sa ewentualne bledy w ECU silnika jakie sa parametry z odzczytu czujnikow temperatur i cisnien
    4. czy w ostatnim czasie bylo cos naprawiane badz wymieniane i czy wysokie spalanie wzrastalo stopniowo z trasy na trase czy skok byl odrazu po jednej trasie

    Według tych pytań autor tematu powinien sformułować swój pierwszy post,
    opisać wszystko jak należy, całą historię; a tak to tylko wróżka i kubek z fusami!

    -1
  • #10 05 Cze 2012 10:50
    witek21
    Poziom 8  

    zuzycie wzrosło z trasy na trasę, paliwo leję pod korek i ztego najlepiej wiem ile spalił. Właśnie pojawił się następny problem ktory wyjaśnia dlaczego zuzywa tyle adblu, z pod wtrysku pojawiły się wycieki. Ale czy uszkodzony wtrys adblu jest przyczyną wzrostu spalania paliwa? Tak czy siak serwis mnie czeka.

    0
  • #11 05 Cze 2012 11:02
    hubert04
    Poziom 21  

    umiesz kolego czytac ze zrozumieniem?

    " Ale czy uszkodzony wtrys adblu jest przyczyną wzrostu spalania paliwa?"
    Nie jest przyczyna zwiekszonego zuzycia paliwa

    ze im wiecej adblue wezmie to paliwa też to idzie na odwrot im wiecej paliwa spali tym automatycznie moze wziazc wiecej adblue poniewaz spalin jest wiecej i co do normy musi to wyrownac adblue

    Dodano po 5 [minuty]:

    to zwiekszona ilosc paliwa przyczynia sie do zwieksznego poboru adblue a nie na odwrot. no chyba ze sie myle to niech ktos mnie poprawi ;))

    0
  • #12 05 Cze 2012 13:28
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Brakuje jeszcze kilku ważnych objawów, czy jest moc, dymienie, kto za kierownicą itp. Proszę napisz wszystkie objawy i skrócona historie auta, a wtedy ktoś Tobie pomoże. Inaczej rezultat będzie jeden: Kosz.

    0
  • #13 05 Cze 2012 13:29
    witek21
    Poziom 8  

    kolego hubert, umiem czytać ze zrozumieniem tyle że mam wątpliwości co do twojej wiedzy i tyle. Biorę pod uwagę taką możliwość że jeśli całym układem steruje komputer to zwiększony pobór adblu może odczytywać jako sygnał na duże obciążenie i wtedy pompa leje więcej paliwa, ale to tylko moje domysły.

    -1
  • #14 05 Cze 2012 14:38
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Niekoniecznie. Jeśli temperatura spadnie poniżej -10 to silnik dalej pracuje a AdBlue nie.
    W autach niemieckich "M" brana jest też pod uwagę wilgotność powietrza i jeśli jest bardzo sucho to AdBlue tez zużywa więcej.
    W sterownikach MID128 często zmieniano software, np dla zwiększenia histerezy błędu czujnika NOx (tzw kampnia). Może czujnik już coś nieprawidłowo odczytuje i zwiększa to zużycie AdBlue.
    Z drugiej strony, jeśli wtryskiwacze są niewydolne i przy tej samej dawce paliwa wykazują zwiększone zużycie paliwa to i AdBlue zużycie wzrośnie.
    Wracając do tematu, który to mówi o zwiększonym zuzyciu paliwa to nic nie nasuwa się na pamięć? żadne objawy? ....nic?.... tylko tyle że dużo pali? Zawsze jest to związane np z brakiem mocy lub dymieniem...

    0
  • #15 18 Mar 2014 22:21
    14031975
    Poziom 1  

    Witam mam podobny problem reno 450 dxi zmieniłem filtry paliwa separator i zacza wiele więcej palic zmieniłem zaworek i to samo tylko tyle ze czasami gasnie . proszę o pomoc:cry:

    7
  • #16 20 Mar 2016 21:23
    grzesswiat
    Poziom 2  

    adblue nie ma wpływu na spalanie za to spalanie ma wpływ na pobieranie ad blue jeśli zwiększa się spalanie paliwa wzrasta zużycie adblue po to żeby oczyścić większa dawke paliwa

    0